Pages

Saturday, January 31, 2015

completely Nanach

HH

Think about it -- G-d Almighty gave the Jews the Torah -- the whole world trembled -- but to the best of my knowledge only one person came to join: Yisro!

It is hard to comprehend --- G-d Almight reveals Himself and gives elaborate instructions of what the world is about and only a few Jews are interested!!!!

So now you have a better appreciation of Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Great blessings of Na Nach Nachmu Nachman Meuman!

                      always,
                                 bi,
                                     Simcha

רשימת נח נח מגישה את רשימת חברי לכנסת ה-21 לוועדת הבחירות

ב"ה תראה רק עכשיו ראיתי את הכותרת של הסרט -- נח נח --- אוי ווי יש להם הרבה ללמוד, איזה דברים טובים עומדים לזכות להם לעם ישראל, א' לדעת טוב איך לאמר ולכתוב שיר הגאולה נ נח נחמ נחמן מאומן.... נ נח!



HH This is history in the making!!!! Na Nach Nachma Nachman MeUman!!!!!!!! Na Nach!






ב"ה יש חסיד, יש אסיד (lsd)..., ויש עתיד.... נ נח נחמ נחמן מאומן!




ב"ה שים לב שמפלגת כולנו חברים נ נח, שלעבר ניצגים היו באותיות "פץ" עכשיו יהיה אותיות "ףץ", ועמוד ותתבונן על נוראות הענין, שעברנו לגמרי לאותיות הבנין של מנצפ"ך, ודוקא האחרונות מהחמשה, שהם כנגד יסוד ומלכות! נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!








ב"ה נ נח בכנסת!



ב"ה נ נח שחור לבן. השחור עוד לא יודע איך לסמן נ נח באצבעות או שהכנסת השפיע עליו לא טובה. אבל ב"ה הכח של נ נח עוד יעלה וי גב יה ויראה וירצה וישמע ויפקד פקד יפקד הגאולה! נ נח בכנסת ובבית הכנסת!!!! נ נח נחמ נחמן מאומן!

Tuesday, January 27, 2015

פרשת בשלח בחירה ואיבוד הבחירה ח"ו להיות מרכבה לטמאה

לקוטי מוהר"ן תורה רלד
ודע שיש שם שכשרוצין לעשות מלך משתמשין בזה השם. והשם הוא קמה – ראשי תיבות השקיפה ממעון קדשך (דברים כו) וכו' ע"ש. צ"ב מה שרבינו מגלה פה שהקמת המלך תלוי בהתגלות ההשגחה, ובאמת כל ההשקפות לרע חוץ מזו (רש"י בראשית יח:טז), והנראה מבואר בזה כמו שהארכנו בכמה מקומות (ע' 330:ח וש"נ) שמלך ישראל צריך להיות באופן שאינו לוקח החירות והאישיות – ההשגחה, משום בר ישראל ח"ו, ע"ש.
וזה מה שפירש הבעש"ט (תולדות יעקב יוסף פ' וישלח ופ' מצורע ובס' בן פורת יוסף ד"ה ע"ב הובא בס' בעש"ט אותיות א'קי-קיב) הרבו עשו כרשב"י ולא עלתה בידן (ברכות לב:) - שעשו כרשב"י לעשות כמוהו ולא מהלב – ר"ל שעשו כרשב"י לא מצד בחינתן רק שרוצה לעשות כמו שעשו אחרים, ובזה נשאר קרח מכאן ומכאן, כי מדריגתו אב ומדריגת אחרים לא השיג ע"כ (והתבונן על דבריו, כי לעשות כמו רשב”י זה מסירות נפש גם על המשפחה, ללמוד ולהתפלל כל היום וכל הלילה ולא לחשוב כלל על פרנסה, ועם כל זה כיון שעשו את זה בלי לב, רק לחכות את הרשב”י אינה מרוצה!). כי הלב בנפש כמלך במלחמה (ספר יצירה פ"ו הובא בלק"מ תורה יב), וצריכים את המלכות לקבוע כפי נפשו ונשמתו. אבל אלו שסתם רוצים לחכות ולהתדמות לאחרים – אפילו מהצדיק יסוד עולם, נשארים בלי כלום.
והנה רבינו מביא מש"כ אצל יוסף (וישב לז:ז) והנה קמה אלמתי וגם נצבה. ובפירוש היתור של וגם נצבה, שנצב"ה גם בגמטריא בהק"ם (ועם הכולל בגמטריא נחמן), שהוא השם שמתשמשין לעשות המלך, נראה לעניות דעתי שהוא מלשון נצב מלך (ע' למשל במלכים א:ב:מח), דהיינו שלא רק שקמה למלכות אלא הגיע לממשלה כזו שעוד יש לו ניצבים למלכות שלו בארצות אחרים. ולפי מה שפירשנו לעיל בענין הצורה של מלך ישראל י"ל באופן אחר קצת, דהינו שהמלך על ישראל צריך להיות בבחינת נצב מלך של מלך מלכי המלכים, באופן שהעם הם עבדים להש"י. וזה רק המלך האמיתי יכול לעשות, כמו שכל השקפות לרע חוץ מזו.

