ב"ה
שופטים
טז:יח שפטים ושטרים תתן לך בכל שעריך אשר י' אלקיך נתן לך לשבטיך ושפטו את
העם משפט צדק. הסופי תיבות של: לך לשבטיך ושפטו את העם, עם הה' אותיות,
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: העם משפט צדק בגמטריא נחמן ע"ה, הסופי תיבות של: משפט צדק בגמטריא נ נח ע"ה. הסופי תיבות של: את העם משפט צדק, עם הד'
אותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי
תיבות) של: שפטים ושטרים תתן לך בכל שעריך אשר י', בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן
ע"ה. נתן לך, עם התיבות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל.
טז:יט לא תטה משפט לא תכיר פנים ולא תקח שחד כי השחד יעור עיני חכמים ויסלף
דברי צדיקם. הראשי תיבות של: פנים ולא תקח שחד בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן
מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: חכמים ויסלף דברי צדיקים בגמטריא נ נח. הסופי
תיבות של: תטה משפט לא תכיר פנים ולא תקחשחד כי השחד
יעור עיני בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. ולא תקח, עם הו' אותיות והכולל,
בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לא
תטה מפשט לא, בגמטריא נחמן ע"ה. אותיות היסוד של: תקח שחד, בגמטריא נ נח.
טז:כ צדק צדק תרדף למען תחיה וירשת את הארץ אשר י' אלקיך נתן לך. נתן לך,
עם האותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. הראשי תיבות של: צדק תרדף
ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של:
למען תחיה, עם הד' אותיות וב' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי
תיבות של: את הארץ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן
כנ"ל.
טז:כא לא תעט לך אשרה כל עץ אצל מזבח י' אלקיך אשר תעשה לך. הראשי תיבות
של: לא תטע לך אשרה כל עץ אצל בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של:
אצל מזבח י' אלקיך אשר תעשה לך, עם הז' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ
נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אצל מזבח י' אלקיך, בגמטריא נ נח.
טז:כב ולא תקים לך מצבה אשר שנא י' אלקיך. הראשי וסופי תיבות של:
תקים לך ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני
הסופי תיבות) של: מצבה אשר שנא, נב"ש – נחמן בן שמחה.
יז:א לא תזבח לי' אלקיך שור ושה אשר יהיה בו מום כל דבר רע כי תועבת י'
אלקיך הוא. הראשי תיבות של: לא תזבח לי' אלקיך שור ושה אשר יהיה, עם הח'
אותיות, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של:
לא תזבח לי' אלקיך שור ושה אשר יהיה בו מום ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן. הסופי תיבות של: אשר יהיה בו מום כל דבר רע ע"ה בגמטריא
אני נ נח נחמ נחמן מאומן. תועבת י' אלקיך הוא, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח
נחמ נחמן מאומן.
יז:ב כי ימצא בקרבך באחד שעריך אשר י' אלקיך נתן לך איש או אשה אשר יעשה את
הרע בעיני י' אלקיך לעבר בריתו. הראשי תיבות של כל הפסוק בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן. הסופי תיבות של: אלקיך נתן לך איש או אשה אשר יעשה את הרע בגמטריא הפתק נ
נח נחמ נחמן מאומן. נתן לך, עם התיבות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן
כנ"ל. יעשה את בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
יז:ג וילך ויעבד אלהים אחרים וישתחו להם ולשמש או לירח או לכל צבא השמים
אשר לא צויתי. הסופי תיבות של: ויעבד אלהים אחרים וישתחו להם ולשמש או לירח או
לכל, עם הי' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. צבא השמים, עם התיבות
והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. צויתי ע"ה בגמטריא הוי"ה נ נח נחמ
נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: ויעבד אלהים אחרים וישתחו, עם הד' תיבות,
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
יז:ד והגד לך ושמעת ודרשת היטב והנה אמת נכון הדבר נעשתה התועבה הזאת
בישראל. הראשי תיבות של: נכון הדבר נעשתה, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח.
אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: היטב והנה אמת נכון הדבר ע"ה
בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: לך ושמעת ודרשת היטב והנה אמת נכון הדבר בגמטריא נ
נח ע"ה.
יז:ה והוצאת את האיש ההוא או את האשה ההוא אשר עשו את הדבר הרע הזה אל
שעריך את האיש או את האשה וסקלתם באבנים ומתו. אבנים, עם הה' אותיות בגמטריא נ נח.
