Pages

Tuesday, December 31, 2013

שירות לאומי נ נח

ב"ה עכשיו שקבלו את השליחות של חב"ד להיות שירות לאומי,  שאגב זה ממש נגד הדעת וכוונת אדמורי חב"ד שהתפארו שבשיטה הם יותר נגד הציונים מסטמר והאדמור הרש"ב לחם נגדם בפועל ממש עד ששמו אותו בכלא אף מרוב חכמות שלהם התבלבלו לגמרי, על כל פנים כבר יש לנו ללכת על זה שהפצת תורת רבינו שהיא תיקון האמיתי שכל העולם וגאולה שלמה תהיה גם כן נחשב ונתקבל ככל.
נ נח נחמ נחמן מאומן!

Monday, December 30, 2013

The crime of organized rabbis in breslov

BH just now by the holy tomb of Rabbi Nachman in Uman we received a beautiful new lamenated table cover. For two weeks we were mislead to believe that we had a working Mikva and there is not even any undertaking for a mikva. It is well known how the mikva is an essential of Breslov. Fancy table covers I don't think are ever mentioned at all. This is just an example of how the so called rabbis conduct their affairs at the expense of the Rebbe himself. How do the followers of these charlatans justify themselves for giving power to forces of no good?!  How do they standby highly suspected pedophiles and criminals such as the one in Safed and the one who escaped to Africa. How do they dedicate themselves to promoting a very sick individual like A. Who they have designated to be in charge of the holy tomb, when his perogrative is quite obviously very distant from Rabbainu? !

When will the people finally listen to what Rabbi Nachman says?

Here in Uman many are very frustrated seeing the different representatives hoarding all the revinue generated by the holy Tzion for their own wanton fantasies. instead of seeing a percentage of returns in frivalous extravagance while most of the money we don't see and at best can suppose is put to forward their own causes (because in the case of the rabbi from safed hundreds of thousands of dollars went for drugs and salaries to creeps)  and most probably to print their own books and conjecture in the name of Rabbi Nachman. Instead they would like to see basic necessities and services both local and international. Locally there should be a minimal food provision and accommodations. There is no reason why there should not be a free shuttle to bring people to Uman (the cost would not even be a tenth of a percentage of the gleanings), who with any loyalty to Rabbi Nachman can deny the absolute merit of such a service? ! There should be sanitary facilities and appropriate mikva. There should be proper heating in a large comfortable area.  internationally - money should be used to publish the Rebbes teachings - the REBBES not theirs....

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

ב"ה שיר חדש - מבטן שאול שועתי שמעת קולי B"H a new song -- From the belly of Hell I Nanach!

HH
ב"ה זה עלה לי כ$170 לעדכן את התוכנית מוזיקא, וכמדומני שב"ה רק בשביל השיר הזה היה כבר כדאי!!!

נ נח נחמ נחמן מאומן!!!

It cost me about $170 to update my music program, and I say that just for this song alone it was worth it - Na Nach Nachma Nachman MeUman!!!

Free download: הורדה חנם
https://mega.co.nz/#!YJtlGYTB!BIBxShKgBwoYAihU7X4iHAwcsSJdILsYXhsXwp8Y75w

פרפראות לפרשת בא והפטרה ומשלי בענין אכילה


תלח. עד מתי? כתוב בתורה, בפרשת בא (י:ג) כה אמר ה' אלהי העברים עד – מתי מא --- ... מתימא – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.





תלט. פרשת בא (י:ח) ויאמר אלהם לכו עבדו את ה', עבדו את עם האותיות והתיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.





תמ. הפטרה לפרשת בא (ירמיה מט:יט) כלי גולה עשי לך יושבת בת מצרים כי נף לשמה תהיה ונצתה מאין יושב.

כי נף בגמטריא זה נחמן. ונצתה עה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות יסוד (הינו אלו שלפני הס"ת) של ונצתה מאין יושב – יש"ת בגמטריא נחמן במילואו. ועם הי', אות יסוד של תהיה, תש"כ, שהם תש"כ אורות של היסוד, עיין לעיל אות תלג וש"נ.



