Pages

Wednesday, March 29, 2023

THE BRAIN OF THE BRESLOVER

The morning avodah of the Breslov man starts with three main things: חצות (midnight prayers), מקוה (going to the mikveh), and ותיקין (davening vasikin). The first letters of these words make up the word מוח ("brain"). So this is how the Breslov man's brain is formed, every day anew.

But what makes up the brain of the female Breslover? This, we have yet to find out.

תשובה ושבת

ב"ה
בליקוטי מוהר"ן תורה ל:ו רבינו גילה שעיקר התשובה על שאינו יודע. 
וזה כמין חומר עולה עם מה שגילה בליקוטי מוהר"ן תנינא תורה פג, וקדושת שבת זה בחינת תכלית הידיעה, ותכלית הידיעה שלא נדע, ובשביל זה שבת נקרא תכלית שמים לארץ וכו' עיין שם.
כי שבת בחינת תשובה כמבואר בכמה מקומות בליקוטי מוהר"ן (תורה ו, מט, נח, ועוד).

נ נח נחמ נחמן מאומן 

Monday, March 27, 2023

ברסלב

 ב"ה

ברסלב

ע"ע מסורה בברסלב. ועיין ערך יהדות – יהדות זה ברסלב.

 

ברסלב בגמטריא נחמן בן פיגא (מהחברים), ובזה א"ש למה קוראים את רבינו על שם אמו, עיין מש"כ בערך פייגא.

 

מוהר"ן אמר שלעתיד כולם יהיו חסידי ברסלב, כי ברסלב אותיות לב בסר, וכתוב והסרתי לב האבן מקרבכם ונתתי לכם לב בשר, ואיתא במדרש אל תקרי בשר אלא בסר, שכל אחד בוסר בשל חבירו, ע"ש. וזה רמז שצריכים לעבוד בשביל הזולת.

 

ברסלב, כמו ברית לב. וזה רמז למה ששמעתי מא"א על מה שכתוב בספרים שהמ"ט ימי ספירה בגימטריא לב טו"ב, ואח"כ יוכלים לקבל התורה בשבועות. והוסיף א"א מדיליה, שזה מה שאיתא שבן י"ח לחופה, כי טוב הוא י"ז ואח"כ מקבלים התורה בשבועות בי"ח. ועפ"ד יש להוסיף, שברית מכונה בקבלה, ח"י, וזה ברסלב כנ"ל, ברית לב, שהוא לב בשר, שער נ', כמו שהארכנו בכמה מקומות.

 

ברסלב, בר-סלב, בר הוא לשון להוציא, סלב, זה הנוצרים, שעיקר התיקון והדחיה לטעותם של הנוצרים רק על ידי ברסלב, נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן אם נדרוש בר מלשון בן, כן יפתר, שכיון שטעו כל כך בסיבוך של הנוצרות, השי"ת המציא לנו התיקון – ברסלב – נ נח נחמ נחמן מאומן.

 

ברסלב, ר"ס, ששים רבוא, בל"ב, היינו שהוא לב העם. ועוד יש לומר שהוא רמז למה שאמר מוהר"ן תנו לבכם לי ואני אוליך אתכם וכו', וזה סר להעביר מוהר"ן בלב. ועוד י"ל שס"ר (שהוא עשרה פעמים הוי"ה) הוא בחי' הנא' במשה רבינו כי ס"ר לראות, בחי' העינים, והלב הוא הלב, שבברסלב מקיימים הציווי ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם.

 

ברסלב. רבינו נולד בשנת תקל"ב, בגמטריא נתן לב. והוא נתן לנו ברס-לב.

 

ברסלב. ב*רס=תק"כ ועוד ל"ב, הרי תקנ"ב, השנה שנולדה מרים בתו. אי נמי שנת התקמ"ז, השנה שנולדה אדל בתו. ובאלו השנים רבינו התחיל להתגלות בעולם.

 

ברסלב בא"ת ב"ש - גש-חשך, בסוד ומשה נגד אל הערפל אשר שם האלקים (שמות כ), עיין ליקוטי מוהר"ן תורה קטו.

ברסלב בא"ל ב"ם – אדם מ"ט, בסוד ותחסרהו מעט מאלקים. ושער הן' מתחיל עם נ נח, כמו שפירשנו במקומו שהגמטריא 491 מורה על השלב הראשון של שער ן'.

ועוד י"ל, אם תחלק אחד מהמ'ים לשני כ'. הרי כ-אכדטם, השם הקדוש של היכל זכות של גבורה (ושורשו משם אלקים, בחילוף האותיות הפנימיות לה"י לאותיות הקודמות כד"ט).