הסופי תיבות של: את האשה וסקלתם באבנים ומתו, בגמטריא נ נח נחמ
נחמן מאומן.
יז:ו על פי שנים עדים, שני עדים זה: עד עד, בגמטריא נחמן (וי”ל ש'עד' לשון הסרה (ע' רש”י בפרשת חקת, במדבר כא:ל), ורבינו גילה שיש
שני דרגות של ביטול, הא' הוא מוחין שאין בעולם רק השם יתברך ואתה, והשני, שאין רק
אלא השם יתברך. ועי”ז יש שני העדיים – הכתרים, של מלכות שמים, שפירוש עול מלכות
שמים פירש הרמב”ם שהוא יחוד השם, ולכן בשמע צריכים לכוון לחבר הע' של 'שמע' להד'
של 'אחד' להיות עד על יחוד השם, וזה העדות, עד שתגיע למקומו, שהמציאות שלך מעיד על
יחודו וכנ”ל). פי שנים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן. ועוד כתיב (דברים יט:טו) על פי שני עדים וכו' יקום דבר (דבר זה השכינה), על
פי שני עם שני כוללים בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.
הסופי
תיבות של: עדים או שלשה עדים
יומת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: פי שנים עדים או שלשה עדים יומת המת בגמטריא
נ נח נחמ נחמן מאומן.
יז:ז
יד העדים תהיה בו בראשנה להמיתו ויד כל העם באחרנה ובערת הרע מקרבך. להמיתו
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של:
יד
העדים תהיה בו בראשנה להמיתו ויד כל העם באחרנה, עם הי' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ
נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ובערת הרע מקרבך
ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: יד העדים תהיה בו בראשנה להמיתו ויד, וכן
של: תהיה בו בראשנה
להמיתו ויד כל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד של: ויד כל העם באחרנה ובערת הרע מקרבך בגמטריא
אני נ נח נחמ נחמן מאומן.
יז:ח
כי יפלא ממך דבר למשפט בין דם לדם בין דין לדין ובין נגע לנגע דברי ריבת בשעריך
וקמת ועלית אל המקום אשר יבחר י' אלקיך בו. הראשי תיבות של כל הפסוק, מתחיל מהתיבה
השניה: יפלא וכו', עם
הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: בין דין, עם התיבות,
בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: בין דם לדם בין דין לדין ובין נגע לנגע דברי, עם
הי' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: וקמת ועלית אל המקום אשר ע"ה בגמטריא
פתק נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אל המקום אשר יבחר, עם הד' תיבות,
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וקמת ועלית אם, עם הי"א אותיות, בגמטריא אני נ
נח נחמ נחמן מאומן אני נ נח נחמ נחמן מאומן. בין דם, עם התיבות, בגמטריא נ נח.
לנגע דברי ריבת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות
היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: למשפט בין דם לדם
בין, בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של:
ועלית
אל המקום, עם הו' אותיות וג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
יז:ט
ובאת אל הכהנים הלוים ואל השפט אשר יהיה בימים ההם ודרשת והגידו לך את דבר המשפט.
הראשי וסופי תיבות של: ובאת אל הכהנים, עם
הו' אותיות וג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אשר יהיה בימים ההם בגמטריא נחמן מאומן.
הסופי תיבות של: יהיה בימים ההם
ודרשת והגידו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של:
ההם
ודרשת והגידו לך את דבר המשפט ע"ה בגמטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן.
יז:י
ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך מן המקום ההוא אשר יבחר י' ושמרת לעשות ככל אשר
יורוך. ועשית בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. הסופי תיבות
של: פי הדבר אשר יגידו
לך מן, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: מן
המקום ההוא אשר יבחר, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי
תיבות) של: על פי הדבר אשר יגידו לך, עם הו' אותיות,
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
יז:יא
על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך
ימין ושמאל. לא תסור עם האותיות בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של:
יורוך
ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור, בגמטריא נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר, בגמטריא
נ נח.
יז:יב
והאיש אשר יעשה בזדון לבלתי שמע אל הכהן העמד לשרת שם את י' אלקיך או אל השפט ומת
האיש ההוא ובערת הרע מישראל. הראשי וסופי תיבות של:
ההוא
ובערת הרע, עם הג' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו
שלפני הסופי תיבות) של: בזדון לבלתי שמע אל
הכהן העמד, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד של: והאיש אשר יעשה בזדון לבלתי שמע אל הכהן, עם
הט' אותיות והכולל, בגמטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן. מישראל בגמטריא פתקא. ההוא
ובערת הרע, עם הי"ב אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן
מאומן.
