ב"ה
השם יתברך אחד,
בחר לברוא העולם, וצמצם אלוקותו, ובחלל הזה יש רשימו, ולכאורה זה שורש נשמת ישראל
(וזה בחי' יש רל"א). וזאת אומרת (וע' בזה בספר נתיב מצותיך) שבכל מדרגה ומדרגה
מה שנותנת לקיום העולם – דהיינו שלא יתבטל הכל להשם אחד, הוא בחי' ישראל באותה מדרגה.
הרי שבכל מדרגה, מצד אחד ישראל הוא המעכב כביכול נגד יחוד השם. אלא שמשלו משל שנשמת
ישראל הוא כמו הפתילה, שכל האש נבערת עליה.
ולכאורה בסוד
כתר מלכות, המלכות הזה שהיא נשמת ישראל, כאשר היא מאירה את אחדות השם יתברך, נעשית
כתר.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!