ב"ה
נ נח נחמ נחמן – בחי' העובר יוצא מרחם
אמו לאור עולם, ומיד מאומן על ידי אמו. ולכן נ, נח, נחמ, כולם לשון של דינים, נ'
בחי' נפל ונפילה, נח, פירושו מיתה בארמית, ולא מחזקינן וולד קיימא עד לאחר ל' יום,
נחמ, בחי' צ"ח קללות, ורק אחר שיוצא הוולד, יש נחמן ומיד מאומן. וזה בחי'
יציאת האורות מפה של א"ק, שחזרו ונכנסו וחזרו ויצאו, עד שעשו נ' נפש, נח'
רוח', נחמ' נשמ'ה, נחמן' – חיה, מאומן – יחידה.
ידוע שעיקר תולדותיהם של צדיקים זה
מעשיהם הטובים, ומה שהם פרים ורבים בתורה. והרמח"ל כבר ביאר שזה כמו מה שכתוב
בתורה (בראשית ב:כד) ודבק באשתו והיו לבשר אחד, ופרש"י ז"ל הולד נוצר על
ידי שניהם, ושם נעשה בשרם אחד, עכ"ל. וכן לענין דבקות בהשם יתברך, מהדבקות
נולד המציאות שבאותו הוולד האדם אחד עם השם יתברך. והנה זה הוולד, נ נח נחמ נחמן
מאומן. ולכן בשר אחד בגמטריא שירה.
וענין ועבודה זו הבאתי בהקדמה לספר
ליקוטי נ נח בחלק ראשון - חלק נ – על התורה.
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!