יז:יג
וכל העם ישמעו ויראו ולא יזידון עוד. הראשי תיבות של:
העם
ישמעו ויראו ולא יזידון עוד ע"ה בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: העם ישמעו ויראו ולא יזידון עוד ע"ה
בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: ולא יזידון עוד, עם
הו' אותיות והכולל, בגמטריא נחמן. הראשי וסופי תיבות של:
וכל
העם ישמעו ויראו בגמטריא נ נח ע"ה.
יז:יד
כי תבא אל הארץ אשר י' אלקיך נתן לך וישתה וישבתה בה ואמרת אשימה עלי מלך ככל הגוים
אשר סביבתי. סביבתי, עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי
תיבות של: הארץ אשר י' אלקיך נתן לך וירשתה וישבתה בגמטריא נ נח ע"ה. הסופי
תיבות של: נתן לך וירשתה
וישבתה בה ואמרתה אשימה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. נתן לך, עם התיבות,
בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: וירשתה וישבתה בה ואמרתא אשימה עלי,
בגמטריא פתקא נ נח נחמ נחמן מאומן.
יז:טו
שום תשים עליך מלך אשר יבחר י' אלקיך בו מקרב אחיך תשים עליך מלך לא תוכל לתת עליך
איש נכרי אשר לא אחיך הוא. הראשי תיבות של: מקרב אחיך תשים עליך מלך ע"ה
בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של:
תוכל
לתת עליך איש נרי אשר בגמטריא אני נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: תשים עליך מלך אשר יבחר ה', עם הו' אותיות,
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של:
אלקיך
בו מקרב אחיך תשים עליך, וכן של: בו מקרב אחיך תשים
עליך מלך, בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: עליך מלך לא תוכל לתת עליך, בגמטריא נ נח
נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: עליך מלך לא תוכל לתת,
וכן של: מלך לא תוכל לתת
עליך, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
יז:טז
רק לא ירבה לו סוסים ולא ישיב את העם מצרימה למען הרבות סוס וי' אמר לכם לא תספון
לשוב בדרך הזה עוד. הראשי תיבות של: אמר לכם לא תספון
לשוב, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של:
סוסים
ולא ע"ה בגמטריא נ נח. למען הרבות סוס, עם הי"ז אותיות וד' תיבות,
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: רק לא ירבה לו סוסים ולא ישיב את העם מצרימה
למען הרבות סוס וי' אמר ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות
של: את העם מצרימה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
יז:יז
ולא ירבה לו נשים ולא יסור לבבו וכסף וזהב לא ירבה לו מאד. הסופי תיבות של: יסור לבבו וכסף, בגמטריא רפ"ו כמנין הסימנים
בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. הראשי תביות של: נשים ולא יסור לבבו וכסף וזהב בגמטריא נ נח.
ולא יסור לבבו ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן. לבבו וכסף וזהב לא ירבה, עם הי"ח
אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
יז:יח
והיה כשבתו על כסא ממלכתו וכתב לו את משנה התורה הזאת על ספר מלפני הכהנים הלוים.
אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של:
לו
את משנה התורה הזאת על ספר מלפני הכהנים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי
וסופי תיבות של: לו את משנה התורה
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
יז:יט
והיתה עמו וקרא בו כל ימי חייולמען ילמד ליראה את י' אלקיו לשמר את כל דברי התורה
הזאת ואת החקים האלה לעשתם. הראשי תיבות של:
עמו
וקרא בו כל ימיו, וכן של: כל ימי חייו למען
ילמד ליראה בגמטריא נ נח. והיתה עמו, עם הח' אותיות וב' תיבות, בגמטריא אני נ נח
נחמ נחמן מאומן. עמו וקרא בו כל, עם הי"א אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: חייו למען ילמד, בגמטריא
נ נח. את י' אלקיו, עם הי"א אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
הסופי תיבות של: חייו למען ילמד
ליראה את ה' אלקיו לשמר את, בגמטריא הפתק נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו
שלפני הסופי תיבות) של: ליראה את י' אלקיו
לשמר את כל דברי התורה הזאת ואת החקים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי
תיבות של: כל דברי התורה הזאת,
עם הח' אותיות וד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
יז:כ
לבלתי רום לבבו מאחיוולבלתי סור מן המצוה ימין ושמאול למען יאריך ימים על ממלכתו
הוא ובניו בקרב ישראל. ורם לבבו, בגמטריא רפ"ו כמנין סימנים בלקוטי
מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: סור מן המצוה, וכן הסופי תיבות של: מן המצוה ימין, עם הג' אותיות, בגמטריא נ
נח. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: יאריך ימים על ממלכתו ע"ה
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
יח:א
לא יהיה לכהנים הלוים כל שבט לוי חלק ונחלה עם ישראל אשי י' ונחלתו יאכלון. הראשי
תיבות של: יהיה לכהנים הלוים כל שבט לוי חלק ונחלה עם ישראל אשי ע"ה, בגמטריא
נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לא יהיה לכהנים
הלוים כל שבט לוי חלק ונחלה בגמטריא נחמן. אותיות היסוד של:
לכהנים
הלוים כל שבט לוי חלק ונחלה, בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של:
חלק
ונחלה עם, עם הג' אותיות, בגמטריא נחמן.
