Pages

Sunday, February 28, 2021

Let's do this

HH Mesilas Yisharim (Ramchal), Chapter 1.
והנה על העיקר הזה העירונו זכרונם לברכה במדרש קהלת (רבה, ז) שאמרו, זה לשונם: ראה את מעשה האלהים וגו' (קהלת ז), בשעה שברא הקדוש ברוך הוא את אדם הראשון, נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו, ראה מעשי כמה נאים ומשובחים הן, וכל מה שבראתי בשבילך בראתי, תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי. 
Our sages roused us to this fundamental principle in Midrash Kohelet saying: "see the work of G-d." (Ecc. 7:13), "when the Holy One, Blessed be He, created Adam, He took him and led him to pass before all the trees of the Garden of Eden and said to him: 'see how beautiful and excellent are my works. All that I have created, I have created for your sake. Be careful that you do not become corrupt and destroy My world.'"


In our times we can see directly that our thoughts, speech, and actions directly effect and impact the world at large. 
For a year now we have seen the insane falsehood rule the world, and BH there seems to be some visible hope that at least some of the perpetrators will be put on trial. Also with regard to the insanity of Biden, as I already posted this seems to be a delineation of how bad things are and where that bad is heading, providing and spurring a strong initiative to get things right, from the crazy education system where the masses are being indoctrinated from nursery through college in wokism etc. to the heinously corrupt judiciary system, finally these issues will be confronted and remedies will begin to be instituted.
Each person needs to fully appreciate their role in what is going on. Every pursuit of vanity gives power to the insane narrative which is ruling now in the world. Don't be a partner to that, don't give them power!
 Focus - every heartfelt prayer and true Torah study blasts truth and rationality into the world. It is going to happen, and it is within our reach and power to make it happen even sooner.
Most important - Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN

Wednesday, February 24, 2021

שויסקי - מסכת פסחים דף צו.

 ב"ה


צו. בעי רבי זירא, אימורי פסח מצרים היכא אקטרינהו? א"ל אביי, ומאן לימא לן דלא שויסקי עבוד – פרש"י ז"ל בשר צלי בשפוד, עכ"ל (רבינו חננאל פירש שאכלו אותם, והמאירי פירש ששרפו אותם).

שויסקי, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. (אימורי פסח, בחי' אמרות נחמ"ן).

נ נח נחמ נחמן מאומן

#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ברסלב #דףיומי #פסחים #פסחיםצו #מסכתפסחים #קרבןפסח #פסחמצרים

Restoring Order with Na Nach Nachma Nachman MayUman

 HH

If you have a bunch of cards numbered sequentially, and it falls and gets twisted up, there are two ways to get the cards in order. 1. individually putting each card in its correct position, this is a very long and tedious process etc. and 2. Holding up an end of the string and all the cards fall into their correct place (Ramchal).

BH there are many people and groups in the world that are doing good things and rectifications as they know it, they work at trying to restore order to select issues, and they operate in an arena of mayhem, so that their efforts are for the most part drowned out and engulfed in the general disarray and confusion.

The power and beauty of invoking Na Nach Nachma Nachman MayUman is that this is like holding up the line of creation and instantly bringing a new brace of order and rectification to its entirety.

We must take advantage and utilize Rabbainu!

Na Nach Nachma Nachman MayUman


#nanach #nanachnachmanachmanmayuman #rabbinachman #breslov #parable #ramchal #order #tikunolam 

לא ללכת עם חומרות אפילו בפסח - דף יומי של שבת - מסכת פסחים דף צא

 ב"ה

בשיחות הר"ן אות רלה. כבר מבאר בלקוטי תנינא סימן מד שרבנו ז"ל הזהיר מאד לבלי להחמיר חמרות יתרות בשום דבר וכו' ע"ש.

עיין במסכת פסחים (צא:) א"ר יעקב א"ר יוחנן אין עושין חבורה שכולה גרים שמא ידקדקו בו ויביאוהו לידי פסול, ופרש"י ז"ל ידקדקו בו, משום שאינן בני תורה יחמירו עליו לדקדק ויפסילוהו על חנם, עכ"ל.


#רבינחמן #חומרא #חומרות #חמרות #פסחיםצא #דףיומי #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #שיחותהרן #שיחותהרןרלה #ליקוטימוהרן #ליקוטימוהרןתנינא #תורהתנינאמד #פסח #דקדוק

Truth and fiction

HH the more people watch movies and play video games and so forth, commiting their consciousness to the make believe and the pretended (- the aspect of the dreadful Oalum Hatoahoo - which tradition says one can be saved from by being by Rabbainu for all three designated annual times of pilgrimage), the more their lives will be governed by false narratives like we are seeing now with the false stream media, false pandemic, doctored elections and so forth.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN


HH now that it is becoming increasingly apparent that America is not the most free country, one timeless adage is becoming more and more clear:
No one is free except he who sings Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN!

