ב"ה
פרשת תרומה
כה:ד ותכלת וארגמן ותולעת שני ושש
ועזים.
אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות)
של: ותכלת וארגמן ותולעת
שני ושש ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
הסופי תיבות של:
שני ושש ועזים, עם הג' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ
נחמן. הסופי תיבות של: ותולעת שני ושש בגמטריא נון חית מם נון. הסופי תיבותשל: וארגמן ותולעת שני
ושש, בגמטריא רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ותולעת שני ושש
ועזים בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
הראשי וסופי תיבות של: ותכלת וארגמן, ושל: וארגמן ותולעת, עם הד'
אותיות בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. הראשי וסופי תיבות של: ותולעת שני ושש ועזים,
עם הח' אותיות, בגמטריא הפתק נ נח נחמ נחמן מאומן.
ועזים, פרש"י ז"ל נוצה של
עזים, לכך תרגם אנקלוס ומעזי, הבא מן העזים, ולא עזים עצמם, שתרגום של עזים עזיא,
ע"כ. הטעם שהתורה קורא צמר העזים, עזים, נראה פשוט שבא לרמוז מה דקי"ל
במסכת שבת (עד: צט.) שטוו מעל גבי הבהמה. וחכמה יתירה היא לרכוש עזות דקדושה
במילואו. ומעניין שדוקא הנשים טוו אותו. כי איתא במדרש אגדה כאן ז"ל ועזים,
כנגד יעקב שנאמר (בראשית כז:טז) ואת עורות גדיי העזים (הלבישה על ידיו וכו'), זאת
היתה העזות דקדושה והחכמה יתירה של רבקה אימנו.
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!