ב"ה
לקוטי מוהר"ן תורה לד:
לד:ב
"ועקר
הממשלה (שיש לכל אחד בישראל - ובעיקר להצדיק) – להאיר ולהתעורר לבם לעבודת השם
יתברך",
עיין
תורה יח:ה
ז"ל
ובאמת מלכי העכו"ם
אע"פ
שמולכים עלינו,
אין
במלכותם מבחינת מלכות ישראל וכו'
וזהו
שאמרו חנניא מישאל ועזריה לנבוכדנצר:
אתה
מלך עלינו לכרגא.
אבל
להנהיג אותנו בעבודות ובאמונות – את
וכלבה שוה (ויקרא
רבה פ'
לג,
במדב"ר
פ' טו,
ומדרש
שיר השירים),
הינו
שאמרו שלא נגע במלכות ישראל השיך לאמונתנו
וכו'
ע"ש.
ועיין
בתורה נו:ג
ז"ל
וצריך להמשיך אריכות ימים לתוך המלכות,
שלא
תהיה בבחינות (פסחים
פז:):
הרבנות
מקברת את בעליה.
כי
כל אחד לי בחינת המלכות שיש לו הוא בחינת
צופה,
שמטל
עליו להזהיר ולהוכיח את האנשים שהם משרשו,
שיש
לו בחינת מלכות עליהם וכו'
ע"ש.
ולפי
האמור כאן בתורה לד,
זה
התוכחה הוא ממש חלק מהמלכות גופא,
כי
הרי כל מלכותו הוא גופא בזה שמשפיע ומאיר
להם הדרך הנכון.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!