ירמיה (מט:כא) עת פקודתם ע"ה בגמטריא יז תמוז הפתק.



ירמיה (מו:כב) קולה כנחש ילך כי בחיל ילכו ובקרדמות באו לה כחטבי מצרים, ס"ת של סוף הפסוק בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.





תמא. משלי (יג:כה) צדיק אוכל לשבע נפשו, ר"ת בגמטריא זה נחמן ע"ה. ובטן רשעים תחסר, ר"ת רות שנאמר בה (רות ב:יד) ותאכל ותשבע ותתר, ששלטה על זה. ומלת ותתר גופא ר"ת ובטן רשעים תחסר, ועוד ת', בסתמא בסוד ת' עלמין דכיסופין. ובאמת למדין כמה סודות של האכילה מאכילתו של בועז, ואכמ"ל. שוב מצאתי בזוהר חדש רות שמביא ענין אכילתו של רות ביחד עם אכילתו של בועז, ושם גילו שענין ותותר זה בחי' לשייר קצת להסטרא אחרא, ולפ"ז א"ש הראשי תיבות כנ"ל שהיתרון הוא להבטן של הרשע שלעולם תהיה חסר, וזה הת' דיליה בסוד העי"ן ר"ע. ומה שכתוב תתר חסר גם נראה בזה סודות של האכילה, כי תתר חסר בגמטריא אלף, שהוא חוזר להיות אלף, וידוע שכל הכוונות של האכילה סובבים על הא'.

ס"ת של כל הפסוק – צדיק אוכל לשבע נפשו ובטן רשעים תחסר בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.


ב"ה תפילות קצרות חדשות לתורה ו' ותורה יב מלקוטי מוהר"ן


תורה ו'



הנותן בים דרך <בק"י בק"י, קס"א ס"ג> כי ימינך <יוד מם יוד נון> פשוטה <י' סגול וחיריק> לקבל שבים, זכני להיות בקי ברצוא ושוב בדרך התשובה, לקיים עיקר התשובה דם לה' והתחולל לו, לשמוע בזיוני – הן מצד הרצונות המתנגדיות והתאוות רעות של השבעים אומות שבדם שלי, או מאיזה עבירות וחסרונות שלקיתי בהן, הן בזיונות מצד אחינו בני ישראל שהנני מקושר להם בכל אוות נפשי עד שהנני לפני הקב"ה כנקודה אחת בחינת ותחת רגליו כלבנת הספיר, ולא נסוג ממנו יתברך, ונמשיך על עצמינו אור אלהותו משם ס"ג בניקוד חיריק. ותן לנו יישוב טוב בארץ ישראל, ותן לנו להכיר פחיתותינו עד שנשתנה גווני פנינו באור האמת, גאון יעקב, בהלו נרו כעצם הרקיע לטוהר, הוא ו' שבאלף, ולהקים מלך וצדיק על ישראל להכרית זכר של עמלק ולא ניתן לו שוב לזנב את הנחשלים בעם או להטיל ספק בחלקינו ביחוד ה', אדרבה תן בלבנו להכיר גודל מעלת ישראל לראות כל אחד ואחד דרך הנקודות טובות שלו לדון אותו לכף זכות. ולבנות בית המקדש היכל ה'.

וזכינו להשתיק את עצמינו היטב לחלל ולנקות חלל השמאלי של הלב עד שנזכה לזכך ולטהר כל החלל פנוי, ונכסוף ונשתוקק ונתגעגע ברצונות חזקים, בהתקשרות כל בני ישראל ובפרט להצדיק יסוד עולם נ נח נחמ נחמן מאומן שמוריד את עצמו להתקשר אלינו, ונקוה לאל עליון אין סוף ב"ה שיאיר לנו מנקודה עליונה – היוד העליון של האלף, ונזכה ליחד השמש והירח, משה ויהושע, ולהאיר לנו משם קס"א בניקוד סגול, כי אסק שמים שם אתה, ואחר כבוד תקחני, כבוד אלהים הסתר דבר – בחינת כתר, וסכות עלי כפיך, להיות אדם היושב על הכסא דמתכסיא, וליתן עליו את הדין.

