Pages

Thursday, May 29, 2014

יראת הנ נח

ב"ה רבינו כותב שהעיקר הוא יראת העונש ואף על פי שהזהר הקדוש מגנה אותה כי צריכים דוקא יראת הרוממות רבינו אומר שכבר תירצו המפרשים. ועיין מה שכתבתי בלקוטי נ נח.
אכן היום - ערב ראש חודש סיון - מסוגל מאד לאמר התפלה של השל"ה הקדוש על פריה ורביה בתורה ובבנים ושם בתפלה מתפללים : "ויעבדוך באהבה וביראה פנימית לא יראה חיצונית.

Thursday, May 22, 2014

בדיחה

ב"ה פעם האכילו לאיזה נ נח מה שהוא לא כהוגן. אז כאשר שאלו אותו איך היה האוכל הוא ענה - אם הייתי התם בסיפורי מעשיות הייתי משבחה מאד "איזה נעל מתוק"....

חקירות?! אומן!!

ב"ה בחור פה מספר שהמשטרה רצה לקחת אותו לחקירות, אז הוא שאל חבר מה רבינו אומר על חקירות? אז החבר אמר לא שרבינו מאד הזהיר להתרחק מחקירות ולהתחזק באמונה, אז מיד קיים הבחור בנפשיה, וברח מהחקירות לאומן.

Wednesday, May 21, 2014

נ נח נחמ נחמן מאומן הוא שלמות לשון הקודש!

126. נ נח נחמ נחמן מאומן הוא שלמות לשון הקודש!

דבר זה מבואר מתוך דברי רבינו בלקוטי מוהר"ן תורה יט. ששלמות לשון הקודש הוא דייקא על ידי התרגום, בחי' מן ארם ינחני בלק (אות ד). אר"ם זה הגמטריא של נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה, ראשי תיבות בחינת ראש מסבי (אות ה), וזה ינח"ני שהוא היה הולך ממש בהיפוך מהננ"ח. וזה בחי' ארמי אובד אבי, אבי דייקא בחי' ראש בני ישראל, אבי אבי רכב ישראל, אב"י ר"ת ישראל בר אודסר שעל ידו נתגלה הנ נח. הרי שלשון ארמי הולך לאבד את הנ נח ח"ו.

ולכן נ נח, מתחיל עם נ' שהוא נפילה (כדאיתא בגמרא שלכן באשרי אין פסוק מתחיל עם נ' רק סומך ה' לכל הנופלים), בחינת לשון נופל על לשון, כי מתחילים להפיל את הרע של ארם.

ולכן אחר הנ' יש נח, בגמטריא נגה, שבנגה יש את הטוב והרע, שצריכים להפיל הרע ולהרים את הטוב. ולתקן את המן ארם ינח"ני בלק כנ"ל. ולכן נ נח בגמטריא גלעד ע”ה, השם שיעקב נתן לתקן היגר שהדותא של לבן הארמי.

נחמ: בחינת נחמה על הרע, בחינת אסף ה' את חרפתי, ועל כן נחמ בגמטריא "יגדל נא" – כח אדנ"י, שכבר מתנוצצין האותיות של לשון הקודש. (וזה גם כן בחי' לשון הקודש, בחי' לא נחם אלקים דרך ארץ פלשתים – בחי' עקם התורה כמה אותיות שלא להוציא לשון מגונה).

נחמן – זה אחר שכבר ניזון מהתנוצצות האותיות זוכה להארת הפנים, - נא כח אדנ"י – עם התיבות והכולל בגמטריא נחמן. ונחמן מראה על האנפין באנפין (וכן 'פניו' עם שני כוללים אחד לכל ב' אותיות כמובא מר' אברהם אבולפיא, בגמטריא נחמן), אנפין חשוכין מול האנפין מאירים – נ' מול ן', ובאמצע יש ח"מ, בחינת חם לבי בקרבי וכו' דברתי בלשוני, שמקרר חמימותו בדבור של לשון הקדש (אות ה').

מאומן – זה הענין לשמוע את התורה ממי ששמע אותה מהשם יתברך – האומן.

