ב"ה
מסכת אבות
ג:א ולפני מי אתה עתיד לתן דין
וחשבון.
י"ל שדין אותיות אדנ"י חסר
האלף. וחשבון, זה חשב – ו"ן, היינו של יאהדונה"י.
וביאור הדברים על פי מה שגילה
הרמח"ל בספר אדיר במרום (עמ' שיט, מכון רמח"ל) ואפרש לך עתה ענין הו' שיש
בעור שאמרנו שהוא סוד המטה העומד על הנחש לכפות אותו. ולפעמים המטה נעשה נחש, ואז
הס"א שולטת. ולפעמים הנחש נעשה מטה, ואז הוא נשבר, ואז הוא סוד [ונגה] כאור
תהיה (חבקוק ג:ד). ולפעמים נשאר הנחש, והמטה עומד עליו שלא יתגבר יותר. ותדע ששורש
זה הדבר הוא ה-ו' וה-נו"ן של יאהדונה"י, כי הו' הוא (הוא) סוד מטה והנ' –
סוד נחש. ובהתגבר הו' אז הנ' נתקנת בו, ואז ד"נ דאדנ"י שהוא גם כן
מט"ה שעולה – ד"ן, שולט על הנחש שהוא נוגה ונהפך למטה. אבל אם ח"ו
אין הו' שולטת, שולטת הנ' שהיא מסוד נוקבא, ואז הנחש שהיא קליפת נוגה ממשיך המטה
אליו, והוא סוד מטה הנעשה נחש וכו' ע"ש.
הרי זה ענין החשבון של חשב ו"ן,
כמה הוא הצליח במלחמת היצר, שבא מצד העו"ר, להשליט הו' על הנ'.
וענין הדין, כבר מבואר שאותיות
ד"ן דאדנ"י שולטים על הנחש שהוא נוגה. ומבואר שם באריכות ענין אויר,
ששורשו אור י', הי' הוא הצמצום שמשם נשתלשל הנוגה וממנה הרע. והרי כאן הי' שהוא
הנוגה מפריד בין הד"ן. וזה ממש בחי' דין וצמצום. והוא יותר בשרשים.
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!