Pages

Friday, November 22, 2019

פרשת חיי שרה - רמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן הוא רבי נחמן מברסלב

ב"ה


חיי שרה

כג:א ויהיו חיי שרה מאה שנה ועשרים שנה ושבע שנים שני חיי שרה. שרה מאה ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. שנה בגמטריא פצפצי"ה ובגמטריא נ נח נחמ נחמן ע"ה. ושבע שנים, עם הח' אותיות בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: ויהיו חיי שרה מאה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי וסופי תיבות של: ושבע שנים בגמטריא רבינו נחמן. הראשי וסופי תיבות של: שרה מאה, וכן של: מאה שנה, עם הד' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן.

כג:ב ותמת שרה בקרית ארבע הוא חברון בארץ כנען ויבא אברהם לספד לשרה ולבכתה. הוא חברון, עם הח' אותיות, בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. בארץ כנען, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. כנען ויבא אברהם בגמטריא לקוטי מוהר"ן ע"ה. הראשי תיבות של כל הפסוק בגמטריא רבינו נחמן ע"ה. הסופי תיבות של: ותמת שרה בקרית ארבע הוא חברון בארץ כנען ויבא, עם הט' אותיות, בגמטריא הפתק נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ותמת שרה בקרית ארבע הוא חברון בארץ כנען ויבא אברהם, עם הי' אותיות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: אברהם לספד לשרה בגמטריא נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: שרה בקרית ארבע הוא ע"ה בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. חברון בארץ כנען בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן.

כג:ג ויקם אברהם מעל פני מתו וידבר אל בני חת לאמר. פני מתו בגמטריא הפתקא. ויקם אברהם, עם התיבות, בגמטריא רבנו נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: פני מתו וידבר אל בני חת לאמר ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: מתו וידבר אל בני בגמטריא ברסלב ע"ה.

כג:ד גר ותושב אנכי עמכם תנו לי אחזת קבר עמכם ואקברה מתי מלפני. אחזת בגמטריא רבינו נחמן. הסופי תיבות של: אנכי עמכם תנו לי אחזת בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. קבר עמכם ואקברה מתי מלפני, עם הכ"א אותיות ה' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומ).

כג:ה ויענו בני חת את אברהם לאמר לו. ויענו, עם האותיות והכולל, בגמטריא נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ויענו בני חת – נ נח.

כג:ו שמענו אדני נשיא אלקים אתה בתוכנו במבחר קברינו קבר את מתך איש ממנו את קברו לא יכלה ממך מקבר מתך. הראשי תיבות של: שמענו אדני נשיא אלקים אתה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי תיבות של: שמענו אדני נשיא אלקים אתה בתוכנו בגמטריא פצפצי"ה. הראשי תיבות של: שמענו אדני נשאי אלקים אתה בתוכנו במבחר קברינו בגמטריא לקוטי מוהר"ן ע"ה. הראשי תיבות של: בתוכנו במבחר קברינו קבר את מתך איש ממנו בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. שמענו בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. נשיא בגמטריא רבי נחמן ע"ה. אלקים אתה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. בתוכנו, עם האותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: בתוכנו במבחר קברינו- נ נח. אותיות היסוד של: ממנו את קברו לא יכלה ממך מקבר ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי וסופי תיבות של: ממך מקבר מתך, בגמטריא רבי נחמן. הראשי וסופי תיבות של: ממנו את קברו בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: מתך איש, בגמטריא רבי נחמן ע"ה. הראשי סופי תיבות של: אדני נשיא אלקים אתה בגמטריא נ נח ע"ה.

כג:ז ויקם אברהם וישתחו לעם הארץ לבני חת. הסופי תיבות של: וישתחו לעם הארץ לבני חת, עם הה' אותיות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: ויקם אברהם וישתחו, עם הו' אותיות וג' תיבות, בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: הארץ לבני חת, עם הו' אותיות וג' תיבות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. ויקם אברהם, עם התיבות, בגמטריא רבנו נחמן.

