Pages

Thursday, November 26, 2020

פטירת רבינו הקדוש בשנת תקע"א להגן נגד ישמעאל שהוא עוד יותר גרוע מאדום

 ב"ה

בספר חבל הנביאים (ר"י סרוק פירוש על אזמר בשבחין) על המילים: צוחין אף עקתין, כז"ל ומ"ש אף עקתין על ישעמאל קאי שהוא הקליפה של ימין שהוא מהגר שהיתה צרה לשרה ותרגום צרה עקתא, ועקת"א דא עולה כמנין ה"ג כפולות  מנצפ"ך עם י' אותות, והא' המיות הוא הניצוץ של חויא הכתוב בספר דצניעותא חויא הנכנס בתוך הגבורות בסוד תנין לי יאורי כאשר ידעת בפי' ס"ד, ולזה הקליפה של ימין יותר קשה מהשמאל, שהיא מכופלת ע"ד שארז"ל (ברבינו בחיי דברים ל:ז ובמאירי שבת יא. מופיע, שלא כפי שהוא לפנינו בגמ' שבת שם (עדיף לשרת) "תחת ישמעאל ולא תחת גוי" אלא -) תחת אדום ולא תחת ישמעאל. וא"ת זה הדבר נראה להיפך, דאדרבה הקליפה ימין תהי' יותר ממותק מהשמאל. ב' תשובות בדבר וכו' וכו' והואיל וישראל בימין הקליפות נדבקים ונאחזין שם ביותר כמש"ה יפול מצדך אלף ע"י שהשונא ואויב נק' ישמעאל ושלא נקרא כן עשו (- צ"ע כי הלוא הנביא כותב בפירוש – ואת עשו שנאתי (ועיין רש"י במדבר י – וינסו משנאיך – אלו שונאי ישראל שכל השונא את ישראל שונא את מי שאמר והיה העולם שנאמר ומשנאיך נשאו ראש, ומי הם על עמך יערימו סוד וכו), ועיין רש"י במדבר כד:יח והיה ירשה שעיר איביו, לאויביו ישראל), ועיין בחיי פרשת וירא שדרש שימין הם הקליפות כפולים ומכופלים והוא הקליפה של ישמעאל, ואפילו במופת תראה שהשנאה שששונאים הישמעאלים את ישראל הוא דבר שלא יסופר כמו שנודע במצרים דבר זה. וכמו שראיתי באמת בגזירות קשות שהיו במלכות של ישמעאלים דהיינו הקדרים, וה' הטיב לנו שהמליכם עם אדום מחוברים יחד כדי שלא יהיו כ"כ שונאים לנו, עכ"ל.

וידוע העובדא שרבינו היה צריך להתחפש בלבושם, וכן הסיפור עם הישמעאלי שרבינו רמז שהיה הס"א עצמו.


נ נח נחמ נחמן מאומן


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ישמעאל #עשו #אדום #ברסלב #רבינחמן #חבלהנביאים #גלות #סרוק 

No comments:

Post a Comment

Thank G-d for Na Nach!!!