Pages

מי יעלה בהר ה' ומי יקום במקום קדשו

ב"ה
אתמול אחד מהחברים פה בציון רבי עקיבא והרמח"ל אמר לי חידוש שהיה לו על הפסוק מי יעלה, שיש מי שעולה בהר ה', אבל אלו שנפלו, ועם כל זה חוזרים וקמים, עליהם כתוב ומי יקום במקום קדשו, הם ממש עומדים במקום קדשו.

נ נח נחמ נחמן מאומן

פרשת כי תשא - רמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה

פרשת כי תשא

ל:יב כי תשא את ראש בני ישראל לפקדיהם ונתנו איש כפר נפשו לה' בפקד אתם ולא יהיה בהם נגף בפקד אתם. "נפשו לה'" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ל:יג זה יתנו כל העבר על הפקדים מחצית השקל בשקל הקדש עשרים גרה השקל מחצית השקל תרומה לה'.
"מחצית השקל" בגמטריא 983, שהוא פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן, כי צריכים ליתן המחצית, ועוד אחד כנגד הקלבון (דכאשר משלמים בעד עוד אחד צריכים להוסיף הקלבון).
הראשי וסופי תיבות של: השקל בשקל הקדש עשרים גרה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ל:יד כל העבר על הפקדים מבן עשרים שנה ומעלה יתן תרומת ה'. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: מבן עשרים שנה ומעלה יתן, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ל:טו העשיר לא ירבה והדל לא ימעיט ממחצית השקל לתת את תרומת ה' לכפר על נפשתיכם. העשיר בגמטריא הפתק. הראשי וסופי תיבות של: לא ימעיט ממחצית ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ל:טז ולקחת את כסף הכפרים מאת בני ישראל ונתת אתו על עבדת אהל מועד והיה לבני ישראל לזכרון לפני ה' לכפר על נפשתיכם. הראשי וסופי תיבות של: מאת בני ישראל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ל:כ בבאם אל אהל מועד ירחצו מים ולא ימתו או בגשתם אל המזבח לשרת להקטיר אשה לה'. הסופי תיבות של: ולא ימתו או בגשתם אל המזבח לשרת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. "בגשתם אל" בגמטריא נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

ל:כא ורחצו ידיהם ורגליהם ולא ימתו והיתה להם חק עולם לו ולזרעו לדרתם. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ידיהם ורגליהם ולא ימתו והיתה להם חק עולם לו ולזרעו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. חק בגמטריא נ נח.

ל:כג ואתה קח לך בשמים ראש מר דרור חמש מאות וקנמן בשם מחציתו חמשים ומאתים וקנה בשם חמשים ומאתים. הסופי תיבות של: ואתה קח לך בשמים ראש מר דרור חמש מאות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן). הסופי תיבות של מאות וקנמן בשם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. קח בגמטריא נ נח. מאתים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ל:כד וקדה חמש מאות בשקל הקדש ושמן זית הין. קדה בגמטריא נ נח ע"ה. זית הין עם האותיות התיבות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. חמש מאות בשקל הקדש ושמן זית, עם השש תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו חמש פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן).

ל:כה ועשית אתו שמן משחת קדש רקח מרקחת מעשה רקח שמן משחת קדש יהיה. ועשית בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. משחת ע"ה, וכן מרקחת ע"ה (ועיין חיי מוהר"ן אות תקנ"ה שרבינו גילה שהשם יתברך אוהב אדם מרקח), בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: שמן משחת קדש יהיה, תשנ"ה השנה שסבא ישראל נפטר.

ל:כז ואת השלחן ואת כל כליו ואת המנרה ואת כליה ואת מזבח הקטרת. הראשי וסופי תיבות של: ואת כל כליו ואת המנרה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ל:כח ואת מזבח העלה ואת כל כליו ואת הכיר ואת כנו. הראשי וסופי תיבות של: העלה ואת כל כליו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. ואת כנו, עם הו' אותיות וב' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ל:כט וקדשת אתם והיו קדש קדשים כל הנגע בהם יקדש. הסופי תיבות של: והיו קדש קדשים כל הנגע בהם, עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ל:ל ואת אהרן ואת בניו תמשח וקדשת אתם לכהן לי. ראשי תיבות של כל הפסוק, עם הט' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. תמשח ע"ה בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. הסופי תיבות של: וקדשת אתם לכהן ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ל:לא ואל בני ישראל תדבר לאמר שמן משחת קדש יהיה זה לי לדרתיכם. הסופי תיבות של: בני ישראל תדבר לאמר שמן ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. משחת ע"ה בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. "קודש (מלא ו) יהיה זה לי" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: לאמר שמן, בגמטריא פתק. הסופי תיבות של שמן משחת קדש יהיה, תשנ"ה השנה שסבא נפטר, כנ"ל. לדרתיכם בגמטריא נחמן (ן סופית = ת"ש) ע"ה. ופרש"י ז"ל לדרתיכם, מכאן למדו רבותינו לומר שכלו קים לעתיד לבא, ע"כ, הראשי תיבות של: לומר שכלו קים לעתיד לבא ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ל:לב על בשר אדם לא ייסך ובמתכנתו לא תעשו כמהו קדש הוא קדש יהיה לכם. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לא ייסך ובמתכנתו, וכן של: ייסך ובמתכנתו לא, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: לא ייסך ובמתכנתו לא תעשו כמהו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם התיבות. הראשי וסופי תיבות של: הוא קדש יהיה לכם, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ל:לד ויאמר ה' אל משה קח לך סמים נטף ושחלת וחלבנה סמים זכה בד בבד יהיה. "אל משה קח" עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. קח בגמטריא נ נח. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: סמים נטף ושחלת וחלבנה סמים, בגמטריא נ נח ע"ה.

