Pages

Thursday, September 29, 2016

פרשת נצבים: {ל:יב} לֹא בַשָּׁמַיִם הִוא לֵאמֹר מִי יַעֲלֶה לָּנ'וּ הַשָּׁמַיְמָ'ה וְיִקָּחֶ'הָ לָּנ'וּ וְיַשְׁמִעֵנ'וּ אֹתָ'הּ וְנַעֲשֶׂנָּ'ה:

ב"ה
אותיות היסוד (כי הסופי תיבות בחי' מלכות) משמאל לימין: נתן נחמן! (זה ידוע בברסלב, רק באתי להזכיר).

ודוק היטב בענין הפסוק מה משמעינו...

נ נח נחמ נחמן מאומן

שם עולם - נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה
בישעיה סג:יב - הפטרה לפרשת השבוע פרשת נצבים

מוליך לימין משה זרוע תפארתו בוקע ים מפניהם לעשות לו שם עולם.

"לימין משה" בגמטריא תהלים, שהוא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאמן (בלי ו').

"שם עולם" עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Wednesday, September 28, 2016

המחאה של קצאף - Katzof's social protest

HH on the bridge by the entrance to the holy tomb of Rabbi Na Nach Nachma Nachman Me'Uman.

Why are beds not provided for the pilgrimages?!

מחלקת רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן באוניברסיטה בר אילן

ב"ה
סבא ישראל פעם סיפר למוריס, "אתה יודע שיש לנו חדר - מחלקה של ברסלב בבר אילן מלא ספרי רבינו" (זה לא ציטוט מדויק, רק בכללי), אז מוריס התקשר לבר אילן והם לא ידעו בכלל על מה הוא מדבר. ברוך השם, היום כבר יודעים, שיש בבר אילן חדר מלא ספרי רבינו, עכשיו הפרופסר צבי מרקס שהוא ראש של מחלקת החסידות כבר מסור הרבה לכל ענין של רבינו (וגם בניו בהפצה), השם יתברך ישמרם ויחיים, הכניס את הסיפורי מעשיות לתוך רשימת הספרות שלהם, ואז פירסם את זה בעולמם של החינוך וכדומה, עד שכבר ב"ה כמה מורים מבתי ספר התיכון בקשו, וב"ה זה כבר יכנס להתיכון!

ויש בזה הרבה לספר ועכ"פ ב"ה שהצלחתי לכתוב לפחות את הנ"ל.

עכשיו אכתוב קצת יותר ב"ה.
שלושה החברים שעל ידם זכינו לזה, כל אחד כפי חלקו בזה קיבל מניעות מלהגיע לאומן עבור ראש השנה. עיקר הדבר נעשה על ידי מוריס נ"י שהשנה בכלל לא יכול להגיע לדאבונינו, כי מצא ברגע אחרונה שהדרכון שלו אינו בסדר, ולא עזר כל הפעולות וההשתדלות, נסגר ונסתם. החבר השני עידן-בויא נ"י שעל ידו היו הפגישות - הציונים לא רצו ליתן לו דרכון בכלל (כי נאבד לו כמה פעמים) ובניסים ברגע אחרונה ובעזרת עסקן גדול ביום האחרון הוא קיבל איזה מסמך שעל ידו הוא זכה להגיע. והשלישי שעזר בכל הענין גבריאל נ"י כמעט שגם כן הפסיד את האפשרות, אבל כאשר הוא ראה מה שקורה עם החברים הנ"ל הוא שם לב למצבו, ואז כבר ראה שהדרכון שלו נאבד - מה שהוא שהיה חוץ מהטבע כי הוא מקפיד מאד לשמור עליה כראוי ולא מזמן השתמש בו להגיע לאומן - והוא ב"ה מיד עשה מה שהיה צריך, והוא הצליח בזמן להשיג דרכון חדש והוא הגיע ב"ה.

ויש עוד הרבה לספר ב"ה, וכנ"ל.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Tuesday, September 27, 2016

תורה מתשת כחו של אדם - עד שהוא מתגבר להתיחד ממש עם התורה

ב"ה

ספורי מעשיות משנים קדמוניות

מעשה ב' ממלך וקיסר

והבן מלך היה מתגעגע מאד לראות אותה, ולא היה אפשר לו לראותה. פעם אחד הלך אצל כתר של אספקלריא וראה אותה ונפל חלשות" והנה צ"ב שהרי לפני זה הוא היה איתה ביחד, ואחר כך הוא היה איתה, אז למה עכשיו הוא נפל חלשות.
וי"ל שזה החלשות הוא כענין התורה הקדושה שמתשת כחו של האדם. ומבואר בספרים שההתשה הוא רק בהתחלה, ובעיקר נוגע לחלשות הגוף והחומר, וברבות הלימוד והקדושה האדם יכול להתגבר מאד מאד דייקא על ידי התורה הקדושה, זאת התורה אדם.
ולכן גם בסיפור פה כאשר הבן מלך כבר קיבל את עיקר השבירה ונפרד ממנה, שאז מתחיל העבודה לשמה והתיקון, אז בתחילה כאשר הוא ראה אותה נפל לחלשות, אבל בסוף הוא זכה להתחתן איתה.