נ נח נחמ נחמן מאומן

Sunday, March 26, 2023

הדרן למסכת נזיר - לעילוי נשמת האמא שלי - חוה ברכה אילין בת שפרינצה

 ב"ה

הדרן למסכת נזיר עשיתי בס"ד ד' ניסן תשפ"ג – י"א חודש לפטירת אמי ע"ה (לא הסתפרתי במשך כל לימוד המסכת בהיותי מתאבל על אחותי בת שבע רוזא ע"ה, ובהיות שכל הלומד תורת עולה וכו' ובפרט בדברים שאי אפשר לקיים בימינו וכענים ונשלמה פרים שפתינו, ראיתי לגלח מיד אחר הסיום). והמסכת נעשית לבוש לנשמתה, סוף המסכת מדברת על חטוף ובריך, הראשי תיבות של חטוף בריך, כראשי תיבות חוה ברכה. ועיין במסכת כלים יד:ב (שנזדמן לי בס"ד ללמוד המשנה הזו באותו יום) רבי עקיבא אומר המחסר חטיפה טמא (דהיינו כלי, אף על פי שאין לו כיסוי עדיין מקבל טומאה), חטיפה לשון כיסוי, ובזה י"ל חטוף ובריך, תכסה ובריך, שאין הברכה אלא בדבר הסמוי מן העין. והרי חוה ברכה בגמטריא אהיה נזיר. י"א אלומות השתחוו לאלומת יוסף נזיר אחיו כמו שהארכנו למעלה, הזורעים בדמעה ברנה יקצרו (... נושא אלומותיו), ברנה בגמטריא נזר. נזיר, לכאורה ענין של כל המוסיף גורע, כי מגדל שערו רק לגלחו לגמרי. והרי כאשר מוסיפים על נזי"ר מגיעים לחס"ר. ובזוהר מבואר שזה הסוד של הע' של עשתי עשרה (שעושה מי"ב י"א. ועיין בספר אדיר במרום באריכות, ובענין זר"ע, אור ע'), והרי הצעקה: עזרני, אותיות נזיר ע'. בהלל (תהלים קיח:יג-ד אומרים דחה דחיתני לנפל וה' עזרני. עזי וזמרת י"ה ויהי לי לישועה, והרמ"ז בשרשי השמות אות מ' סימן יב על השם מצמצי"ת ז"ל נמצא בכתבי האריז"ל (טעמי המצות פרשת נשא) שסודו מפסוק קדוש יהיה (במדבר ו:ה) קדוש גימטריא ת"י, יהיה הוא י"ה י"ה, בא"ת ב"ש 'מצ מצ' ונמצא קדוש יהיה הוא מצמצי"ת, וניקודו אלקים, והניקוד מפסוק יגלח אדנ"י בתער השכירה בעברי (ישעיה ז:כ), ואני ראיתי בספרי עיר פיס יע"א כי מוצאו ג"כ מפסוק יצמיתם (תהלים צד:כג), והוא בהחליף היו"ד וכו', ונ"ל שנרמז בפסוק עזי וזמרת י"ה ויהי (שמות טו:ב) כי ב' פעמים י"ה י"ה בא"ת ב"ש מצמ"ץ, תי ס"ת עזי וזמרת, הוא שם זה, והוא נקרא תער של הקב"ה, וכן עולה גימטריא תער עכ"ל, ע"כ עיין שם עוד. והרי המדפיס ציין להפסוק עזי וזמרת של אז ישיר, אכן יתכן שהכוונה להפסוק בהלל הנ"ל, שהמילה הקודמת – עזרני, אותיות נזיר ע', שמחסר הנזיר, בחי' תער.

ובענין השם הזה מצמצי"ת נראה שהוא ענין של ראיה ויציאת האור שזה שייך לנזיר, וכמו שכתוב בתהלים בסוף פרק קלב, ועליו יציץ נזרו. כי כל ענין של הנזיר בגידול שערו, באמת נראה שהוא תיקון העינים כמו שכבר הבאתי למעלה איך שענין השער קשור ותלוי בעינים. וזה מה שהבאתי למעלה (ה.) מה שיוסף אמר לאחיו, (בראשית מה:יב) והנה עיניכם רואות וכו' כי פי המדבר אליכם (פרש"י בלשון הקדש), וכי איזה שייכות ראיה לדיבוריו בלשון הקודש, הול"ל לשון שמיעה. אלא רמז שהלשון הקודש שלו נבע מתיקון העינים וראות, וזה בחי' נזיר שענינו השער – העינים – והפה.

שבירת המלכים היתה מחמת שלא היה מתקלא, לא היה לזכר נקבה, ויש לראות סדר יציאת האורות ושבירתם בסדר נשים. כי הסדר הוא אוזן חוטם פה עינים – ואז היתה השבירה – מצח – התיקון. יבמות, יבום בגמטריא אוזן. כתובות, החיים עם האשה, בחי' חוטם. נדרים – פה. נזיר – עינים כנ"ל, סוטה – השבירה, גיטין – י"ל עוד שלב של השבירה וי"ל התחלת התיקון כאשר המלכות הפריש וגרש חלק התחתית למטה, ובזה התחיל התיקון. קידושין – עולם התיקון.