ל:לה ועשית אתה קטרת רקח מעשה רוקח ממלח טהור קדש. ועשית בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. בסידורים של עדות המזרח, מובא כאן לכוון בהסופי תיבות של ממלח טהור קדש – רח"ש (לזכרון וטהרת המחשבה), [וע' בלקוטי מוהר"ן תורה קלז מה שרבינו אמר שמגיע לו רח"ש (רב, חזן, שוחט\שמש) והם נותנים לו – שרים רדפוני חנם ע"ש, ועמש"כ בתהלים על הפסוק רחש לבי דבר טוב אומר אני מעשה למלך.] הראשי תיבות בגמטריא נחמן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של קטרת רקח בגמטריא הרבי נ נח נחמ נחמן מאומן.

ל:לו ושחקת ממנה הדק ונתתה ממנה לפני העדת באהל מועד אשר אועד לך שמה קדש קדשים תהיה לכם. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אשר אועד לך שמה קדש קדשים תהיה לכם, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: באהל מועד אשר אועד לך שמה קדש קדשים תהיה, עם הט' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

לא:ב ראה קראתי בשם בצלאל בן אורי בן חור למטה יהודה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: קראתי בשם בצלאל בן, בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן. בשם בצלאל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם ד' כוללים. אורי בן חור, עם הט' אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: קראתי בשם בצלאל בן אורי בן חור למטה ע"ה בגמטריא נחמן.

לא:ג ואמלא אתו רוח אלקים בחכמה ובתבונה ובדעת ובכל מלאכה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ואמלא אתו רוח אלקים בחכמה, עם החמש אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לא:ד לחשב מחשבת לעשות בזהב ובכסף ובנחשת. מחשבת בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: ובכסף ובנחשת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

לא:ה ובחרשת אבן למלאת ובחרשת עץ לעשות בכל מלאכה. בכל מלאכה בגמטריא נחמן. הסופי תיבות של: ובחרשת עץ, ושל: עץ לעשות, ע"ה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לא:ח ואת השלחן ואת כליו ואת המנרה הטהרה ואת כל כליה ואת מזבח הקטרת. הראשי וסופי תיבות של: הטהרה ואת כל כליה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לא:ט ואת מזבח העלה ואת כל כליו ואת הכיור ואת כנו. הראשי וסופי תיבות של: העלה ואת כל כליו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

לא:י ואת בגדי השרד ואת בגדי הקדש לאהרן הכהן ואת בגדי בניו לכהן. הראשי וסופי תיבות של: הכהן ואת בגדי בניו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לא:יג ואתה דבר אל בני ישראל לאמר אך את שבתתי תשמרו כי אות הוא ביני וביניכם לדרתיכם לדעת כי אני ה' מקדשכם. לדרתיכם בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. הסופי תיבות של: אות הוא ביני וביניכם לדרתיכם, וכן של: הוא ביני וביניכם לדרתיכם לדעת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לא:טו ששת ימים יעשה מלאכה וביום השביעי שבת שבתון קדש לה' כל העשה מלאכה ביום השבת מות יומת. הסופי תיבות של: ששת ימים יעשה מלאכה וביום ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: לה' כל העשה מלאכה ביום השבת, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של מלאכה ביום השבת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

לא:טז לדרתם ברית עולם (פסוק יז) ביני, הסופי תיבות עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
ברית עולם (פסוק יז) ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם, הסופי תיבות ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.
השבת לדרתם ברית עולם (פסוק יז) ביני, אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

לא:יז ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ וביום השביעי שבת וינפש.
ובין בני ישראל אות היא, אי נמי: בני ישראל אות היא לעולם כי, אי נמי: היא לעולם כי ששת ימים, הסופי תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ימים עשה ה' את השמים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
ואת הארץ, סופי תיבות ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לא:יח ויתן אל משה ככלתו לדבר אתו בהר סיני שני לחת העדת לחת אבן כתבים באצבע אלקים. ו"יתן אל" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. סיני שני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של לחת אבן כתבים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לב:א וירא העם כי בשש משה לרדת מן ההר ויקהל העם על אהרן ויאמרו אליו קום עשה לנו אלהים אשר ילכו לפנינו כי זה משה האיש אשר העלנו מארץ מצרים לא ידענו מה היה לו. כי בושש (מלא ו') משה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

לב:טו ויפן וירד משה מן ההר ושני לחת העדת בידו לחת כתבים משני עבריהם מזה ומזה הם כתבים. הסופי תיבות של: לחת כתבים משני עבריהם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לב:טז והלחת מעשה אלקים המה והמכתב מכתב אלקים הוא חרות על הלחת. הראשי וסופי תיבות של והלחת מעשה אלקים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: מכתב אלקים הוא חרות על, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

לב:כו מי לי-ה-ו"ה אלי ע"ה = נחמן. ופרש"י ז"ל יבוא אלי, ע"כ. יבא ראשי תיבות ישראל בער אודסר, אלי – אל י', שזכה לעשרה מיני נגינה של נ נח נחמ נחמן מאומן.

