ב"ה
ידוע מהספרים שיעקב הוא בחינת תורה. ויש לפרש בזה בשם שלו. כי י' זה בחי' בית המקדש, כי י' על שם החכמה שזה בחי' דעת שהוא בחי' בית המקדש כמבואר בלקוטי מוהרן, וכן היא בחי' עלמא דעתי בחי' בית המקדש. ונשאר עקב, כי קיימא לן במסכת עבודה זרה דף ט. שני אלפים תוהו ושני אלפים תורה, ומבואר שם שהסיום של הארבעה אלפי שנים של תורה זה עק"ב שנים אחר חורבן הבית, וזה בחי' והיה עקב תשמעון, כי עיקר השמיעה של תורה ימשיך עקב שנים אחר חורבן בית המקדש. נמצא שי-עקב מרמז על הד' אלפים של תורה.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!