יח:ב
ונחלה לא יהיה לו בקרב אחיו י' הוא נלתו כאשר דבר לו. לא יהיה לו, עם הח' אותיות
וג' תיבות, בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של:
הוא
נחלתו כאשר דבר לו, עם הד' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי
תיבות של: יהיה לו בקרב אחיו י' הוא נחלתו, בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: הוא
נחלתו כאשר דבר לו בגמטריא נ נח ע"ה.
יח:ג
וזה יהיה משפט הכהנים מאת העם מאת זבחי הזבח אם שור אם שה ונתן לכהן הזרע והלחיים
והקבה. מאת זבחי הזבח ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אם שור, עם הה'
אותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. לכהן, עם האותיות, במטריא נ נח
ע"ה. והלחיים בגמטריא נ נח ע"ה. קבה ע"ה בגמטריא נ נח. הסופי תיבות
של: אם שור אם שה בגמטריא נחמן מאומן. הסופי תיבוות של: שה ונתן לכהן, עם הג'
אותיות, בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: אם שה ונתן לכהן,
עם הד' אותיות, בגמטריא נחמן ע"ה.
יח:ח
חלק כחלק יאכלו לבד ממכריו על האבות. חלק כחלק בגמטריא נחמן נחמן. הראשי תיבות של: חלק כחלק יאכלו לבד ממכריו בגמטריא נ נח.
הסופי תיבות של: כחלק יאכלו לבד
ממכריו על האבות, עם הו' אותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.
יח:יג
תמים תהיה עם י' אלקיך. תמים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי
תיבות של: תמים תהיה עם י',
עם הח' אותיות וד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי
תיבות של כל הפסוק בגמטריא נ נח, עם הב' כוללים.
יח:כא
וכי תאמר בלבבך איכה נדע את הדבר אשר לא דברו י'. הראשי תיבות של: תאמר בלבבך איכה
נדע את הדבר אשר לא ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
יט:א
כי יכרית י' אלקיך את הגוים אשר י' אלקיך נתן לך את ארצם וירשתם וישבת בעריהם
ובבתיהם. נתן לך, עם התיבות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. הראשי
תיבות של: י"א את הגוים
אשר י"א נתן לך, בגמטריא נ נח ע"ה. הראשי תיבות של: אלקיך את הגוים אשר י"א נתן לך את ארצם
וירשתם ע"ה בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: אשר י"א נתן לך את ארצם
וירשתם וישבת בעריהם, בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: יכרית ה' אלקיך את הגוים אשר
ה' ע"ה בגמטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אלקיך נתן לך את ע"ה בגמטריא נ נח נחמ
נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של:
י"א
נתן, בגמטריא רבינו נחמן. אותיות היסוד של:
את
ארצם וירשתם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: לך את ארצם, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן
ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: את ארצם וירשתם, עם
הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: י"א את הגוים בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן ע"ה. אותיות היסוד של: יכרית י"א את
הגוים אשר י"א נתן לך את ע"ה בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן.
