ב"ה
והנה באמת קיימא לן שאין אדם עומד על דברי תורה עד שנכשל בהם, ובריש ספר אדיר במרום הרמחל קבע שכן הוא אפילו לענין לימוד סתרי נסתרות סודי התורה.
ונראה לפרש ואין ל-מ"ו מכשול, מ"ו זה מילוי שם ע"ב, והוא בחי' בצל החכמה (ואולי זה מה שהיה אצל בצלאל שהוא כוון למה שהשם יתברך אמר למשה אף על פי שמשה רבינו אמר להיפוך), ועיין בסוף יחוד היראה שמם ואו עולה למאה, בחי' אדנ"י כמבואר במקום אחר. ונראה שאף על פי שאפילו בסודי התורה מוכרחים להיכשל כנל, אכן כיון שמגיעים ל-מ"ו הנ''ל הרי אין למו מכשול, ומובן להמשכיל, כי כאן כבר אין מקום ליכשל. וי"ל עוד שזה מה שכתוב (תהלים נה:כ) אשר אין חליפות למו, היינו להמ"ו אין שייך עולמות התמורה והחילוף.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!