ונראה עוד בזה, כי לכאורה מובן שעיקר החירות הוא כח הבחירה, וכל מה שהאדם משועבד למהות של עולם הגשמי הרי כח הבחירה מוגבלת יותר, ועל אף שיש לו בחירה שלמה לבחור בטוב כמו שגילה רבינו, עם כל זה הרי הוא משועבד לנקודת בחירה שלו, בזמן מקום ונפש, ועל כן רק בעסק התורה יכול להשתחרר ולהשיג את החירות. כי התורה היא אמיתית המציאות, מציאות הא”ס.
ונלע"ד בדיוק לשון חז"ל שצריכים עסק התורה ולא מספיק בלימוד גרידא, כי עסק הוא בחי' משא ומתן בחי' רצוא ושוב, שבאמת צריכים לראות את המציאות משני עבריה, וכמו שאמרו חז"ל על מאמר הכתוב (שמות לב:טו-טז) לחת כתבים משני עבריהם וכו' והלחות מעשה אלהים המה והמכתב מכתב אלהים הוא חרות על הלחת אל תקרי חרות אלא חרות שאין לך בן חורין וכו' ע"ש, והרי שאופן החרות של הלוחות היה שהיה עובר בהאבן מעבר לעבר.
ובזה י"ל המקראות ריש פרשת בשלח, שמזכיר כמה פעמים ענין של חזרה, ולא נחם ה' דרך ארץ פלשתים כי קרוב הוא, (היינו שהיו צריכים דוקא את התורה ולא רק בחי' דרך ארץ, כי באמת דארך ארץ הוא הדרך לארץ ישראל, ולכן התורה הוצרך לפרש שעם כל זה היה אי אפשר), פן ינחם העם, ענין של חזרה, וישבו ויחנו, ויהפך לבב פרעה. כי עיקר הלימוד כבר למדו, ועכשיו היה נדרש הבקיאות בהלימוד, להיות בקי ברצוא ושוב (וע”ע בירושלמי מכות ב:ו שאלו לנבואה חוטא מה יעשה ויתכפר השיבה הנפש החוטאת תמות, שאלו לתורה וכו' יביא קרבן ויתכפר, שאלו להקב”ה וכו' יעשה תשובה ויתכפר, ואכמ”ל).
והשם יתברך צוה (יד:ב) דבר אל בני ישראל וישבו ויחנו לפני פי החירת (וע"ש ברש"י שהיו שני אבנים) בין מגדל ובין הים לפני בעל צפן נכחו תחנו על הים. (פסוק ג) ואמר פרעה לבני ישראל נבכים הם בארץ סגר עליהם המדבר. ובפרש"י לפני בעל צפון, הוא נשאר מכל אלהי מצרים כדי להטעותן שיאמרו קשה יראתן ועליו פירש איוב משגיא לגוים ויאבדם, עכ"ל. והנה לא מצאתי ביאור בחז"ל מהותו של עבודה זרה של בעל צפון, להבין מהות הנסיון לפרעה במה יחשב באיזה כח הוא רואה עדיין קיים (אכן הכלי יקר באמת עמד על זה וכתב שזה היה כח של עשירות, וכאילו בני ישראל היו לוקחים את ממון המצרים שלא כדין, וכיון שלענ"ד עדיין הדבר לא מובן, בחרתי לפרש בד"א בעזה"י).
