Pages

Friday, April 30, 2021

נע ונד - דף יומי מסכת יומא דף יט

 ב"ה

יט. ומי טרח מטרחינן ליה כולי האי, אלמה לא מטרחינן ליה טפי, דאי צדוקי הוא ליפרוש אי נמי שלא תזוח דעתו עליו, ופרש"י ז"ל אי נמי, אפילו אדם כשר הוא טוב לנו להטריחו, כדי שלא תזוח דעתו עליו להתגאות בכתר כהונה עכ"ל.

עיין בשיחות הר"ן אות רפ, מה שצדיקים הם נעים ונדים בדרך וכו' ויש צדיק שאינו רוצה להיות נע ונד, אבל אף על פי כן הוא נע ונד בביתו, הינו מה שהוא הולך הנה והנה בביתו זהו גם כן בחינת נע ונד (ועיין ליקוטי מוהר"ן תורה צב). ועיין בליקוטי מוהר"ן תורה מ: איתא בעשרה מאמרות אלה מסעי בני ישראל בשביל שחטאו וכו' נמצא כל הנסיעות של אדם הוא בשביל קלקול האמונה ע"ש. והרי גאוה הוא בחי' ע"ז וקלקול האמונה כידוע.

נ נח נחמ נחמן מאומן


#יומא #מסכתיומא #יומאיט #גאוה #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ברסלב #דףיומא #נעונד #תורהמ #תורהצב #שיחותהרן #שיחותרפ

האסון הגדול לג בעומר במירון מרומז בדף יומי

בד"א
בדף יומי של היום לג בעומר
יומא יט.
רש"י כז"ל שער הדלקה שער הקרבן, לא ידעתי למה נקרא שמם כך. עד כאן לשונו.
ואכן היום יש כבר פירוש....
(ועיין בעמוד ב' שהגמרא מביא הסיפור של הצדוקי שנחבט בכף רגל מלאך)
נ נח נחמ נחמן מאומן

סוד הכיפה של נ נח נחמ נחמן מאומן

 ב"ה

ה] מוהרנ"ת בלקוטי הלכות הרבה לפרש איך שציצית מרמזים להשיר פשוט כפול משולש מרובע, שהיום כבר נתגלה שהוא נ נח נחמ נחמן מאומן. והנה קדושת ציצית היא קדושה מקפת, כמו שאנו מקיפים את הגוף עם הציצית, כן באמת הציצית קדושה עליונה מאד למעלה ומקיף. ולכן מותר אפילו ליכנס לשירותים עם הציצית (רק ציצית שהם מזומנים עבור תפילה ועבודת השם, הרי מצד קדושה זו אסור להכניסם (ולענין תקיעת שופר, ע' בביאור הלכה סימן תקפח, וע' בלקוטי מוהר"ן תורה כב בפירוש התוקע בבור וכו' יצא ואם קול הברה שמע לא יצא, ואכמ"ל)), והבלוים של ציצית לא חייבים גניזה. וזה למעלה מקדושת תפילין, שהם מוחים, ואפילו לא תמיד אנו יכולים להשיג את רמת המוחין של התפילין, כמו בשבת, שלפי ההתעלות שיש לנו בשבת אין לו היכולת להשיג עוד את המוחין של התפילין. ולכן צריכים לשמור מאד על כל פרטי הלכות תשמישי קדושה (וזה בחי' הפתק בכללות, פתק בגמטריא תפילין). לא כן הטלית, שאנו צריכים תמיד ללכת מעוטף בו, בכל מקום ובכל זמן.

 

וי"ל שרבינו גילה בלקוטי מוהר"ן (תנינא תורה כו) שמשה רבינו ע"ה מלובש בכל רמ"ח איברים של איש ישראלי, שזה בחי' התלבשות הדעת בחסדים ע"ש. ומשה הוא בחי' התפילין – שקרן אור פניו, בחי' תפילין. אכן רבינו הקדוש הוא בחי' הטלית! וזה מה שסבא אמר רבינו זה האבא רבינו זה האמא (- שמו שהאם הולכת תמיד עם בניה וכו' אפלו במקום הטנפת – תורה עח), בחי' מקיפים. ולכן מתאים להבגדים שהם מהמקיפים שיהיה כתוב עליהם נ נח נחמ נחמן מאומן. (ועיין מש"כ בספר מלכים (ז:יז) בענין הכיפות שהיו על העמודים יכין ובועז, כמה דמיות להכיפה נ נח).

 

והנה כאשר רבינו הגיע לארץ ישראל אחד מהגדולים הפציר בו מאד לגלות איזה טיפה מענין בואו, כמובא כל זה בספר שבחי הר"ן (לא), עד שבסוף רבינו היה מוכרח לענות לו, ע"ש איך שרבינו התלהב מאד, ואז "והשליך הכובע עליון מעל ראשו" – כי הכובע עליון זה עוד שייך לגוף הקדושה, וכמו טלית המיועד לתפילה, שעוד שייך לגוף הקדושה והמעשים של האדם, ועל כל פנים בזה רבינו כבר הראה דרך לזרוק את הכובע, וע' בפרק הקודם. "והתחיל לדבר בלשון זה: הידעתם סוד כונות התפלין? השיב לו הנ"ל קצת כונות. אמר לו: לאו, לא זו הדרך של כונת תפלין, וכיון שאינכם יודעים סוד כונות תפלין, אינכם יודעים סוד ארבע רוחות של ארץ ישראל," כי קדושת ארץ ישראל הוא גם בבחינת טלית, כי ארץ ישראל מקפת אותנו, ועד שבאים להשיג כוונת התפילין איך יכולים להשיג סוד הארבע רוחות של המקיפין? [אכן ק"ק לכולי עלמא, למה לא הקשה רבינו אם הוא יודע כוונת הטלית, שלכאורה הרבה יותר שייך לסוד ארבע רוחות של ארץ ישראל כמבואר בכ"מ, ואולי מחמת שהגדול הזה ביקש להבין בשכלו, אז רבינו היה צריך לנסות להראות לו דרך המוחין והיעב"א]. "ועכשו אתחיל לגלות לכם איזה רמז מזה. ויהי כאשר התחיל לדבר, התחיל לצאת דם מגרונו." דם מגרונו, כי ידוע שרבינו בבחי' עתיק, והגרון של עתיק הוא כתר ושורש של אבא ואימא, שהם המקיפים הנ"ל.

