ב"ה
לא:ה
ויש שני בחינות ברית וכו'
ברית
עלאה וכו'
בן
חורין וכו'
ברית
תתאה וכו'
מט"ט,
ע"ש.
ע'
כל
זה בספר אדיר במרום (עמ'
כו-ז)
ז"ל
הנה הקשר השלם צריך שיהיה כפול,
ב'
קשרים
זה על זה בסוד קשר של קיימא,
וכנגד
זה היסוד יש בו ב'
ביעין,
ע"ש
כל דבריו הקדושים,
וכ'
שם
ששק"ר
יכול להיות רק כשיש קשר אחד,
וכתב
שם (עמ'
כז)
ז”ל
שמטטרו”ן הוא סוד שד”י,
שכן
עולה בגי'
שלו.
וגם
שם נמצא זיווג ויחוד,
דהיינו
בהתלבש שם השכינה כידוע,
אך
באמת אז נקרא בעל קשר א'
לבד,
ולכן
גם הזיוג איננו בכח גדול,
כי
כח הזיווג הוא תוקף ההתדבקות וכו'
אך
באצילות הוא יחוד גמור וגדול בב'
הקשרים
וכו'
ע”ש
כל דבריו הקדושים.
ולהלן
(-לד)
הרמח"ל
כותב שרק מי שהוא במדרגת עולם האצילות
הוא בן חורין,
אבל
במדרגת מט"ט
הוא עבד,
ע"ש.
והנה
הרמח”ל מסביר שם הקשר שרשב”י עשה בחבריא
הקדושה שלו כדי ליכנס לאדרא,
וזה
לכאורה ממש מה שהיה חסר לבחינות הארבע
שנכנסו לפרדס,
שאפילו
רבי עקיבא שנכנס לשלום ויצא בשלום (-שלום
זה בחי'
יסוד,
וא”ש),
אמנם
הוא הלך יחידי,
שזה
עוד בבחי'
עד
אימת ניתב ביימא דחד סמכא,
ורק
רשב”י זכה לתקן הב'
קשרים.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!