לב:כח ויעשו בני לוי כדבר משה ויפל מן העם ביום ההוא כשלשת אלפי איש. הסופי תיבות של: העם ביום ההוא כשלשת אלפי, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לב:כט ויאמר משה מלאו ידכם היום לה' כי איש בבנו ובאחיו ולתת עליכם היום ברכה. הסופי תיבות של: בבנו ובאחיו ולתת עליכם היום, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

לב:לב ועתה אם תשא חטאתם ואם אין מחני נא מספרך אשר כתבת. הראשי תיבות של: ועתה אם תשא חטאתם ואם אין מחני נא מספרך, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אם תשא חטאתם ואם, ע"ה, בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן.
ואם אין מחני נא מספרך. (שהאריז"ל אמר מחנ"י אותיות מי נח, כי נח לא מסר נפשו כזה בשביל דורו, רק משה רבינו, מסר נפשו, דהיינו שמו, להמחות. וע”ע לקמן אות ק') אם קוראים משמאל לימין ממילת נא, כתוב, אני נחמן, והר"ת – מאומן (שמעתי). ויש להעיר עוד, שאותיות היסוד (אלו שלפני הס"ת) של 'נא מספרך אשר כתבת' הם ראשי תיבות רבי נחמן בן שמחה. 'אם תשא חטאתם ואם אין מחני נא' הראשי תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם האותיות. 'נא מספרך אשר' עם האותיות בגמטריא באומן בראש השנה.

והנה יעו"ש שהשם יתברך ענה למשה (פסוק לד): ועתה לך נחה את העם, לך בגימטריא, הרי שהשי"ת אמר למשה שבאמת יקיים תיקון שלם לכלל ישראל ע"י: ועתה נ נח את העם!

[ויש להעמיק בזה, כי הפסוק ממשיך: ועתה לך נחה את העם אל אשר דברתי לך הנה מלאכי ילך לפניך וביום פקדי ופקדתי עלהם חטאתם, ע"כ. ויש בזה רמז על שפגמו בגאולה, שהגאולה היה בסוד פקד יפקד, שזה סוד שם ע"ב באחוריים כמש"כ במ"א]


לב:לד ועתה לך נחה את העם אל אשר דברתי ל"ך הנה מלאכי ילך לפניך וביום" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ד' כוללים.

לג:יא ודבר ה' אל משה פנים אל פנים, משה, אם נחליף את השין בא' (ע' לקמ"ת א:ט) הוה מאה (וזה א"ש ע"פ תורה פ"ג בלקמ"ת), אז "מאה פנים אל פנים" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לג:כב והיה בעבר כבדי ושמתיך בנקרת הצור ושכתי כפי עליך עד עברי.
ושכת'י כפ'י עלי'ך האותיות שלפני הס"ת (בחי' יסוד) עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כתב רש"י ז"ל מכאן שנתנה רשות למחבלים לחבל ותרגומו ואגין במימרי, כנוי הוא לדרך כבוד של מעלה שאינו צריך לסוכך עליו בכף ממש, ע"כ.

והנה מבואר לכאו' שהתגלות פני הי"ת כביכול בעוה"ז מהוה רשות להמחבלים וכמו שמבואר בהמבול שהיה גילוי מרובה מיכולתם ולכן נתהוה למבול.

וי"ל שבימינו בחי' מבול של כפירה ואפיקורסות ואפילו בתוך השומרי שבת יש בלבול גדול וכו'. י"ל זה בעצמו הוא השראת אור הפנים כביכול (וזה ענין שאנשים הולכים בלי לבושים כידוע שזה מראה שכן נוהג הנהגה כזו מלמעלה).

ועבודה שלנו, ואגין - לשון ניגון. במימרי. היינו לעשות את האחוריים של נ נח, שהוא הקול של הניגון של גילוי האמונה.


לג:כג. והסרתי את כפי וראית את אחרי ופני לא יראו (והתחלת הפרשה היה ביז תמוז).
והסרתי א, גימטריא תרפב, השנה שקבל הפתק. גם סרת"י בגי' י"ז תמוז. ת כפי בגימטריא שיר, והוא ענין כתב יד של הפתק. וראית את אחורי - ענין נ נח באחוריים. ופני לא יראו.