ולכן נ נח נחמ נחמן מאומן בגמטריא פי שנים ע"ה (ע' רמזים עט ובפרק 740). כי פי שנים זה בחינת שנים מקרא, בחינת שלמות לשון הקודש. ובחי' שנים מקרא ואחד תרגום ראשי תיבות שמות – כי דייקא בזה השם הקדוש הכלול בד' שמות זוכים לשלמות לשון הקודש.

ולכן נ נח נחמ נחמן הולך ומתרחב בחי' עשאה כאוצר של יראת שמים שע"י זוכים לשלמות לשון הקודש.

ולכן נ נח הוא התיקון של עמל שפתימו יכסמו (אות ה) כי השפתמו – אותיות שם הפתו, הפת"ו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!

ולכן לב שמח ייטב פנים (אות ט), הר"ת ש"י עם כל התיבה האחרונה פני"ם והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!

נ נח - גדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהם! נ נח - מאן דאיהו זעיר איהו רב!

תעט. כלם קדושים עם התיבות בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.


תפ. בגמרא סנהדרין (לז.) ריש לקיש אמר מהכא כפלח הרמון רקתך, אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרמון [סופי תיבות מת"ן ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן], רבי זירא (רי"ח) אמר מהכא (בראשית כז) וירח את ריח בגדיו, אל תקרי בגדיו אלא בוגדיו. הנהו בריוני דהוו בשביבותיה דרבי זירא דהוה מקרב להו כי היכי דנהדרו להו בתיובתא והוו קפדי רבנן (!!!!!), כי נח נפשיה דרבי זירא אמרי עד האידנא הוה קטין חריכא שקי דהוה 'בעי עלן רחמי' [ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!], השתא מאן 'בעי עלן רחמי' [ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!]? הרהור בליבייהו [בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!] ועביד תשובה, ע"כ. גדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהם.


תפא. אמר רב מתיבתא האי מאן דאיהו זעיר איהו רב, ומאן דאיהו רב איהו זעיר (זהר ח"ג קסח.) ע"כ. זעיר רב עם התיבות – דהיינו שתיהם ביחד, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!


גדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהם!

ב"ה הגמרא בסנהדרין דף לז. בחק לישראל היום.
הנהו בריוני דהוו בשביבותיה דרבי זירא (רי"ח כמימרא דלעיל ואכמל) דהוה מקרב להו כי היכי דנהדרו להו בתיובתא והוו קפדי רבנן (!!!) כי נח נפשיה דרבי זירא אמרי עד האידנא הוה קטין חריכא שקי דהוה "בעי עלן רחמי" (ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!) השתא מאן "בעי עלן רחמי" ? "הרהור בליבייהו" (בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!) ועביד תשובה!

Monday, May 19, 2014

NaNach prevailed!

HH starting at about 7 pm yours truly became the DJ of the pounding music in the holy tomb of Na Nach Nachma Nachman MeUman. As you can imagine bBH there was great Na Nach Nachma Nachman MeUman music pumping put - probably never before like this ever!
One of the songs I played many times was Shlomo Nanach - Yahadus zeh Breslov. Interesting enough there was a guy here that looks very similar.
BH the music went till close to midnight when the bonfire was just about out כל עוד שהאור דולק יכולים לתקן...
Right after I turned off the music Bouzaglo came in and warned me to close shop because the gentiles were getting annoyed. BH.


Na Nach Nachma Nachman MeUman!

HH bonfire eve beginning of Lag BuOmer vs. bonfire at the end

HH reminiscent of the difference between the first and second tablets. The first with all the fanfare and ended in disaster the second with modesty and they endured. The first had no NaNach music and there was mention of certain I'll people... The second: NaNach prevailed!

David - the guy who owns the tzion - בעלים של הציון

HH the white haired guy in the middle.
Na Nach Nachma Nachman MeUman
!

ברוכים הבאים למשפחת באויה!

ב"ה עקב הרדיפות האכזריות של המתנחלים בגבעת רונן את הברסלבים כולם עזבו איש למקומו. באויא היה האחרון לעזוב והגיע עכשיו לרבינו נ נח נחמ נחמן מאומן!