 

ועיין ביפה שעה בשער הכוונות ריש דרוש א' בענין ציצית, שכתב הקדמה לענין ציצית וביאר שטלית קטן וציצית שלו הם, הטלית בחי' יחידה – מקיף ישר, והציצית בחי' חיה – מקיף אור חוזר של העיבור בחי' נפש, וטלית גדול, יחידה וחיה של יניקה בחי' רוח, וכיון שאין לנו שום השגה בהם לכן אין בהם שום קדושה, ואינם נקראים תשמישי מצוה, רק הציציות יש בהם דין תשמישי מצוה. אבל לא זכינו כל עיקר לבחינת טלית וציצית – יחידה וחיה לבחינות גדלות של נשמה חיה יחידה. ואכן רבינו העיד על עצמו שהוא השיג תכלית יחידה שביחידה, ולכן יש כבר להבין שהכיפה עם השם שלו הוא כבר בחי' מקיפים אלו של נשמה ונשמה לנשמה. ויש כבר להבין בענין מה שהכיפה נלבש דוקא על הראש ויש בו רק ציצית אחת באמצע, כי הטלית גדול עד החזה והד' ציצית לשון נקבה מקפת הנוקבה שם, ואילו הציץ על המצח עם הפתילות כמו כובע על הראש, ואילו הכיפה על הראש ממש וציץ אחד עולה מאמצעו, ויעו' בשער הכוונות בריש הדרוש השני בענין הציצית שכז"ל דע, כי מרישא דא"א נמשך חד קוצא דשערי דתליא עד רישא דז"א, כנזכר באדרת נשא בדף קכט ע"א וקלא ע"ב, והנה הוא מאיר במוחין דז"א, ומוציא הארתם לחוץ כנודע, וגם בז"א נמשך מן רישיה חד קוצא דשערי ותליא עד רישא דנוקבא וקוצא דשערי דא"א, הם שערות לבנות (כמו הכיפה של נ נח). ושל ז"א, הם שערות שחורות. כנזכר באדרת נשא בדף קמ"ח ע"ב. ושם בפרשת שלח לך ביאורו, דאית ציץ ואית ציצית. כי ציץ הוא דכורא, והוא קוצא דשערי דא"א ונקרא ציץ דכורא, משום דאיתפשט עד רישא דז"א (והרי האדם הלובש הוא לעומת פרצוף של ז"א), דהוי דכורא וכו', ויעו"ש להלן ד"ה ונחזור לענין ראשון שמבאר ענין המקיף של השערות של מוחין דגדלות דרישא דז"א, ז"ל הם קצרים, והם זקופים מעומד, ואינן כפופים ותלוים וכו' ע"ש ואילו הציצית אינם אלא מבחינת הקוצין שהם מבחי' עיבור דז"א, ויעו"ש להלן ד"ה והנה כיון שכז"ל והם סוד אור מקיף הב' הפנימי, א"כ היה ראוי שהציציות יהיו תלוין באמצעו של הטלית, במקום שמשימין אותו על הראש, ולא שיהיו תלוין בקצוות הטלית הנוגעים על החזה החזה דז"א, אבל הטעם הוא, כי כיון שאור המקיף הזה הוא קטן מן האחר, ולכן הוא פנימי ממנו, ולכן לא נתגלו ממנו אלינו אלו ד' ציציות מלמעלה, אלא בסיום הטלית ע"ש. הרי מבואר שמצד גדלות המוחין דז"א (וידוע שכל מה שז"א מתגדל קונה דמיון יותר לא"א, עד שהט' תיקונים שלו נעשים י"ג מדות) ראוי ציץ אחד, קצר וזקוף, באמצע המקיף את הראש, וזה ממש כדוגמת הכיפה של נ נח, שלא היינו ראוים לו כל עיקר כמבואר שם, רק בכח ובזכות רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן.


#כיפה #כיפהננח #רבינחמן #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #ציצית #ציץ #קוצין #נימין #שערות #מוחיןדגדלות #זעיראנפין #אריךאנפין 

איפה רבי שמעון בל"ג בעומר

ב"ה
פעם בל"ג בעומר אמר רבנו: "שם במירון שמחים, אולם יכול מאד להיות, שרבי שמעון נמצא כאן...."!
"דארט איז מירון, רבי שמעון קער גאר זיין דא...."!
שיח שרפי קוטג' ב:רטז

נ נח נחמ נחמן מאומן

Wednesday, April 28, 2021

Rapport with the Torah

 HH

There's nothing like a friend whose been with you through thick and thin. Often we hear of the special relationship achieved between people who fought wars together. In this way a person who always runs to learn Torah, despite whatever trials and tribulations transpiring, a person who always seeks out HY to discuss with Him what is going on and how to proceed, such a person is building an awesome rapport with HY and the Torah. Over time this will gain him tremendous palpable solace and companionship with HY and the Torah.


Na Nach Nachma Nachman MayUman

#nanach #rabbinachman #nanachnachmanachmanmayuman #breslov #rapport #friendship #bonding #Torah #hisbodidus #solace #relationship

License Plate special

HH
What a magnificent license plate!

447 = Tamuz, the month of CSN - chag samayach NaNaCh - happy holiday of NaNaCh - which celebrates the 23rd day of Tamuz the day Saba Yisroel received the Petek from Rabbainu signed Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN!

Monday, April 26, 2021

רבי אלעזר בן ערך - הילולה טו אייר

 ב"ה

במסכת אבות שנינן שרבי אלעזר בן ערך היה גדול התלמידים של רבן יוחנן בן זכאי, שקול כנגד כולם, כמעין המתגבר בחי' נחל נובע מקור חכמה, והוא זה שגילה שהמידה הכי טובה הוא לב טוב. ועיקר הלב אינו אלא בברסלב. שנזכה להבעיר אותו בליבנו.

חז"ל סיפרו שהוא הלך למקום שיש בו יין טוב, יין הונגרי, ויש כמה שינוי נוסחאות על שם המקום, ורק עכשיו ראיתי הגרסה:

אמאוס - בגמטריא נ נח!

וכיון שהוא היה המובחר של החכמים היו צריכים לבוא אחריו, והם לא הלכו אחריו, והוא נשאר לבד, ושכח תלמודו, ולבסוף התפללו עליו או שבא אליהו הנביא והחזירו לו תלמודו.


עיין מש"כ בזה בערך אדר ופורים על פי ספר קרנים, סוד נפלא בנין הרב"י.

והרי כל ענין של רבינו הקדוש הוא להיות לבד, ובאמת רבי אלעזר בן ערך היה ממש שייך לבחי' אברהם אבינו שעליו מעיד הכתוב: אחד היה אברהם, וכמו שרבינו מדגיש שכן הוא הדרך האמת שכל יהודי צריך לשאוף ללכת.

בי אלעזר בן ערך היה יודע לדרוש במעשה המרכבה, ופעם אחת הלך בדרך על ריב"ז והחל לדרוש במעשה מרכבה, עד שירדה אש מהשמים וסכסכה את כל האילנות שבשדה. עמד ריב"ז ונשקו על ראשו ואמר: "ברוך ה' אלקי ישראל שנתן בן לאברהם אבינו, שיודע להבין ולחקור ולדרוש במעשה מרכבה. אשריך אברהם אבינו שאלעזר בן ערך יצא מחלציך" (חגיגה יד:).

הרי שאין ספק שרבי אלעזר בן ערך מאד קשור לענין הננח, וגמר התיקון שהוא התחיל לעשות אינו אלא על ידינו, שנזכה ללכת בדרך יחידי ולהמשיך כל עם ישראל לדרך הקדוש הזה, בעזרת השם בזכות הפתק הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן.