נ נח נחמ נחמן מאומן

מימון

 ב"ה

בספר שרשי השמות של הרמ"ז, אות ל סימן נג, עיין שם שש שמות, החמישי: מימון. ופירש ז"ל פעולה מחכמות חיצוניות וכו', ובאות מ סימן צז הביא ד' שמות: מימון גייפס עשתרות חצרמות, ופירש ז"ל שמות אלו הם מפעולות מחמות חיצוניות, ע"כ.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Thursday, March 23, 2023

Yeshivas

 HH

It is told, that when Rabbi Chaim of Volozin first approached the Vilna Gaon with his idea of starting a yeshiva system, the GRA didn't even acknowledge him, and he dejectedly walked away. Two years later he tried again, and this time the GRA received the idea extremely positively and encouraged him to do it. Rabbi Chaim asked the GRA why the change of heart? The GRA said when he saw how R. Chaim was so on fire with the idea, he knew it was from the evil inclination, but now that two years had transpired and R. Chaim was still committed, was evidence that it was in fact a holy idea.
Who really knows if it was the correct decision, the yeshiva world thinks so, obviously, but who really knows. The yeshiva system was the way to resist the true way of Rabbainu. The Yeshivos of Europe were notorious hot beds of apikorsus, many of the students diligently studied forbidden heretical literature - as especially came to light in the famous fight between in the Yeshiva of Volozin between the Netziv who felt that it should be overlooked so as long as they could keep running and helping those studying Torah, and the Bais Halaivey who couldn't tolerate it.
Thank God for Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN

Science is like magic - מדע זה כמו כשוף

 ב"ה


מדע כמו כישוף
תפארת ישראל (מדות ה:ג יכין אות כ) בענין שבית הפרוה פירש הרע"ב שנבנתה הלשכה על ידי כישוף - עיין יומא לה.
שאין הכוונה לכישוף ממש, אלא שבנאה באמנות גדולה להעלות את המים מהקרקע לגג הלשכה דרך עובי הכתלים, באופן שנראה כאילו עולה על ידי כישוף. [והרי איכא מ"ד שאפילו אחיזת עינים נחשב כישוף].
הר"ש שם פירש שרק בית הטבילה נקרא על שם אותו מכשף. ונראה כי הטבילה מבטל כשפים (והרמב"ם בפירוש המשנה שם כתב שאותו אדם עשה חור בכותלי הלשכה כדי לראות את עבודת הכהן הגדול, ונהרג).


נ נח נחמ נחמן מאומן

Tuesday, March 21, 2023

Moshe Rabbainu and Pinchas

HH
When Zimri took Kuzbi, Moshe Rabbainu was crying, Pinchas came and said to kill them.
When (normal) parents see their children nude, or any normal person seeing young children, there is just innocence. That's what Moshe saw, but since he saw it being corrupted he was crying.
The Sages say, how is it that Moshe didn't get up and react just as he had done in other instances, because since it was sin, that obviously distorts and perverts the innocence, and Moshe Rabbainu should have reacted. They answer, it was for Pinchas to come to his potential and reward. That was left for Pinchas. If Moshe would have reacted he simply would have removed their souls. But the lower paradigm had to be played out with Pinchas.

Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN 

Monday, March 20, 2023

The Nanach Guide to Time Travel

 HH

This is something I started writing in November 16, 2020 but never got around to finishing it, and now is not the time yet....

Another tangent to this, also just the start: NaNach: The Nanach Guide to the Galaxies (naanaach.blogspot.com)


Nanach Guide to Time Travel

The Nanach travel through time effortlessly. They are not phased by the Novikov paradox which puts the probability of time travel at zero, stopping the hitchhikers from getting anywhere in time, Rabbainu said there is no despair at all, and the Nanach can yet put a probability on this as well, and in fact as you will see Rabbainu will have us achieve this daily. Rabbainu in fact said (Likutay Moharan 2:61) that there is no time (later physicists try to echo this truth, but they simply don't have the daas, they work with matter and motion, but what is matter without daas)

Nor are the Nanach hindered by the Grandfather paradox (-going back in time can alter and even render one's future existence impossible), after all the Nanach have Saba - the Grandfather himself, and Rabbainu is Saba DiSaban, the Grandfather of all Grandfathers!

Nor are the Nanach worried about the Fermi paradox to bother with problems of free will, Rabbainu said that the paradoxes exist only in our paradigm but we are surrounded by peripheries where these very paradoxes are not contradictions. We simply must access some of our peripheries and we are no longer constrained to the monotony of the average hitchhiker.