Moshe Rabbainu

HH tonight-tomorrow 7th of Adar - birthday and hillula of Moshe Rabbainu.
ממשה ועד רבינו לא היה כמו רבינו 
נ נח נחמ נחמן מאומן
The Talmud in tractate Sota, which was censored and restored on the side of the page by the Ba"ch, says that the reason why the location of the burial site of Moshe is hidden is because if the Jews would know where it is, everyone would go there to pray to HY and HY would be forced to bring the redemption even before the proper time.
In Breslov tradition we learn that this opportunity is now available visa the holy tomb of Rabbainu NNNNM.
The rebbe of radzin who discovered the Tichailes merited to be by the holy tomb of Rabbainu in Uman, and he remarked that the reason why the leading rabbis weren't . making the pilgrimage to Rabbainu's tomb, (or following Rabbainu at all for that matter), is because it has the property of the tomb of Moshe, those below (humble) believe it is on high (- it raises them) and those on high (haughty) is shows them to be below.... (This is actually explicitly in Likutay Moharan volume 2 Torah-teaching 7, but it's nice hearing it from an outsider...)

Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN

Wednesday, February 17, 2021

הארון והכפרת והכרובים - פרשת תרומה

 ב"ה

כה:י ועשו ארון עצי שטים אמתים וחצי ארכו ואמה וחצי רחבו ואמה וחצי קמתו. אמתים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. חצי בגמטריא נ נח.

הראשי תיבות של: וחצי קמתו, עם האותיות, בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של כל הפסוק עם הכולל, בגמטריא נון חית מם נון.

הסופי תיבות של: עצי שטים אמתים וחצי ארכו ואמה וחצי רחבו ואמה וחצי קמתו, בגמטריא נחמן.

אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ועשו ארון עצי שטים אמתים, בגמטריא רבינו נחמן. אותיות היסוד של: וחצי קמתו ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: עצי שטים אמתים וחצי ארכו ואמה וחצי רחבו ואמה וחצי, עם הי' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

הראשי וסופי תיבות של: ועשו ארון עצי שטים עם הח' אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: וחצי רחבו ואמה וחצי קמתו, בגמטריא פצפצי"ה ובגמטריא נ נח נחמ נחמן ע"ה.

הבעל הטורים כז"ל ארון בגימ' נזר, שכתר תורה עולה על כל הכתרים, לכן כתיב: ועשית עליו זר זהב, ובשלחן כתיב: ועשית לו, לומר שכתר תורה עולה על שאר הכתרים, עכ"ל. והנה למעלה מהארון היו: הכפרת כרבים - בגמטריא כתר שם טוב - וזה נזר שלמעלה אפילו מכתר תורה, וזה מה ששנינו במסכת אבות, כתר שם טוב עולה על כלם. וכמו שרבינו מביא מהגמרא כמה טפשאי אנשי שעומדים בשביל התורה ולא בשביל הצדיק.



כה:יז ועשית כפרת זהב טהור אמתים וחצי ארכה ואמה וחצי רחבה. ועשית בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. כפרת, עם הד' אותיות, בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אמתים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. חצי בגמטריא נ נח. ארכה ואמה, עם הח' אותיות בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. רחבה ע"ה בגמטריא נ נח נ נח.

הסופי תיבות של כל הפסוק בגמטריא הפתקא נ נח נחמ נחמן מאומן.

אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ועשית כפרת זהב ע"ה בגמטריא נ נח נ נח.

צ"ע כי לכאורה המדות הם ממש מדויקות, וא"כ איך היתה הכפרת במלוא המדות של הארון אמתים וחצי על אמה וחצי, והלוא רש"י (לעיל פסוק יא) פירש שהכפרת היתה מונחת על ב' הארונות הפנימיות, ואילו הארון השלישי החיצוני, היתה עולה מסביבה להיות זר סביב, ואם כן על כרחך הכפרת היתה קצרה טיפה ממידות הארון. ותמהני מאד אם נוכל לאמר בזה שהארון לא היה תופס מקום. ואולי י"ל שהזר היה לו דין כפרת, והיה משלים את שיעורו, ובפרט שהכרבים, שהם ודאי מקשה אחת עם הכפרת, היו פרושים מעל ומעבר הזר להכשירו, ומלבד הדוחק, הרי רש"י (לקמן פסוק כא) כותב שנראה לו שהתורה צותה דוקא ליתן את העדות לתוך הארון קודם שישימו את הכפורת עליו, ולפי הדוחק הנ"ל הרי עוד לא נשלם כלי הכפרת עד שישימו על הארון, ומן הראוי היה קודם להשלים אותו, ואחר כך לשים את העדות בתוך הארון, והי"ע. 


#ארון #כרובים #נזר #כתר #כפרת #אמתיםוחצי #כליהמשכן #מדות #מדותהכלים #מדותכליהמשכן #כתרתורה #כתרשםטוב #בעלהטורים #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ברסלב #זר #פרשתתרומה #משכן #המשכן #בניןהמשכן

Tuesday, February 16, 2021

מסכת פסחים דף פח - אכילת תמרים בבל לעלות מהיכלי התמורות וגילוי התכלת בשנת תרחם

 ב"ה

פז:-פח.