ונראה לע"ד שכחו של בעל צפון הוא ממש כח נגד הבחירה, יעו' בהגהות לספר פרי עץ חיים (שער עולם העשיה סוף פרק ה, הגהה ז) על מה שאי' בויקרא רבה (פרשה ב) אמר הקב”ה מעיד אני עלי שמים וארץ בין גוי בין ישראל בין עבד בין אמה בשעה שהם קוראים מקרא זה “צפונה לפני ה'” אני זוכר עקידת יצחק בן אברהם, ז"ל כי צפנה גי' בחירה, שהיתה צפונה בידיעתו ית', שכשם שאותיות י"ה שהם או"א הם צפונות ומלובשת בזו"ן, בסוד ו"ה, כך הבחירה צפונה בידיעה. ובעקדת יצחק נאמר, עתה ידעתי כי ירא אלהים אתה, שאז נתאמת הידיעה ע"י הבחירה, לכן כל האומר וכו' ע"ש. [והרי שם בפרשת העקדה כל הנסיון היה גם כן בענין ההחזרה, אתמול אמרת לי כי ביצחק יקרא לך זרע, וחזרת ואמרת קח נא וכו' אסקתיה אחתיה (רש"י בראשית כב:ה)]. ובזה א"ש ענין פי החירת לבעל צפון, כי שניהם ענין אחד של כח נגד הבחירה, שקובעת הבחירה. וביותר אתי שפיר מה שפרעה היה לו מקום לטעות ולחשוב שכח זה קשה מכולם, כי פרעה ראה בעצמו כמה פעמים כבר שנוקח ממנו כח הבחירה, ושפיר תלה את זה בכח של בעל צפון. ובזה י"ל לשון הכתוב סגר עליהם המדבר, מדבר זה בחי' אדם המדבר (ב' עם צירי), והיינו כח הבחירה שיש רק להאדם המדבר, ובזה פרעה הבחין שנסגר להם הבחירה, והם נבכים בארץ, היינו ברצון.
ונראה לפרש עוד דהנה בילקוט ראובני הביא מהמגלה עמוקות, בעל צפון חקוק עליו דמות צורת כלב רע גי' מרכבה טמאה ע"כ. ונראה שזה עיקר מרכבת הטמאה כאשר האדם מוותר על כח הבחירה, והאדם שמקרב לעשות עבירה מתאוה להיות נוקח, וכמו שמצינו בהלן בבית קברות שרוצה את השראה של טומאה עליו.
וי"ל בזה ענין השמת הדם על המשקוף, כי המשקוף סוגרת את הדלת מסביב, ומשקוף לשון דפיקה כמו שפרש"י. כי סביב רשעים יתהלכון בחי' בכח ולא בבחירה, כי הם נדחפין כאילו בלי בחירה. ולכן כל השקפה לרע חוץ וכו' כנ"ל. ולפי דברינו מובן ביותר ההמשך של התורה של רבינו, כי מקודם דיבר על ההבחנה בין מעשיהם של צדיקים ובין מעשיהם של רשעים, כי לפעמים באמת אין הבדל כלל, כי עיקר ההבדל היה רק שהצדיק עשה בבחירתו והרשע עשה באי-בחירתו (כי נתן את עצמו להיות מרכבה לטמאה ח"ו).