#רביאלעזרבןערך #אלעזרבןערך #לב #לבטוב #ברסלב #רבינחמן #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #אמאוס #דרךיחידי #יחיד #אחדהיהאברהם #אברהם #אברהםאבינו




135

ב"ה בדף יומי של היום - יומא טז - לומדים על מידת עזרת הנשים שבבית המקדש, קל"ה אמה על קל"ה.
ידוע שהעומר היא בחי' מנחת סוטה, מנחה של נשים. וידוע שנשים דעתן קלות, ק"ל זה חמשה גבורות, ה' פעמים שם הוי"ה, בגמטריא ק"ל, ועם הה' הרי קל"ה.
הראשי תיבות של: על ספירת העומר, בגמטריא קל"ה.
הסופי תיבות, בגמטריא נון נון חית 
(שזה גם כן שייך לנשים, כי אלו הג' מצות שהן צריכים להיזהר בהן, נ'דה נ'ר ח'לה)
נ נח נחמ נחמן מאומן 

#135
#רבינחמן #ספירתהעומר #עלספירתהעומר #ברסלב #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #נשים #קלה #נשיםדעתןקלות #עזרתנשים

Saturday, April 24, 2021

Fearless Nanach

 HH fascinating question, there are only 3 mitzvos which we are commanded to fulfill even at the cost of death RL. So what about the commandment of the Judge not to fear anyone in judgment, does that also obligate him even to the point of putting his life in jeopardy? The simple answer would be no. But there are opinions that say that the Torah specifically mandates the judge!

לא תגורו מפני איש | vbm haretzion

It takes great courage to be Na Nach Nachma Nachman MayUman!

מעשינו בזמן הזה - מסכת יומא דף ט:

 ב"ה


מסכת יומא דף ט: אמר רבי יוחנן טובה צפורנן של ראשונים מכריסו של אחרונים, א"ל ריש לקיש אדרבה אחרונים עדיפי עף על גב דאיכא שעבוד מלכיות קא עסקי בתורה, אמר ליה, בירה (-בית המקדש) תוכיח שחזרה לראשונים ולא חזרה לאחרונים, שאלו את רבי אלעזר ראשונים גדולים או אחרונים גדולים, אמר להם תנו עיניכם בבירה, איכא דאמרי אמר להם עידיכם בירה, ע"כ.

עיין שיחות הר"ן אות לו ז"ל ואמר: עוד יהיה זמן שמי שיהיה איש כשר פשוט, יהיה חדוש גדול כמו הבעל שם טוב ז"ל, ע"כ. ומובא שהיום המעשים הקטנים שלנו יש להם כח גדול וכו'.


#רבינחמן #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #יומא #יומאט #מסכתיומא #דףיומי #גדולים #ראשונים #אחרונים #בעלשםטוב #נטילתידים 

כוונות ברסלב לספירת העומר

ב"ה
ברוך אתה ה'אלוקינו מלך העולם אשר קדשנו במצותיו וצונו על ספירת העומר.


הראשי תיבות של: מלך העולם אשר קדשנו במצותיו, בגמטריא נחמן.

הראשי תיבות של: קדשנו במצותיו וצונו, בגמטריא נ נח.

ספירת, בגמטריא רבינו נחמן מברסלב, ובגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

העמר, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא רבי נ נח.

הסופי תיבות של: על ספירת העומר, בגמטריא נון נון חית.

#ספירתהעומר #כוונות #ספירה #רבינחמן #נחמן #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב

Thursday, April 22, 2021

בחירה - מבואר היטב על פי יסודות רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן

 ב"ה

ליקוטי מוהר"ן

תנינא תורה קי כיצד הוא הבחירה

שהבחירה היא ביד האדם בפשיטות, אם רוצה עושה ואם אינו רוצה אינו עושה ע"ש.

ועיין לעיל תנינא תורה נד, שמבואר שרק לישראל יש להם בחירה על כל דבר ז"ל כי אצל אחרים יש דברים שהם מכרחים בהם, אבל אצל איש הישראלי כל דבר ודבר שהוא עושה, כגון לנסע לאיזה מקום וכיוצא יש בו עבודה, ועל כן יש לו בחירה על הכל ע"ש.

והנה יש דברים שנראים שלגמרי נמנעים מהאדם, אלא שגם באלו הדברים רבינו כבר גילה (תורה סו) שכל המניעות הם רק להגביר הרצון והחשק שיהיה מוכן וראוי לזה, ע"ש. וכבר הקשינו שם שיש דברים שלכאורה נראה שהם לגמרי נמנעים מהאדם, לא רק כדי להגביר חשקו. ולכן נראה לע"ד שמה שרבינו כותב שהבחירה בידו לעשותו, זה רק במחשבה – ועמש"כ רבינו בנינא תורה מט ז"ל כי גם המחשבה של אנשים כאלו היא גם כן עשיה, כי גם בעולם העשיה יש מחשבה ע"כ. והנה כל דבר שבאמת יכול לעשות וכל מה שהוא נמנע מלעשותו הוא רק כדי להגביר חשקו להכשירו כנ"ל, וזה באמת רוב הדברים, הרי בדברים האלו לא יספיק מחשבתו להיות חשוב לעשיה.

ועיין בדעת תבונות ח"ב של הרמח"ל (אות ז) שכז"ל אין הבחירה אלא לבחור לבקש הטוב מן הקב"ה או שלא לבקש אותו, עכ"ל.

וע' במדבר רבה (יב:ט) ז"ל אין הקב"ה מקפח שכר בריה, בכל מקום שאדם יגע ונותן נפשו על הדבר, אין הקב"ה מקפח שכרו, רצונך לידע, שלמה בנה בית המקדש, שנאמר (מלכים א:ו:יד) ויבן שלמה את הבית ויכלהו, ובשביל שנתן דוד נפשו על בית המקדש שנבנה שנאמר (תהלים קלב:א-ה) 'זכור ה' לדוד את כל ענותו' וגו', 'אם אבא באהל ביתי' וגו', 'אם אתן שנת לעיני' וגו', 'עד אמצא מקום לה'' וגו', ולא קפח הקב"ה שכרו, אלא הכתיבו על שמו 'מזמור שיר חנכת הבית לדוד (תהלים ל:א), לשלמה אין כתיב כאן אלא 'לדוד', הוי 'נצר תאנה יאכל פריה' (משלי כז:יח), עכ"ל. והרי אף על פי שקיימא לן שאין המצוה נקראת אלא על שם הגומרה (רש"י דברים ח:א, בראשית רבה פה ועוד מקומות במדרש רבה), דוד המלך פעל ברצונות שלו כאילו הוא בנה אותו לגמרי.

ועיין בלקוטי מוהר"ן תורה סא:ב כי הם עצמן אינם חיבים כל כך כי יש להם יצר הרע גדול להנהיג, ע"כ. וצ"ע מה הגדר של אינם חיבים כל כך, הרי רבינו כבר קבע שלכל אחד יש בחירה חפשי, לעשות או לא לעשות. וצריכים לומר שעכ"ז זה לא העבודה הדרושה מהם כל כך, בנקודה ותפקיד שלהם בעולם.