וזכני לקיים וכבדתו מעשות דרכיך בשני הבקיאות האלו, לעסוק תמיד בתשובה, לכבד את השם יתברך בעולם הזה, לזבוח את יצרי הרע, להתחרט היטב על כל פשעי ועוונותי וחטאתי עד שדמי יהיה בחי' אהי"ה ברבוע, ואהיה דם לה' ומקבל עול מלכותו ככל השייך בעולם הזה, ברוך שם כבוד מלכותו, ושוב לזכות לדעת ולהבין ולהכיר שעוד לא זיכיתי לבי, והגשמתי מאד, ואודה לה' בכל לבב ואתוד לפניו ואעשה תשובה על תשובתי ואזכה לעולם הבא שכולו שבת ותשובה. ואהיה שב ביראת ה', לא מכניס את עצמי לשום חקירות במופלא ממני, רק אזכה להשיג דרכו של הסגול סגולת תפארת ישראל, ולקבל מהצדיק זרע אמת, תלת טפין שהם תלת מוחין לזכות לבחינת יראה בעיניו ובאזניו ישע ולבבו יבין. ואחור לא נסוגותי לשום יאוש והתרשלות כי אם להיות רצוא להשם יתברך. וימינו תהיה פשוטה לנו בכל הדרך של אני לדודי ודודי לי.







תורה יב



תהלת <עירבוב> לדוד ארוממך אלוהי <חסד> המלך <לב – חיבוק> ואברכה <חכמה> שמך לעולם ועד. זכני ללמוד תורה לשמה בקדושה ובטהרה להיות צדיק תחתון להשכינה הנקראת תורה שבעל פה ולהביא רוח הצדיק העליון היושבת בגנים מקשיב לקולי שחידש ההלכה שאני לומד לתוך התורה ולדבק רוחי עם רוחו שיהיו שפתותיו דובבות בקבר בבחי' נשיקין ולהתישב עם רוח התנא איך לחזור בתשובה לחדש ימי שעברו בחשך.

ושמרני מליפול בשגיאת השלא לשמה בלימודם שהוא כחוט השערה שהיה כדי להמשיך משמאלה עשר וכבוד, שאזכה ליות מהצדיקים ילכו בם ולא ח"ו מהרשעים הכושלים בם.

וזכני לגאל ולהעלות את רוח הצדיק שנפל בפיפיות הלמדנים הרמאים ובפרט כאשר דוברי עלי בגאוה ובוז זכני להבין שאלו הדברים הם צרופים מאותיות שבתורה שבעל פה, ולהבין מאיזה הלכות נעשו הדבורים ולקבל אותם בשמחה ובאהבה להיות מהנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ואינם משיבים שמחים ביסורים ועושים מאהבה, שעל ידי האהבה יהיה בחי' חיבוק ימין של חסד אברהם, ועל ידי השמחה אעלה אותם לקו הירק שנשך מבינה ומקיף את כל העולם, לבחי' אני חבצלת השרון לבחינת צור לבבי. ושוב זכני להחכמה לבנות את הצירוף הנכון של האותיות שתהא השכינה שושנת העמקים מבחינת נשיקין בחינת שפתותיו שושנים, בחינת אתדבקות רוחא ברוחא ואז יתעורר זווגא דגופא בגופא, נוטפות מור עובר, הדודאים נתנו רוח מעבר לעבר שהשכינה בין תרין צדיקיא יתבא, הצדיק העליון ישפיע בה והצדיק התחתון מעלה לשכינה מיין נוקבין כדי שתתדבק.


Sunday, December 29, 2013

אובמה

ב"ה רמז לבחירותו בראשי תיבות אתה בחרתנו מכל העמים. והגמטריא של שמו מראה - חם! - מראה על מהותו שלא יצא מהקללה...

Saba visited Rabbainu in Uman in the 60's!! !

BH Just heard about this. Zalman Shazar arranged an official visit. If not for the opposers of Saba who knows how much could have been achieved way back then.
NNNNM!