ולכן איתא שפרעה הקריב קרבנות לבעל צפון – ובו חקוק כלב כנ”ל, והלוא מובא בתורה נ' מהזוהר הקדוש שכאשר בני ישראל היו מקיימין בעצמות, לכלב תשליכון אותו, זה היה קשה מאד להמצריים ע"ש. אלא שזה ממש הענין של יורד ומסטין עולה ומקטרג, כי פרעה היה מקריב את עצמו להיות מרכבה להטמאה בביטול הבחירה, ולכן היו מקבלים בחזרה לסבול הבושה שהכלבים שולטים בהעצמות, והם בעצמן היו צריכים לקבור העצמות מידי הכלבים.
ולפי זה א"ש מה שהתורה מודעת (בשלח יד:ח) ויחזק ה' את לב פרעה מלך מצרים וירדף אחרי בני ישראל ובני ישראל יצאים ביד רמה ופרש"י ויחזק ה' וכו' שהיה תולה אם לרדוף אם לאו, וחזק את לבו לרדוף. ביד רמה, בגבורה גבוהה ומפרוסמת, עכ"ל. כי השם יתברך לא סתם חזק לב פרעה ללקוח ממנו הבחירה, רק שהש"י נתן לו לתלות בבעל צפון, ופרעה בעצמו מסר בחירתו לבעל צפון, להיות מרכבה לטומאה, ואילו פרעה לא היה לו שום צד לרדוף אחרי בני ישראל לא היה בעל צפון מכריע אותו, כי אין ענינו רק בנקודת הבחירה שהאדם יתבטל ויהיה מסור להטומאה, כאילו בעל כרחו העבירו לעשות מעשיו (והיינו להעובדו, אבל על ידי זה יש לו כח ושליטה גמורה על אחרים, וכמו שפרעה תלה שעכבה יציאת בני ישראל). ולכן כתוב בתורה 'בני ישראל ובני ישראל' שני צדדי הבחירה, ופרעה רדף אחר בני ישראל ברצונו להאמין שהם נבכים במדבר שאין להם בחירה כמשנ"ל, ואילו באמת בני ישראל יצאים ביד רמה, יד זה בחינת נבואה כמו שרבינו גילה בלקוטי מוהר"ן, בחי' וביד הנביאים אדמה, שהוא השראה חזקה של קדושה, אכן זוכין לה רק על ידי בחירה, ולכן בחירה ויד עם הכולל ר"ם, בחי' יד רמה. וזה מה שפרש"י בגבורה גבוהה, בחי' בחירה כידוע שורשה בגבורה, ומפורסמת, שהיה ברור שזה לא היה מצד ביטול הבחירה, וזה גופא הוא שבירת ע"ז של בעל צפון, שעיקר העבודה זרה הזו אינה אלא שצפון בלב האדם בנקודת הבחירה שלו לאמר שהוא היה מוכרח למלאות תאוותו, וכאן נתפרסם להיפוך שתמיד יש כח הבחירה ואדרבה העומד בנסיון מקבל עוד תוספת יד של קדושה. ויתכן שבאמת עיקר הע"ז של בעל צפון לא היה אלא צפון בלב פרעה, והמקום בעל צפון זה רק קצה גבול של פרעה אשר משם מתרכז ומתחזק כח הטומאה להיות ליד לכל התופסה, ולכן הריסת הע"ז היה במכה זו שכתוב בה ואכבדה בפרעה, שעיקר הכבוד של השם יתברך על ידי בעל הבחירה כידוע.