יט:ח
ואם ירחיב י' אלקיך את גבלך כאשר נשבע לאבתיך ונתן לך את כל הארץ אשר דבר לתת
לאבתיך. הראשי תיבות של: גבלך כאשר נשבע לאבתיך
ונתן בגמטריא נ נח ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אלקיך את
גבלך כאשר נשבע לאבתיך ונתן לך את ע"ה בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות
היסוד של: לך את כל הארץ אשר
דבר בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: לאבתיך ונתן לך את
ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: הארץ אשר דבר ע"ה
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
יט:י
ולא ישפך דם נקי בקרב ארצך אשר י' אלקיך נתן לך נחלה והיה עליך דמים. ולא ישפך דם,
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. נתן לך, עם התיבות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן
כנ"ל. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של:
אלקיך
נתן לך נחלה והיה עליך ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
יט:יט
ועשיתם לו כאשר זמם לעשות לאחיו ובערת הרע מקרבך. הראשי תיבות של: לעשות לאחיו ובערת הרע מקרבך בגמטריא נ נח,
עם הג' אותיות. הסופי תיבות של: ועשיתם לו כאשר זמם,
בגמטריא רפ"ו כמנין הסימנים בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן
ע"ה. הסופי תיבות של: ובערת הרע מקרבך ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לעשות לאחיו
ובערת הרע, בגמטריא רבינו נחמן. אותיות היסוד של:
ועשיתם
לו כאשר זמם לעשות לאחיו, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
כ:א
כי תצא למלחמה על איבך וראית סוס ורכב עם רב ממך לא תירא מהם כי י' אלקיך עמך
המעלך מארץ מצרים. תצא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: למלחמה על איבך וראית ע"ה בגמטריא נ
נח. הראשי תיבות של: למלחמה על איבך
וראית סוס ורכב עם רב ממך, וכן של: על איבך וראית סוס
ורכב עם רב ממך לא, עם הט' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי
תיבות של: לא תירא מהם כי
ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: על איבך וראית סוס ורכב
עם, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.
כ:י
כי תקרב אל עיר להלחם עליה וקראת אליה לשלום. הראשי תיבות של: כי תקרב אל עיר בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן. הראשי תיבות של: להלחם עליה וקראת
אליה, וכן של: עליה וקראת אליה לשלום, עם הכולל, בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: להלחם עליה וקראת אליה לשלום ע"ה
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. להלחם עליה וקראת אליה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ
נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.
כ:יב
ואם תשלים עמך ועשתה עמך מלחחמה וצרת עליה. הסופי תיבות של:
תשלים
עמך ועשתה עמך מלחמה וצרת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ועשתה, עם הה'
אותיות, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני
הסופי תיבות) של: תשלים עמך ועשתה עמך ע"ה בגמטריא נ נח
נחמ נחמן מאומן.
כ:יט כי תצור אל עיר ימים רבים להלחם
עליה לתפשה לא תשחית את עצה לנדח עליו גרזן כי ממנו תאכל ואתו לא תכרת כי האדם עץ
השדה לבא מפניך במצור. הראשי תיבות של: כי תצור אל עיר, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. תפשה בגמטריא ברסלב נ נח
נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: ממנו תאכל ואתו, עם הג' תיבות, בגמטריא נ
נח נחמ נחמן מאומן.
האדם עץ השדה, ובספרי קבלה האריכו
ביסוד זה, כי עץ בגמטריא צל"ם אלהים כידוע, עץ בגמטריא זה נחמן.
כ:כ רק עץ אשר תדע כי לא עץ מאכל הוא
אתו תשחית וכרת ובנית מצור על העיר אשר הוא עשה עמך מלחמה עד רדתה. הראשי תיבות
של: עץ אשר תדע כי,
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: מאכל הוא אתו תשחית וכרת ובנית מצור
על, עם הח' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח
נחמ נחמן מ אומן (דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן), עם הג' כוללים.
כא:ו עגלה בגמטריא נ נח. עגלה ערופה עם
הכולל בגמטריא יז תמוז.
הפטרה פרשת שופטים (נא:יב – נב:יב)
נא:יב אנכי אנכי הוא מנחמכם מי את
ותיראי מאנוש ימות ומבן אדם חציר ינתן. הראשי תיבות של:
הוא מנחמכם מי את ותיראי מאנוש ימות ומבן בגמטריא נחמן. הסופי
תיבות של: ימות
ומן אדם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי
תיבות) של: אנכי אנכי הוא מנחמכם מי את ותיראי, בגמטריא
נ נח. אותיות היסוד של: מנחמכם מי את ותיראי מאנוש ימות ומבן אדם חציר ינתן ע"ה בגמטריא נ נח
נחמ נחמן מאומן.
נא:יג ותשכח י' עשך נוטה שמים ויסד ארץ
ותפחד תמיד כל היום מפני חמת המציק כאשר כונן להשחית ואיה חמת המציק. הראשי תיבות
של: ויסד ארץ ותפחד תמיד כל היום מפני חמת המציק, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
הסופי תיבות של: תמיד כל היום מפני חמת המציק כאשר ע"ה בגמטריא ברסלב נ נח
נחמ נחמן מאומן.