Sunday, May 18, 2014

Chinese group visits the holy tomb

HH unfortunately I had nothing to give them. BH something should be prepared for the future!

רצפה החדשה גורם לגדלת כבוד השם

ב"ה כתוב בתהלים קב:טו כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחננו - בחינת הכבוד שעשינו עם הרצפה החדשה, אז - וייראו גוים את שם ה' וכל מלכי הארץ את כבודך.
נ נח נחמ נחמן מאומן!

קהילת הציון

ב"ה חיים הבחור מאנגליא שהיה בקייב חזר לנו.יהי רצון שיהיה בריא ונ נח.

פטרו את המסדר הספרים

ב"ה באמת היו מחזיקים אותו כחסד. ולא עמדו בענין. יהי רצון שהוא ימשיך לבוא לציון ולהתחזק ולקיים את התורה. נ נח נחמ נחמן מאומן!

Wednesday, May 14, 2014

ישיבה לגמרא חדש באומן

ב"ה עוד לא נקבע שם לחלוטין אבל כבר התקיימה שלושה ימים בחדר הכהנים. יום הראשון עשו לחיים, יום שני הזמינו עוגה מיוחדת מיצחק של גבאי, והיום שבע מנות פיצא.
ב11:30 אברהם האמרקאי החברותא של דוד נותן שיעור בגמרא חצי שעה. והיום למדו אחר כך עמוד של לקוטי הלכות.
נ נח נחמ נחמן מאומן!

מה לא עושים בשביל המהדורה של לג בעומר?!?!

    ב"ה אפילו פורקים ארון הספרים של רבינו הקדוש!!
נ נח נחמ נחמן מאומן!!!

Tuesday, May 13, 2014

תורת חסד

ב"ה
פרשת בחוקתי תלכו שפירש רש"י שיהיו עמלים בתורה. ונראה לעניות דעתי שעמלות בתורה שהוא עסק לעשות תפילות מכל התורה שאתה לומד כמו שלימד והורה רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן. בזה מקיים הענין של תורת חסד לגמול חסד עם התורה. כי התורה תחילתו חסד וסופה חסד. וזה פירוש עמל - ראשי תיבות עושה משפט לעשוקים!
ידוע שהאבא של הגאון מווילנא אסר עליו ללמוד חכמת הרפואה כדי שלא יתחייב לטפל בחולים ויבטל מדברי תורה.
והנה לו היה הגר"א באמת עוסק ומשתדל ברפואת החולים בסתמא היה מוכרח להכיר גדולת תלמידי תלמידי הבעל שם טוב וכוחותיהם ברוחניות וגשמיות לתיקון עם הקדוש וכל העולם. ונראה לי שזה מובן ולא צריכים להאריך.
וזה נראה לעניות דעתי השורש של כל ההתנגדות שיצא בשמו.
נ נח נחמ נחמן מאומן!

Sunday, May 11, 2014

נצח שבנצח - נ נח כובשת!

ב"ה שבת בציון הקדוש כולם התפללו מול השם הקדוש שיר הגאולה נ נח נחמ נחמן מאומן!



Thursday, May 8, 2014

Before 7 years old

HH this guy came to the holy Tzion with his son, he was a little stressed because he had wanted to bring his son before the son turned seven to take advantage of Rabbainu's guarantee but their original flight was pushed off and they came only on the birthday. So there's a mass here ck who gave him encouragement telling him things like Rabbainu is not stringent and that the main thing is that he had mesiras nefesh to come ....

A lot of sheker worthy of such a person.... If Rabbainu says before 7 you got to come before 7.

However in this case there are some variables to consider. 1. In halacha many times the age of one year or three years is actually a year and a day - now this can get very complicated and I'm not going to go through the thing now, but it is something to consider. 2. They did try to come before and there is a rule in halacha that when a person was prevented by circumstances beyond his abilities it is considered as if they actually did what they had set out to have done. Here too there is much to debate.

This mass is very concerned about the holy name oof Rabbainu which is prominently displayed on various walls inside and outside the holy tomb. He asked Peretz to erase them or paint over them. May the holy merciful One G-d protect us from him and the likes of him.

