ב"ה
יום ראשון-יום הששי. הקבצן נפל עליהם
ונשק אותם. משמע שגם את הכלה נשק.
יום שלישי
הלב זה בחי' אמת, והמעיין זה בחי'
חסד, ביחד זה חסד של אמת.
דוד המלך שהיה בחי' נפל וקיבל שנותיו
מאדה"ר והאבות כדי לתקן ב"ן (כמבואר באיגרות רמח"ל), אז נראה
שהמעיין זה בחי' מ"ה, ב"ן ומ"ה בחי' זמ"ן כידוע.
(מכלכל חיים בחסד. חיים זה החכמה.
מדת ימי מה היא, מדת זה הד' אלפין
כתר דלאה.)
יום רביעי לא מתחיל ביום הרביעי.
יום חמישי
הקבצן ההוקיר – בעל חטוטרות. וכן הקבצן
בלי ידים של יום הששי, רק אצלם לא כתוב בהיידיש שנותן להם במתנה גמורה, רק מתנה,
משא"כ ביום א, ב, ג, ד, אצל כולם כתוב בפירוש (בהיידיש) שהוא נותן להם במתנה
גמורה.
יום הששי
הקבצן בלי ידים
'אחד התפאר שיש לו כח כזה בידיו כשיש
רוח סערה הוא יכול לעכבו בידיו ולעשות בידיו לרוח משקל וכו'. שאלתי אותו, איזה רוח
וכו', אם כן אין אתה יכול לרפאות את הבת מלכה כי אינך יכול לנגן לפניה כי אם נגון
אחד וכו' ע"ש. הרי מבואר שענין הרוחות הם שורש להעשרה מיני נגינה, ויש לעיין
אם הם קשורים לענין הרוחות שמעמידים גלי הים להיות חומות במבצר המים.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!