כג:ח וידבר אתם לאמר אם יש את נפשכם לקבר את מתי מלפני שמעוני ופגעו לי בעפרון בן צחר. אם יש, עם הב' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. נפשכם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. עפרון בגמטריא רבנו נחמן. בן צחר, עם הה' אותיות, בגמטריא פצפצי"ה ובגמטריא נ נח נחמ נחמן ע"ה. הראשי תיבות של: אתם לאמר אם יש את נפשכם לקבר את מתי מלפני שמעוני ופגעו לי, עם הי"ג אותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: אם יש את נפשכם, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: את נפשכם לקבר את מתי מלפני שמעוני ופגעו, בגמטריא הפתק נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: יש את נפשכם לקבר את מתי מלפני, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: ופגעו לי בעפרון בן, בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: את נפשכם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: שמעוני ופגעו לי בעפרון בן, בגמטריא ליקוטי מוהר"ן.

כג:ט ויתן לי את מערת המכפלה אשר לו אשר בקצה שדהו בכסף מלא יתננה לי בתוככם לאחזת קבר. שדהו בכסף מלא, עם הג' תיבות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. תוככם, עם הה' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: לי את מערת המכפלה אשר לו אשר, בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: לי את מערת המכפלה אשר לו אשר בקצה שדהו בכסף מלא יתננה לי, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ויתן לי את מערת המכפלה אשר לו, בגמטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אשר לו אשר בקצה שדהו בכסף מלא יתננה לי בתוככם, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: המכפלה אשר לו, בגמטריא רבי נחמן. אותיות היסוד של: לו אשר בקצה שדהו בכסף, עם הה' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: יתננה לי בתוככם לאחזת קבר בגמטריא נ נח ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: בקצה שדהו בכסף מלא יתתנה לי בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: בקצה שדהו בכסף מלא יתננה, עם הה' תיבות, בגמטריא לקוטי מוהר"ן. בכסף מלא יתננה ע"ה בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן.

כג:י ועפרון ישב בתוך בני חת ויען עפרון החתי את אברהם באזני בני חת לכל באי שער עירו לאמר. עפרון בגמטריא רבנו נחמן כנ"ל. בתוך בני ע"ה בגטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. חת לכל, עם התיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. עירו בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: ועפרון ישב בתוך בני חת ויען עפרון החתי, וכן של: ישב בתוך בני חת ויען עפרון החתי את אברהם באזני בני, בגמטריא נ נח ע"ה. הראשי תיבות של: עפרון החתי את אברהם באזני בני חת לכל באי שער עירו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ישב בתוך בני חת ויען עפרון החתי את אברהם, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אברהם באזני בני חת לכל ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: חת ויען עפרון החתי את אברהם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: באזני בני חת: נ נח. הראשי וסופי תיבות של: באזני בני חת לכל, וכן של: בני חת לכל באי, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מע"ה. הראשי וסופי תיבות של: החתי את אברהם בגמטריא לקוטי מוהר"ן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: החתי את אברהם באזני בני, עם הי' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כג:יא לא אדני שמעני השדה נתתי לך והמערה אשר בו לך נתתיה לעיני בני עמי נתתיה לך קבר מתך. שמעני השדה ע"ה בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. לך קבר, עם התיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי תיבות של: לא אדני שמעני השדה נתתי לך, בגמטריא רבינו נחמן. הראשי תיבות של: לא אדני שמעני השדה נתתי לך והמערה אשר בו לך ע"ה בגמטריא לקוטי מוהר"ן. הראשי תיבות של: נתתי לך והמערה אשר בולך נתתיה לעיני בני עמי נתתיה לך קבר מתך, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אדני שמעני השדה נתתי לך והמערה אשר בו לך, בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: והמערה אשר בו לך נתתיה לעיני בני עמי נתתיה לך קבר, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אדני שמעני השדה, עם הג' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח. אותיות היסוד של: אשר בו לך נתתיה לעיני בני עמי נתתיה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: לא אדני שמעני השדה נתתי לך והמערה, עם הז' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: נתתי לך והמערה אשר בו לך נתתיה לעיני, עם הט"ז אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: קבר מתך, בגמטריא רבי נחמן.

כג:יב וישתחו אברהם לפני עם הארץ. עם הארץ בגמטריא רבנו נחמן. הראשי תיבות של: וישתחו אברהם לפני עם ע"ה בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: לפני עם הארץ, עם הג' אותיות, בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: אברהם לפני עם הארץ, בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה.