Wednesday, May 7, 2014

הגאולה בפתק

ב"ה עמוס לוי הגיע לציון ודרש בפתק כדרכו בקודש. והאריך הענין כל מיני סימנים של הגאולה שמספרים בשם הגאון מווילנא וכו'.ועכשיו ערב שביעית ושומעים קול וכו'.

וקשה לכתוב הכל. רוסיה בגמטריא נחמן מאומן. קרים עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן. והנ"ח אותיות של הרמז של הגר"א. ואתמול היה נצח שבחסד - להיודעים - ראשי תיבות נח, שזה המילה בפתק של אתמול. ושבת יהיה נצח שבנצח במילה מאומן. ואז מתתילים בדף יומי מסכת ראש השנה....
וב"ה קבלנו מרבינו להאמין ולצפות לביאת משיח כל יום איך שהוא ועם כל זה רבינו אמר שתיפח רוח של המגידי קיצים ואותם ימים ושנים שהם אומרים שמשיח יבוא אדרבא דוקא אז לא יבוא, ועם כל זה אנו מאמינים ומצפים שיבוא.

לולא נ נח הייתם בפח

ב"ה ג'אן סיפר שפגש עכשיו עם השגריר הישראלי ליוקרינא ומיד השגריר הראה את הסרט של שריפת הדגל הישראלי ביום העצמות לפני הציון הקדוש. אז ג'אן התנצל שיש פה כל כך הרבה זרמים וענינים וכל אחד עושה את שלו עד שהוא כבר התיאש לעמוד על מה שקורה פה....
חבל שלא הראה - ולא ידע להראות - מכתבי סבא להנשיא זלמן שזר שנדפס בספר אבבי הנחל.

Tuesday, May 6, 2014

נ נח

ב"ה ההרגש שלי אינו בא בשם ועם כל זה ראיתי לציין שאתמול הרגשתי כאילו שוטפים אותי בטומאה, וזה היה בסתמא בביאת ברלנד, אבל בעת שאספו והתחילו לשרוף את הדגל ישראל התגבר עלי הטומאה הרבה יותר מה שלא נפלתי לכזה בהרבה זמן והשם יתברך יצילנו וישמרנו מעתה ועד עולם בזכות הפתק הקדוש!

סבא קיבל את הפתק בשנת התרפ"ב

ב"ה - התרפ"ב זה שנה שלאחר שנת "נ נח נחמ נחמן מברסלב" שהוא בגמטריא התרפ"א, ובפתק רבינו כבר קובע שהוא השיר חדש --- נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!!

מפלגת כולנו חברים נ נח

ב"ה
מפלגת ש"ס זה לא טוב עבור ישראל – ע' בספר שמואל ב:יד ויחר אף ה' בישראל ויתנם ביד שסים...

<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/xVnA4OJYsvQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

הילולא של סבא ישראל ממש מכוון להילולא של רבינו

סבא נפטר בח"י חשון, וזה ממש מכוון ליום פטירתו של רבינו הקדוש בח"י תשרי, יום ג' של חול המועד סוכות. כי ידוע שרבינו הכניס את עצמו לתקן החטא של ירבעם בן נבט על ידי עוצם המחלקת שהרעיש עליו השפיילא זיידא בזלטיפליע, כמובא בספר חיי מוהר"ן (אות קיד (יא), ואגב ע"ש אות שלט שהשם זלאטיפאליע על שם ריבוי הכסף כאבנים האמור בימי שלמה (מלכים א:י:כז - אחר שחטא והתחתן עם בת פרעה) והיה בידי ירבעם להחזיר את זה), והגיע המצב שם עד כדי כך שרבינו אמר, אני כל כך מבדד עד שאין לי מי שיגן עלי (שיח שרפי קודש ב:קלד). וסבא ישראל הגיע לבחינת מצב כזה שהיה החסיד ברסלב היחיד בכל טבריה וקיבל כל הבזיונות והרדיפות. והנה בחטא ירבעם בן נבט מבואר בספר מלכים (א:יב:לב) ויעש ירבעם חג בחדש השמיני בחמשה עשר יום לחדש כחג אשר ביהודה וכו' ופרש"י דרש להם הוא חדש האסיף, ובו ראוי החג להיות ע"כ. והרי שפטירת סבא ישראל נופל במה שהיה יום ג' חול המועד של החג של ירבעם בן נבט. והוא תיקון על החטא של הסבא משפיילא, שהוא בענין חטא ירבעם בן נבט. ועל כן אין פלא שאנשים רוצים לעשות טעות בסבא כמו שירבעם הטעה את עם ישראל וד"ל.