#finiteimprobabilitydrive #hitchhikersguidetothegalaxies #finiteimprobabliity #nanachguidetothegalaxies #travel #spacetravel #spiritualtravel #fearofGod #fearofheaven #awe #breslov #rabbinachman #nanach #nanachnachmanachmanmayuman #timetravel #travelintime

Saturday, March 18, 2023

כישוף

 ב"ה

כשוף ג. אין הכשוף מזיק אלא לבעלי גאוה, עד כאן.

עיין עוד בזה בסיפורי מעשיות משנים קדמוניות, מעשה ה' מבן מלך שהיה מאבנים טובות:

ובא הצדיק להמלך, והיה מתפלל ולא הועיל, והודיעו לו שהוא כשוף. והצדיק הנ"ל היה גבוה למעלה מן כל הכשפים...

ויש לפרש טעמא, כי תועבת ה' כל גבהי לב, והגאוה הוא בחינת עובדת אלילים כמובא (לקוטי מוהר"ן תורה י' ועוד מקומות). ועבודה זרה כתותי מכתת שיעורי (זה דין בגמרא - עיין למשל במסכת עירובין דף פ' שעבודה זרה כמו אשרה חייב לשרפה, ולכן רואין אותה כאילו היא נשרף כבר ואין לה שיעור ומציאות של רוחב ואורך ועומק, וכמעט כמאן דליתא בכלל). אלא שעבודה זרה של ישראל אין לה ביטול, וכל היכא שהאדם יש לו גאוה הרי אחשביה (דהינו הוא כמו שני דברים שאינן ברשותן של אדם ועשאן התורה כאילו ברשותו לעבור עליהן, חמץ בפסח ובור ברשות הרבים - שהם גם כן ממש עניניו ובפרט חמץ כידוע, וכמבואר כל זה במפרשים), ורק מי שהמיך רוחו אז האנוכיות שלו כנבער מן העולם. והרי רש"י בפרשת וארא גילה בטעם למה החרטמים של פרעה לא היו יכולים להוציא את הכינים וכתב ז"ל (שמות ח:יד) שאין השד שולט על בריה פחותה מכשעורה, עד כאן לשונו. ולכן הצדיק הענו הוא כבריה פחותה מכשעורה ולא יכול עליו שום כשוף ושדין, שנזכה גם אנחנו לענוה כזו בעזה"י.

 

בשו"ת הרשב"א ח"א סי' תי"ג כתב שלמדו כישוף כדי לידע החכמה להנצל מהמכשפים. וקשה למה צריכים לדעת את החכמה, רק צריכים ענוה. ויש לומר כדי להגן בכלליות.


נ נח נחמ נחמן מאומן

אשת עובדיה

 ב"ה

ב:ד:א וְאִשָּׁ֣ה אַחַ֣ת מִנְּשֵׁ֣י בְנֵֽי-הַ֠נְּבִיאִים צָעֲקָ֨ה אֶל-אֱלִישָׁ֜ע לֵאמֹ֗ר עַבְדְּךָ֤ אִישִׁי֙ מֵ֔ת וְאַתָּ֣ה יָדַ֔עְתָּ כִּ֣י עַבְדְּךָ֔ הָיָ֥ה יָרֵ֖א אֶת-יְקוָ֑ה וְהַ֨נֹּשֶׁ֔ה בָּ֗א לָקַ֜חַת אֶת-שְׁנֵ֧י יְלָדַ֛י ל֖וֹ לַעֲבָדִֽים.

אחת מנשי, עם הב' תיבות, בגמטריא רבנו נחמן בן שמחה. אלישע, עם הה' אותיות, וכן: שני ילדי, עם הב' תיבות, בגמטריא רבינו נחמן. אלישע לאמר, עם הב' תיבות בגמטריא רב נחמן מברסלב. אישי בגמטריא רב נ נח ע"ה. את ע"ה בגמטריא ברסלב (=נחמן בן פיגא) נ נח. היה ירא את ע"ה בגמטריא נון נון חית, עם הג' אותיות. הנשה, וכן: שני, בגמטריא רבי נחמן.

הראשי תיבות של: אלישע לאמר עבדך אישי מת ואתה, בגמטריא נחמן.

הסופי תיבות של: לאמר עבדך אישי מת, בגמטריא נון נון חית. הסופי תיבות של: ה' והנשה בא לקחת את שני, ושל: בא לקחת את שני ילדי, בגמטריא רבינו נחמן בן שמחה.

מפתחות: בענין עבדים ומשרתים נמשכים אחר בעליהם – ספר המידות אמת יז. בענין תרגום של תוספתא שהביא הרד"ק שהיא הלכה לקבר בעלה לצעוק ולבקש עזרה, עמש"כ בשיחות הר"ן קנו, ובחלק ה' מאומן בענין תפלה עם הצדיק.