ושוב נתברר לי הרבה ענינים בענין הבחירה על פי מה שרבינו גילה בליקוטי מוהר"ן תורה נא ז"ל כי באחד אין שייך בחירה שהוא בחי' הטהרה, וכשהוציא הקב"ה את הבריאה מן הכח אל הפועל, אזי נתהוה תיכף בחי' הטהרה, כי כשהוציא מן הכח אל הפועל, היו שני דברים, בחי' האחד והבריאה, ואז שייך בחירה, שהוא בחי' הטהרה, שהוא ממוצע בין האחד, כי היא סמוך לו, ועדיין לא הגיע לחשבונות רבים שהיא הרע והטומאה, אך הוא רושם וסימן על ההשתלשלות, שיוכל להשתלשלש ויגיע עד שיהיה רע וטומאה ע"ש ומבואר שם לעיל ז"ל כי הרע הוא נגדיות, למשל כל מה שהוא נגד רצונו של אדם הוא רע, ובאחד אין שייך נגדיות, אלא כולו טוב וכו' כי אמת הוא אחד וכו' ע"ש.

והנה כל הבריאה היא על ידי התורה, הסתכל באורייתא וברא עלמא, והתורה היא אמת ואחד, אלא שהיא יורדת לתוך הבריאה, ומתחיל במקום הטהרה והממוצע, וזאת תורת האדם, כידוע שהאדם הוא התורה, וכל אותיות התורה הם שרשי הנשמות, ומהתורה יש את הבחירה. והרי התורה היא סולם מריש כל דרגין עד סוף כל דרגין, כמובא שכל המציאות אפילו בעשרה כתרין של טומאה היא רק על ידי אותיות התורה. ועל כן האדם, בכל דרגה ומצב שיהיה, יש לו שני עבודות, א' לגלות אותיות התורה, וזה על ידי כבישת היצר הרע כמבואר ענין זה בתורה לג, וזה ענין השגת טהרה, שאז מגיעים לנקודת הבחירה שתלויה באותיות התורה. ב' לצרף האותיות לטובה, כי האותיות הם בלי ניקוד כמבואר בליקוטי מוהר"ן תורה לא, וצריכים לבחור לצייר אותם לטוב, וזה על ידי כיסופין ורצונות טובות, כי רק דרך זה יכולים להשיג אחד, שלא יהיה לו רצוניות נגדיות שהם בחי' רע.

[וכל זה מבואר בריש ספר תהלים.

אשרי האיש אשר לא הלך.... זה בחי' כבישת היצר, שעי"ז מגלים אותיות התורה. ואז -

כי אם בתורת ה' חפצו.

כי התורה היא האדם, והעיקר הוא הרצון והחפץ, וענין תורת ה' ותורתו מבואר היטב בליקוטי מוהר"ן כב.

וזה עץ החיים].

ויש לפרש בזה מה דאיתא במסכת מנחות (סוף קי.) לא אמרתי אליכם זבחו כדי שתאמר אעשה רצונו ויעשה רצוני לא לרצוני אתם זובחים אלא לרצונכם אתם זובחים שנאמר (ויקרא יט, ה) לרצונכם תזבחהו ע"כ. דהיינו שהקרבן תכליתו להשב את האדם להתורה, ענין הראשון של הבחירה, ולא בא לענין השני, לצייר האותיות לטובה בכיסופים ורצונות טובות שהם עולים אחד ברצון השם.

ולפ"ז י"ל ענין הבחירה של המפרסמים של שקר, שיצר הרע שלהם חזק כל כך רק בענין אחד משני עניני הבחירה, כי יצרם חזק לצייר האותיות למטרת מנהיגות שלהם, וקשה מאד להם לזכות לכיסופים טובים ישרים לצייר האותיות כראוי. אבל עדיין הבחירה עדיין בידם לגמרי בענין הא' לכבוש את יצרם להשיג טהרה.

וזה ענין אלדד ומידד - שנשארו במחנה והמה בכתובים (במדבר יא:כו), שנחשדו כמפרסמים נביאי שקר. ורב כח.

כי האריז"ל גילה (ביחודים) שהם קשורים להפסוק (שיר השירים), אמרתי אעלה בתמר אוחזה (כ"ז אותיות) בסנסניו ויהיו נא שדיך כאשכלות הגפן וריח אפיך כתפוחים.

אעלה בתמר, זה לעבור ההיכלי התמורות שמסתירים אותיות התורה. אוחזה בסבכי הבחירה של התורה, לזכות להכיוון הנכון בתורה - ויהיו נא שדיך כאשכלות הגפן - גו פן, להשכיל הפן והכיוון, וריח אפיך - זה הבסיס של הטהרה כידוע שהוא ענין הריח.

כי אלדד ומידד דייקא עמדו בנסיון לא להיות מפרסמים, כמו שכתב רש"י אמרו אין אנו כדאין לגדולה זו, ונשארו במחנה, ומשה רבינו אמר עליהם מי יתן כל עם השם, שזה היה בבחינה שלא היו רבנים אלא ככל המון.

וזה היה בזכות "ולא יצאו האהלה" ללכת אחרי האורות של התורה, אלא עסקו במחנה - מח נה, נה לשון שבירה (דניאל ב:א ושנתו נהיתה, ושם פרק ח, ובמשלי יג:יט תאוה נהיה תערב לנפש), לטהר עצמם להיות בכתובים ממש.

ויען יהושע בן נון משרת משה מבחריו ויאמר אדני משה כלאם.

פרש"י הטל עליהם צרכי צבור והם כלים מאליהם (סנהדרין יז) דבר אחר תנם אל בית הכלא (ספרי צו) שהיו מתנבאים משה מת ויהושע מכניס את ישראל לארץ, ע"כ.

שני הפירושים אחד, כי הבית כלא היינו הבחינה מה שרבינו גילה שהמפרסמים כמעט אין להם בחירה, ממש בית כלא, וזה מבחריו דייקא, להוציא אותם מהבחירה. וזה הטל עליהם צרכי צבור, ויצטרכו לצאת האהלה להנהיג כפי האורות החזקים עליהם, והם כלים מאליהם.

וזה גם כן ענין הלשון כלאם, שהוא לשון כלאים, וסוד כלאים גילה הרמח"ל באדיר במרום, כי צמר סוד הלבושים שבאים מאורות הפנימים, ואילו פשתן הם אורות חיצונים, ואסור לערבם. ונתבאר לעיל בענין הגפן, שהוא בחי' הפן והכיוון הפנימי בבחירת ציור האותיות לטובה, ואילו הבחי' הראשונה של הבחירה היא כבישת היצר הרע החיצוני שמסתר האותיות. ועל ידי הטלת צרכי ציבור ומנהיגות שמגביר היצר לצייר האותיות לרע, ילכדו גם בעירוב הנסיון החיצוני של כבישת הרע.

נ נח


#רבינחמן #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #בחירה #ליקוטימוהרן #תנינאתורהקי #תורהלג #תורהלא #תורהנא #תורהסא #מפורסמיםשלשקר #אלדדומידד #כלאם #כלא #כלאים #נקודתהבחירה #רבי #תורה #אותיותהתורה #כבישתהיצר #כיסופים

Wednesday, April 21, 2021

Wokism

 ב"ה

מעשה ג' מחיגר

החיגר פזר אבק של צדיקים ומשוגעים בדרך של הגנבים ועל ידי זה התחילו להתחרט ולעשות תשובה ואז הרגו זה את זה. ומעולם לא הבנתי למה השגעון הביאו להם להרוג זה את זה, שזה ממש רשעות לא רק שגעון, כי מחמת שגעון היו צריכים להשתולל ולעשות דברי שגעון אבל לא רציחה, ואפילו אם תמצא לאמר שהאבק שהוא פיזר לא היה סתם של שגעון, אלא שגעון של רשעות, למה תתגבר על הצדקות, וצ"ע.