(ואולי נוכל לצרף לזה מה שרבינו אמר (חיי מוהר"ן רנח) על עצמו שבתחילה הוא חושב שזה היה היצר הרע שלו שאומר לו שאין מי שיכול להנהיג את בני הנעורים כמוהו, עכשיו אני יודע בברור שאני מנהיג וכו' ע"ש. הרי שבתחילה רבינו קיבל חולשה מהשגתו, כי כפי מה שזכה להיכולת להיות המנהיג, קיבל ניסיון של בלבול מהיצר הרע, עד שהוא זכה ממש להחזיק בהיכולת ולשלוט ולידע שזה באמת ככה).

נ נח נחמ נחמן מאומן

י"ג מדות של רחמים - ג' סדרי היחודים שגילה הרמח"ל - נ נח

ב"ה
כבר הארכנו בכמה מקומות בענין הי"ג מדות איך שכולם לפי הצדיק ובפרט לפי נ נח נחמ נחמן מאומן.
וכבר כתבנו איך שהמדה השביעי "ואמת" בא"ת ב"ש – פתיא – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ויש להוסיף שמדת אמת הוא חותמו של הקב"ה. והרי החותם הוא תמיד הפוך מהכתב שחותמת, וזה ממש ענין של א"ת ב"ש, כל אות וחבירו שבקצה נגדו.

והנה הרמח"ל גילה ג' סדרים של יחודים, הפחות שבהם הוא הסדר שהאריז"ל הורשה לגלות להעולם, והוא היחוד שנעשה מאליו בעולם האצילות ואז כל עולמות בי"ע הם סתם ככנפים מסביב. והסדר השני הוא זה שנעשה על ידי גדולי הצדיקים שהמשיכו את אלהותו יתברך בקביעות בעולמות בי"ע, ודרכם העולמות כבר יש להם חלק בהיחוד עצמו בתור לבושים, והם כמו גוף לעיקר היחוד שנעשה בנשמה. והסדר הג' שכל העולמות מתיחדים בקודש קדשים לבריאה, והם מזדווגים עם כל האצילות, וזה באמת עיקר היחוד ותכלית הבריאה וכו' עיין שם.

ונראה לעניות דעתי לפרש, שעד ועד בכלל – המדה "ואמת" בעיקר הולך על סדר הא'. וזה האמת של המציאות, שהעיקר הוא מה שנעשה באצילות שמראה לנו פנים. אחר כך במדות נוצר חסד לאלפים, שהאריז"ל גילה שזה תיקון עצום נגד הס"א, זה מקביל מאד לסדר הב', שבכח גדולי הצדיקים אנחנו קוראים להאלוהותו יתברך אפילו בתוך העולמות הנפרדים, וממילא זה מכניע זדים.

והמדה האחרונה, שהיא הנוקבא, וכוללת ומקבלת לכל המדות, “ונקה" שהוא בגמטריא י"ג נחמן, ובא"ת ב"ש בגמטריא י"ג פ"צ (כמלאך הרשום בפתק הקדוש פצפצי"ה), והוא אותיות קונה – קונה שמים וארץ, ולשון קן – לשון בית ודירה - היא מקבלת מאד לסדר ויחוד הג', שהוא תכלית היחוד שהש"י ממש שולט ביחודו על\עם כל הבריאה, ודוק היטב. ונראה לעניות דעתי שנשמות נדב ואביהו, שהיו אומרים אפילו על משה רבינו עליו השלום ואהרן הכהן מתי ימותו הזקנים, הם שייכים ליחוד הזה, אכן בודאי הם טעו, כי יחוד זה דייקא על ידי משה רבינו ע”ה בסוד משה אותיות השם, וכמבואר בסוף יחוד היראה לרמח”ל, כי משה רבינו היה מסתיר פניו ואפילו משה לא ידע מקום קבורתו. והוא ממש התחדשות העולם בשיר חדש, בב"א.
נ נח נחמ נחמן מאומן

ואנחנו קמנו ונתעודד - נ נח!