ספר המידות אמת יז

אמת יז: אדם ניכר על ידי משרתיו, אם הוא אוהב שקר כי זה בזה תלוי. לפעמים משרתיו נופלים לעברות על ידי שהוא שקרן, ולפעמים הוא נופל לשקר על ידי משרתיו שאינם הגונים, ע"כ. מובא בקיצור בערך אמונה סד.

ציינו למשלי כט:יב משל מקשיב על דבר שקר כל משרתיו רשעים, ובמצודת דוד שם.

וכן עיין בספר כוכב מיעקב, הפטרה פרשת וירא שביאר בזה את הפסוק (מלכים ב:ד:א) עבדך אישי מת ואתה ידעת כי עבדך היה ירא את ה', עקר חששת לבה היה רק על המנשך מן העבדות, שעל ידי זה ינטו מדרך הטוב והישר, ויסורו מאת ה', כי מושל מקשיב על דבר שקר, כל משרתיו רשעים, ואיתא במדרש דהנושה היה יהורם בן אחאב, ולכן הקדימה בדבריה לאמר, כי מה שהיה בעלה ירא ה' הוא מסבת שהיה עבדו של אלישע, כי מדרכי העבד ללכת בדרכי אדונו, וממנו יראה וכן יעשה, וזהו 'ואתה ידעת כי עבד', רצה לומר מחמת זה שהיה עבדך, על כן היה ירא ה', ע"כ.


שיחות הר"ן קנו

ואמר אז: אבל אצל הצדיק אין צריכים לחשש על זה שמא אינו שם. כי מיתת הצדיק הוא רק כמו מי שיוצא מחדר לחדר אחר. והמשיל אז לבתו על עצמו: כמו שאני עתה בחדר זה ואחר כך אני יוצא מחדר זה ונכנס לחדר השני וסוגר הדלת אחרי. אם אתה (-לכאורה צריך להיות: את, וכן לקמן לתקן ללשון נקבה) תבוא אצל הדלת ותצעק, אבי אבי וכו' לא אשמע דבריך?!

ק"ק מהמדרשים בענין אשת עבדיה, שבא הנושה לקחת שני ילדיה (מלכים ב:ד:א), עיין בזוהר חדש לח:, וביותר אריכות עיין בתרגום של תוספתא שהביא הרד"ק ז"ל מאתן ושתין וחמשא זמנין צוחת אתת עובדיה כהאי גונא, ולא הוה משגח ולא ידע מה למעבד, עד דאזלא לבי קבריה וצוחא, דחלא דה' דחלא דה', ואשתמע לה קלא מביני מתיא (-קול נשמע מבין המתים), מאן הדין דחלא דה' דקא בעית? ארבעה איקרו דחלא דה', אברהם ויוסף ואיוב ועובדיה. אותיבה ואמרה, לא בעינא אלא האי דכתיב ביה דחלא דה' לחדא. וכד אודעוה קבריה הוה קא מתפלשה בקבריה וקא צוחא ואמרה, מרי מרי היכא רוחציך לי בשעתא וכו' עיין שם.

ואם אלישע היה שם סתם כמו שהיה בבית בחיותו, למה היתה צריכה לצעוק כל כך, ולמה יסתפקו למי היא מכוונת. ואולי י"ל שהיה מניעות מהס"א.


חלק ה' מאומן:

ז. ועם כל זה ראיתי מתרעמים שצריך להיות אסור אפילו שהצדיק יתפלל איתך או עבורך. ואין זה אלא בלבול גדול וכפירה בתורה הקדושה. כי בודאי מותר לבקש מעשיר כסף, ובודאי מותר לבקש ממישהו טובה – והרי כל התורה כולה בנוי על זה.

ועיין בתרגום של תוספתא שהביא הרד"ק בסיפורה של אשת עובדיה (מלכים ב:ד:א, וגם איתא בזוהר חדש לח: בקיצור), שבא הנשה לקחת ילדיה, והיא הלכה לקברו וצעקה לעזרה, והוא שלחה לאלישע, עיין שם.


נ נח נחמ נחמן מאומן

Wednesday, March 15, 2023

Song for Likutay Moharan Vol 2 Torah-teaching 25 by Eliyahu Mahgerefteh

HH

Prayer On Likutei Moharan- Torah 25- Hitbodedut

Hitbodedut is greater than everything
God bless me to practice it daily
Bless me to talk to you every day
To call out to you with words of grace
Help me to talk to you in English
The language which I speak in
Hitbodedut is best in one's field or room
Do it for an hour one doesn't have to zoom
God bless me to call out to you with petitions
With words you find appeasing
Na Nach 😘👆☝️🤙

Monday, March 13, 2023

להפוך המרה שחורה ועצבות לשמחה

 ב"ה

ליקוטי מוהר"ן

 

תנינא תורה כג

כי כשאדם שמח אזי המרה שחרה ויסורים נסתלקים מן הצד אבל מעלה יתרה להתאמץ לרדף אחר המרה שחרה דוקא להכניס אותה גם כן בתוך השמחה באפן שהרה שחורה בעצמה תתהפך לשמחה וכו' ע"ש.