עולא אמר (הטעם שגלו ישראל לבבל הוא) כדי שיאכלו תמרים ויעסקו בתורה.

יש לפרש כי צריכים ליכנס להיכלי התמורות למקום הקלפות להעלות משם הקדשה – לשון רבינו בליקוטי מוהר"ן תורה כד. ועוד גילה רבינו בתורה רמה ז"ל דע שיש חדרי תורה, ומי שזוכה להם, כשמתחיל לחדש בתורה, הוא נכנס בהחדרים וכו' אבל דע, שצריך ליזהר מאד, לבל יטעה בעצמו, כי לא במהרה זוכין לזה, כי יש כמה וכמה חידושין שאינם באים משם, רק מהיכלי התמורות, כי את זה לעומת זה עשה אלקים וכו' וכו' ודע שכל אדם קודם שמשיג בתורה השגה של אמת, צריך לילך בהכרח דרך אלו היכלות התמורות וכו' ע"ש. וי"ל שזה ענין אכילת התמרים, ולילך מחיל עד חיל, עד שזוכים לבחינת אדם ממש – המבואר שם ע"ש.

ובהמשך הגמרא מבואר (על פי רש"י בתענית דף ט:) שהתמרים גורמים שלשול, ורבינו גילה בספר המידות, ערך אמת אות ח' שהשלשול והעצירות בא על ידי שקר, עכ"ל. הרי עוד הוכחה על בחינת התמורות של התמרים. וגם ממה שעולא (מלשון עליה כנ"ל) מתחילה שמח עליהם וקרא אותם דובש, ובסוף קרא אותם סמא דמותא, מרומז הענין.

וידוע (רש"י ירמיה פרק כה, ופרק נא) שבבל בא"ת ב"ש ששך, ובגמטריא כתר (ואילו בב"ל בגמטריא לד אותיות של מילוי דמילוי שם אדנ"י, סוף כל דרגין). וזה בחי' תמורות.

 

פח. לא והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה וכו' לא כאברהם שכתוב  בו הר וכו' ולא כיצחק שכתוב בו שדה וכו' אלא כיעקב שקראו בית. עיין ליקוטי מוהר"ן תורה י.

 

פח. א"ר יוחנן גדול קבוץ גליות כיום שנבראו בו שמים וארץ שנאמר (הושע ב:ב) ונקבצו בנמי יהודה ובני ישראל יחדו ושמו להם ראש אחד ועלו מן הארץ כי גדול יום יזרעאל.

והנה קבוץ גליות בחי' ציצית שהם בחי' מארבעה רוחות, וכמו שלקוחים כל הציצית ביד בברכת קריאת שמע כאשר אומרים – מהר והביא עלינו ברכה ושלום מהרה מארבע כנפות הארץ ושבר על הגוים מעל צוארנו ותוליכנו מהרה קוממיות לארצנו. והרי: קבוץ גליות ע"ה בגמטריא תרח"ם, והוא השנה שהרבי מראזדין – שהיה פעם על ציון רבינו באומן – המציא את התכלת. ועיין באריכות בזה בסיפורים מר' שמואל הורוביץ ובשיח שרפי קודש (ב:רצט), שרבינו רימז על זה, שיש בחי' גאולה בשנה זו, וכן הביא מר' שמשון אוסטריפליא שגילוי התכלת שייך לאותו שנה.

ויש בזה עוד רמזים בגמרא, כי "יחדו" בחי' הצמר ופשתים יחדו בציצית, וזה לשון "גדול" – מלשון גדילים תעשה לך (כל זה תמצא בלשון הגמרא במסכת יבמות דף ה: לימא קרא ציצית תעשה לך, גדלים למה לי? וכו' עשה גדיל ופותלהו מתוכו, א"כ לימא קרא לא תלבש שעטנז צמר ופשתים יחדו למה לי וכו'). וזה לשון "יזרעאל" אותיות אליעזר, כי רבי אליעזר אומר (מסכת ברכות דף ט:) שזמן ציצית הוא משיכיר בין תכלת לכרתי עד הנץ החמה. "לכרתי" בחילוף אות כ' לח' – הוא תרחם, רמז לגילוי התכלת בשנת תרח"ם עד הנץ החמה שהוא בחי' לשמש שם אהל בהם והוא כחתן יוצא מחופתו וכו' המבואר בליקוטי מוהר"ן (מט:ז) על גילוי התכלת שיעשהה כלה בגוים והצדיקים דבקים בו, ע"ש מדבר גם על בריאת העולם.

ונראה שיש בזה מהסוד שרבינו גילה (חיי מוהר"ן קפה) אם היו אומרים לאחד רבי נחמן נתן (ושוב עשה תשובה על שגילה את זה, עיין שם אות קצו), עכ"ל. נחמן נתן בגמטריא תרחם!