נא:יד מהר צעה להפתח ולא ימות לשחת ולא
יחסר לחמו. הראשי וסופי תיבות של כל הפסוק בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ
נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן).
נא:טו ואנכי י' אלקיך רגע הים ויהמו
גליו י' צבאות שמו. הסופי תיבות של: ה' אלקיך רגע הים ויהמו גליו ע"ה בגמטריא
נחמן. הסופי תיבות של: י' אלקיך רגע הים ויהמו גליו י' צבאות, בגמטריא אני נ נח
נחמ נחמן מאומן.
נא:טז ואשים דברי בפיך ובצל ידי כסיתיך
לנטע שמים וליסד ארץ ולאמר לציון עמי אתה. הראשי תיבות של כל הפסוק בגמטריא נ נח
נחמ נחמן מאומן ע"ה (ובלי הא' של התיבה האחרונה, הרי בדיוק נ נח נחמ נחמן
מאומן). הראשי תיבות של: ארץ ולאמר לציון עמי אתה בגמטריא נ נח. בצל ידי, עם התיבות, בגמטריא נחמן.
הראשי וסופי תיבות של: כסיתיך לנטע שמים וליסד ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי
תיבות של: כסיתיך
לנטע שמים וליסד ארץ ולאמר לציון עמי, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן
ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: בפיך ובצל ידי כסיתיך לנטע
שמים וליסד ארץ ולאמר לציון עמי, עם הי"א אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ
נחמן מאומן. אותיות היסוד של: ולאמר לציון עמי אתה, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
ידי כסיתיך, עם הט' אותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
נא:יז התעוררי התעוררי קומי ירולשם אשר
שתית מיד י' את כוס חמתו את קבעת כוס התרעלה שתית מצית. את כוס, עם האותיות,
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: התעוררי התעוררי קומי
ירושלם אשר שתית מיד י' את כוס, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי
תיבות של: קומי
ירושלם אשר שתית מיד י' את כוס חמתו את, וכן של:
ירושלם אשר שתית מיד י' את כוס חמתו את קבעת, בגמטריא נ נח
נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אשר שתית מיד ה' את כוס חמתו את ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח
נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן), עם
הג' כוללים. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של:
י' את כוס חמתו את קבעת כוס ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן. אותיות היסוד של: את קבעת כוס התרעלה ע"ה בגמטריא נ נח.
נא:יח אין מנהל לה מכל בנים ילדה ואין
מחזיק בידה מכל בנים גדלה. הראשי וסופי תיבות של: מחזיק בידה ע"ה בגמטריא
נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: להמכל בנים ילדה ואין מחזיק בידה
מכל, בגמטריא נ נח.
נא:יט שתים הנה קראתיך מי ינוד לך השד
והשבר והרעב והחרב מי אנחמך. הראשי תיבות של:
שתים הנה קראתיך מי ינוד לך השד ע"ה בגמטריא נ נח נחמ
נחמן מאומן. מי ינוד לך השד, עם הי"א אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן.
נא:כ בניך עלפו שכבו בראש כל חוצות
כתוא מכמר המלאים חמת י' גערת אלקיך. הסופי תיבות שללכ חוצות כתוא מכמר המלאים
חמת, בגמטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן. בראש כל בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן
ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של:
עלפו שכבו בראש כל חוצות, בגמטריא נ נח ע"ה. אותיות
היסוד של: חוצות
כתוא מכמר המלאים חמת י', בגמטריא נ נח.
נא:כא לכן שמעי נא זאת עניה ושכרת ולא
מיין. ולא מיין ע"ה בגמטריא נחמן. הראשי וסופי תיבות של: עניה ושכרת ולא, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח
נחמ נחמן מאומן.
נא:כב כה אמר אדניך י' ואלקיך יריב עמו
הנה לקחתי מידך את כוס התרעלה את קבעת כוס חמתי לא תוסיפי לשתותה עוד. לקחתי, עם
האותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. את כוס, עם האותיות, בגמטריא
נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. חמתי לא, עם התיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
הראשי תיבות של: את כוס
התרעלה את קבעת כוס ע"ה בגמטריא נחמן. הסופי תיבות של:
לקחתי מידך את כוס ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
הסופי תיבות של: קבעת
כוס חמתי לא תוסיפי לשתותה עוד ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות
היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: עמו הנה לקחתי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. את קבעת, עם האותיות
תיבות וכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. כוס חמתי, עם
האותיות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.