להפוך את המרה שחורה לשמחה – ע' שער הגלגולים הקדמה לד 'אביי גם הוא משרש קין שהוא עיטרא דגבורה וכאשר היה ממתק הגבורה ומהפכה לחסד, שאז נקראת הגבורה שמחה בסוד יין המשמח' עכ"ל.

ועיין בספר אדיר במרום (עמ' תמג, מכון רמח"ל) שכז"ל אך בזמן הזיווג אינו כך כלל, כי זה הוילון אינו אפילו מתגלה. וסוד הענין, כי בזמן הזיווג כתוב: ולילה כיום יאיר (תהלים קלט:יב), ותראה שאינו אומר: שאין יהיה לילה, אלא: 'לילה כיום יאיר'. והסוד: כי הזיווג הוא ממש המיתוק שנמתקות הגבורות בחסדים, ועל כן צריך שהנוקבא בבחינת עצמה תקח מיתוק החסדים. וזה הענין נתפרש במקום אחר – אין כאן מקומו – איך ירושלים היא בדרום ובית המקדש בצפון, עכ"ל – ובהגהות שם (657) הביא לשון הרמח"ל מספר משכני עליון שמפרש הענין של הבית המקדש בצפון וירושלים בדרום עיין שם.

 

בזוהר הקדוש, הובא בליקוטי הלכות, אורח חיים, ברכת הודאה ו:עה בסוף, שצרוף תבת אשמח מרמז באותיות ש"מ משמע ואותיות א"ח של אחד וכו', כי צריכין לשמח בזה מאד מאד מה שאנו זוכין ליחד שמו יתברך וכו' עיין שם.

ועיין במגלה עמוקות מהדורא תנינא, פרשת וישלח עמ' קכב. ז"ל שמ"ע אח"ד, גושפנקא 'ע"ד', נשתיירו ד' אתוון כנגד אף, חמה, משחית, עון, שהם ד' גוליירין של עשו שתיקנו לומא ב'והוא רחום' שולטנותא דיליה עון, משחית, אף, חמה, ע"כ.

 

במגלה עמוקות מהדורא תנינא פרשת וירא – על שלש סאים קמח סולת כתב: שמחת ראשי תיבות שאר מוץ חמץ תבן.

נ נח נחמ נחמן מאומן

להרגיש הירידות של הצדיק

 ב"ה

ליקוטי מוהר"ן 

תורה סו

סו:א אך כמה בחי' יש בתלמידים, ומי שמקושר מאוד בהצדיק כמו ענפים באילן ממש, דהיינו שהוא מרגיש בעצמו כל עליות וירידות שיש להצדיק, אע"פ שאינו אצל הצדיק, כי ראוי לו להתלמיד להרגיש בעצמו כל עליות וירידות של הצדיק, אם הוא מקושר באמת כראוי, כמו ענפים באילן, כי הענפים מרגישים כל העליות וירידות שיש להאילן וכו' עיין שם (וכעין זה בתורה כב:ו שהחכם האמת, שהוא בחינת הנשמה להעם שהם למטה ממנו, הוא בחינת עצם, והעם הם נגדול בחינת בשר, וכשהם בבחינת בשר, כמו בשר הגוף בעצם האדם, הם שומעים הקול אנחה, הינו קולו של החכם, ושוברת גופה וכו' ע"ש).

כתיב (כי תשא לג:ו) ויתנצלו בני ישראל את עדים מהר חורב, והקשו המפרשים שהלוא כבר נאמר לעיל מיניה (פסוק ד) ולא שתו איש עדיו עליו. וראיתי מובא מהמלבי"ם לפרש כך – כבר באר האר"י ז"ל הטעם שאמרו בני הנביאים לאלישע, 'הידעת כי היום ה' ולקח את אדוניך מעל ראשך, ויאמר גם אני ידעתי, החשו' (מלכים ב:ב:ג). למה חשבו בני הנביאים שאלישע לא יודע. כי כמו שבהאסף רוח החיים מן הגוף, ירגישו תחלה האיברים הרחוקים מן הלב, והאיברים הקרובים אל הלב עוד כחם אתם ולא ירגישו עד הרגע האחרון. כך גם האסף אור האלקי מן האיש הישראלי, ירגישו ההמונים שהם במדרגת האיברים הרחוקים מן הלב תחלה, ורק באחרונה ירגישו האצילים והנביאים. ועל כן בעת שאמר ה' למשה 'כי לא אעלה בקרבך' שמאז נסתלקה שכינה מן העם, הרגישו 'העם' שהם ההמון, תחלה, ולא איש עדיו עליו. אבל 'בני ישראל' שהם הגדולים והנביאים, לא הרגישו עדין הסתלקות האור והאלקות מנפשם, ולכן התנצלו את עדים באחרונה, ע"כ. וקצת קשה על פירוש המלבי"ם שהולך אם ההוה אמינא, כי למעשה אלישע כן הרגיש, וכן מבואר כאן בתורה סו שהתלמיד הקרוב ביותר ירגיש כל הירידות וכו'. וי"ל שבענין העדי לא מדובר בקשר להרב, ואדרבה אצל משה רבינו לא נסתלק האור כידוע בכוונות של ישמח משה.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Monday, March 6, 2023