קבוץ גליות בגמטריא ציון נ נח נחמ נחמן מאומן!


פח. רמי ליה רב עינא סבא לרב נחמן תנן עבד וכו' אמר ליה (רב נחמן לרב עינא סבא) עינא סבא ואמרי לה פתיא (כלי) אוכמא (שחור) מיני ומינך תסתיים שמעתתא ע"ש.

פתיא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (אוכמא בגמטריא ואני ע"ה. גם "עינא" בגמטריא אני וסבא ע"ה). רואים קשר פה בין רב נחמן סבא ונ נח נחמ נחמן מאומן, שמהם תסתיים שמעתתא.


#דףיומי #פסחיםפז #פסחיםפח #היכליהתמורות #תמרים #תכלת #תרחם #שנתתרחם #קיבוץגליות #קבוץגליות #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #רבינחמן #ליקוטימוהרן #תורהרמה #תורהכד #ציון #ציוןרבינחמן

פייס את השם יתברך ויתן לך משאלות לבך

 ב"ה

עיין בספר שיחות הר"ן אות ז. טוב מאד שיכול לשפך שיחו לפני השם יתברך ברחמים ותחנונים כבן המתחטא לפני אביו וכו' וכו' ע"ש.

עיין משלי יז:ח אבן חן השחד בעיני בעליו אל כל אשר יפנה ישכיל, ע"כ. ופרש"י ז"ל אבן חן, כשהאדם בא לפני הקב"ה ומפייסו בדברים ושב לו, אבן חן ומרגליות היא בעיניו: אל כל אשר יפנה ישכיל. בכל מה שיבקש ממנו מצליחו, עכ"ל.


נ נח נחמ נחמן מאומן


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ברסלב #התבודדות #תפילה #פיוס #פייס #שיחותהרן #שיחותהרןז #משלי #שוחד 

Monday, February 15, 2021

הכח לקבל נבואה בעמידה ולא ליפול

 ב"ה

פרשת לך לך

יז:ג וַיִּפֹּ֥ל אַבְרָ֖ם עַל-פָּנָ֑יו וַיְדַבֵּ֥ר אִתּ֛וֹ אֱלֹקִ֖ים לֵאמֹֽר.

הסופי תיבות של כל הפסוק בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.

רש"י פרש ז"ל ויפל אברם על פניו. ממורא השכינה, שעד שלא מל לא היה בו כח לעמוד ורוח הקדש נצבת עליו, וזהו שנאמר בבלעם נופל וגלוי עינים, בברייתא דר"א מצאתי כן (פרקי דר"א פכ"ט), עכ"ל. והנה גם הצדיק הנימול בודאי אין לו כח לעמוד באור השם. אלא שעל ידי המילה הצדיק יכול להקים בעצמו שיעור קומה של צלם ודמות אלקים שהוא בעצמו בנוי באור השם וראוי לעמוד באור השם.

נ נח נחמ נחמן מאומן


#נבואה #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ברסלב #פרשתלךלך #אברהם #אברהםאבינו 

זומם רשע לצדיק ומבקש להמיתו נ נח לא יתננו

ב"ה בהגדה של פסח - שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם.
וכן בתהלים - בהלל - הללו את השם כל גוים שבחוהו כל האומים - למה - כי גבר עלינו חסדו...
ושאלו המפרשים איך החסד שהשם יתברך היטיב לנו סיבה שהגוים ישבחו? 
ואחד מהתירוצים כי רק הגוים יודעים עד כמה זממו לעשות לנו ועד כמה השם יתברך הפליא לעשות להצילנו.
והנה היום כבר רואים קצת עוצם הזממות שהרשעים מפעילים, בפרט בענין השקרונה והחיסון ובגניבת הבחירות באמריקה, ורואים שאין משפט וצדק, השופטים מושחתים לגמרי, ראשי הממשלה מושחתים לגמרי וכו' וכו'. ואכן אין חדש תחת השמש, זה היה מעולם כנ"ל. וברוך השם יש לנו על מי לסמוך, כי בכל דור ודור השם יתברך הציל אותנו ובכן יצילנו גם עכשיו.
אלא שאולי כפי השינוי הזה שנתגלו לעינינו התוכניות פשע, מוטל עלינו גם כן לקחת איזה פעילות הגנה, וכמו שבכל הדורות כאשר נתגלו הרשע היהודים פעלו בפועל ממש לעשות מה שיכולים למעשה.
ואכן כמו השינוי הזה שעכשיו הרבה נחשף, כמו כן היום נתגלה הכח של רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן. והשם יתברך הקדים הרפואה להמחלה, וזה העיקר מה שעלינו לתפוס ולהחזיק ולהרים להגנתינו ולהצלת עם ישראל וכל העולם.
נ נח נחמ נחמן מאומן

Sunday, February 14, 2021

Blossoms of the Spring - Letter 29

 

B.H. (Blessed/with the help of Hashem), 4th of Tishray (5)720 [Tuesday, October 6, 1959]

My dear one, Mr. Z. Shazar, the (-who is) good and sweeter than honey, who drinks thirstily from the waters of kindness, waters of daas (-realization of knowledge), and the understanding of the true Tzadik, to extinguish the heat of the heart which burns for the vanities of this world, fortunate is he, and fortunate is his lot. Shalom and life and all (that is) good, amen.