Thursday, December 26, 2013

התלהבות יציאה מהקליפות לגאולה של הפתק הקדוש --- נ נח נחמ נחמן מאומן


ב"ה על ידי השיר הזה יאיר לך חזק גודל הכוחות הנשקעות ביציאת צרים ששיך בכל עליה ועליה!
עצתי לקחת מקום טוב ולהתרכז במחשבה ובדמיון את התלהבות היציאה ממצרים הפלא ופלא!!!
 

פרפראות נפלאות על התורה הקדושה

ב"ה

תלב. אומן, אום בלשון הקודש פירושו אומה, אומן, זה האומה של ן' – נחמן.



תלג. בשמואל (א:ב:ח) וכסא כבוד ינחלם כי לה' מצקי ארץ וישת עליהם תבל, וע' בלקוטי מוהר"ן (תורה סא, ובתנינא א') שזה מעלת הצדיק האמיתי שהוא בחי' אבן שתיה ע"ש. יש"ת בגמטריא נחמן במילואו – נון חית מם נון.



תלד. איתא בלקוטי מוהר"ן (תנינא תורה נב, וכן בכמה ספרי קודש) שהצדיקים דומים ליוצרם. ולפי זה י"ל נוסח התפלה "מי דמה לך," מי = נ, דמה = חמ (ע"ה), לך = ן. נחמן!



תלה. סבא ישראל אמר שרבינו אמר, "יש חולים שאין להם רפואה, ואני יכול לרפאות גם מחלות כאלו", וכן סבא גילה שיש בכח הפתק הקדוש ובכח אמירת נ נח. וזה העירוני לפירוש פשוט ונפלא בענין המדה האחרונה של הי"ג מדות ונקה, ובתורה הקדושה כתוב ונקה לא ינקה ופרש"י (שמות לד) לפי פשוטו משמע, שאינו מותר על העון לגמרי, אלא נפרע ממנו מעט מעט. ורבותינו דרשו מנקה הוא לשבים ולא ינקה לשאינן שבים, עכ"ל ועוד מצינו חילוקים אחרים במדרש ובמפרשים, בין עוונות שבין אדם לחבירו (מדרש רבה) ובין תשובה מאהבה ויראה (ספורנו).

ונראה לעניות דעתי שיכולים לפרש את התורה כלשון רבינו וסבא ישראל הנ"ל, שהש"י מנקה אפילו לכאלו דברים שאי אפשר לנקה – הלא ינקה.



Great blessings of Na Nach Nachmu Nachman Meuman!

              

ב"ה הגיע הזמן להביא את רבינו לארץ ישראל!

ב"ה

יא] תצא רוחו ישב לאדמתו (תהלים קמו:ד), האותיות שלפני הסופי תיבות (שהם בחי' יסוד שלפני מלכות, בחינת הצדיק), תשצ"ח גמטריא נחמן (כי ן' סופית בגמטריא ת"ש). תצ"א בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, הרי כאשר הננח מתגלה בעולם הגיע הזמן להשיב את רבינו לאדמתו, ארץ ישראל.


Great blessings of Na Nach Nachmu Nachman Meuman!

                     

Friday, December 20, 2013

עוד פרפראות הפתק של נ נח נחמ נחמן מאומן לפרשת השבוע - - פרשת שמות

תלא. שמות (ד:יג) ויאמר בא אדנ"י שלח נא ביד תשלח. והנה בפסוק י' משה רבינו אומר לה"י לא איש דברים אנכי גם מתמול וכו' שרבינו גילה בלקוטי מוהר"ן שזה בחי' ריבוע הדיבור. שתיקונו דוקא על ידי רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן. אז זה מה שהשם יתברך מרמז פה, שלח נא ביד – ר"ת נחמן בן שמחה – תשלח! ויש פה עוד רמזים על סבא ישראל ואכ"מ.

פסוק יז - - ואת המטה הזה תקח בידך אשר תעשה בו את האתת. המטה הזה תקח ע"ה בגמטריא הפתק.

פסוק כו - - וירף ממנו אז אמרה חתן דמים למולת. וירף ממנו בגמטריא ברסלב מאומן ע"ה. חתן דמים למולת ס"ת עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. למולת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם האותיות.