Song for Likutay Moharan Vol 2 Torah-teaching 17 by Eliyahu Mahgerefteh

HH
Likutei Moharan II, Torah 17- Delight In Shabbat

It's important to be happy on Shabbat
Shabbat's holiness is at the very top
You should read the book "Reishit Chocmah"
And take to heart its Shabbat dictums
Don't show depression on this day
Rather celebrate eating a tasty cake
The eating and drinking is all holy
Much higher than food of the week
Bless me to happy on the Sabbath
To live life in the ways of bliss
Na Nach Nachma Nachman Meuman 😊🤙🤙

Always set an alarm

HH
The Ramchal explained that when the prophets revealed the times of the ends of different exiles, this itself immediately mitigated the exile.
Therefore it can be implied that when giving oneself over to sleep, one sixteeth of death, by establishing a wake up time, this will mitigate even the sleep itself.
NNNNM 

Sunday, March 5, 2023

לא להתעקש

 ב"ה

ספר מלכים ב

ב:ב:יז ויפצרו בו עד בש ויאמר שלחו וישלחו חמשים איש ויבקשו שלשה ימים ולא מצאהו.

ויפצרו בו, עם הב' תיבות בגמטריא ברסלב (-נחמן בן פיגא) נ נח. ויפצרו בו עד בש ויאמר שלחו וישלחו חמשים איש, עם הט' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (- ה' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן).

פרש"י ז"ל עד בש, נתביש מהם, שלא יאמרו אינו רוצה להקביל פני רבו, לפי שנטל גדלתו אינו רוצה שישוב, כל זה ראיתי בתוספתא דסוטה (יב:ה), ע"כ. ובפסוק יח, אמר אלהם הלוא אמרתי אליכם אל תלכו. והנה מרש"י משמע שלולא היה מתבייש מטענתם שאינו רוצה להקביל פני רבו, לא היה נכנע להפצרתם. אכן ידענו מרבינו הקדוש שיש ענין לא להתעקש נגד הפצרות, אפילו כאשר יש ענין לקיים הדבר ואין ההפצרות נכונות, עיין חיי מוהר"ן רכב ומראה מקומות שם.

נ נח נחמ נחמן מאומן

פי שנים שאלישע קיבל מאליהו

 ב"ה

ספר מלכים ב

ב:ב:ט ויהי כעברם ואליהו אמר אל אלישע שאל מה אעשה לך בטרם אלקח מעמך ויאמר אלישע ויהי נא פי שנים ברוחך אלי.

ויהי כעברם ואליהו אמר אל ע"ה בגמטריא רבי נחמן מברסלב. אלישע שאל, בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה, ובגמטריא רבינו נחמן מברסלב. אעשה בגמטריא רבינו נ נח. פי שנים ע"ה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ענין פי שנים יש לפרש, כי בני הנביאים דאז היו שקולים כאליהו (רש"י פסוק ג, תוספתא סוטה יב:ה), וידוע שצדיק הדור שקול ככל הדור, וכמו שכתוב בריש פרשת יתרו, כל אשר עשה אלקים למשה ולישראל עמו, ופרש"י שקול משה כנגד כל ישראל ע"כ. הרי שהיו שני מדות נבואה בשיעור של אליהו. ובתוספתא דסוטה (יב:ה הובא ברש"י כאן פסוק טז), שבהסתלקות אליהו נעלם הרוח הקודש מכל אותם הנביאים, וי"ל שזה מה שענה אליהו לאלישע (פסוק י) אם תראה אתי לקח מאתך יהי לך כן, שאם באמת יסתלק רוח הנבואה מכולם, אז אלישע יזכה בכולה – בשני החלקים, כי שאר הנביאים שוב לא זכו כנ"ל, אלא כולה לקח אלישע. וזה יהי לך כן, כי אות ה' בעצמה מורה על הדעת, כמבואר בליקוטי מוהר"ן, והרי 'יי לך' בגמטריא 'כן', כי עיקר הנבואה שנאצל מהצדיק הולך לע' זקנים, והרי שני החלקים. ועוד, יי לך, שני היודין מורים על אליהו ואלישע, ל"ך, על החמשים נביאים שעמדו לעומתם, כמו שכתוב בפסוק ז – וחמשים איש מבני הנביאים הלכו ויעמדו מנגד מרחוק ושניהם עמדו על הירדן.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Saturday, March 4, 2023

Bread and cucumber

HH
Rabbainu said all we need to eat is bread and cucumber. That's why I found this interesting, couldn't read most of it.

