ב"ה
לקוטי
מוהר"ן
מט:ז
תורת ה'
תמימה.
שהיא
תורה דעתיקא,
שהיא
תמימה עדין,
שעדין
לא השיגו ממנה כלום,
עכ"ל.
וצ"ב
מה זה שלא השיגו ממנה כלום,
הלוא
על כל פנים משהו זכינו במאות הדורות של
צדיקים וחידושיהם,
ואפילו
שהתורה היא בלי סוף,
על
כל פנים איך זה לא נחשב ככלום.
ונלע"ד
לפרש דרך משל,
מי
שהוא שלומד מגילת אסתר ומוציא בס"ד
חידוש שראשי תיבות יבא המלך והמן היום הם
שם הוי"ה,
ומוסיף
ליתן פירושים על זה כפי כוחו.
והרי
האמת הוא כן אבל האמת לאמיתו כבר גילה
האריז"ל
כללות השמות הרמוזים במגילת אסתר:
ז'
וה"ו,
ויה"ו
א', ה'
הה"ה,
י"ב
הויות וכו',
והאיש
הנ"ל
כל הפירוש שלו מצומצם מאד כי לא ראה בכלל
את התמונה השלמה,
רק
זוית קטנה אחת,
ולפי
התמונה הגדולה לא אפילו התחיל להבין
הענין.
ולפי
זה מובן שכן הוא אפילו כפי כל ההתגלות
הנוראות של הצדיקים האמיתיים,
כלפי
עוצם גדולות התורה עוד לא התחילו כלום
לנגוע בתמונה השלמה,
והרי
כל הפירושים וההשגות שלהם כאפס נחשבו,
באשר
שהם מצומצמים בלי הכירות והתיחסות לכל
התמונה באמת.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!