ב"ה
שים חלקנו
בתורתך – כפי פרשו בכמה דרכים,
שכל אחד
יש לו חלק בתורה,
וחלקנו
מלשון חלוקא דרבנן,
לבוש
הנשמה (וכנוסח
היהי רצון על עטיפת טלית עיין שם),
וחלקנו
פירורי פיזור נפשינו,
ועוד
דרכים, ויש
לפרש חלק מלשון נפילה,
כי אין
אדם עומד על דברי תורה עד שנכשל בהם,
ואם על
האדם להיכשל אז שיהיה בתורה.
ונראה לפרש
על פי לקוטי מוהר"ן
תורה סד:ד
כי מחלקת היא בחינות בריאת העולם,
כי עקר
בריאת העולם – על ידי חלל הפנוי כנ"ל,
כי בלא
זה היה הכל אין סוף,
ולא היה
מקום לבריאת העולם כנ"ל,
ועל כן
צמצם האור לצדדין,
ונעשה
חלל הפנוי,
ובתוכו
ברא את כל הבריאה,
הינו
הימים והמדות וכו'
וכן הוא
בחינת המחלוקות,
כי אלו
היו כל התלמידי חכמים אחד,
לא היה
מקום לבריאת העולם,
רק על
ידי המחלקת שביניהם,
והם
נחלקים זה מזה,
וכל אחד
מושך עצמו לצד אחר,
על ידי
זה נעשה ביניהם בחינות חלל הפנוי,
שהוא
בחינות צמצום האור לצדדין,
שבוא
הוא בריאת העולם על ידי הדבור כנ"ל,
עד כאן
לשונו עיין שם.
וידוע
שהאדם בעצמו הוא בבחינת כל זה,
וכמבואר
בלקוטי מוהר"ן
תורה מט ובכמה מקומות.
הרי
שמציאות האדם בעצמו תלוי במחלוקת,
ואם כן
שפיר יש להתפלל תמיד על קיום מציאותו
בשורשו בתורה ולא בהשתלשלות המחלוקת
למטה, שים\ותן
חלקנו בתורתך. וזה דבר עמוק מאד בענין מציאות האדם ואין כאן מקום להאריך, הלואי שאזכה לעמוד עליה בעזה"י.
שים חלקנו
בתורתך, ראשי
תיבות שמחה (בן)
חוה
ברכה. שאזכה
בעזה"י
בזכות הפתק הקדוש -
נ נח נחמ
נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!