Sunday, May 4, 2014

נ נח

ב"ה האמונה שלי שרבינו הקדוש הוא כל כך גדול שהוא יכול להביא לי כל הישועות שאני צריך אף על פי שאינשי דלא מעלי כאילו גם כן התפללו עבורי....

הננחים לא צריכים לעשות מנין לבד, אלא צריכים להתפשט לערב עם כולם!

כמה שנים חפשתי וחפשתי מה שזכרתי בזכרוני ולא מצאתי, ופתאום בשבת מצאתי! כי תמהתי מאד על מה שהנ נח עושים מנין לעצמן, ובמעט חיות, שלכאו' היה להם להתערב בכל המנינים ולהחיות ולהאיר את רבינו לכולם. והרי שלך לפניך:
כוכבי אור, שיחות וספורים אות נד ז"ל ופעם אחת שמעתי מאבי ז"ל ספור בנין הבית הכנסת אשר באומין (ששמע אבי מפי מוהרנ"ת ז"ל), כי בשנה הראשונה שאחר הסתלקות רבנו ז"ל, לא נמצא יותר מששים אנשים (שבאו להשתטח על קברו הקדוש בערב ראש השנה), וגם זה המספר הרים מאד את הבטחון בלב מוהרנ"ת ז"ל שתהיה נקבעה זאת האספה לדורות (כנהוג עד היום). כי בתחלה לא עלה על דעתו כלל שיתעורר גם זה המספר לנסע לרבנו ז"ל על ראש השנה לאחר הסתלקותו כמו בימי חייו. ובערב ראש השנה נסכם בלב ר' יודיל ור' שמואל אייזיק ז"ל ועוד מגדולי תלמידי רבנו ז"ל להתפלל על זה המקום שהתפלל בו רבנו ז"ל בעצמו בראש השנה האחרון שקדם הסתלקותו (שנקרא בשם האמבאר כמובא בספר חיי מוהר"ן). אבל מוהרנ"ת ז"ל נתעקש ועמד כנגדם בטענתו ששמע מפי רבנו ז"ל שאמר פעם אחת אליו ולחברו רבי נפתלי ז"ל אני רוצה שתהו מערבים עם העולם (ובלשון המרגל בזה הלשון: איך וויל איר זאלט זיין אויס געמישט מיט דער וועלט). ורצה מחמת זה שיתפלל כל הצבור בבית הכנסת שנקרא בשם 'שומרים לבקר', שהוא נבנה אז בסמוך על ידי איש אחד שרצה וחשק שאנשי שלומנו יתפללו שם. וגם כל אנשי הצבור התמידי שבזה הבית הכנסת הסכימו על זה. (כי המחלקת שהיתה בחיי רבנו ז"ל נשקט ונשתקע אחר פטירת רבנו ז"ל מלב רבם ככלם של אנשי העיר. .ונתמהמה זה ההשקט עד תחלת שנת תקצ"ה, שעמד מי שעמד כאשר נספר לקמן. ועד זאת השנה היו רגילים אנשי העיר לבקש אורחים מאנשי שלומנו לסעד אצלם בסעדת ראש השנה). אבל מחמת ששאר תלמידי רבנו ז"ל עמדו בזה כנגד מוהרנ"ת ז"ל, נסכם הדבר להתפלל בהאמבר הנ"ל (שהתפלל בו רבנו ז"ל כנ"ל). ולפנות ערב כשנתאספו לתפלת המנחה נתעורר לאין ערך תבערת לב מוהרנ"ת ז"ל בצער ויסורים על עברם על דברי רבנו ז"ל (להיות מערב עם שאר נפשות ישראל כנ"ל), עד שחזר ונתלבש במלבוש העליון, לילך אל החוץ ולבא להבית המדרש הנ"ל ולבלי להתפלל כלל עם תלמידי רבנו ז"ל ורבי נפתלי בראות כן ממורנ"ת ז"ל, נתעורר גם כן לילך אל הבית המדרש הנ"ל. ואנשי הבית המדרש הנ"ל קבלו אותם ברב כבוד, והתפללו עמהם יחד עד עשרה שנים. אבל מחמת שמשנה לשנה נתוסף הצבור הנוסעים לאומין על ראש השנה. ראו אחר כך בסוף העשרה שנים שאין שום אפן ויכלת כלל לסבל את הדחק בזה הבית הכנסת, וחזרו וכו' ע"ש.