כג:יג וידבר אל עפרון באזני עם הארץ לאמר אך אם אתה לו שמעני נתתי כסף השדה קח ממני ואקברה את מתי שמה. עפרון בגמטריא רבנו נחמן כנ"ל. קח בגמטריא נ נח. ממני ואקברה, עם התיבות, בגמטריא לקוטי מוהר"ן. הראשי תיבות של: אל עפרון באזני עם הארץ בגמטריא נחמן. הראשי תיבות של: באזני עם הארץ לאמר אך, וכן של: עם הארץ לאמר אך אם אתה, בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: באזני עם הארץ לאמר אך אם אתה לו שמעני נתתי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: אתה לו שמעני נתתי כסף השדה קח ממני ואקברה, וכן של: לו שמעני נתתי כסף השדה קח ממני ואקברה את, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: השדה קח ממני ואקברה את מתי שמה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: כסף השדה קח ממני ואקברה בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: אל עפרון באזני עם הארץ לאמר אך אם אתה לו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ממני ואקברה את, וכן של: ואקברה את מתי, עם הכולל, בגמטריא רבינו נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: באזני עם הארץ לאמר בגמטריא רבי נחמן. אותיות היסוד של: לאמר אך אם אתה לו שמעני נתתי כסף, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: השדה קח ממני ואקברה בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי וסופי תיבות של: אם אתה לו שמעני נתתי כסף, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: שמעני נתתי כסף השדה, עם הח' אותיות וד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כג:יד ויען עפרון את אברהם לאמר לו. עפרון בגמטריא רבנו נחמן כנ"ל. הראשי תיבות של: ויען עפרון את אברהם לאמר, בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: עפרון את אברהם ע"ה בגמטריא נ נח נחמן מאומן.

כג:טו אדני שמעני ארץ ארבע מאת שקל כסף ביני ובינך מה הוא ואת מתך קבר. הראשי תיבות של: מאת שקל כסף בגמטריא רבי נחמן. הראשי תיבות של: ארץ ארבע מאת שקל כסף ביני ובינך מה הוא ע"ה בגמטריא רבינו נחמן. הסופי תיבות של: ארבע מאת שקל כסף בגמטריא פתק. הסופי תיבות של: מאת שקל כסף ביני ובינך מה, עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: שקל כסף ביני ובינך מה הוא ואת, עם הז' אותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: שמעני ארץ ארבע מאת שקל כסף ביני ובינך מה, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד של: ביני ובינך מה הוא ואת ע"ה בגמטריא נחמן. הראשי וסופי תיבות של: ואת מתך בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. הראשי וסופי תיבות של: מתך קבר, בגמטריא רבי נחמן.

כג:טז וישמע אברהם אל עפרון וישקל אברהם לעפרן את הכסף אשר דבר באזני בני חת ארבע מאות שקל כסף עובר לסחר. הסופי תיבות של: אברהם לעפרן את ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הס"ת של: הכסף אשר דבר באזני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: באזני בני חת ארבע ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ארבע מאות שקל כסף עבר לסחר עם שני כוללים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: וישקל אברהם לעפרן את הכסף אשר דבר באזני בני חת ארבע מאות שקל כסף עבר – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כג:יז ויקם שדה עפרון אשר במכפלה אשר לפני ממרא השדה והמערה אשר בו וכל העץ אשר בשדה אשר בכל גבלו סביב. עפרון בגמטריא רבנו נחמן כנ"ל. ממרא, עם האותיות, בגמטריא נחמן מאומן. אשר בכל בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: ויקם שדה עפרון אשר במכפלה אשר לפני ממרא השדה והמערה אשר בו וכל העץ אשר, עם הט"ו אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשיתיבות של: אשר במכפלה אשר לפני ממרא השדה והמערה אשר בו וכל העץ אשר בשדה אשר בכל גבלו, בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: עפרון אשר במכפלה אשר לפני ממרא השדה בגמטריא נחמן ע"ה. הסופי תיבות של: עפרון אשר במכפלה אשר לפני ממרא בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. הסופי תיבות של: שדה עפרון אשר במכפלה אשר לפני ממרא השדה והמערה, עם הט' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אשר לפני ממרא השדה והמערה אשר בו וכל בגמטריא רבנו נחמן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אשר לפני ממרא, עם הג' אותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד של: בשדה אשר בכל גבלו בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי וסופי תיבות של: שדה עפרון ע"ה בגמטריא לקוטי מוהר"ן. הראשי וסופי תיבות של: עפרון אשר, עם התיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי וסופי תיבות של: אשר לפני ממרא, עם הג' תיבות, בגמטריא נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: השדה והמערה אשר בו וכל העץ, במגטריא רבי נחמן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: והמערה אשר בו וכל העץ אשר בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: העץ אשר בשדה אשר בכל גבלו, עם הו' תיבות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.

