ב"ה
בסיפורי מעשיות משנים קדמוניות
שבעה קבצנים
הקבצן בעל חטוטרת
הויקאר
בחינת למעלה מן
המקום, לכאו' זה בחי' תכלית הידיעה שלא נדע, עיין בלקוטי מוהר"ן תנינא תורה
פג.
וע' בלקוטי הלכות (יו"ד
ב, ערלה ד:ז) שמקומו של עולם, דהיינו שרשי נשמות ישראל, על ידי שהצדיק זוכה לבחי'
זו, הוא יכול להחזיר את כולם לתשובה, עיין שם. והרי בלקוטי מוהר"ן תורה ל'
רבינו גילה שעיקר התשובה הוא על הלא ידועים, והרי אתי שפיר, שמקומו של עולם הוא
בבחי' הלא נדע, של תכלית הידיעה.
נ נח נחמ נחמן מאומן
ב"ה ויש לומר שלכן לעגו על זה שהתפאר שהוא מחזיק כל כך בני אדם במוחו, ומפי השמועה שהכוונה על חב"ד, כי זה ממש בבחי' ידיעה ההיפך של התכלית שלא נדע.
ReplyDeleteנ נח נחמ נחמן מאומן