ועל כל פנים מבואר שזה המציאות שצדיקים שמקבלים איזה שגעון הם עלולים ממש להיות רוצחים ר"ל השם ירחם.

והנה היום נתפשט בעולם המחלה להיות woke, "הוא מונח המתייחס למודעות לנושאים הנוגעים לצדק חברתי וצדק גזעני". וראוים בחוש איך הצדקות הזה ממש מלהיב אש השנאה והקנאה וגורם להיזק ורציחה להפליא רחמנא ליצלן.


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ברסלב #סיפורימעשיות #מעשהמחיגר #אבק #אבקמשוגעים #משוגע #צדיקיםמשוגעים #woke #wokism 

Poem for Likutay Moharan Torah-teaching 60

HH
A NaNaCh poem by Eliyahu Mahgerefteh:
Likutei Moharan Torah 60
You have those people, who fall from actions not good
Some individuals, fall from an eating impulse 
Cuz eating something wrong, causes them to doze
Some food awakens and some does knockings 
The main way's to eat to satisfy the heart
To eat holy or otherwise rot
Be punctual to give a waken stir
GD help us arouse ourselves 
To wake up from our slumber spells
Na Nach Nachma Nachman Meuman

Monday, April 19, 2021

A Poem for Likutay Moharan Torah-teaching 60

HH
A NaNaCh poem by Eliyahu Mahgerefteh
Likutei Moharan 60
Every moment, add Kedusha (holiness) certain
Every day, keep going that way
Avraham Avinu (forefarther) was a Zakein (elder), he merited to much terrain
Now the aspect of Elder, yirah (fear of GD) gets it merited
Yirah adds Kedusha to each and every day
Through this trait, one broadens and lengthens days
Furthermore, Yirah protects from poverty strickeness
Yirat Hashem lengthens days (proverbs), Yirat Hashem is his praise
Yirat Hashem brings wealth, Yirat Hashem brings good health
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN

FRANK

HH it's fascinating to note that Mike Lindell's new social media platform is called FRANK.
Rabbainu revealed that this word actually alludes to the rectification of speech by praising the tzadik, as it is composed of the lest letters of: כסף נבחר לשון צדיק.
See Chayay Moharan - the Life of Our Leader Rabbi Nachman, article 20, and Likutay Moharan Torah-teaching 29.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN

Sunday, April 18, 2021

Likutay Moharan Torah-teaching 59

HH Poem by Eliyahu Mahgerefteh

Likutei Moharan Torah 59
One who is Mikarev (returns) people, needs to be careful from their klipahs (impure husks)
Through people returning, Hashems's honor is in undertaking
V'da and know, anger rids money from above
The main guarding of the soul, is to guard from Kaso (his anger)
Rage detriments his soul make up, guess it's time for him to wake up
V'da and know, there are wicked too bad to bring close
They bring down their helpers, too bad he got a reverse
Mohe Rabeinu, our quintessential leader, wasn't able to conquer Rav Eirev (foreign people in the desert)
Careful not to fall from your level, when teaching others quite able
Na Nach Nachma Nachman Meuman

Friday, April 16, 2021

כ"ג תמוז חג הפתק על פי הגמרא מסכת יומא דף ד

 ב"ה

מסכת יומא 

ד: אלא לרבי יוסי הגלילי דאמר ששה דפרישה וארבעין דבהר, עד עשרין ותלת בתמוז לא איתבור לוחות: עמש"כ ברמזים על הפתק שנתקבל בכ"ג תמוז.

והנה הגמרא מיישבת ז"ל אמר לך רבי יוסי הגלילי ארבעין דהר הדי ששה דפרישה, ע"כ. ויוצא לפ"ז שמשה רבינו היה לו רק ל"ד ימים עם השם אחר הפרישה. ואילו היה זוכה לארבעים יום היה נגמר בחג הפתק.

ויש בזה רמז לרשב"י שהילולא שלו בל"ג בעומר, והנה רשב"י הוא תיקונא דרישא, ועל כן יש להיחשב יום ראשון של פסח למנין, והרי לד. והרמח"ל, הוא תיקונא של הסיפא, והילולא שלו מ"א לעומר, דהיינו אחר מ' ימים שלמים.


נ נח נחמ נחמן מאומן

Thursday, April 15, 2021

Concealment Revealed

HH a little over 2 years ago I visited my parents in Toronto. On Shabbos my custom is not to speak, so as not to denigrate the charlatans on this holy day. So at the meals my father n"y would give endless divray Torah, between bites and courses, and I would listen, and whenever there was a connection to what he said to something from Rabbainu, I would begin frantically searching for it so I could read it aloud from the source.
One occasion had me reading Likutay Moharan Torah-teaching 56 where Rabbainu revealed the aspect of two concealments, one, when it becomes acceptable for a person to do the forbidden because of the concealment, but at least he knows that of the predicament, the second concealment devests a person even of this knowledge, and he is utterly unaware that of the state of concealment he is in.
As I read this somewhat by rote, something I have read countless of times BH, I noticed out of the corner of my eye, an extremely emotional wince on my father's face.
The power of Rabbainu....
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN

Wednesday, April 14, 2021

Supreme Nanach

HH in the holy tongue, biden can be interpreted as, b"y = 12, din - court, a court of twelve, and then you add Joseph to preside = 13. Courts should have an odd number of judges, and 13 is a very auspicious number which relates to the course of judgment of the 13 attributes. Being that the supreme court has proven itself to be completely corrupt, I think that diluting them and bringing their number up to better 13 is a good idea. The judgment is only mitigated in its root.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN

Likutay Moharan Torah-teaching 58 poem

HH NaNaCh poem by Eliyahu Mahgerefteh:
Likutay Moharan
Torah 58
The well, the clouds, and the Man, all returned cuz of one good one
Moshe was his name, brother of Aharon and Miriam
Aharon died, we lost clouds of glory, Miriam's water a different story
Moshe was around, his countenance kept bound
Then we lost him, and his blessings, taken away in "Yerach Echad" (one month)
Moshe included the 3 Avot, had the power of their Hashpaot (inluence)
Avraham, Yitzchak, and Yakov, Moshe was Kalul (included in) their Nishamot (souls) 
With his strength we fought Amalek, the enemy of the covenant 
In the future he will return, "Ma Shehaya Hu Sheyiyeh" (what was will be)
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN

ש"י - שי עולמות - שי טבילות וכדומה

 ב"ה


 

שי: י"ל דהנה השס"ה לאווין הן בחי' רקיע, כמו שכתב רבינו בתורה כט, שעל ידי תיקון הברית יש טוהר השס"ה גידין בחי' טוהר הרקיע. והנה הגר"א כתב שיש נ"ה רקיעים שהם שייכים רק להשם, ע"ד שחז"ל אמרו הן בלשון יווני אחד. ולפי זה, מתוך השס"ה רקיעים, ש"י שייכים לבני אדם – אי"ש.