כג:יח לאברהם למקנה לעיני בני חת בכל באי שער עירו. עירו בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: לאברהם למקנה לעיני בני חת בכל, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: לאברהם למקנה לעיני בני חת ע"ה בגמטריא לקוטי מוהר"ן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לעיני בני חת: נ נח! הראשי וסופי תיבות של: לאברהם למקנה, עם התיבות והכולל, בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: לאברהם למקנה לעיני, עם הג' תיבות, בגמטריא נחמן. הראשי וסופי תיבות של: לעיני בני חת בכל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: שער עירו, עם הד' אותיות, בגמטריא פתק.

כג:יט ואחרי כן קבר אברהם את שרה אשתו אל מערת שדה המכפלה על פני ממרא הוא חברון בארץ כנען. ואחרי כן בגמטריא ברסלב ע"ה. אל מערת, עם הו' אותיות וב' תיבות, בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן. שדה המכפלה, עם הב' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ממרא, עם האותיות, בגמטריא נחמן מאומן כנ"ל. בארץ כנען, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. הסופי תיבות של: שרה אשתו אל מערת שדה המכפלה על פני בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ממרא הוא ע"ה בגמטריא ברסלב.

כג:כ ויקם השדה והמערה אשר בו לאברהם לאחזת קבר מאת בני חת. אשר בו לאברהם לאחזת קבר מאת בני חת, עם הח' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ה' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן). הראשי וסופי תיבות של: וים השדה והמערה אשר בו לאברהם לאחזת קבר, בגמטריא הפתק נ נח נחמ נחמן מאומן.

כד:א ואברהם זקן בא בימים וי' ברך את אברהם בכל. בא בימים, עם התיבות והכולל, בגמטריא נ נח. ואברהם זקן בא בימים וי', עם הה' תיבות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: ואברהם זקן בא בימים בגמטריא נחמן. הראשי וסופי תיבות של: ואברהם זקן, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח. הראשי וסופיתיבות של: בא בימים וה' ברך את אברהם בכל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ואברהם זקן בא ע"ה בגמטריא נ נח.

כד:ב ויאמר אברהם אל עבדו זקן ביתו המשל בכל אשר לו שים נא ידך תחת ירכי. בכל אשר בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. שים, עם הג' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. שים נא, עם הה' אותיות, בגמטריא רבנו נחמן. הראשי תיבות של: זקן ביתו המשל בכל אשר לו שים, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הסופי תיבות של: לו שים נא ידך תחת, בגמטריא ליקוטי מוהר"ן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: ויאמר אברהם אל, עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אל עבדו ע"ה בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: ביתו המשל בכל אשר, עם הח' אותיות והכולל, בגמטריא נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אל עבדו זקן, עם הג' אותיות, בגמטריא נ נח.
זקן ביתו, תרגם אונקלוס, סבא דביתה, עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הרי סבא והרי נ נח.

כד:ג ואשביעך בה' אלקי השמים ואלקי הארץ אשר לא תקח אשה לבני מבנות הכנעני אשר אנכי יושב בקרבו. הראשי תיבות של: ואשביעך בי' אלקי השמים ואלקי הארץ אשר לא תקח, בגמטריא לקוטי מוהר"ן. הראשי תיבות של: תקח אשה לבני מבנות הכנעני אשר אנכי יושב בקרבו ע"ה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של כל הפסוק, חוץ מהשני תיבות הראשונים, או מהתיבה הראשונה והאחרונה, עם הט"ו אותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: הארץ אשר לא, עם הג' אותיות, בגמטריא ברסלב. הסופי תיבות של: בה' אלקי השמים ואלהי הארץ אשר בגמטריא פצפצי"ה ובגמטריא נ נח נחמ נחמן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לא תקח אשה לבני מבנות, עם הה' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אשה לבני מבנות, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כד:ד כי אל ארצי ואל מולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק. הראשי תיבות של: ארצי ואל מולדתי תלך ולקחת אשה לבני, עם הז' אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: מולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק, עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ארצי ואל מולדתי תלך ולקחת אשה לבני, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ארצי ואל מולדתי, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: כי אל ארצי ואל, בגמטריא נ נח.