 

Today I arrived at my house, and I found his pleasant letter with the attached check of the amount of 100 one hundred lira, and behold there is no describing the satisfaction and the delight and the holy vitality that I had from this, spiritually and also physically, and I raised my palms/hands and my heart in prayer to the supernal G-d that he should give him (-speaking in third person) and to his house long life blessed with all types of salvations and successes as you (-in respectful plural) desire, and he should merit to draw the holy daas (-realization of knowledge) into the heart, to rectify and to refine and to purify the heart from all (worldly) desires, and he should be able to surmount to bring to fruition all his good and eminent thoughts and yearnings which are hidden from the eyes of people.

 

Who loves him with the love of David and Jonathon, who supplicates for his well being and his health and his eternal benefit.

                                                            Yisroel Dov Odesser

 

Hereby I send him (-you in third person) a letter which I received today from his true friend, and I notify him that I am truly far from the praises that he wrote about me, as the distance between east and west.


For more letters of Blossoms of the Spring click on this

For other Breslov books in English click on this

Na Nach Nachma Nachman MayUman


 

ספר אבי הנחל - הוצאת נקדות טובות - לפי המכתבים המקוריים


מכתב כט

 

ב"ה, ד' תשרי תש"כ

יקירי, מר ז.שזר, הטוב ומתוק מדבש, השותה בצמא מימי החסד מימי הדעת, והתבונה של הצדיק האמת לכבות חימום הלב הבוער להבלי עולם הזה, אשרי לו ואשרי חלקו. שלום וחיים וכל טוב, אמן.


היום הגעתי לביתי ומצאתי מכתבו הנעים בצרוף הצ'יק על סך 100 ל"י, והנה אין לתאר הנחת רוח והעונג והחיות דקדושה שהיה לי מזה ברוחני וגם בגשמי, ונשאתי כפי וליבי בתפילה לאל עליון שיתן לו ולביתו חיים ארוכים וברוכים בכל מיני ישועות והצלחות כאוות נפשכם, ויזכה להמשיך הדעת הקדוש לתוך הלב, לתקן ולזכך ולטהר הלב מכל התאוות, ויוכל להתגבר להוציא לפועל כל מחשבותיו ותשוקותיו הטובות והנעלות הנעלמות מעיני בני אדם.


אוהבו אהבת דוד ויהונתן, המעתיר בעד שלומו ובריאותו וטובתו הנצחי.


ישראל דב אודעסר


הריני שולח לו מכתב שקיבלתי היום מחבר אמיתי שלי, ואודיעו כי באמת אני רחוק מהשבחים שכתב עלי כרחוק מזרח ממערב.

 

נ נח נחמ נחמן מאומן

#letter29 #blossomsofthespring #zalmanshazar #translation #nanach #breslov #rabbinachman #yisroeldovodesser #sabayisroel #nanachnachmanachmanmayuman #check #receipt #ebayhanachal


Friday, February 12, 2021

אדר

ב"ה אדר, ראשי תיבות, אומן ד' ראשי שנה, כדאיתא בריש מסכת ראש השנה שארבעה ראשי שנה יש, וכל ענין של רבינו הוא ראש השנה, ורבינו גילה בליקוטי מוהר"ן שעכשיו ההתחלות - בחי' ראש השנה - הם מאדר....
נ נח נחמ נחמן מאומן

Tuesday, February 9, 2021

The Bank of America goes down in 1913 - Na Nach Nachma Nachman MayUman

 HH

Saba Yisroel started to become Breslov in the year 1913, for this he was persecuted by the entire city and Jewish community. Here is an excerpt of some of Saba's recollections of those times.

From the time that I was a child, I was a poor child, my father was blind in both eyes, and my mother, she had, she accepted this with [love], I, for my whole life I learned, at the beginning just in the Yeshiva of Slunim, and now I, I don't want to hear from them, such arrogant people! They received all the money from America, they received and didn't give for a piece of bread, yes, Rav Moshe Klears had a son, Avrohom Mordichai Klears, he made a bank from the money of America, he made a bank, and his bank was more wealthy than all the banks! My children didn't have a piece of bread to eat, and they had all the money of America by them, and I didn't have not shoes, and not bread, and not all types of things, and not clothing for my children, I had ten children and they all needed to eat, and I didn't have. They didn't give me. Why? I learn the books of Breslov! This is all the... this is Slunim! And they said it is forbidden to have mercy on him, he needs to be amongst the paupers at the Western Wall, not in Yeshiva! And they didn't give me even a piece of bread for the children, they didn't give me. Miracles and wonders that I am alive, I didn't have bread to eat, yes, yes, this is Slunim. Forgive me, I don't want to say slander, not even on any Jew, but this was mamash... (here Saba speaks in Yiddish: you learn Torah?! You take away the little bit of bread from children, from small children, they didn't give even a little bit of bread, he has to be in Jerusalem) Hashem should bless the whole nation of Israel with all the blessing with all the salvations. Yes. Not one day, one week, two! I didn't have bread, just bread to eat?! Not I, and not my children, I didn't have with what to pay tuition, so they sent the children home.

