ב"ה
נפלה
עטרת ראשנו אוי נא לנו כי חטאנו
(איכה
ה:טז).
יש
כאן ראשי תיבות נ נח,
אלא
שמפריד ביניהים האותיות עראלכ,
בגמטריא
ש"כ
דינים.
בשיחות
הר"ן
(אות
רעט):
פעם
אחת אמר (רבי
נחמן)
לי
(רבי
נתן)
בזו
הלשון:
אין
אז עס איז שוין גאר שלעכט.
איז
מין זיך גאר מבטל (וכשכבר
רע מאד אזי מתבטלים לגמרי).
ושאלתי
אותו:
איך
מבטלין עצמו?
והשיב
מע פאר מאכט דאס מויל און דיא אויגין איז
בטול (סוגרין
הפה והעינים והרי זה בטול).
מזה
מובן עצה,
שכשהבעל
דבר מתגבר מאד מאד על האדם ומבלבל דעתו
מאד בכמה מיני הרהורים רעים ובלבולים
הרבה שקשה לו מאד לנצחם,
אזי
יבטל האדם עצמו לגמרי.
כי
כל האדם יכול לבטל עצמו לגמרי לפעמים.
דהינו
לסתם פיו ועיניו ולסלק דעתו לגמרי כאלו
אין לו שום דעת ומחשבה כלל.
רק
יבטל עצמו להשם יתברך לגמרי (תס):
ויש
ליתן רמז לזה ממש"כ
באיכה (ה:יח)
עבדים
משלו בנו פרק אין מידם,
שהבחינה
של אין פורק ומציל מידי שליטת העבדים
עלינו.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!