כד:ה ויאמר אליו העבד אולי לא תאבה האשה ללכת אחרי אל הארץ הזאת ההשב אשיב את בנך אל הארץ אשר יצאת משם. אשיב את בנך, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: ויאמר אליו העבד אולי לא תאבה האשה ללכת אחרי אל הארץ הזאת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: אליו העבד אולי לא תאבה האשה ללכת אחרי אל הארץ הזאת ההשב אשיב את, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: לא תאבה האשה ללכת אחרי אל הארץ הזאת ההשב אשיב את בנך אל הארץ בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אולי לא תאבה האשה ללכת אחרי אל ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: הארץ הזאת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אל הארץ אשר יצאת משם, בגמטריא רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לא תאבה האשה ללכת אחרי, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: ללכת אחרי אל הארץ הזאת ההשב אשיב את בנך אל ע"ה בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: האשה ללכת אחרי אל, עם הח' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אל הארץ הזאת ההשב אשיב, עם הי' אותיות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אשיב את בנך אל, בגמטריא לקוטי מוהר"ן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: יצאת משם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כד:ו ויאמר אליו אברהם השמר לך פן תשיב את בני שמה. בני שמה, בגמטריא רבנו נחמן ע"ה. הסופי תיבות של: ויאמר אליו אברהם השמר לך, בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. הסופי תיבות של: פן תשיב את בני שמה, בגמטריא ליקוטי מוהר"ן ע"ה. ויאמר אליו אברהם, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של כל הפסוק, חוץ מהתיבה אחרונה, עם הי"ח אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן).

כד:ז ה' אלהי השמים אשר לקחני מבית אבי ומארץ מולדתי ואשר דבר לי ואשר נשבע לי לאמר לזרעך אתן את הארץ הזאת הוא ישלח מלאכו לפניך ולקחת אשה לבני (ר"ת אלול, ע' בלק"מ בזה) משם. אב"י, זה ידוע ר"ת ישראל בער אודסר. אר"ץ עם האותיות, בגמטריא ברסלב. מולדתי ע"ה נ נח נחמ נחמן מאומן. ולכן כתוב ג' פעמים בפסוק אשר, אותיות רא"ש, כמו שמבואר בלק"מ שיש ג' ראשים, שצריכים להביא את הראש שלך, לראש בני ישראל, בראש השנה. גם הס"ת של דבר לי ואשר נשבע לי, וכן הס"ת של הארץ הזאת הוא, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן לזר-עך את-ן  עךא"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הוא ישלח מלאכו לפנ-יך ולקח"ת- עם האותיות גמטריא פת"ק. ועוד תמצא הרבה רמזים, תן לחכם ויחכם עוד.

כד:ח ואם לא תאבה האשה ללכת אחריך ונקית משבעתי זאת רק את בני לא תשב שמה. ואם לא תאבה האשה ללכת אחריך (בלקוטי מוהר"ן תנינא רבינו גילה בזה סוד אלול בראשי תיבות וכו' עיין שם שכז"ל נמצא שבאלו התבות בעצמן שדבר אברהם עם אליעזר וכו' גלה לו סוד התקון לזה וכו' שעל ידי זה תאבה האשה. ועוד יש בזה סודות נוראים מאד עכ"ל). "ואם לא תאבה ה" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: לא תאבה האשה ללכת אחריך, בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. הסופי תיבות של: ואם לא תאבה האשה ללכת, עם הה' אותיות, בגמטריא לקוטי מוהר"ן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ואם לא תאבה האשה ללכת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן. אותיות היסוד של: משבעתי זאת רק את בני לא תשב. בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: רק את בני לא תשב, בגמטריא פתקא. הראשי וסופי תיבות של: ואם לא תאבה האשה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: ונקית משבעתי, בגמטריא לקוטי מוהר"ן. הראשי וסופי תיבות של: בני לא תשב שמה, בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כד:ט וישם העבד את ידו תחת ירך אברהם אדניו וישבע לו על הדבר הזה. העבד את, עם הו' אותיות ב' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ידו תחת ירך, עם הט' אותיות ג' תיבות והכולל, בגמטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן. לו על הדבר, עם הח' אותיות בגמטריא פצפצי"ה ובגמטריא נ נח נחמ נחמן ע"ה. הראשי תיבות של העבד את ידו תחת, בגמטריא רבינו נחמן. הראשי תיבות של: וישם העבד את ידו תחת ירך אברהם אדניו וישבע לו על, עם הי"א אותיות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: את ידו, וכן של: ידו תחת, בגמטריא רבנו נחמן. הסופי תיבות של: ידו תחת ירך אברהם, וכן של: תחת ירך אברהם אדניו, בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: וישבע לו על הדבר הזה בגמטריא נ נח ע"ה.