י"ג מדות של רחמים – ועוד עיין בספר מיכה

לד:ו
י"ג מדות של רחמים (שהם ממש ענין של המשכת רוח הצדיק כמבואר בלק”מ תורה ח', וע' בריש הקונטרס בכותרת: נ נח – הרחב פיך ואמלהו): [ה' ה' – לפי האריז"ל אינם בכלל] אל, רחום, וחנון, ארך, אפים, רב חסד, ואמת, נצר חסד, לאלפים, נושא עון, ופשע, וחטאה, ונקה, ע"כ. הרי נ"ט אותיות (כמנין האותיות המקיפות את הפתק – זאת אומרת השורה עליונה ותחתונה ואותיות הראשונות והאחרונות שכבכל שורה). חמש עשרה מהם: נ נח נחמ נחמן מאומן, ועוד ד': הפתק. ועוד אחד עשרה: ישראל דב אדסר. ועוד ד': כשפ"ר, שרבינו גלה בלק"מ שזה ר"ת פשוט כפול שלוש רבוע,  רמז על השיר חדש נ נח נחמ נחמן מאומן. ועוד שבע ווי"ן: ווווווו. אלו הנזכרין בלקוטי מוהר"ן תורה מ"א (!) ז"ל וכשהצדיק העושה הפדיון מניח ידיו על הממון יכון כי יש יד הגדולה וכו', והינו שלש ידות, ושלש פעמים יד גימטריא מ"ב. ושם מ"ב יש בו שבעה שמות, וכל שם יש בו ו' אותיות, ויכון להמשיך אליו הווין, הינו השבעה שמות, שיש בכל אחד ו' אותיות, להמשיך אותן לתוך הממון וכו' ע"ש (וע”ע בתורה ריז, שתמוז חסר ו', ואין ספק שהפתק שנתקבל בתמוז ממלא את הו', בחי' הלוחות שהיו ו' על ו'). ושאר האותיות: אאאהחחטייללסעעפצר, הם בגימטריא תר"פ שזה גימטריא רבי מאיר בעל הנס, המקום שסבא קבל את הפתק, ועם השני כוללים של השני פסוקים, יוצא תרפ"ב - השנה שסבא קבל את הפתק! ועוד ראוי לציין שבאותיות הנשארות מופיע פצי"ה – מהשם פצפצי"ה המופיע בפתק, שהוא שם של מט"ט ושם של המלאך הממונה על תקיעת שופר.

[והנה גם בהי"ג מדות של רחמים של מיכה (“וההפרש שיש מהתיקונים של מי אל כמכה לאותם של א"ל רחום הוא, כי מי אל כמכה הם השמות של התיקונים במקומם באריך, ואותם של א"ל רחום הם השמות של התיקונים כשמשתלשלים למטה בז"א, להתלבש בדיקנא שלו, כמו שיתבאר. אז ברדתם למטה – שמותיהם מתחלפים, ונקראים א"ל רחום וכו'' עכ"ל הרמח"ל בכללי חכמת האמת סימן ס' (ואולי צ”ל כמוך), וצטטתי דה"ק מחמת שכמה פעמים פגשתי במקובלים שלא ידעו את זה, אע”פ שזה מבואר בכתבי האר”י בכוונות לנפילת אפיים, ובע”ח שער א”א פ”י): מי אל כמוך, נושא עון, ועובר על פשע, לשארית נחלתו, לא החזיק לעד אפו, כי חפץ חסדי הוא, ישוב ירמחנו, יכבוש עוונותינו, ותשליך במצולות ים כל חטאתם, תתן אמת ליעקב, חסד לאברהם, אשר נשבעת לאבתינו, מימי קדם. יש בזה גם כן האותיות נ נח נחמ נחמן מאומן. ולא הסתפקתי לעיין בכל האותיות ועח”ל.
וב”ה שוב זכיתי לראות כמה רמזים על רבינו במדות הנ”ל. כי הראשי תיבות של הפסוק הראשון, מי אל כמוך הם בגמטריא 'י-ה-ו-ה ונ נח נחמ נחמן מאומן!' והראשי תיבות של הפסוק השניה, 'ישוב ירחמנו יכבוש עוונותינו ותשליך במצולות ים כל חטאתם' הם בגמטריא נחמן! והסופי תיבות של "ותשליך במצלות ים כל" עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן]

ויש להעיר עוד שבפתק של ברוך שאמר ג"כ מרומז הי"ג מדות של רחמים כידוע בכוונות האריז"ל. והיא הברכה הראשונה של חלק התפלה שמעלה עולם היצירה בזמירות ותהלות של דוד המלך, ששרשם בהשיר פשוט כפול משולש מרובע (ע' בתפלה השייך להתיקון כללי), נ נח נחמ נחמן מאומן.

וכיון שזכרנו את הפתק של ברוך שאמר, נכתוב עוד עליה, שיש בו פ"ז תיבות, ויש לזה רמז בתהלים (כב:ד) כי תקדמנו ברכת טוב תשית לראשו עטרת פז, שמקדימים את התפלה עם ברוך שאמר, עטרת פז, והר"ת של תשית לראשו עטרת פז הם בגמטריא פתק, וכן אותיות היסוד שהם אלו שלפני הס"ת של 'לראשו עטרת פז' אותיות פתק. (גם 'תקדמנו' קדמת הוא שם קס"א באחוריים).

ועוד עיין מש"כ על ברוך שאמר והפתק, במקומו.

לד:ז ונקה לא ינקה.
פרש"י לפי פשוטו משמע, שאינו מותר על העון לגמרי, אלא נפרע ממנו מעט מעט. ורבותינו דרשו מנקה הוא לשבים ולא ינקה לשאינן שבים, עכ"ל ועוד מצינו חילוקים אחרים במדרש ובמפרשים, בין עוונות שבין אדם לחבירו (מדרש רבה) ובין תשובה מאהבה ויראה (ספורנו).
והנה סבא ישראל אמר שרבינו אמר, "יש חולים שאין להם רפואה, ואני יכול לרפאות גם מחלות כאלו", וכן סבא גילה שיש בכח הפתק הקדוש ובכח אמירת נ נח. וזה העירוני לפירוש פשוט ונפלא לפרש את התורה כלשון רבינו וסבא ישראל הנ"ל, שהש"י מנקה אפילו לכאלו דברים שאי אפשר לנקה – הלא ינקה. ובזה אתי שפי לשון הנביא (ירמיה ל:יא, מו:כח) ונקה לא אנקך, ומובן מתוכן הפסוק שהוא נבואה לטובה, ורש"י פירש שהוא הבטחה שהש"י לא ישמיד אותנו כלה. ולפי מש"פ י"ל ונקה אפילו את האלו שהם בכלל לא אנקך.
נ נח נחמ נחמן מאומן