ה:כב למה זה שלחתני. שלחתני בגמטריא נחמן (כי ן סופית בגמטריא שבע מאות).

Thursday, December 19, 2013

אקדמות פתק נ נח

ב"ה היום האיר לי לימוד זכות גדול על אחינו בני ישראל שמעקשים לבם נגד הפתק הקדוש להקדיש כל חייהם להפיץ את הנ נח בכל פינות העולם. על פי הדיבור של רבינו הנמצא בספר שיחות הר"ן:
אות - רנו
שבח את אקדמות מאד מאד (תלו). ואמר: שישראל מחמת שהם משוקעים ורגילים כל כך בטוב, על כן אין מרגישין כל כך את שבח מעלת גדולת השבח הקדוש הזה של אקדמות שאומרים בשבועות.
 
וכמו כן יכולים לומר על הפתק הקדוש, שישראל מחמת שהם משוקעים ורגילים לכל הדיבורים של סבא ישראל ומוהרנ"ת ודברי וספרי רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן אינם מרגישים כל כך את שבח מעלת גדולת השבח הקדוש ונעימות טוהר מתיקות ותוקף הפתק הקדוש!

הפטרה פרשת שמות


ב"ה מספר לקוטי נ נח
תל. בישעיה (כח – הפטרה לפרשת שמות) מדבר על המפרסמים של שקר – אנשי לצון משלי העם הזה אשר בירושלים (כח:א) – שכורתים ברית עם המחבלים (כח:ב ובתרגום יב"ע שם), (פסוק ג) 'לכן כה אמר א"י הנני יסד בציון אבן אבן בחן פנת יקרת מוסד מוסד המאמין לא יחיש, ע"ש (ובפסוקים הקודמים שמדברים הרבה על הקו לקו). ותבחן שהס"ת של בציון אבן אבן בחן ארבעה נוני"ם כר"ת של נ נח נחמ נחמן. ובתרגום יב"ע כז"ל בכן כדנן אמר י"א הא אנא ממני בציון מלך מלך תקיף גבר ואמתן אתקפניה וכו' ע"ש. אמתן בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אתפקניה ותקיף מאותיות הפת"ק.

Wednesday, December 18, 2013

מעשה שהעבירו את בית הכנסת מחו"ל לצפת

ב"ה כדאי לבדוק את זה הסיפור, שהר"י אבוהב בעל מנורת המאור, בא בחלום לבנו ואמר שיש מורת רוח בשמים מה שהתפילות עולים ביחד עם עשן של בית ע"ז שלידו, אז מה לעשות? הוא נתן לבנו סדר הקפות שיקיפו את הבית הכנסת כל הלילה באופן מסויים. למחרת - - בארץ ישראל היה שלג חזק מאד (אולי כמו שהיה עכשיו) ולאחר שאנשים הצליחו לצאת ראו שעומד שם בית הכנסת של האבוהב.
 
נו אז מה עם הציון הקדוש של רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן?!?!?

איך נעשים מפורסם של שקר?!

ב"ה עכשיו שמעתי סדר הדברים, שהאדמו"ר הלב טהור - שלמה הלברנץ, החליט להקים את שיק להיות אדמו"ר, כי עד אז שיק היה כמו רב "רגיל" בברסלב, והלב טהור הלביש אותו בגדי נשים כמו כל האדמורים ונתן לו את השם "מוהרא"ש". ולאחר שהוא הצליח כל כך, עמד ראה והתבונן, למה לו להיות סתם שמש להמפרסם, הוא בעצמו יכול להיות המפרסם, קנא בו ועשה מעשה, וכעת הוא נמצא עם הערבים ובכל העיתונים כחכם גדול בעיניו, השם ירחם.
 
נ נח נחמ נחמן מאומן!

הפתק הקדוש הוא ספר של רבינו שכולל כל הספרים!!!