It is astonishing to note Saba's exact words, that they made a bank from the money of America, when talking about their dealings and conduct in 1913 - when the Federal Reserve Bank, which isn't federal, and has no reserves, was established, and began to usurp America, lending them endless amounts of worthless paper money at high interest.

This is something I just realized, and need more time to mull and digest. Saba once said that the holocaust could have been on account of the persecutions of Rabbi Yisroel Karduner (-elsewhere I made reference to what the Ishbitzer said, that from one solitary thought that father Abraham had not to chase the 4 kings, from this came about the death of the 2,400,000 Jews during the plague of darkness in Egypt. So when a true tzadik like Rabbi Yisroel Karduner was under constant horrific persecution, perhaps he had a few thoughts of discomfort which could have triggered ramifications to millions of Jews). Here we see steps leading up to that.

Na Nach Nachma Nachman MayUman

#federalreservebank #federalreserves #Rockefellers #centralbank #globalists #Rothschilds #shiff 

#nanach #nanachnachmanachmanmayuman #rabbinachman  #breslov #persecution #banks #bankofamerica #sabayisroel #yisroeldovodesser #odesser 




Parshas Mishpatim - the Meme of all Times Na NaCh!

HH this week's Parsha - Mishpatim - ואלה המשפטים,in modern Hebrew this word can mean memes, slogans, sayings and so it is remarkable to note that the numerical value of Hamishpatim, with the 7 letters, has the numerical value of the Meme, slogan, and saying of all times - - Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN!

Sunday, February 7, 2021

Avarice - the worst hell

HH our holy Sages revealed that a person always desires double the amount of money he has, and a person doesn't die with attainment of half his desires.
Imagine the living hell the super rich must endure going around with the consuming desire and need for millions or billions of dollars! In fact Rabbainu revealed that the tzadik casts his enemies into this very hell of avarice! (And imagine what evils and atrocities a person of such standing would be tempted and prone to do, may HY save us).
Rabbainu also revealed that it is very difficult for brother Satan to even entice a person for such an ill fate, so he enriches 1% with fabolous wealth and parades them in front of the world, goading them on to try to chase after this unquenchable lust.
How can one escape this hideous trap? The Tzadik is the sanctuary, because the tzadik is the aspect of Shabbos, and on Shabbos we get double portion! So we get the complete fulfillment of the desires of our heart in one shot, complete satisfaction and inner peace.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN

#avarice #money #wealth #nnnnm #nanach #na_nach #na_nach_nachma_nachman_mayuman #nanachnachmanachmanmeuman #rabbinachman #nachman #nachmanism #judaism #breslov #torah #derecheretz #hafatza #israel #breslover 


שמע ישראל השם אלקינו השם אחד - טוב מעט בכוונה מהרבות בלי כוונה - נ נח נחמ נחמן מאומן

 ב"ה

פרשת ואתחנן (חומש דברים)

ו:ד שְׁמַ֖ע יִשְׂרָאֵ֑ל יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֵ֖ינוּ יְהֹוָ֥ה | אֶחָֽד.

הראשי תיבות של: שמע ישראל י', בגמטריא רבי נ נח.

הסופי תיבות של: שמע ישראל ה', עם הג' אותיות, בגמטריא נ נח.

אלקינו, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח.

כל הפסוק בגמטריא אלף מאה ושמונה עשרה, ובהחזרת האלף לאחד בגמטריא מע"ט, כמו שמבואר בליקוטי מוהר"ן תנינא תורה פו, ובשיחות הר"ן אות קמ, שרק מחמת קטנות אמונה צריכים עבודה קשה. וזה כענין הכלל, טוב מעט (תחנונים) בכוונה (שולחן ערוך, אורח חיים א:ד).

מהרבה בלי כוונה (עיין מש"פ בחיי מוהר"ן אות תמא), הרבה זה רבי. ברוך שם כבוד מלכות לעולם ועד, עם החזרת האלפים לאחדים, ועם הכולל, בגמטריא רבי נחמן.

שמע ישראל יא"י אחד ברוך שם כבוד מלכות לעולם ועד, בגמטריא 2476 – בגמטריא אהיה נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ה' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן).

ובהחזרת האלפים לאחדים, ועם הי"ב תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.


ספר חיי מוהר"ן

אות תמא. תאמרו לי אצל איזה צדיק קבלתם התעוררות הלב, העקר הוא האמירה בפה. רצונו לומר להרבות בדבורים של תחנות ובקשות בפה, והתעוררות הלב בא ממילא, ע"כ.