תוכחה של הצדיק על איש העושה מצוה

תורה ל:ז ועקר התגלות החסד וכו' הוא על ידי תוכחה וכו' וצריכין אנו לקבל תוכחתם, אף על פי שתוכחה שלהם היא לפעמים דרך בזיון, שמבזים אותנו, אעפ"כ צריכין אנו לקבל תוכחתם כדי לקבל על ידו את החסד כנ"ל. כי מה שתוכחתם הולכת לפעמים בדרך בזוי, צריך לדון אותם לכף זכות, כי אין אדם נתפס על צערו וכו' ע"ש.
והוא קצת פלא לאור מה שרבינו גילה בתורה רפ"ב ובתנינא תורה ח', שהדרך היחיד ליתן תוכחה הוא בדרך של השיר של חסד, שאינו מבזה ומביש כלל את ריח השומעו, וצריכים לבנות את האדם על ידי הנקודות טובות, ואילו כאן רבינו מטיל את החיפוש לזכיות על השומע התוכחה, שהוא צריך לדון המוכיח המבזה אותו לכף זכות.

וי"ל שכאן התוכחה הוא על מעשה המצוה, כמבואר שהצדיק קיבל בלבולים מהתפלות, והצדיק מבחין בין המתפללים כפי בחינת העזות דקדושה שיש בהתפלה ובהתורה של כל אחד, ואז הצדיק מוכיח את המתפלל על תפילתו שלא היה בשלימות כמו שצריך, והרי מבואר שהתוכחה בא על טוהר המעשה והתפלה של אותו אדם, ואולי כביכול ניתן לומר שהצדיק קצת אשם בזה שהוא מוכיח את העושה מצוה. ולכן על האדם השומע להיות עכשיו כאילו הוא הצדיק, ולהתחזק באותו עזות דקדשה שלו (כמו שמבואר בתנינא תורה ח' שזוכין להשיר פשוט כש"ר על ידי עזות דקדשה) ולחפש רק את הזכות והטוב - לדון את הצדיק המוכיחו לכף זכות. ואז החסד נתגלה על ידי התוכחה, ודו"ק.

בחירה בידך

מעשה ח' - - מרב ובן יחיד

בסוף הסיפור: ופגע בהדרך את הסוחר וכו' ואמר לו הלא אתה הוא שראיתיך באותו הקרעטשמע? והשיב לו: בודאי ראית אותי. ופתח פיו ואמר לו: אם תרצה, אהיה בולע אותך, ע"ש.

דוק היטב בלשון הזה, אם תרצה אהיה, כי לעולם הבחירה ביד האדם, אפילו בשאול תחתית ביד האדם לבחור לא להיות בלוע מהרע, ואכמ"ל.

Coca Cola sponsors a Nanach

HH

Once while hitching, a big Coca Cola truck stopped for me, and on the ride the driver offered me a coke. The Talmud forbids accepting milk from a shepherd, because the shepherd is offering what does not belong to him, however in our times I would imagine that Coca Cola allows the driver a few cans (although they probably do not allow him to pick up hitchers, insurance reasons). B"H Coca Cola is not something I'm drinking (for acid reasons), so I probably passed up on his offer. Coca Cola has the numerical value of Na Nach Nachma Nachman.

Another time hitching to a wedding in Bnei Brak I was picked up by a large tractor, one of those that drives really slow frustrating all those behind, he asked me if I knew anyone who would want a job operating it.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Blessing in the many

HH

Once in the early morning while waiting for a hitch from Tsfat to Rashb"i many people came and joined me, also trying to hitch, and I was thinking that it would take quite some time to get rides for all these people. Very soon after a small schoolbus stopped for us and took everyone.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Billions of books of Rabbainu!

HH

Saba told Meir Yimini OBM to tell Aaron Patz OBM, that when he's under the water in the mikve praying for the books of Rabbainu, he should pray for BILLIONS not just millions...

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Sunday, January 25, 2015

Simcha's Petek from the Children of Tiveria -- פתק שקבלתי היום מהילדים של טבריה

ב"ה הייתי שוכב מנסה לישון, בא איזה ילד ושם לידי פתק קטן, התעוררתי וראיתי אותו יוצא, קראתי אחריו "מה זה" והוא ברח....