כד:י ויקח העבד עשרה גמלים מגמלי אדניו וילך וכל טוב אדניו בידו ויקם וילך אל ארם נהרים אל עיר נחור. הסופי תיבות של: גמלים מגמלי אדניו וילך וכל טוב בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: אל עיר נחור ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ויקח העבד עשרה גמלים מגמלי אדניו וילך וכל טוב אדניו בידו ויקם וילך, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.

כד:יא ויברך הגמים מחוץ לעיר אל באר המים לעת ערב לעת צאת השאבת. מחוץ, עם הד' אותיות, בגמטריא נחמן. מחוץ לעיר, עם התיבות, בגמטריא לקוטי מוהר"ן. צאת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. שאבת, בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: מחוץ לעיר אל באר המים לעת, וכן של: אל באר המים לעת ערב, בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: ויברך הגמים מחוץ לעיר, עם הד' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי וסופי תיבות של: אל באר המים, עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: מחוץ לעיר בגמטריא רבי נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: הגמלים מחוץ לעיר אל באר המים לעת, בגמטריא נ נח. אותיות היסוד של: באר המים לעת ערב לעת צאת השאבת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. אותיות היסוד של כל הפסוק בגמטריא פתקא.

כד:יב ויאמר י' אלקי אדני אברהם הקרה נא לפני היום ועשה חסד עם אדני אברהם. הקרה נא בגמטריא רבי נחמן ע"ה. הראשי תיבות של: ויאמר י' אלקי אדני אברהם הקרה נא לפני היום, בגמטריא נ נח ע"ה. הסופי תיבות של: לפני היום ועשה חסד עם אדני בגמטריא נ נח ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אלקי אדני אברהם הקרה נא לפני, בגמטריא רבי נחמן. אותיות היסוד של: אדני אברהם הקרה נא לפני, בגמטריא פצפצי"ה ובגמטריא נ נח נחמ נחמן ע"ה. אותיות היסוד של: נא לפני היום, עם הג' אותיות, בגמטריא נ נח ע"ה. אותיות היסוד של: נא לפני היום ועשה חסד, בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. אותיות היסוד של: היום ועשה חסד עם אדני אברהם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: ויאמר י' אלקי אדני אברהם ע"ה בגמטריא נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: הקרה נא לפני, עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח.

כב:יג הנה אנכי נצב על עין המים ובנות אנשי העיר יצאת לשאב מים. העיר בגמטריא נחמן מאומן כנ"ל. העיר יצאת, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: על עין המים, עם הג' אותיות, בגמטריא נחמן. הראשי תיבות של כל הפסוק ע"ה בגמטריא ברסלב. הסופי תיבות של: עין המים ובנות ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: נצב על עין המים ובנות אנשי, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: המים ובנות אנשי, עם הג' אותיות והכולל, בגמטריא ליקוטי מוהר"ן.

כד:יד והיה הנער אשר אמר אליה הטי נא כדך ואשתה ואמרה שתה וגם גמליך אשקה אתה הכחת לעבדך ליצחק ובה אדע כי עשית חסד עם אדני. והיה הנער, עם הח' אותיות והכולל, בגמטריא רבי נחמן. אשר אמר, עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן. גמליך, עם הה' אותיות, בגמטריא נ נח. עשית, עם האותיות והכולל, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: והיה הנער אשר אמר אליה הטי נא כדך ואשתה ואמרה שתה וגם גמלך אשקה אתה הכחת, בגמטריא רבינו נחמן ע"ה. הראשי תיבות של: עשית חסד עם, בגמטריא נחמן. הסופי תיבות של: אשר אמר אליה הטי נא כדך ואשתה ואמרה שתה וגם, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: וגם גמליך אשקה אתה הכחת לעבדך ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: הנער אשר אמר אליה הטי נא כדך, עם הז' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: אתה הכחת לעבדך ליצחק ובה אדע כי עשית, בגמטריא לקוטי מוהר"ן. הראשי וסופי תיבות של: והיה הנערה אשר, בגמטריא רבינו נחמן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: נא כדך ואשתה, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: שתה וגם, עם התיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי וסופי תיבות של: גמליך אשקה אתה הכחת לעבדך ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: הכחת לעבדך ע"ה בגמטריא לקוטי מוהר"ן.