יש לפרש בזה על דרך צחות מה שקי"ל (שולחן ערוך, אורח חיים א:ד) טוב מעט תחנונים בכוונה מהרבות בלא כוונה, דהיינו שעל ידי שמרבים בלא כוונה משיגים את הטוב מעט עם כוונה. ועמש"כ על שמע ישראל (דברים ו:ד). 


#שמעישראל #שמע #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #רבינחמן #ברוךשםכבודמלכותו #טובמעטבכוונה #טובמעט #חיימוהרן #חיימוהרןתמא #כוונה #התעוררות #אמירה #תחנונים #בקשות #תפילה 

עצת יתרו למשה רבינו לעלות לשער נ - פרשת יתרו

 ב"ה

{יז} וַיֹּ֛אמֶר חֹתֵ֥ן מֹשֶׁ֖ה אֵלָ֑יו לֹא-טוֹב֙ הַדָּבָ֔ר אֲשֶׁ֥ר אַתָּ֖ה עֹשֶֽׂה: {יח} נָבֹ֣ל תִּבֹּ֔ל גַּם-אַתָּ֕ה גַּם-הָעָ֥ם הַזֶּ֖ה אֲשֶׁ֣ר עִמָּ֑ךְ כִּֽי-כָבֵ֤ד מִמְּךָ֙ הַדָּבָ֔ר לֹֽא-תוּכַ֥ל עֲשׂ֖הוּ לְבַדֶּֽךָ: {יט} עַתָּ֞ה שְׁמַ֤ע בְּקֹלִי֙ אִיעָ֣צְךָ֔ וִיהִ֥י אֱלֹהִ֖ים עִמָּ֑ךְ הֱיֵ֧ה אַתָּ֣ה לָעָ֗ם מ֚וּל הָֽאֱלֹהִ֔ים וְהֵֽבֵאתָ֥ אַתָּ֛ה אֶת-הַדְּבָרִ֖ים אֶל-הָֽאֱלֹהִֽים: {כ} וְהִזְהַרְתָּ֣ה אֶתְהֶ֔ם אֶת-הַֽחֻקִּ֖ים וְאֶת-הַתּוֹרֹ֑ת וְהֽוֹדַעְתָּ֣ לָהֶ֗ם אֶת-הַדֶּ֨רֶךְ֙ יֵ֣לְכוּ בָ֔הּ וְאֶת-הַֽמַּֽעֲשֶׂ֖ה אֲשֶׁ֥ר יַֽעֲשֽׂוּן: {כא} וְאַתָּ֣ה תֶֽחֱזֶ֣ה מִכָּל-הָ֠עָ֠ם אַנְשֵׁי-חַ֜יִל יִרְאֵ֧י אֱלֹהִ֛ים אַנְשֵׁ֥י אֱמֶ֖ת שׂ֣נְאֵי בָ֑צַע וְשַׂמְתָּ֣ עֲלֵהֶ֗ם שָׂרֵ֤י אֲלָפִים֙ שָׂרֵ֣י מֵא֔וֹת שָׂרֵ֥י חֲמִשִּׁ֖ים וְשָׂרֵ֥י עֲשָׂרֹֽת:

לא טוב בגמטריא מ"ח. כי התורה נקנית במ"ח דברים כדאיתא במסכת אבות, וזה היה הדבר שמשה היה עושה, מלמד לבני ישראל תורה. אלא שמשה רבינו בבחי' מ"ט שערי בינה, ויתרו אמר שעליו לעלות ולא לרדת. וזה מה שאמר לו (פסוק יח) נבל תבל גם אתה גם העם וכו'. נבל (כידוע תרגומו עה"פ עם נבל, עם דקבילו אורייתא) בחי' נ' שערי בינה ל"ב נתיבות חכמה, 'כי כבד ממך' וכו' (-משל למה שרבינו אומר, שאיך יכולים לקיים בבת אחת להצפין ולהדרים, להיות כאילו בשני כוונים בבת אחת, רק על ידי בחי' אין), כי זה ההבדל והמעלה של שער נ' – שבו השם יתברך מתעלם לגמרי ונמצא עם כל אחד לפי ענינו, כידוע שהדיבורים בהתבודדות זה בחי' שער נ', וכל עוד שהאדם יש בו איזה ישות ע"כ לא יוכל לפעול בדרך זה, כי כבד ממנו, ולא תוכל עשהו לבדך, כי באמת תלוי על הפעלת כולם. והעצה (פסוק יט) שהוא בחי' בינה, ויהי אלקים עמך,לעלות ממש לשער נ', והבאת אתה את הדברים אל האלקים, להביא את עצמו ממש לשער נ' עם הדברים. ואתה תחזה מכל העם וכו' שרי אלפים וכו' (פסוק כא), כי זה הדרך הנ"ל ליתן השראה בתוך האנשים שהם ויגדלו ויפעלו בעצמם כנ"ל.