נ נח נחמ נחמן מאומן

שים לב שאין לו חתימה...

Today I was trying to rest, a boy came and put a little Petek by me, I awoke in time to see him exiting, and I called after him, "what is this?" but he walked away quickly.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Note that it doesn't have a signature....




Thursday, January 22, 2015

Tuesday, January 13, 2015

The Kumaya Is A Major Thing

HH the Kumaya (guitar by Shimon Rapaport n"y)!!! NNNNM!

Monday, January 12, 2015

תיקון חצות -- תיקון רחל ותיקון לאה -- בשנת שמיטה?

ב"ה
רבים מתיהרים בידיעתם שכמה מקובלים הורו לא לאמר בתיקון חצות את תיקון רחל, כמו שמדלגים עליה בימים שאין אומרים תחנון - בשנת השמיטה.

והנה בספר החדש 'לראות באבי הנחל' שהוציא מיכאל ברזל נ"י בעמוד צה כז"ל אחד שאל אם נוהגים להגיד תיקון-רחל בשנת השמיטה, ור' ישראל השיב שהעיקר הוא האמונה, תורה עם אמונה כמו שקיבלנו מהחכמים והזקנים של הש"ס,ובפרט האמונה ברבינו הקדוש. והפליג במעלת התיקוני זוהר שהכול רק על תיבת "בראשית". וסיפר שר' ישראל קרדונר לא היה לו שום כסף וכשר' ישראל שמע הקולות שלו, התפילה וההתבודדות שלו איך שהוא אמר הזוהר והתקוני זוהר במירון, לא היה כבר צריך לאכול (שבת ראש חודש חשוון תשנ"ד ביתר), עכ"ל.

מבואר שסבא לא סבל הפרומקייטיים והחומרות, והעריך מאד את התמימות והפשיטות לקרוא את הזוהר, ולהגיד כמה שיוכל, ולהתפלל עוד הרבה.

ואכן לאלו המתיהרים וכן לכולנו נדע שבמקום תקון רחל יש לאמר הפסוקים ומאמרי חז"ל על רחל. והם מובאים בכמה ספרים, וביניהם עוד יוסף חי וישלח ב', לשון חכמים סוף ח"א, ספר אוצר תפילות ותיקונים עמ' מח.

נ נח נחמ נחמן מאומן!

Sunday, January 11, 2015

Thursday, January 8, 2015

Bring my sons from afar and my daughters from the ends of the land (Isiah 43:6 - Likutay Moharan Torah 30)

HH

This verse is brought down and expanded upon by Rabbainu in the Torah that I was learning, so no surprise when in the early evening a car pulls up all the way to my somewhat remote humble Azamra Nanach Shtiebel, and a couple with their child come searching for someone who can speak to them in English and tell them about Rabbi Nachman.

Can't take responsibility for complete accuracy and also I have to be brief B"H you should merit to hear the full amazing version.

The father is a chemical engineer who became an attorney, and they knew about nothing more than the fact that they are Jewish. They were living first in Brooklyn where a neighbor with a very large family was moving to Israel and gave the mother a box full of volumes of the holy Zohar, he told her that he discerned that she was special so he was leaving these holy books for her, and even though she couldn't read Hebrew she should spend time just gazing at the holy pages. She took him up on it. The  next year their daughter was born --- 14 years ago.

The mother (who is a direct descendant of the Noda BiYihuda, which she told when she was blown away when off the cuff I recounted Rabbainu's parable about the treasure under the bridge, and for some reason I added that the bridge was in Prague -- they had just been there, and now they found the treasure here NNNNM!!!) at one point began reading the Torah in English and the Zohar in English everynight at midnight. Once about 6 years ago while reading she reached out in heartfelt prayer to the Shechina and was answered personally, part of what she was told was to read the holy Zohar.

