ב"ה
תהלים
(תיקון הכללי)
קה:כח שָׁ֣לַֽח חֹ֭שֶׁךְ וַיַּחְשִׁ֑ךְ
וְלֹֽא-מָ֝ר֗וּ אֶת-(דבריו) דְּבָרֽוֹ.
את דבריו, עם הז' אותיות, בגמטריא נון
נון חית.
הראשי תיבות של:
שלח חשך ויחשיך ולא, בגמטריא רבי נ נח. הראשי תיבות של: שלח
חשך ויחשך ולא מרו, בגמטריא רבי נחמן.
הסופי תיבת של:
מרו את, ושל: את דברו, בגמטריא רבנו נחמן.
רש"י פירש שהמכות לא מרו לשנות
דבר צווי השם, ועוד פרשו במדרש, על שלא קבלו במרות דברו של הקב"ה. עוד יש
לאמר שהמצרים לא מרו את דבר ה' (שמות ג:כב) ושאלה אשה משכנתה ומגרת ביתה כלי כסף
וכו', כמו שפירש רש"י עה"פ ויהי חשך אפלה (שמות י:כב) ז"ל שחפשו
ישראל וראו את כליהם וכשיצאו והיו שואלין מהן היו אומרים אין בידינו כלום, אומר
לו, אני ראיתיו בביתך ובמקום פלוני הוא, ע"כ. עוד י"ל שהשפע היורד מן
השמים יורד בסוד ה' יתן אמ"ר, אור מים רקיע ק' ברכאן. וכיון שכאן לא היה אור
אלא חושך, ממילא, לא מ"רו את דברו, שיתעבה לבחי' מים רקיע וק' ברכאן. וזמש"כ
וימש חשך (שמות י:כא), כי החשך נשאר ולא מש לרדת לבחינות מר"ו.
שלח חשך ויחשיך, פירש הקול אריה (מאד,
פרשת בא) הינו שעל ידי ששלח מאתם את החשך, הינו המסך, וגלה את האור, על ידי זה,
ויחשך עיניהם, כי לא היה בהם כח לקבל אור הגדול הנשפע להם מלמעלה, ואילו לצדיקים
אדרבה, (שמות י:כג) ולכל בני ישראל היה אור במשבתם, ע"ש. וזה על דרך שרבינו גילה בליקוטי
מוהר"ן סו:ג שמפלת רשעים על ידי האמת.
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!