ועיין במסכת חגיגה (ד:) כאשר שאול העלה את שמואל הנביא, ושמואל חשש שמא מזמינים אותו ליום הדין הגדול, וז"ל דאזל שמואל ואתייה למשה בהדיה אמר ליה דלמא חס ושלום לדינא מתבעינא קום בהדאי דליכא מילתא דכתבת באורייתא דלא קיימתיה, ועיין שם בתוספות ד"ה דליכא מילתא דכתיב באורייתא דלא קיימתיה ז"ל לא בעי למימר שיעיד לו שקיים הכל דמנא ידע והא לא היה בדורו אלא היה אומר כך וכך דרשתי ועשיתי מעשה בוא והעידני שכן למדת גם אתה, עכ"ל. והוא כולו תימה, שביום הדין האדם צריך לעמוד בפני עצמו, לבד, ומה זה העדות ששמואל צריך שזה יותר ממה שגלוי וידוע לפני השם יתברך.

והנה רבינו כבר גילה שיש לכל אחד בחי' משה רבינו בכל אבריו, ולכן משה רבינו נקרא מחקק בגמטריא רמ"ח, ורבינו גם גילה שבדברי תורה שגילו הצדיקים ברוח קדשם יכולים למצוא ולחדש דברים שאפילו בעל המימרא לא כיוון עליו, כי כלול באותו התגלות של רוח הקודש עוד הרבה תורה. ונראה מזה, בצירוף דברי תוספות הנ"ל שכן לענין רוח הצדיק שמתעבר בהאדם לעוזרו, לאו דוקא שהצדיק בעצמו יודע בפועל, ועכ"ז הוא ממש הכח של רוח הצדיק. וכמו שרבינו גילה שהתלמיד מקבל פני הרב, הרב לאו דוקא יודע מזה, ועכ"ז התלמיד הרי קיבל פניו ממש. וזה מה ששמואל רצה להראות, שהוא ממש הקים צלם ודמות של משה רבינו בדורו.

ובמקום אחר הארכנו על הדרך של הצדיקים שהיו לפני רבינו שהיו עוזרים ומרימים ומקרבים את העולם להשם יתברך, מכח שהיה לאותם צדיקים להמשיך קדושה לאותם נשמות, ולפעמים להמשיך להם רוח הקודש ממש. ואילו רבינו הקודש עוזר להאדם בנקודת הבחירה של אותו אדם עצמו.

והנה בעולם הישיבות ובכל העולם שחשיבות הצדיק בשבילם זה כדי להתחזק ממנו וכדומה, ובמקום אחר כבר הארכתי איך שזה טעות נורא, כי באמת העיקר זה הצדיק, כמו שהגמרא כבר גילה שכל העולם לא נברא אלא לצוות לזה, והרי החיזוק שלוקחים ממנו זה לא העיקר, העיקר זה הצדיק בעצמו, אלא שכדי לצוות לו, עיקר הדרך זה להתחזק ממנו לידבק בו וללכת  בדרכיו. אכן בצדיק בחי' משה, שהוא שקול כנגד כל ישראל – כמו שדוקא בתחילת פרשת יתרו לומדים את זה ממש"כ כל אשר עשה אלקם למשה ולישראל, וכמו שפרש"י שם, הרי השיעור קומה של משה רבינו בנוי מכל נשמות ישראל. ובבחינה זו הוא אינו רק ממשיך לעם ישראל רוח הקודש, אלא ממש איתם בכל איבריהם כנ"ל, ועוזר להם בתוך הבחירה שלהם, ולכן אפילו ליום הדין הגדול, שהאדם צריך לעמוד לבד, הרי הדין יהיה כמה ניכר בו בחי' הצדיק יסוד עולם בחי' משה רבינו.

והנה אלו הג' דרגות בהכרת הצדיק הם כנגד הג' עיקרי טעמים בבריאת העולם שמנה הרמח"ל, שהם כנגד הג' יחודים שמנה הבעל שם טוב שיביאו את המשיח. האנשים שרואים את הצדיק רק בתפקיד לעוררם ולחזק אותם, זה בחי' היחוד הראשון של עולם, שהשם יתברך ברא את העולם לגלות המדות, וכן אלו האנשים משתדלים לגלות ולחזק המדות טובות. ב' האנשים שכבר מבינים שהעיקר זה הצדיק, זה היחוד של נשמות, שהרי מכירים גודל יקר וחשיבות של נשמת הצדיק, וזה גילוי והפשעת כל הטוב שהשם יתברך רוצה להיטיב. ג' והאנשים שבאים להצדיק יסוד עולם שהוא בבחי' שער נ', ובבחי' משה רבינו שהוא בחי' הענוה שיש בכל האיברים, זה יחוד אלהות, שמראים איך שהכל בלתי להשם לבדו, וממילא מתגלה עיקר טעם הבריאה שהוא יחוד השם.


#ננחנחמנחמןמאומן #ננח #רבינחמן #ברסלב #פרשתיתרו #יתרו #משה #משהרבינו #שערנ #עצה #עצתיתרו