 

נ נח נחמ נחמן מאומן

חיים ובחירה

ב"ה

בפרשת נצבים כתיב
דברים ל:טו
ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב ואת המות ואת הרע.
ל:יט
העדתי בכם היום את השמים ואת הארץ החיים והמות נתתי לפניך הברכה והקללה ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך.


זה צריך ביאור רחב, בינתיים זה מה שכתבתי בלילה למישהו:

ב"ה

מה שהפסיק ב'נתתי לכם', כי העיקר הוא הבחירה, ודרך חטאים הוא דרך הכרח, כי החוטא יצרו תקפו והכריחו לחטוא, וכן הוא ממשיך עד שבעל כרחו הוא מת, וזה להנאתו, כי סוף סוף הכריחו אותו לחדול מכל הרע שהיה מוכרח לעשות, ונמלט. ואילו החיים, זה כולו בחירה, וכפי דרגת ומצבת הבחירה של האדם (עיין בליקוטי מוהר"ן שלסתם אנשים היצר הרע הוא בעכירת הדם, וכאשר נזדככים היצר הרע כמו דיבוק, ולצדיקים היצר הרע הוא בנסיון הדעת והבחירה) זה גופא מהות החיים שלהם.
כי בחירה היא בחי' טהרה בחי' ממוצע בין אחדות השם ובין הבריאה (ליקוטי מוהר"ן תורה נא). וזה בחי' רוח צפון, שהוא חסר, והיה מנשב על כינור של דוד מלך ישראל חי וקיים, וכמו שגילה האריזל על הפסוק שאומרים בקרבנות - צפונה לפני ה', צפנה בגמטריא בחירה. ועיין בזה בליקוטי מוהר"ן תורה ח:ב.
וזה ראשית חכמה (בחי' חיים, כי החכמה תחיה) יראת השם, כי רק יראת השם נתון להאדם כידוע.

ב"ה
עיקר הבחירה היא התורה עצמה, והיא האמת, חותמו של הקב"ה, והיא הממוצע (ב"ה - מה שכתבתי שהתורה היא הממוצע - היינו התורה הנפולה לידינו, כי עצם התורה ועצם האמת היא אחד, ולמעלה מהבריאה וענין הטהרה, כמבואר כל זה היטב בתורה נא. רק בידינו הנבראים, צריכים לטהרה להקים האותיות, ולכל הדרך שכתבתי. 
נ נח), כי האותיות הם בלי ניקוד כמבואר בליקוטי מוהר"ן תורה לא, שצריכים לצייר אותם לטוב, כי צריכים לכבוש את היצר שעל ידי זה האותיות בולטים כמבואר בליקוטי מוהר"ן, וזה טהרה הנ''ל, ועל ידי הכיסופים הקדושים מייצרים הניקוד ומציירים האותיות לטובה, והיינו לכאורה שעל ידי הכיסופים נבראים נפשות כמבואר שם, והם המלבוש של התורה, כידוע שאותיות התורה הם שרשי הנשמות.
וכל זה מבואר בריש ספר תהלים.
אשרי האיש אשר לא הלך....
כי אם בתורת ה' חפצו.
כי התורה היא האדם, והעיקר הוא הרצון והחפץ, וענין תורת ה' ותורתו מבואר היטב בליקוטי מוהר"ן כב. 
וזה עץ החיים.
והיה כעץ שתול על פלגי מים....
כי יודע ה' דרך צדיקים ודרך רשעים תאבד.
הדרך דייקא (בק"י ברצוא בק"י בשוב - תורה ו). ודרך רשעים לאבדון כמו שהתחלת לכתוב לי.
נ נח


Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN

Monday, April 12, 2021

One book in Jail

 HH

Amazing! Only 4 days after Eliyahu posted this:

https://www.facebook.com/Eliyahu354/posts/10157402612855904


That is - if someone is going to jail G-d forbid and can only bring one book - that book would be Likutay Tefilos....

Today we heard in the Nanach Telegram group (na-nach.org) how a Spanish American prisoner did just that!!!


Na Nach Nachma Nachman MayUman


#rabbinachman #divineprovidence #nanach #nanachnachmanachmanmayuman #breslov #likutaytefilos #prayers #jail #onebook

הסכמת רבי משה פיינשטיין להפתק הקדוש נחתם בז' אייר

 ב"ה


בתורה רעז רבינו גילה שענין של אייר הוא רפואה על ידי שלום, ולכן אייר ראשי תיבות איבי ישובו יבשו רגע (תהלים ו, כמובא בדן ידין מאמר ז ובמגלה עמוקות אופן קכא). ולכן מעניין מאד שההסכנה של רבי משה נחתם בז' אייר, שהרי בתחלה החברים רצו להגיש לר' משה פיינשטיין לחתום על מגילה ארוכה שבו הוא מתנצל על כל המחלקת שהמתנגדים עשו על החסידות, אבל לא עלתה בידם כי חותנו ר' טנדלר תמה עליהם אם התשגעו לגמרי....


נ נח נחמ נחמן מאומן


#אייר #הסכמה #רבימשהפיינשטיין #משהפיינשטיין #פתק #תורהרעז #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #רבינחמן #שלום #מתנגדים #התנגדות #רפואה

Found by NaNaCh!

HH amazing Divine Providence.
This morning I noticed on friend's site a line that was somewhat demeaning, so I quickly wrote a him a short email advising him to delete it. In response he wrote to me that a friend of his went missing in the mountains and there were search teams out looking, and it was a matter of life and death. So I recommended he give a pidyon - redemption - to the highest charity of all - the free disseminating of the teachings of Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN - paypal Gavriel148@gmail.com and ask him to make the pidyon - +972512626148. 
Immediately after he transferred his donation he was notified that they had established a voice connection with his friend!
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN!

Sunday, April 11, 2021

Everyday joy and celebration of Na NaCh

HH living the life of a Jew.
This happens frequently by us BH, it is just a regular event, nothing out of the ordinary.
A chasidishe high school shows up, they come with speakers, two kugels - potato and yerushalmi noodle, and pickles, and soft drinks. They put on some music (Jewish music is all praises of HY and thanksgiving and so forth), and dance like mad sometimes even for a few hours, and then they move on to the next holy site, like Rabbi Shimon in Meron or other tzadikim, or they have come from there and are making their way back home.
This is so standard and everyday that they take it for granted, but most of the world are completely sealed off from knowing such a thing....
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN

אייר

ב"ה 
אייר
איר. ראשי תיבות רבי ישראל אודסר, איר ע"ה בגמטריא רבי. איר ראשי תיבות אני י' רופאיך – על ידי רבינו ורבי ישראל אודסר. ואכן מבואר בליקוטי מוהר"ן תורה רעז, שאייר הוא ענין רפואה שבא על ידי שלום, ולכן אייר ראשי תיבות איבי ישובו יבשו רגע (כמובא בדן ידין מאמר ז ובמגלה עמוקות אופן קכא), ועמש"כ על התאריך של הסכמת רבי משה פיינשטין להפתק הקדוש.
אייר, ר"ת אין יאוש יש רבינו (אלחנן נ נח).