ב"ה

כתוב בתהלים כ:ט המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד, אותיות היסוד (אלו האותיות שלפני הסופי תיבות) של "ואנחנו קמנו ונתעודד" ננד, ועם האות האחרון, ננדד, דד = ח, הרי נ נח!

פשוטי העם מתמידים בתורה

ב"ה
בדרך לאומן חיכיתי לאוטובוס לנתניהו, והייתי צופה ושומע שלמה קרליבך שהיה מספר איך כאשר הוא היה ילד בן חמש אביו לקח אותו לעיר פוניביטש והיה שבת פרשת אמור והרב לקח אותם לבית הכנסת של הסנדלרים, כי כל שבת אמור הסנדלרים היו עושים סיום על כל השס. והרב סיפר להם איך שבשבת אחרת החייטים עושים סיום כל שנה על השס. ושלמה סיפר עוד על חסיד שהיה חייט, והאופן שהיה עובד - היו כעשר עובדים ואחד היה קורא בקול את הגמרא וכולם מקשיבים תוך כדי עבודה וכל שעה היו מחליפים את לקרוא במשך שתים עשרה שעות. לשלמה סיפר עוד סיפורים כאלו, ו בתוך שאני שומע בא איש מבוגר, היה לו איזה כובע על ראשו ולא היה מגולח כי היה לו איזה זיכרון של זקן, אבל נראה חילוני, ועם כל זה כיון שלא היה מגולח והיה מבוגר עמדתי קצת לכבודו, ובזה הוא הרגיש טוב וישב לידי ומיד הפריע את שמיעתי והתחיל לדבר אלי, והתחלנו לדבר קצת שיהוא לאומן ובדיחות וכדומה, ואז הוא מספר דברי תורה מהפרשה, עד שבתוך השיחה הוא סיפר לי שהוא בדרך לבית הכנסת שבו יש לו לימודי קודש כמה וכמה שעות במשך היום. ברוך השם. נ נח נחמ נחמן מאומן!

עגל הזהב

ב"ה
נראה שלעולם חטא זה נקרא על שם העגל דוקא, כי כל החטא היה שלא רצו לחכות, הבא לטהר אומרים לו המתן, ומשה רבינו היה בושש לבוא, והם רצו שיבוא מהר - בעגלא ובזמן קריב.
ואולי יש לפרש עוד על דרך זה, כי בעולם אומרים שזמן הוא ממון - time is money, וזה עגל הזהב, אבל הנחמדים - אלו דברים שעוד אינן במדים רק חומדים אותם, זה יותר מזהב ומפז רב.
נ נח נחמ נחמן מאומן

Wednesday, September 21, 2016

כי לא יראני האדם וחי

ב"ה
רבו הפירושים גם אצלינו במקום אחר בס"ד. 

עוד יש לפרש על פי המבואר בלקוטי מוהרן תורה ד' בענין אפילו משה לא ידע מקום קבורתו דהינו כאשר האדם משיג את הביטול להאין סוף ברוך הוא, אז הוא בעצמו לא יודע מעצמו, עד שהוא חוזר לדעתו עיין שם, וזה כי לא יראני האדם דהיינו להשיג ביטול להכין סוף ברוך הוא, וחי - וגם באותו שעה להיות חי בדעתו, כי תרוויהו בבת אחת אי אפשר, בשעה שמבוטל לאין סוף אי אפשר שיהיה חי בדעתו כנל.

עוד יש לפרש כי לא יראני - כאשר האדם רואה ומשיג את הלא בחינת האין סוף, אז מזה הוא ממשיך וחי - חיות.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Tuesday, September 20, 2016

Slichos - missing the boat

HH
In Elul the sphardim are saying slichos every night and the Ashkenazim start a week before Rosh Hashana. Slichos are supposed to be said "bi-ashmoaress haboker" in the early hours before the morning, because most of the world live their lives completely backwards and stay up late every night, they conduct the slichos at midnight, when it is permissible to do so. However besides for the fact that their midnight is more than an hour before the real midnight of Rabbainu which is six hours after nightfall, the whole thing is almost the antithesis of teshuva. HY created the world for people to sleep in the first half of the night and wake up at midnight, and they are mamash doing the opposite, and in the name of repentance they are going even further to promote a completely fallacious practice and way of life. There are occasions when a person would be warranted to do slichos at midnight, but in general and for the masses, although it is very beautiful that they are getting together to pray, but what they should really be doing is sleeping. Hashem Yisburach is great and merciful and hopefully He will take the good elements from this general backward practice and bring the world to true repentance. NNNNM

Building in Uman!