נא:כג ושמתיה ביד מוגיך אשר אמרו לנפשך
שחי ונעברה ותשימי כארץ גוך וכחוץ לעברים. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של
לנפשך שחי ונעברה ותשימי, עם הד' אותיות, בגמטריא אני נ נח
נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: לנפשך שחי ונעברה ותשימי כארץ גוך וכחוץ לעברים
בגמטריא נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ונעברה ותשימי כארץ, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח.
נב:א עורי עורי לבשי עזך ציון לבשי
בגדי תפארתך ירושלם עיר הקדש כי לא יוסיף יבא בך עוד ערל וטמא. לבשי "בגדי
תפארתך ירושלם עיר הקדש" הראשי תיבות עם האותיות
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ירושלם עיר הקדש כי לא ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. יבא בך
עוד ערל וטמא, עם האותיות והתיבות, בגמטריא נ נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות
של: בגדי תפארתך ירושלם,
עם הו' אותיות וג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. עורי בגמטריא רפ"ו
סימנים שבלקוטי מוהר"ן, שהוא בגמטריא נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. אותיות
היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: עורי
עורי לבשי עזך ציון לבשי בגדי תפארתך ירושלם עיר הקדש, עם הי"א אותיות
והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן
(דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן). הראשי וסופי תיבות של: ערל וטמא ע"ה בגמטריא נ נח.
נב:ב התנערי מעפר קומי שבי ירושלם
התפתחי מוסרי צוארך שביה בת ציון. אותיות היסוד (אלו שלפני הס"ת של "קומי שבי ירושלם התפתחי מוסרי צוארך
שביה בת" מבלחרריב בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. וכן בס"ת של "ירושלם התפתחי מוסרי צוארך שביה
בת" עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, וכן הס"ת של מוסרי צוארך שביה
בת ציון ע"ה והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (א"נ עם סוף התיבה של
התפתחי בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ד' כוללים .
נב:ג כי "כה אמר י' חנם נמכרתם
ולא בכסף תגאלו" הראשי תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם התיבות
והכולל. וכן אותיות היסוד של
"נמכרתם ולא בכסף" תלס ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, וכן בעוד
כמה אופנים
כאשר תתחיל מהמילה "אמר"
א"נ מהו' של שם ה'.
לכן ידע עמי שמי לכן ביום ההוא כי אני
הוא המדבר הנני (ישעיה נב:ד ' הפטרה לפרשת שופטים. וע' לעיל שכב ' כי אני הוא
המדבר הנני עם האותיות והתיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
כי חנם נמכרתם. רש"י פירש
ז"ל על עסקי חנם הוא יצר הרע וכו' ע"ש, ועוד פרשו (חומת אנך) בעון שנאת
חנם, ולפי זה י"ל נמכרתם עם הכולל בגמטריא סר נ נח נחמ נחמן מאומן.
ויש לפרש שהפסוק מרמז גם על מכירת
יוסף. חנם, אותיות נחמ, כי יעקב היה אז בן ק"ח (בגימטריא נ נח) שנה, ולכן
יוסף הגיע אז לבחי' נחמ.
ויעקב אבינו נפטר בכניסתו לגיל 148, כמנין נחמן, בסוד אם אין
קמ"ח אין תורה (אם אין קמח אין – סופי תיבות נחמן אלחנן נ נח), כי יעקב אבינו
הוא בסוד תפארת בסוד התורה כידוע. ואם אין תורה אין קמ"ח (וי"ל שיעקב לא
הגיע אלא לקמ"ז כי המלאך נגע בכף ירכו, ואיתא בזוהר הקדוש שנגע בתומכי
דאורייתא, נמצא שחסר אחד מהקמח, ולכן דייקא עם הכולל – לשון נופל על לשון – משיגים
הפרנסה, וא"ש ת”ל).