נ נח נחמ נחמן מאומן


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #אייר #רבינחמן #תורהרעז 

Saturday, April 10, 2021

מנחת חביטין של כהן גדול וחינוך של כל כהן הדיוט - מסכת שקלים דף כ

 ב"ה


'תפיני' מילה מרכבת תפי-ני, תפי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, ני ע"ה – אני. 'פתים' ע"ה בגמטריא מנ נח נחמ נחמן מאומן. והנה מרכבת היתה מטגן, שזה דייקא כמו שרבינו אוהב חסיד מטוגן, בגמטריא נ נח.

ועיין במסכת שקלים (כ:) תופיני, רבי יסא בשם ר' חנינה, מטגנה ואח"כ אופה אותו, רבי אחא בשם ר' חנינא, אופה אותה ואח"כ מטגנה. אתיין אלין פלגוותא כהינין פלגוותא. תופיני – תאפנה נא, רבי אומר תפיני נאה, רבי יוסי רבה אמר, תופיני רבה. מאן דאמר "תופיני נא" כמ"ד מטגנה ואחר כך אופה, מאן דאמר תופיני נאה, כמ"ד אופה אותה ואח"כ מטגנה, ע"ש. ומבואר, שתופיני נא, פירושו לאפות אותו כאשר הוא נא – היינו מטוגנת מעט, כלשון התורה בקרבן פסח, אל תאכלו ממנו נא, שפירושו מקצת צלייה. ולפי זה יש לפרש נ נח, נ – זה נא, מגטוגן במקצת, נ נח, היינו מטוגן כל צרכו, ולכן הגמטריא מטוגן כנ"ל.


נ נח נחמ נחמן מאומן


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ברסלב #שקלים #מסכתשקלים #שקליםכ  #תופיני #מנחה #מנחתחביטין #מטוגן #חסידמטוגן #נא 


Tuesday, April 6, 2021

מסכת שקלים - הערות מדף יג עד דף טז

 ב"ה

מסכת שקלים

 

יג. בית גרמו על מעשה לחם הפנים. פרשנו את זה יפה בס"ד בליקוטי מוהר"ן תורה נ ע"ש.

 

יד. (וביומא לח) הוגרס בן לוי על השיר וכו' וכשהיה נועץ גודלו בתוך פיו היה מוציא כמה מיני זמר, והיו כל אחיו הכהנים נזקרין (-נרתעין) לו בבת ראש, ע"כ. עיין בסיפורי מעשיות מעשה יג יום ד' הבעטליר עם הצואר עקום - וזה התפאר שיכול לעשות בקולו כמו כמה כלי שיר.

 

טו. רבי חיננא בר פפא הוה מפליג מצוה (מחלק צדקה) בליליא (כדי לתת בצנעא) חד זמן פגע ביה רבהון דרוחיא, אמר ליה, לא כן אלפן רבי (דברים יט:יד) לא תסיג גבול רעך, אמר ליה ולא כן כתיב (משלי כא:יד) מתן בסתר יכפה אף, מסתפי מינה, וערק מן קומוי, ע"כ.

כבר הקשה והסביר בספר תולדות שמשון (אבות ה:יב) מה הוסיף והועיל רבי חיננא בר פפא באמרו הפסוק מתן בסתר, שעל ידי זה הרוח ברח ממנו, כי בזה גילה שאע"פ שבלילה לא מכוונים למצות צדקה, אלא מתן בעלמא, אבל אם יש עיכוב לדבר, כבר הרשות נתונה לכפהו, ע"ש.

וי"ל עוד שמצינו שעל ידי השמחה שהאדם שמח בהמצוה שעשה נתוסף כח במצוה (ומענין לענין מצינו שחסידים הראשונים היו שוהים שעה אחת אחר התפילה), ולכן ה"נ באמרו בעזות דקדושה, שמתן בסתר יכפה אף, כבר נתן כח וחיל במצוה להפחיד ולהבריח הרוח.

 

טו. אית הוה סבין וכו' מבין ריש שתא לצומא רבא הוון נסבין, בתר לא הוון נסבין אמרון דשתן גבן, ע"ש.

יש כמה דרכים במפרשים, אכן צ"ע מה שפירש בתקלין חדתין, שלגירסת הירושלמי כל מזונותיו של אדם קצובים מראש השנה עד יום הכיפורים, ודעתם היתה שבזמן הזה היא קצת מזנם לכל השנה, ועד יוהכ"פ שעדיין לא נקצב להם מזונם במרום היו נוטלים, אך אחר יוהכ"פ שכבר נקצב להם מזונם לכל השנה לא רצו ליטול יותר ע"ש. וצ"ע כי קי"ל בזוהר הקדוש שכל יום ויום יש לו שפע מיוחדת, ועל יסוד זה הבעל שם טוב ותלמידיו חיים מיום ליום, בלי להשאיר שום ממון מיום לחבירו. גם צ"ע מה שפירש לעיל מיניה בריש העמוד שרחלה היא נקבה בעזים, שהלוא הפירוש שם הוא שרחל היא כבשה גדולה.

 

טו. נחמיה איש שיחין פגע בו ירושלמי אחד, אמר ליה זכה עמי חדא תרנגולתא, אמר ליה הא לך טימיתיה דקופד (-שור), וזבן קופד ואכל ומית ע"ש.

ומבואר שתרנגול יותר יקר מבשר שור. וכן משמע בחז"ל הוא ברש"י עה"ת (במדבר כט:לח) ז"ל למדה תורה דרך ארץ שמי שיש לו אכסנאי, יום ראשון מאכילו פטומות, למחר מאכילו דגים, למחר מאכילו בשר בהמה, לחמר מאכילו קטניות, למחר מאכילו ירק, פוחת והולך כפרי החג, עכ"ל.

 


שקלים יב

חנניה בן אחי רבי יהושע אומר, בין כל דבור ודבור דקדוקיה ואותיותיה של תורה,


ליקוטי מוהר"ן תורה כב

אות י. דברי התורה הם דיבורי התורה שסביבות המצוה, כגון וידבר כנ"ל שהם בחי' נשמע כנ"ל וכו' שהם בחי' הנסתרות וכו' בחי' תורה ה'. ע"ש, ועיין בתנינא תורה נט שמבואר שם שדייקא על ידי בחי' זו יש קשר בין המצות, ואכמ"ל.

ועיין במסכת שקלים טז: ז"ל חנניה בן אחי רבי יהושע אומר, בין כל דבור ודבור דקדוקיה ואותיותיה של תורה, דכתיב ( שיר השירים ה:יד) ממולאים בתרשיש, כימא רבא. רבי שמעון בן לקיש כד הוה מטי הדין קרייה הוה אמר יפה למדני חנניה בן אחי רבי יהושע, מה הים הזה בין גל גדול לגל גדול גלים קטנים, כך בין כל דבור ודבור דקדוקיה ואותיותיה של תורה, ע"כ. ובפירוש תלמיד רשבר"ש כתב שדקדוקיה היינו טעמיה.