כד:טו ויהי הוא טרם כלה לדבר והנה רבקה יצאת אשר ילדה לבתואל בן מלכה אשת נחור אחי אברהם וכדה על שכמה. אשר ילדה, עם התיבות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. בן מלכה ע"ה בגמטריא נחמן. על שכמה ע"ה בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. הראשי תיבות של: ויהי הוא טרם כלה לדבר והנה רבקה יצאת, וכן של: טרם כלה לדבר והנה רבקה יצאת אשר ילדה, בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: רבקה יצאת אשר ילדה לבתואל בן מלכה אשת בגמטריא ברסלב. הראשי תיבות של כל הפסוק, חוץ מהתיבה הראשונה והתיבה האחרונה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ילדה לבתואל בן מלכה אשת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: נחור אחי אברהם וכדה על, בגמטריא נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לדבר והנה רבקה יצאת אשר ילדה לבתואל בן מלכה אשת נחור, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: לדבר והנה רבקה יצאת אשר ילדה בגמטריא פתקא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: וכדה על שכמה בגמטריא רבינו נחמן. הראשי וסופי תיבות של: אברהם וכדה על שכמה בגמטריא לקוטי מוהר"ן ע"ה.

כד:כא למה תעמוד בחוץ ואנכי פניתי הבית. ואנכ"י פנית"י עם ב' תיבות בגימטריא: אני הוי"ה אני נ נח נחמ נחמן מאומן. כי עיקר הסרת עבודה זרה מן העולם הוא על ידי הצדיק (ע' למשל בלקוטי מוהר"ן תורה י').

כד:כח ו'אם ל'א תאבה האשה ל'לכת א'חריך ונקית, ר"ת אלול כמובא בלקמ"ת (פז). ור"ת של כל התיבות בגימטריא 478, עם אב"ה של תאבה, 486, והכוללים של כל התיבה = 491, נ נח נחמ נחמן מאומן.

כד:מב ואבוא היום. פרש"י ז"ל היום יצאתי והיום באתי, מכאן שקפצה לו הארץ. אמר רבי אחא יפה שיחתן של עבדי אבות לפני המקום מתורתן של בנים, שהרי פרשה של אליעזר כפולה בתורה, והרבה גופי תורה לא נתנו אלא ברמיזה, עכ"ל. "והיום באתי" עם האותיות והתיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. "עבדי אבות" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ד' כוללים. סופי תיבות של: שיחתן של עבדי אבות, אי נמי: של עבדי אבות לפני המקום, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והרי נ נח, הוא כפול, ועוד משולש ומרובע!