Thursday, February 21, 2019

אי אפשר לחשוב על שני דברים יחד בבת אחת - אבל צדיקים בקדושה כן יכולים

לקוטי מוהר"ן

תורה רלג


כי אי אפשר שיהיו שני מחשבות ביחד בשום אפן, ע"ש. וכן כתב בתנינא תורה נ. ורבי נתן מביא את היסוד הזה בכמה מקומות (למשל, בלקוטי הלכות, הלכות תפילין ו:לב).
וראיתי בזה הרבה מראה מקומות, אביא קצת מהם.
ועיין בזה בספר עבודת הקודש להחיד"א, צפורן שמיר ג:מו שכז"ל אמר הפילוסוף, הצרי הגדול לשכוח הרעות הבאות לאדם ולמשול ביר, הוא לחשוב בדברים אחרים זולת עצמנו, כי הנפש לא תוכל לחשוב שני דברים כאחד, ולזה אם תעמיס עליה מחשבת דברים אחרים חכמה ודעת, תשכח עצמה ותהיה שקט ושאנן. ואני מוסיף לבאר שיחשוב בתורתנו הקדושה, שאם יעמיק עיונו בחכמות חיצוניות... ע"ש. וכן מובא בשם רבינו יהודה החסיד, וכן עיין בהמאירי, מסכת גיטין נג. שכז"ל שאי אפשר לאדם לוין לשני דברים כאחד, עכ"ל.
יש שציינו לגליונות החזון איש על חידושי הגר"ח על הרמב"ם בהלכות תפלה, ששם החזון איש טוען שכל יהודי המתפלל אפילו כאשר מוחו ומחשבותיו משוטטים וחושבים על דברים אחרים, בפנימיות הוא אכן מכוון שהוא מתפלל.
אכן אין זה כוונה מפורש, וכן מצינו בהלכות תפילין (שיטה מקובצת, מסכת מנחות לו: אות ה) שצריכים לא להסיח דעת מהם ועם כל זה יכולים לכוון היטב בקריאת שמע (אכן יש אומרים שאין זה אלא משום שלא צריך לכוון כל רגע, או שההקפדה רק שלא יקל ראשו). ובנקודה זו ציינו גם להשגות הראב"ד על הרמב"ם בהלכות פרה אדומה ז:ג שכז"ל וכללו אין אדם יכול לכון דעתו לשני דברים כאחד, או לשני בני אדם כאחד נפרדים במעשיהם, ואי אפשר בלא היסח הדעת", ושם יש לדון אם צריך יותר ממחשבה כללי פנימי, ואכמ"ל (ע"ש במרכבת המשנה. ובשו"ת שואל ומשיב מהדו"ק ח"ב סי' ע"ה, שו"ת דובב מישרים א:ס בסוף, ב:טו בסוף, שו"ת יד אפרים י:ט, שו"ת להורות נתן ו:כז:ב, דף על הדף יומא ז:).
עוד ציינו לשולחן ערוך הרב, הלכות קריאת שמע, סימן ע"ג בקונטרס אחרון אות ג, שכז"ל צריך עיון אם אפשר להרהר ב' הרהורים בבת אחת, ואם לאו אין מקום לדברים אלו, ודוק, עכ"ל. וע"ש מ"מ ויש שפקפקו בזה שאין זה מבעל התניא, כי לא מחוור.
אכן עיין בפירוש יפה עיניים, שבסוף הגמרא, על מסכת שבת, בהתחלה כז"ל וכל באי שערי עירי הרואים אותי כותב חידושים ומסביב יאפפוני המון טרדת מעניינים שונים, המה ראו כן תמהו על הדבר שאי מקשיב להשיבם דבר לאשורו ואני כותב על הספר בדיו חידושי תורה. ותהלה לאל מקום יש בראש להניח בו שני ענינים ממינים שונים. וכאילו נעשה עליית קיר קטנה במוח למשכן מחשבת דברי תורה אשר שם לא תבוא רגל הטרדה. גם בעיני יפלא. רק תודות לאלהי מרום, ואש כפי ואברכה את ה' אל עליון, עכ"ל.
ועיין בשיחות הר"ן (אות קנח) שכז"ל ואמר שאז עדין לא היה אוחז במדרגה זו של עכשו שיוכל לדבר עם העולם ואף על פי כן יהיה דבוק בהשם יתברך ועוסק בתורה ממש, כי אתה סבור שבפעם אחת באין לכל המעלות?! כי לא כן הוא, רק צריכין להתיגע ולטרח בעבודתו מאד (שקורין האריווין) קדם שבאין לאיזה מעלה טובה, ואז היה קשה לי להיות ביחד עם העולם, ע"ש. ועיין מה שהבאתי שם איך שהבעל שם טוב היה זוכה לזה.
ובאמת מצינו בהרבה מקומות שמה שהצדיקים עושים הוא מלא המון כוונות, רבבות רבבות, וכמעט על כרחך שזה ממש בבת אחת. ובאמת אפילו לכוון הפשט והסוד ביחד, לכאורה פשוט שהצדיקים אמיתים מכוונים שניהם כאחד ממש, וקשה לחלק שזה רק מטעם שכל המחשבות עולים לאותו מעשה ומקום ומצוה, ואכן יתכן שאצל הצדיקים אמיתים, באמת הכל עולה למקום אחד, תכלית יחוד השם יתברך, מכל המעשים דיבורים ומחשבות המשתנות. וכן רבינו אמר שצריכים לעשות אחד מכל התפלה.
ולכן היה נראה לעניות דעתי שהכלל הזה אינו נאמר על מחשבות קדושות. ובמחשבות קדושות שפיר יכולים לחשוב שני דברים כאחד, ועדיף מזה רבינו אמר (עיין לקוטי מוהר"ן קסב בשם המגיד) שעל ידי ענוה יכולים להיות בצפון ובדרום, והוא ממש הענין שלנו, שמי שמחשבותיו כל כך קדושות שיכולים לכוון לצפון ולדרום ביחד, על כרחך יכול לחשוב שני דברים כאחד. והא שהבאתי מהפירוש יפה עיניים שהיה עוסק במוח אחד בתורה ובשני בצרכי ציבור, צריכים לומר שגם בכל דבר שמכוונים לשם שמים יכולים להרימו למעלה מתפיסת מקום ותפיסת כל המוח (ולפי זה לכאורה גם לענין שמירת אפר הפרה אדומה, אם לא נאמר שזה לא פלוג), אבל לחשוב דבר שאינו לשם שמים, וכל שכן עבירה חס ושלום, בזה על כרחך אי אפשר כלל.
ויש בזה עוד בחינה מה שרבינו סיפר (חיי מוהר"ן אות פה) מעשה בחנוכה מלבוש גן עדן, "על כן כשאתה מדבק מחשבתך לשם אתה שם ואתה ממשיך הארה ממנו אליך, וכשאתה חוזר לכאן אתה כאן" ומבואר שם שאפילו כאשר היה מדביק מחשבתו להיות בגן עדן, הרי עדיין "הוא מדבר עם בני אדם ואוכל ושותה כדרך העולם".