ב"ה מספר ימי מוהרנ"ת
ז
בִּשְׁנַת תקס"ה הַנַּ"ל צִוָּה עָלַי לְלַקֵּט מִתּוֹרוֹתָיו הָעֵצוֹת וְהָעֻבְדָּא שֶׁיּוֹצֵא מִכָּל תּוֹרָה וְתוֹרָה וּבִתְחִלָּה כָּתַבְתִּי קְצָת מֵעִנְיָן זֶה וְלא הוּטַב בְּעֵינָיו וְאַחַר כָּךְ הֵבַנְתִּי כַּוָּנָתוֹ וְחָזַרְתִּי וְכָתַבְתִּי וְהוּטַב בְּעֵינָיו וְהוּא הַסֵּפֶר קִצּוּר לִקּוּטֵי מוֹהֲרַ"ן כְּשֶׁקָּרָא בּוֹ נִעְנַע בְּראשׁוֹ וְאָמַר בְּזֶה הַלָּשׁוֹן: פֶּתֶק יָפֶה (אַ שֵׁיין צֶעטִיל) וְהֵבַנְתִּי שֶׁהוּטְבוּ מְאד בְּעֵינָיו הַדְּבָרִים הַנֶּאֱמָרִים שָׁם וְהָיָה כּוֹסֵף מְאד שֶׁנִּזְכֶּה לְקַיְּמָם בֶּאֱמֶת אַשְׁרֵי שֶׁיּאחַז בָּהֶם:
 
איך רבינו קורא לספר קיצור לקוטי מוהר"ן פתק יפה?!?!?!? ולאחר כמאה שנה שולח פתק שכולל בו כל הספרים!!! (האיר אותי לזה ידידנו ישראל ברזל נ"י).
 
נ נח נחמ נחמן מאומן!!!

סיפור נס הפתק בזמנינו

ב"ה --- סיפר לי ידידנו ישראל ברזל נ"י שלאחר שהוא ניצל ופירש משובו, ולמרות שהיה חבר טוב של מאיר ימיני ז"ל, עם כל זה היה לו עדיין בלבולים על אמיתת הפתק. אז הוא ניגש לציון הקדוש של רבינו באומן, וביקש מרבינו לאמת לו אם הפתק באמת נכון. אז הוא פתח חומש - בול להפסוק והמכתב מכתב אלהים הוא!!!!

Great blessings of Na Nach Nachmu Nachman Meuman!

               

פרשת השבוע --- פרשת שמות --- שמות הצדיקים ובפרט רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה מספר לקוטי נ נח
 
תכט. פרשת שמות (פסוק יז ופסוק יח) ותחיין את הילדים, ותחיין עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. גם הס"ת של ותחיין את הלידים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וגם 'יין-את-הי' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ארבעה כוללים.

פסוק יט: ותאמרן המילדת אל פרעה כי לא כנשים המצרים העברית כי חיות הנה בטרם תבוא אלהן המילדת וילדו. הסופי תיבות של ותאמרן המילדת אל פרעה כי בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ד' כוללים. וכן הס"ת של המילדת אל פרעה כי לא כנשים עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. וכן הס"ת של 'כי לא כנשים המצרים העברית' בדיוק בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן 'חיות הנה בטרם תבוא אלהן' הס"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ה' כוללים. וכן 'בטרם תבוא אלהן המילדת' הס"ת בדיוק בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ותאמרן צירוף אותיות – ואת מרן – המילדת (כולל שני המילדות א"נ מילדות עם הכולל) בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן! (וזה גם כן הכח של רבינו שבטרם שהמקשה לילד נכנסים עבוריה כבר יש לה ישועה). וזה אל פרעה, בחי' אחוריים – נ נח נחמ נחמן.

ויש פה רמזים חזקים על הפתק. כי נשים מלשון נשתה גבורתם (ירמיה נא – וע' בלקוטי מוהר"ן נו:ד), המצרים, בחי' בין המצרים שמתחלת עם התענית של יז בתמוז, שאז היה נפילתו של סבא ישראל בשנת העברי"ת – התרפ"ב!

בטרם – ר"ת רבי מאיר בעל הנס טבריא – המקום שבו היה נס הפתק.


פסוק כ: וייטב אלהים למילדת וירב העם ויעצמו (מאד) ס"ת עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.