נב:ד כי כה אמר אדנ"י י' מצרים
ירד עמי בראשנה לגור שם ואשור באפס עשקו. הראשי תיבות של:
כה אמר א"י מצרים ירד עמי בראשנה לגור שם ואשור באפס
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. לגור שם, עם התיבות, בגמטריא פתקא. באפס,
עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של:
לגור שם ואשור באפס עשקו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
נב:ה ועתה (מי) מה לי פה נאם י' כי לקח
עמי חנם (משלו) משליו יהילילו נאם י' ותמיד כל היום שמי מנאץ. נאם י' כי ע"ה
בגמטריא נחמן. הראשי תיבות של: לקח עמי חנם משליו בגמטריא נחמן. הראשי תיבות של: חנם משליו יהילילו נאם, בגמטריא נ נח. הראשי
תיבות של: משליו יהילילו נאם י' ותמיד כל היום שמי מנאץ, עם הט' אותיות והכולל,
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. שמי, עם הג' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן.
נב:ו לכן ידע עמי שמי לכן ביום ההוא כי
אני הוא המדבר הנני – כי אני הוא המדבר הנני עם האותיות והתיבות בגמטריא נ נח נחמ
נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לכן ביום ההוא כי
אני הוא, בגמטריא נ נח. אותיות היסוד של: אני הוא המדבר הנני, בגמטריא נ נח.
נב:ז מה נאוו על ההרים רגלי מבשר משמיע
שלום מבשר טוב משמיע ישועה אמר לציון מלך אלקיך. הראשי תיבות של: ההרים רגלי מבשר
משמיע בגמטריא נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של:
שלום מבשר בגמטריא פתק. הראשי תיבות של: מה נאוו על ההרים רגלי מבשר משמיע שלום
מבשר, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של:
נאוו על ההרים רגלי מבשר, בגמטריא רפ"ו כמנין הסימנים
בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. על ההרים בגמטריא רבי
נחמן.
נב:ח קול צפיך נשאו קול יחדו ירננו כי
עין בעין יראו בשוב י' ציון. הראשי תיבות של:
קול צפיך נשא קול יחדו, עם הה' אותיות, בגמטריא פצפצי"ה
– נ נח נחמ נחמן ע"ה. הסופי תיבות של:
קול צפיך נשאו קול יחדו ירננו כי, וכן של: עין בעין יראו בשוב, בגמטריא נ נח. יראו
בשוב י', בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. ירננו כי, עם הז' אותיות
והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: נשאו קול יחדו ירננו כי עין בעין יראו בשוב,
בגמטריא נ נח.
נב:ט פצחו ורננו חרבות ירושלם כי נחם
ה' עמו גאל ירושלם. וע"ש בתרגום שכתב ז"ל ארי עתיד ה' לנחמא וכו'
ע"ש, הרי הפסוק אומר שהש"י כבר נחם והתרגום מהפך את זה שזה הבטחה על
העתיד, והרי זה ממש כענין מה שרבינו נחמ'ן אמר נצחתי - נחם, ואנצח - אנחם. פצחו
רננו ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והנה פצחו, אנו מכירים פ"צ, וגם
ר"ננו, והסופי תיבות של חרבות ירושלם כי נחם, עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן.
נב:י חשף י' את זרוע קדשו לעיני כל
הגוים וראו כל אפסי ארץ את ישועת אלקינו. הראשי תיבות של:
את זרוע קדשו, בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: י' את זרוע קדשו לעיני, בגמטריא נחמן. הסופי
תיבות של: ה' את זרוע קדשו לעיני, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ארץ את ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן כנ"ל. הסופי תיבות של: הגוים וראו כל אפסי ארץ את ישועת אלקינו בגמטריא
נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. כל אפסי ארץ בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן ע"ה. לעיני כל הגוים ע"ה בגמטריא נחמן מאומן. ישועת בגמטריא ברסלב
נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של:
חשף י', עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח. הראשי וסופי
תיבות של: כל
הגוים וראו, וכן של: הגוים וראו כל, עם הכולל, בגמטריא נ נח.
נב:יא סורו סורו צאו משם טמא אל תגעו
צאו מתוכה הברו נשאי כלי י'. הראשי תיבות של: אל תגעו צאו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות)
של כל הפסוק, עם הכולל, בגמטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן.
נב:יב כי לא בחפזון תצאו ובמנוסה לא
תלכון כי הלך לפניכם י' ומאספכם אלקי ישראל. הראשי תיבות של:
ובמנוסה לא תלכון כי הלך לפניכם, בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן. הסופי תיבות של כל הפסוק, עם הי"ד אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן, עם הב' כוללים. הראשי וסופי תיבות של: לא בחפזון תצאו, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח
נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של:
ובמנוסה לא תלכון, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הלך
לפניכם, בגמטריא נחמן מאומן.
נ נח נחמ נחמן מאומן
ReplyDelete