הננחים צדקו! אין רבנים היום!

מצינו הלכה למעשה בדין הערמה, כותב המגיד משנה בהלכות שבת כג:ג, שהיום – דהיינו לפני שש מאות שנה, אין צורבא מדרבנן מצוי, ובבאר היטב בשולחן ערוך א”ח הלכות שבת שלט:ח כותב בלשון מוחלטת שהיום אין תלמיד חכם!

גניבה ליל שבת מהחבר יל"ו נ"י

ב"ה פרצו לתוך הדירה שלו ב46 פ. ולקחו את המחשב נייד והסמרט פון שלו. השם יתברך ימלא חסרונו וינקום  דמו.

Thieves broke into Y.L.W. apartment 46 P. on Friday night and stole his laptop and smartphone.
May HY fill his loss and avenge the theft.

יכולים לסמוך על נ נח בלבד (דהיינו אפילו לסיים את המשפט)!

עוד יש לראות שיכולים לסמוך על נ נח במקום כל הננננ”מ, כי יהושע הוכיח את עם ישראל שנתיים לפני פטירתו, כאשר היה בן קח כמנין נ נח, כי עיקר התוכחה צריך להיות דוקא בבחינת השיר כפול שלוש מרובע כמבואר היטב בלקוטי מוהר"ן תנינא תורה ח', ועל כן כיון שיהושע ידע שלא יגיע לגיל ארבע מאות תשעים ואחד, סמך על הנ נח!

פרפראות על הגאולה של נ נח נחמ נחמן מאומן

תסח. באשרי (תהלים קמה:יג) מלכותך מלכות כל עלמים, הס"ת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, גם מלכו"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם התיבות.


תסט. תהלים (סוף קמ:יד) אך צדיקים 'יודו לשמך ישבו ישרים את פניך' הס"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

תע. תהלים (קמג:י) 'למדני לעשות רצונך כי אתה אלוהי רוחך טובה תנחני' בארץ מישור. הס"ת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והראשי תיבות של 'למדני לעשות רצונך כי אתה אלוהי רוחך טובה' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!

ובפסוק שלאחריה (תהלים קמג:יא) בצדקתך תוציא מצרה נפשי הר"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. גם ריש הפסוק – למען שמך ה', החמישה אותיות הראשונות ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!


תעא. תהלים (קמז:יב) שבחי ירושלים את ה' הללי אלקיך ציון, או מריש הפסוק עד ציון, או מאת ה' עד הסוף, הס"ת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.


והנה בענין של נחמו נחמו ע' בילק"ש (ישעיה תמג) ז"ל אני ואתם נלך וננחמנה!

שלב. תיקון הכללי (תהלים נט:ח), כי מי שמע ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.


שלג. תיקון הכללי (תהלים קלז:ב) על 'ערבים בתוכה תלינו כנרותינו' הר"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, וכן להלן (פסוק ו) תדבק לשוני לחכי אם לא – ר"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (וכבר ידוע שכן הוא בר"ת של הפסוק איך נשיר את שיר ה').

אם לא אעלה את ירושלים – ס"ת עם האותיות בגמט' נ נח נחמ נחמן מאומן.

קפב. דוד המלך בגמטריא נ נח ע"ה. וכן ע' בספר שמואל (ב:כא:יט) שדוד המלך נקרא בשם אלחנן בן יערי, והנה אלחנן הוא ממש שם של נ נח כמו שכתבנו במ"א, והגמטריא של אלחנן בן יערי עם האותיות: נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.