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ברסלב #שקלים #שקליםיג #שקלים טז #תורהכב #תנינאתורהנט #ביןהמצות #נשמע #מסכתשקלים

Sunday, April 4, 2021

Cleaning Toilets

HH
Sometimes a person's fate, by design or for punishment, is to suffer other people's crap, excuse the language. Furthermore the Zohar and Rabbainu, and Rabbi Nussun in Likutay Halachos (laws of breaking bread) revealed that the souls are dressed in garments of feces, until they merit to remove them and cleanse and purify themselves. Rabbi Nussun elaborates on the tremendous frustration and struggle such souls are confronted with, as they are constantly bombarded with this repugnant toxic impurity, which traps the souls and seems inextricable. 
Taking all this into consideration, one can understand the great benefit of cleaning toilets, in this way the person can choose on his own terms how he will be dealt the aforementioned waste, all the while cleaning and ridding it from the world.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN

#garmentsoffeces #nnnnm #nanach #na_nach #na_nach_nachma_nachman_mayuman #nanachnachmanachmanmeuman #rabbinachman #nachman #nachmanism #judaism #breslov #torah #derecheretz #hafatza #israel #breslover #toilets #cleaningtoilets 

מחג פסח לשבועות סימן שצריכים להביא את ציון רבי נחמן לארץ ישראל

ב"ה בליקוטי הלכות הלכות כיבוד אב ואם, תוך שנתו של פטירת רבינו, בעוד שמוהרנ"ת כותב הריני כפרת משכבו (! - הלוא בכתיבה בודאי שב ואל תעשה עדיף! עיין רמ"א רמ:ט ובמפרשים שם, ועל כרחך כדי לנהוג ברבינו כשאר בני אדם!), מסביר שהגאולה של פסח (נחמ"ן) אינו שלמה כי היה בחוץ לארץ, ולכן צריכים עוד למנות לשבועות, שבועות זה בחינת נ נח נחמ נחמן מאומן (מחלפים ש' באת בש, ועם האותיות והכולל). 
ומזה מבואר שתוך שנתו שמוהרנ"ת קבר את רבינו כבר הבין וגילה דעתו שזה חסרון גדול שרבינו קבור בחוץ לארץ, וצריכים עוד לבחינת שבועות, בחינת יובל, הבלה....
יהי רצון שנזכה כבר בזכות הפתק הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן

Friday, April 2, 2021

מי יביא את ציון רבי נחמן לירושלים

 ב"ה

רבינו אמר שהמקום שלו הוא רק ארץ ישראל, ולהיות יהודי, דהיינו לעלות מדרגה לדרגה, זה רק בארץ ישראל, וכהנה דברים הרבה, ואמר בפירוש שהוא רוצה לעלות שנית לארץ ישראל להסתלק שם. ובעוה"ר רוב חסידי ברסלב נפלו לזקנה האסורה, ולא רוצים לפעול בענין זה, ולא עוד שמתנגדים, ובפרט כאשר זה מגיע לחסרון כיס וכבוד כמובן. 

והנה אחד מהטענות של המתנגדים הוא מי יכול לגשת לציון הקודש לעסוק בזה. ובאמת זה טענת שוא, כי היום יכולים בקלות לקחת גוש גדול מאד ולהעבירו שלי שאף אחד צריך לטפל ממש בציון עצמו. אכן נניח שהדרך הנבחר הוא לקחת רק את עצם גופו הקדוש של רבינו, אז מי זה שיעיז לגשת. אכן גם בזה כבר היה המעשה בעת פטירת רבינו, עיין בספר ימי מוהרנ"ת (סימן סו) ז"ל וכל בני החבורה שאלו אותנו איך להתנהג אמו ואמרו שכאשר נצוה כן יעשו, ואמרתי שיעשו עמו רק כמו שעושין עם שאר בני ישראל, כי הבנתי שכך רצונו, גם שאלו אם רצוננו לעסק עמו אנחנו בעצמנו דוקא, ואמרתי שבני החבורה העוסקים בזה תמיד יעסקו עמו, כי ידעתי בנפשי שלפי גדלתו אין נמצא אדם בעולם שיהיה ראוי לעסק עמו, אך במקום גדלתו שם אנו מוצאין ענותנותו ורצונו ז"ל שכל אחד יעשה מה שראוי לו, ובעת הזאת מגיע העסק של קבורתו הקדושה לבני החבורה העוסקים בזה תמיד, ויהיה להם גם כן זכיה לנצח, עכ"ל. 

ואגב יש להעיר, שרבי נתן נהג לכתוב על רבינו: הרי כפרת משכבו, והוא פלא, כי הגם שקיימא לן שכן נוהגין לאמר אפילו על צדיק גמור, עכ"ז הוא חידוש ופלא להשוות רבינו לסתם צדיקים, ואכן אפילו אם תמצא לאמר שאין לשנות, הלוא זה אינו אלא באמירה, אבל לענין כתיבה אין זה אלא חומרה (רמ"א יורה דעה רמ:ט) ואם כן בודאי היה ראוי יותר בשב ואל תעשה. ומזה רואים כמה שרבי נתן אחז שצריכים להתנהג עם רבינו בדרך כל העולם ממש.

והנה על פי הדברים האלו נוכל להבין אולי מה שקרה לפני כשבועיים, שתלונות ניגשו נגד מ.ז. ראש ארגון ז.ק.א. על כל מיני תועבות חמורות הס להזכירם. ולאחר שנתפרסם הדבר, גם התקשורת בדקו את הענין ומצאו שהחברים הקרובים אליו היו מכירים בו שהוא חשוד ונוטה לאלו התועבות. ואכן תמהו איך, אם כן, לא נתגלה הדבר עד עכשיו. ורק השם יתברך יודע נסתרות, וכל דבר בעתו. אכן שני דברים בולטים מאד. א' מה שממש בסמוך ההורים שלו נפטרו, והדברים נראים שלא היו צריכים לסבול הבושה הזה (והוא התרעם והאשים את העולם על מיתתם, בגלל שלא שמרו החוקים השקרים והמטומטמים של פושעי העולם ללבוש מסכות וכדומה, ותכף אחר כך נתגלה עונו ולא עלה על דעתו לתלות הדבר בעצמו). 

ב' והוא העיקר לענינינו, כי לפי מה שמבואר לעיל מספר ימי מוהרנ"ת שדוקא האנשים של החברה קדישא שעוסקים ומטפלים בכל הקבורות, דוקא הם צריכים לעסוק בקבורת רבינו, ואם כן אם היינו זוכים עכשיו שרבינו כבר מרוצה לצאת מאומן וליכנס לארץ ישראל, אז מן הסתם היו בוחרים דוקא בראשי ארגון ז.ק.א. לטפל בזה. ובעזרת השם יתברך קרוב הדבר מאד. ודבר זה שאיש חשוד על תועבות כאלו יטפל אישי ברבינו אי אפשר לעלות על הדעת. ולכן כבר נגלה קלונו והעבירו מתפקידו. ועכשיו עליו לצפות ביותר לישועות בענין.

נ נח נחמ נחמן מאומן


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ציוןרבינחמן #ברסלב #אומן #קבררבינו #להביארבינחמןלארץישראל #להביאציוןרבינחמןלארץישראל #להביאקבררבינחמןלארץישראל #רבינחמןלארץ #רבינחמןלארץישראל #ננחלארץישראל #ננחלירושלים #ננחנחמנחמןמאומןלארץישראל #ננחנחמנחמןמאומןלירושלים