נ נח נחמ נחמן מאומן

דברי הימים א:א:כב ואת אבימאל ואת שבא

ב"ה
בספר דברי הימים א:א:כב ואת עיבל ואת אבימאל ואת שבא, ואת אבימאל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, ואת סבא!

Friday, February 15, 2019

פרשת תצוה - רמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה

תצוה

כז:כ ואתה תצוה את בני ישראל ויקחו אליך שמן זית זך כתית למאור להעלת נר תמיד. תצוה:  תצ- ע"ה בגימט' נ נח נחמ נחמן מאומן. ו"ה, קבו"ש (כמו שפי' הגר"א במשלי על הפסוק בכל דרכיך דעהו, ובעוד מקומות). הראשי וסופי תיבות של את בני ישראל ויקחו אליך, עם התיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כז:כא באהל מועד מחוץ לפרכת אשר על העדת יערך אתו אהרן ובניו מערב עד בקר לפני ה' חקת עולם לדרתם מאת בני ישראל. הסופי תיבות של מחוץ לפרכת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של עולם לדרתם מאת בני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של מאת בני ישראל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כח:א ואתה הקרב אליך את אהרן אחיך ואת בניו אתו מתוך בני ישראל לכהנו לי אהרן נדב ואביהוא אלעזר ואיתמר בני אהרן. הסופי תיבות של: הקרב אליך את אהרן אחיך, וכן הסופי תיבות של: אחיך ואת בניו אתו מתוך בני ישראל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כח:ב ועשית בגדי קדש לאהרן אחיך לכבוד ולתפארת. ועשית בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של בגדי קדש לאהרן בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כח:ג ואתה תדבר אל כל חכמי לב אשר מלאתיו רוח חכמה ועשו את בגדי אהרן לקדשו לכהנו לי. הסופי תיבות של: רוח חכמה ועשו את בדי אהרן לקדשו לכהנו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. לכהנו בגמטריא נ נח עם האותיות. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אהרן לקדשו לכהנו לי בגמטריא פתק.

כח:ד ואלה הבגדים אשר יעשו חשן ואפוד ומעיל וכתנת תשבץ מצנפת ואבנט ועשו בגדי קדש לאהרן אחיך ולבניו לכהנו לי. הראשי תיבות של: אשר יעשו חשן ואפוד ומעיל וכתנת תשבץ מצנפת ואבנט, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: יעשו חשן ואפוד ומעיל וכתנת, וכן של: וכתנת תשבץ, וכן של: תשבץ מצנפת, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. האשיוסובפי תיבות של בגדי קדש לאהרן בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. לכהנו בגמטריא נ נח עם האותיות כנ"ל. תשבץ בגמטריא ברסב ונ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כח:ה והם יקחו את הזהב ואת התכלת ואת הארגמן ואת תולעת השני ואת השש. הסופי תיבות של: ואת הארגמן ואת תולעת השני ואת השש, עם השבע אותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (-דהיינו ארבע פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן), עם הד' כוללים.