HH
Yisroel Barzel the gabbai of the Zion heard from Meir Yimini that the buildings in Manhattan will fall, and in Uman there will be buildings like in Manhattan, and there will be hotels for $1 - $1.5 a night (already you can get a nice hotel room with two beds for less than $8 a night).

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman

Sunday, September 18, 2016

כניסת כהן לקבר של צדיק קדוש

ב"ה
במסכת סנהדרין סוף פרק ד' (דף לט.) א"ל ההוא מינא לרבי אבהו אלהיכם כהן ... כי קברנה למשה במאי טביל - ויצא לפי זה לפי כמה מפרשים שאפילו אם כהן מותר להתקרב לקבר של צדיק גדול, שאינו מטמא טומאת מת, עם כל זה הכהן חייב אחר כך לטבול.
נ נח נחמ נחמן מאומן

Saturday, September 17, 2016

עליות לתורה באומן אצל רבינו

ב"ה
שבת פרשת כי תצא למלחמה - תצא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן - אחד מהעלויות קנתה אישה מהעזרת נשים, אז היא בקשה שאחד בשם ירון יעלה עבור העליה, אבל לא מצאו בציון שום בן אדם בשם ירון, אז היא בקשה שיעלה ספרדי, אז היה שאלה אם תימני מספיק טוב...
וכמה לא סבלו את כל ההתערבות של הנשים, ואחד צעק בחמימות ובכוונה שזה לא נשות הכותל פה...

נ נח נחמ נחמן מאומן

Friday, September 16, 2016

סיפורי מעשיות של רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן ניכנס לאט לאט לתוכניות החינוך

ב"ה הפרופסור צבי מרקס עובד איתנו, חברות השם כבר הצליח במשרד החינוך של האוניברסיטאות שיכירו ויקבלו את ספר סיפורי מעשיות של רבינו הקדוש לענין ספרות וכן לענין טרפי - therapy דרך סיפורים. ולכן עשינו תודה לא-ל הדפסה מיוחדת של הספר בשביל האקדמיה:


נ נח נחמ נחמן מאומן!


Adventures of travelling to Uman for Rosh Hashana 77

HH
Checked in a bag 25.5 kilo inside was 16 kilo of the booklet  Rabbi Nachman of Breslov; Who He Was & What He Said - 300 copies, 2.5 kilo overweight, BH they didn't say anything - at the exact same time they told the person next to me that they must reduce the weight of their suitcase and take things out. Also they let me by with a bag of about half a box of the booklet besides for my carry-on and laptop. BH. So I was inviting and encouraging everyone to come to Uman. After I passed customs there was another official who I invited to Uman and she asked but you're going to Berlin (I was very early for my flight and probably all those there were going to Berlin) - so the lady from the customs opens up her cubical and sticks out her head and says, "no, he's going to Uman!" NNNNM!

El Al made the check in in a terminal 1, which is an added schlep, but it turned out for the best because the WiFi there is much much faster and I was able to upload probably over 20 Gig. (of private Nanach videos for those who merit), BH.

On the flight the girl who was supposed to sit next to me decided to find another seat even against the flight attendants first wishes, as I watched amused and laughed hard enough for mlthe benefit of perhaps the entire airplane, and they replaced her with a young professor of economics from the Golan who told me that he was in Uman two years ago and that he was a big fan, and he was very pro inculcating Rabbainu into the education system.

On the way to Uman, a first timer said that they thought it was a six hour drive, and we laughed - it's only three, then a tire busted (-this was our tikun chatzoas) and we had to put on a spare and proceeded at 70-80 kph. It took us probably around 4.5 hours.

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman

Tuesday, September 13, 2016

כי יקרא קן צפור - פרשת השבוע - כי תצא

ב"ה
פרשת כי תצא: כי יקרא קן צפור לפניך, גודל מצוה זו קצת ידוע, וכן קן צפור ידוע שהוא היכל משיח.

כי יקרא, לכאורה היה צריך להיות יקרה, לשון מקרה. אלא כאן רמז שצריכים לקרוא בגרון אל תחשוך את השיר פשוט כפול משולש מרובע:

כי יקרא קן - בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ופרש"י פרט - כאילו בפרט, למזמן, מזמן בגמטריא מאומן. לא תקח האם, בגמטריא הפתק.