About 3 years ago the daughter started being visited in her dreams by a holy rabbi who identified himself as the dancing rabbi! The Rabbi told her that she should dance and do somersaults. The Rabbi also told her that she should go and live in Israel. Specifically the Rabbi came to her in her dreams on her birthday 3 years ago, and on every birthday since. So the girl persuaded her parents and they came to Israel for a month or 6 weeks. They were mainly in Jerusalem and it was uneventful. The next year they came again after the girls birthday and at the end of the visit they were on their way to tsfat, made a wrong turn and ended up at Rashbi. There someone told them that the dancing Rabbi was probably Saba Yisroel, and told them that the next time they came they should go to Tiveria (I didn't understand this guys idea, there are much more Nanach in Meron.... and where exactly in Tiveria will they meet up with the Nanach?). So this time around they came straight to Tiveria and had some Divine help finding and renting an apartment (when they thought they might have to pay $300 a night for a hotel), and they were here for 3 weeks.

Last night they came to holy tomb of Rabbi Akiva and the Ramchal and someone pointed them to my direction knowing that I speak English.

B"H we spoke for about 2 hours, they were completely amazed how so much of what they had so desperately wanted to know is in fact very readily available, except Rabbainu's way is that a person has to first get past all types of impediments and darkness.

B"H this is just the very beginning of the story.

Great blessings of Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Wednesday, January 7, 2015

סבא עושה פלאות

ב"ה עכשיו סיפר לי אחד מהקבועים אצלינו בשטיבל אזמרה נ נח שזכה להיות בלויה וקבורה של סבא. וסיפר שפעם סבא היה אצל הבת שלו אשת שפר. ולהאיש הזה אמרו הרופאים שהעובר במעי אישתו הפוך זאת אומרת ראשו למעלה ורגליו למטה ואם לא יתהפך יהיה סכנה גדולה ר"ל. אז הוא הלך לסבא וסבא אמר לו כמה מילים שהוא כבר שכח אבל מיד היה לו הישועה שהוולד התהפך כמו שצריך.
נ נח נחמ נחמן מאומן!

Monday, January 5, 2015

תמימות ופשיטות

ב"ה היום התקשרתי לחבר טוב, ושאלתי, "אפשר לדבר עם הרב", הוא לא הכיר את קולי ואמר בתמיה של אי הבנה לגמרי, מה? וזה חזר כמה פעמים, עד שהוא מסר את הטלפון לאשתו, אולי היא תבין, אז שאלתי אותה, אפשר לדבר עם הרב פלוני (שם של החבר -- וזה למדתי מרב אחד בישיבה ליטאי, עצה טובה שיכבדו הנשים את בעליהם...), אז היא החזירה את הטלפון לבעלה, ואז שאלתי שוב סתם, אפשר לדבר עם הרב, והוא - מה? ואז התחלתי לצחוק כל כך עד שהוא הבין זה אני....

Charity brings security!

HH

A friend of mine here in Tiberias went away for Shabbos, before leaving he brought me a few snacks for Shabbos, junk food that I do not usually indulge in, however I was happy to accept them, and put off the consideration of whether or not I was going to eat them or pass them on to the many Nanach guests that were coming.
Friday night -- in middle of the night, maybe even the wee early hours of the morning, I was hit with some cravings, and I popped out the snacks, in honor of the holy Shabbos, of course.

When my friend returned home after Shabbos, he discovered that a thief had broken in to his home, and had taken some trifles from his wife's jewelry, his assessment is that the thief panicked and made a quick exit. The thief took a few inexpensive trifles and overlooked a gold bracelet sitting right there, and $200 in a little container also right there. So chances are that my little party interfered with his heist.

So one of the many morals of the story is that you should always give your friends junk food in honor of the Shabbos.

Sunday, January 4, 2015

Thursday, January 1, 2015