כד:מח הנחני בדרך אמת לקחת, הנחני, יש בזה האותיות של נ נח, מוקף י"ה דרכו של התורה הקדושה בשמות משפחות בני ישראל. בדר'ךאמתל'קחת – ךאמתל – אותיות את מלך – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כד:סה ותאמר אל העבד מי האיש הלזה ההלך בשדה לקראתינו ויאמר העבד הוא אדני ותקח הצעיף ותתכס. והנה ענין ותתכס, הוא ענין תיקון הברית כענין הפסוק כי היא כסות”ה לבדה (כמו שהזכרנו לעיל אות קו), בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן הס"ת של ותקח הצעיף ותתכס, פסח, בגמטריא נחמן. ולכן צעיף, ר"ת צ'דיק י'סוד ע'ולם, והפ' בעצמו בגמטריא יסוד, א"נ רמז להזכיר את הצדיק בפה, פה סח, ורמז על השם הקדוש המופיע בפתק, פצפצי”ה, כי צעיף, זה צ, עי, זה פ', יפ, זה צ', פ, הרי צפצפ, והה' של הצעיף, והי', הרי פצפצי”ה. ויש פה רמז על שני העלמות, צעיף ותתכס, הינו עולם הזה ועולם הבא. וכמו שאיתא במפרשים שראתה את יצחק יורד מן השמים, רמז להפתק מן השמים. מעולם הבא לעולם הזה. “אדני ותקח" ע"ה בגמטריא פתק. וכן הס"ת של "ותאמר אל העבד מי האיש להזה ההלך בשדה לקראתינו”, בגמטריא פתק (בגמטריא שפר). ההלך, בחי' פשוט, בשדה, ב' – כפול, ש' – שלוש, כי השין זה תמיד רמז על השלשה קוין, ד"ה, ד' זה מרובע, ד"ה בחי' רביעית ההין, שהוא ענין השיר פשוט כפול משולש מרובע שעושה מהדלת ד"י – ה' כמבואר בלקוטי מוהר"ן תורה מט. וזה לקראתינו, כי זה היה בחי' קול השופר ההלך לקראתינו במתן תורה.
ויאמר העבד הוא אדני, ס"ת הם הראשי תיבות של ר'בי י'שראל ד'וב א'ודסר.
האיש – איש במילואו, אלף יוד שין, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
הלזה ההלך = נ נח: הלזה – עם האותיות, נא – נ' ע"ה. ההלך גמטריא ס – נח עם האותיות.

כד:סז ויביאה יצחק האלה שרה אמו ויקח את רבקה ותהי לו לאשה ויאהבה וינחם יצחק אחרי אמו. והנה בלקוטי מוהר"ן כתוב ששרה זה בחי' השיר שיתער לעתיד. ולכן בודאי וינח"ם יצחק (ר"ח אותיות בפתק) אחרי (בחי' אחוריים) אמו (עם האותיות הכולל, נ”א תיבות בפתק). והס"ת של ויקח את רבקה ותהי לו לאשה ויאהבה וינחם יצחק, ע"ה בגמטירא פתק.
רבקה, אותיות רה - בק- ר"ה – ראש השנה. בק – אומנה. ונראה שזה הסוד של ראשו של עשו, רבקה גמטריא רז ק'. בחי' רברבי (תרגום אלופי) עשו. בחי' חש, מחשמל, עשו חסר מל ע"ה (בפרקי דר"א פרק כ"ח שעשו מאס בברית מילה) = רבקה. כי רישא דעשו בעטפיה דיצחק (פרדר"א פרק כט), והרי אשתו של אדם נקראת השכובת בחיקו, הרי רישא של עשו בסוד רבקה. ונראה שזה ענין ויתרצצו, יתר צ'צ', בקרבה, ב' קרבה\רבקה. וע"ע לקמן אות שפז, ואכמ"ל.


כה:יז ואלה שני חיי ישמעאל מאת שנה ושלשים שנה ושבע שנים ויגוע וימת ויאסף אל עמיו. בקיצור ישמעאל חי קלז שנה, שנה זה גמטריא נ נח נחמ נחמן ע"ה, קלז, גמטריא מאומן! (וכן לוי, וכן עמרם בן קהת, ע' משכ"ל אות קפה). כי רבינו כתב בלקוטי מוהר"ן (בכמה מקומות, ע' תורה ז,ח,ט) שישמעאל זה בחי' הצדיק שהשם יתברך שומע לתפילתו א"נ שהצדיק שומע את הנאנח"ות. ולכן כל פעם חוזר וכותב שנה, כי שנה זה גמטריא נ נח נחמ נחמן ע"ה, שחוזר ג' פעמים. ובזה י"ל מה שסבא אמר לא ליתן את הנ נח להערבים. כי יש לנו לקיים את הנ נח שישמעאל זה הצדיק כנ"ל, או ח"ו זה לעומת זה. ויש פה עוד הרבה רמזים, ובפרט בפסוק הבא וישכנו מחוילה (נח"מ) עד שור (ננח עם האותיות) וכו' על פני כל אחיו נפל (בחי' אחוריים), אכמ"ל. ויהי רצון שנזכה לראות את הקיום של ויאסף אל עמיו, שנביא את הציון הקדוש של רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן לארץ ישראל בב"א.


נ נח נחמ נחמן מאומן

No comments:

Post a Comment

Thank G-d for Na Nach!!!