נ נח נחמ נחמן מאומן


Wednesday, September 7, 2016

Nanach vs doomsday

HH

The Zohar Chudush (Parshas Biraishis) says that the 7th millennial the world will be in a state of destruction and then it will be rebuilt in the 8th, and see the Zohar (Vayikra 16b) that before the resurrection of the dead the world will be in a state of destruction, and then there will be the prophecy of Isaiah (66) “the new sky and the new earth,” from these places and others similar, I get the sense that there very well might be a huge nuclear catastrophe, however it will only occur after the revelation of the truth, and this itself sounds very much like a radioactive strike, because the Sages revealed that Hashem will remove the covering from the sun, and the tzaddikim will bask in its rays and the evildoers will fry and melt in it (also Zecharia 14 seems to describe those who are blasted with radioactivity L”U)…. Bottom line, there's going to be some pretty crazy stuff going down pretty soon (at most a few hundred years)…. Take advantage of Nanach while you still can.

Maybe Nanach is protection, or the ability to adapt to radioactivity - don't test it though until you hear from the Messiah, may he come soon, amen.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

The Secret of Na Nach Nachma Nachman MeUman and the holy Petek

HH

Previously I posted the following article about the general concept and import of the holy Petek:

http://naanaach.blogspot.co.il/p/hh-thesecret-of-petek-bhmany-people-are.html


Now I'm pleased to add the following article in which I begin to examine Na Nach Nachma Nachman MeUman itself. B"H this is an ongoing developing project which I hope to update and share regularly. Please pray for this.... NNNNM!

http://naanaach.blogspot.co.il/p/the-secret-of-na-nach-nachma-nachman.html

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Monday, September 5, 2016

שנת התשע"ו - בגמטריא כעופרת

ב"ה

באז ישיר (פרשת בשלח, שמות טו:י) כתוב: צללו כעופרת במים אדירים. כעופרת בגמטריא התשע"ו - שנה שלנו. ורש"י לעיל מיניה (פסוק ו) פירש שהיו שלושה מינים שירדו וטבעו וצללו, הרשעים כקש, הולכים ומטורפים עולין ויורדין, בינונים כאבן, והכשרים כעופרת, נחו מיד (נחו מיד בגמטריא נ נח י'). ומזה הכשרים האלו של כעופרת, פרש"י ז"ל כעופרת: אבר, פלו"ם (בלייא) בלע"ז, עכ"ל. אבר, זה נוטריקון לאחד מ"הכשרים" שאומרים עליו שאין לו אבר (אז דייקא יכולים לקנות אותו כך מלשון סגינהר) שצלל השנה - שנת כעופרת....

נ נח נחמ נחמן מאומן.

Friday, September 2, 2016

הצדיק מביא את כולם להיות תחת כנפי השכינה

ב"ה 

במסכת סוכה (דף ד.) סוכה שהיתה גבוהה מעשרים אמה ובנה בה איצטבא כנגד דופן האמצעי על פני כולה ויש בה הכשר סוכה כשרה, ופרש"י ז"ל כשרה כל הסוכה שיש לה ג' דפנות, והאי הכשר סוכה אפילו מן האיצטבא והלאה דמנינן חללה מראש האיצטבא ומעלה, ונמצא דופן אמצעי כולו כשר ודפנות הצדדים ברחב האיצטבא הוכשרו בה, הרי כאן סוכה קטנה כשרה, ואמרין לקמן (דף יט.) פסל היוצא מן הסוכה נידון כסוכה, ומפרשינן ליה אם יש הכשר סוכה ביחד ועוד יש בסוכה משם והלאה פסל היינו סכך העשוי בפסולת גורן ויקב שזהו דרכן ליעשות ויוצא מהכשר סוכה שאין לו הכשר דפנות נידון כסוכה, הלכך כל הסוכה עמות שהיא גדולה כשרה, עכ"ל, ונפסק להלכה בשלחן ערוך (אורח חיים תרלג:ה).

ומזה יכולים להבין גודל כח הצדיק, שאפילו כל העולם רחוקים מאד מצילא דמיהמנותא, בחי' הסכך שעל הסוכה, אבל כיון שהצדיק נמצא בעולם, ובונה את דירתו בצל השכינה, הרי מכשיר את כל העולם, ומביא אותם להיות תחת כנפי השכינה, וזה מה שה' יתברך אמר למשה רבינו (דברים י:א) פסל לך, כי על ידו מכשירים כל הפסל היוצא.

ולפי זה יש להעמיק במה שרבינו גילה בלקוטי מוהר"ן (תורה רסט) ז"ל מדירת הצדיק נכר מעשה הדור ע"ש, וא"ש בס"ד.

נ נח נחמ נחמן מאומן