כח:ו ועשו את האפד זהב תכלת וארגמן תולעת שני ושש משזר מעשה חשב. את האפד בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: תכלת וארגמן תולעת שני ושש, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כח:ט ולקחת את שתי אבני שהם ופתחת עליהם שמות בני ישראל. הסופי תיבות של: אבני שהם ופתחת עליהם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: שתי אבני שהם ופתחת עליהם שמות, עם השבע אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ולקחת את שתי אבני שהם ופתחת עליהם שמות, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כח:י ששה משמתם על האבן האחת ואת שמות הששה הנותרים על האבן השנית כתולדתם. הסופי תיבות של: האבן השנית כתולדתם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. "משמתם על האבן" עם התיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: הנותרים על האבן השנית כתולדתם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כח:יא מעשה חרש אבן פתוחי חתם תפתח א שתי האבנים על שמת בני ישראל מסבת משבצות זהב תעשה אתם. הראשי תיבות של: אבן פתוחי חתם תפתם את ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: בני ישראל מסבת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: שתי האבנים על שמת בני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: מסבות משבצות זהב תעשה, עם הד' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
משבצות. עם האותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן (בלי מאומן) נ נח נחמ נחמן מאומן.

כח:יב ושמת את שתי האבנים על כתפת האפד אבני זכרן לבני ישראל ונשא אהרן את שמותם לפני ה' על שתי כתפיו לזכרן. הראשי תיבות של כתפת האפד אבני זכרן לבני ישראל ונשא אהרן את שמותם לפני י' על, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: לבני ישראל ונשא אהרן את, וכן של: ונשא אהרן את שמותם, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
אבני האפד על שתי כתפיו לזכרון, ענין כתפיו עמש"כ בפרשת וזאת הברכה (דברים לג:יב).

כח:יג ועשית משבצת זהב. ועשית בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. משבצת בגמטריא שם נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) עם הג' אותיות בגמטריא נ נח.

כח:יד ושתי שרשרת זהב טהור מגבלת תעשה אתם מעשה עבת ונתתה את שרשרת העבתת על המשבצת. מגבלת זהב עם התיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: טהור מגבלת תעשה אתם מעשה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: תעשה אותם מעשה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. "העבתות (מלא) על" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כח:טו ועשית חשן משפט מעשה חשב כמעשה אפד תעשנו זהב תכלת וארגמן ותולעת שני ושש משזר תעשה אתו. הסופי תיבות של: ועשית חשן משפט מעשה חשב כמעשה אפד תעשנו זהב (וכן מתחיל מ"חשן משפט ... תכלת") עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כח:יז ומלאת בו מלאת אבן ארבעה טורים אבן טור אדם פטדה וברקת הטור האחד. "ומלאת בו" עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: מלאת אבן, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כט:יח ריח ניחוח ע"ה בגימטריא מוהר"ן, בחי' התוכחה של השיר פכש"מ שנותן ריח טוב.

כח:כג ועשית על החשן שתי טבעות זהב ונתת את שתי הטבעות על שני קצות החשן. הטבעות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה (ועמש"כ בערך טבעת). ועשית בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. הסופי תיבות של ועשית על החשן שתי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: על החשן שתי טבעות זהב, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: על שני קצות החשן ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. קצות עם האותיות בגמטריא נ נח נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה (שני הקצוות).

כט:לט את הכבש אחד תעשה בבקר ואת הכבש השני תעשה בין הערבים. סופי תיבות של: בבקר ואת הכבש השני תעשה בין הערבים ע"ה בגמטריא השיר נ נח נחמ נחמן מאומן.

Tuesday, February 5, 2019

Dr Baba Yahshua Nanach - INSTAGRAM star - check him out



BH this is just a small sample of the amazing music our new friend is pumping out, and now we are privileged to get longer renditions in the new whatsapp English Speaking Nanach group (anyone who would like to join - get in touch).
BH the good Dr. was so gracious as to write up a little summary of how he merited to draw close to our holy master Na Nach Nachma Nachman MayUman:


Dr. Baba Y’shua-Tzadik
I am frequently asked by individuals who are Yehudi as well as a host of curious onlookers from the sideline of my life,” How did I find Rabbi Nachman”? The truth is, I didn’t find Rabbi Nachman, he found me.
 Subsequent to retiring from my professional work in Fort Lauderdale Florida I prayed about the direction that my new life would take. In the apartment complex where I lived there was a significant Jewish presence. My neighbor Ethan was Jewish, he lived above me on the next floor with his son and another Jewish man that was his business partner. His son Zion and I became good friends, and even though Zion was significantly younger; we had affinity and were drawn to each other.  I play music and everyone in my building became accustom to hearing me play; including Zion and His father. Zion started to visit me and because an individual’s home reflects their heart, my interest in Judaism was obvious; it was clear that I was investigating Judaism and felt Hebraic. For many years, I studied the Hebrew letters independently but did not know the Nikudot. I obtained an English siddur that was given to me by my Jewish mentor Dr. Ralph Haller which I read daily. I focused on the Shema, and the Amidah. Every Friday evening in my home my wife lights the Shabbat candles and makes the appropriate blessing.  
Allow me to digress for a moment! Until meeting Ethan and his sons, Dr. Haller had been the only Jew that I met who was willing to share with me the wisdom inherent in Judaism.  Moreover, he was friendly, compassionate, interesting. I met Ralph in 2003, when I joined the faculty at South Carolina State University. When I joined the faculty, Ralph and I became dear friends, we have maintained a deep spiritual relationship until to date. When I met Ralph, I only knew The Shema. However, over the course of next fifteen years, Ralph would expose me to the interior of Judaism. He invited me to his orthodox synagogue, visit a reform Temple, attend a Seder, give me a tallit katan, gadol, and kippah; introduced me to the Amidah, and gave me Tefillin and accompanied me on my first trip to Israel in 2013.
Meeting Zion was an encounter with the profound inner spiritual dimension of Judaism. My friend Ralph was an academic, and intellectual, and eventually professed that he was an Atheist. Zion was the product of a religious family. He was very knowledgeable of Torah, and Judaism. He wanted to learn piano, and I wanted him to teach me about Judaism. Each day he could come to my apartment so we bonded as brothers.   Zion was adamant, I should learn how to read the Siddur in Hebrew only. However, I only know the consonants, so Zion introduced me to the Nikudot; which I studied and eventually mastered. I was introduced to a Rabbi, whom I felt was giving me the run around about conversion. So, I shared my frustration with Zion’s Father Ethan who suggested that I go directly to Israel for an authentic spiritual experience.  He put me in touch with his son Sholomie who lives in Holon Israel.  I eventually flew to Israel, met Sholomie and his Mother and grand-parents.  Sholomie took me to Tzfat to the mikvah of The Ari, and then to Meron at the RASHBI’s mikvah. Sholomie thoroughly reviewed the meaning of the Brit which is sexual purity. Afterward he introduced me to the Tikkun Haklali as a rectification for blemishing the Brit and gave me an interlinear translation. He introduced me to Hitbodedut by taking me into the woods at night for prayer. Finally, although Ralph has given me Tefillin he did not show me how to properly use them. Sholomie and his Kodesh grandfather taught me in how to lay tefillin. I stayed with his family for two weeks before returning home. I returned home spiritually empowered with knowledge and practice of the Tikkun Haklali, Hitbodedut, and how to lay Tefillin. Sholomie and I stayed in touch as he sought to ensure that I was actively engaged in what Ha shem had revealed. His brother Zion and I, a few months later flew to Uman to meet Sholomie for Rosh Hashana. In Uman I asked Rabbi Nachman for confirmation that he was my Rabbi. I asked for the ability to fluently read my Siddur in Hebrew. I was asked to sing Ana B’koach while in Uman and I did it as a gift to Rabbi Nachman. Interestingly, during my visit to Uman, I repeatedly met individuals in Uman who would say, “Rabbi Nachman loves you very much. 

I am a skilled musician, and for several years previously played music in and around the city of New Orleans. I played the Jazz and Heritage Festival for seventeen years and recorded two CD’s Eventually I became completely disillusioned with music, musicians, and the business of music, it all seemed to be an arena of darkness that Ha Shem would not permit me to enter. One night in 2001, after I played a concert in the superdome, I decided to simply stop performing publicly with a band, the cost exceed the rewards.  However, upon returning from Uman in 2015, I felt that I should use my musical gifts in a sacred context. I was inspired to sing the single, double, triple, quadruple song of redemption and elevate the name and teaching of Rabbi Nachman. I have been blessed to travel to Israel five time to visit sacred places. Most recently Chanukah 2018 I visited Tzfat to pray for direction and placement.  My journey into holiness is only beginning. I look forward to continuing the Na Nach journey that I have begun. I am grateful to Ha Shem for appointing me to sing and play for such a laudable and great soul as Rabbi Nachman of Breslov. Baruch Ha Shem!
Dr. Y’shua Yisrael
912-508-3127


Na Nach Nachma Nachman MayUman

Wealth

HH

A person might have a lot of money, but it may be to his detriment, as the verse says (Koheles 5:12) יש עושר שמור לבעליו לרעתו. However if a person is owed money by HY, then his money is sitting by HY, and then there is not question that he is truly a very wealthy man, because if his money is being held for him by HY it most certainly is for his utter benefit.

How does one put HY in his debt. The verse says מלוה ה' חונן דל, when one is gracious to the poor and destitute he is lending to HY.

May we all be truly wealthy.

Na Nach Nachma Nachman MayUman 

Friday, February 1, 2019

פרשת משפטים - תורה ורמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה


משפטים

כא:א ואלה המשפטים: המשפטים עם הז' אותיות בגימטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כא:ב כי תקנה עבד עברי. כי תקנה בגמטריא הפתק. הראשי תיבות של כי תקנה עבד ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כא:יט ורפא ירפא, עמש"כ תורה ג' תנינא. ועמש"כ בתפילת שחרית, על ברוך שאמר.

כב:כב אם ענה תענה אתו כי אם צעק יצעק אלי שמע אשמע צעקתו. אותיות היסוד של 'אתו כי אם צעק' – תכאע – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ואותיות יסוד של 'יצעק אלי שמע אשמע צעקתו' עלממת – בגמטריא פתק.

כב:כד אם כסף תלוה את עמי, הראשי תיבות כתאע – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:כו כי היא כסותה לבדה וכו' – כסות"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, וכסותה אחד מעיקרי היסודות של תיקון הברית כידוע. וכן פתיא שפירושו כסות, עיין במסכת ע"ז דף טז:, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כג:יא והשביעת תשמטנה ונטשתה ואכלו אביני עמך ויתרם תאכל חית השדה. ראשי תיבות ואכלו אביני עמך ויתרם תאכל חית בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והסופי תיבות של עמך ויתרם תאכל חית ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.