FACTS ABOUT CUCUMBERS
1. Cucumbers contain most of the vitamins you need every day, just one cucumber contains Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3, Vitamin B5, Vitamin B6, Folic Acid, Vitamin C, Calcium, Iron, Magnesium, Phosphorus, Potassium and Zinc.
2. Feeling tired in the afternoon, put down the caffeinated soda and pick up a cucumber. Cucumbers are a good source of B vitamins and Carbohydrates that can provide that quick pick-me-up that can last for hours.
3. Tired of your bathroom mirror fogging up after a shower? Try rubbing a cucumber slice along the mirror, it will eliminate the fog and provide a soothing, spa-like fragrance.
4. Are grubs and slugs ruining your planting beds? Place a few slices in a small pie tin and your garden will be free of pests all season long. The chemicals in the cucumber react with the aluminum to give off a scent undetectable to humans but drive garden pests crazy and make them flee the area.
5. Looking for a fast and easy way to remove cellulite before going out or to the pool? Try rubbing a slice or two of cucumbers along your problem area for a few minutes, the phytochemicals in the cucumber cause the collagen in your skin to tighten, firming up the outer layer and reducing the visibility of cellulite. Works great on wrinkles too!!!
6. Want to avoid a hangover or terrible headache? Eat a few cucumber slices before going to bed and wake up refreshed and headache free. Cucumbers contain enough sugar, B vitamins and electrolytes to replenish essential nutrients the body lost, keeping everything in equilibrium, avoiding both a hangover and headache!!
7. Looking to fight off that afternoon or evening snacking binge? Cucumbers have been used for centuries and often used by European trappers, traders and explores for quick meals to thwart off starvation.
8. Have an important meeting or job interview and you realize that you don't have enough time to polish your shoes? Rub a freshly cut cucumber over the shoe, its chemicals will provide a quick and durable shine that not only looks great but also repels water.
9. Out of WD 40 and need to fix a squeaky hinge? Take a cucumber slice and rub it along the problematic hinge, and voila, the squeak is gone!
10. Stressed out and don't have time for massage, facial or visit to the spa? Cut up an entire cucumber and place it in a boiling pot of water, the chemicals and nutrients from the cucumber will react with the boiling water and be released in the steam, creating a soothing, relaxing aroma that has been shown the reduce stress in new mothers and college students during final exams.
11. Just finish a business lunch and realize you don't have gum or mints? Take a slice of cucumber and press it to the roof of your mouth with your tongue for 30 seconds to eliminate bad breath, the phytochemicals will kill the bacteria in your mouth responsible for causing bad breath.
12. Looking for a 'green' way to clean your taps, sinks or stainless steel? Take a slice of cucumber and rub it on the surface you want to clean, not only will it remove years of tarnish and bring back the
shine, but is won't leave streaks and won't harm you fingers or fingernails while you clean.
13. Using a pen and made a mistake? Take the outside of the cucumber and slowly use it to erase the pen writing, also works great on crayons and markers that the kids have used to decorate the walls!!

Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN 

צריכים עשירות בשביל התבוננות בתורה

ב"ה
תהילים מ:ט
לעשות רצונך ה' אלוקי חפצתי ותורתך בתוך מעי.
רמז למה שרבינו גילה בליקוטי מוהר"ן תורה ס,  שצריכים עשירות עבור התבוננות בכמה שבילי תורה. כי המעיים בחי' מעות כמבואר בשיחות הר"ן קפג.
נ נח נחמ נחמן מאומן 

פחד המפרסמים של שקר מננח

ב"ה
תהילים מ:ד ויתן בפי שיר חדש תהלה לאלקינו, יראו רבים וייראו, ויבטחו בה'.
אל תקרי רבים אלא רביים - המפרסמים של שקר, כאשר רואים את השיר חדש - נ נח נחמ נחמן מאומן - יש להם מה ליירא....
נ נח

Thursday, March 2, 2023

A Jew who has sex with a gentile will be reincarnated as a hoopoe

 ב"ה

יא:יט וְאֵת֙ הַֽחֲסִידָ֔ה הָֽאֲנָפָ֖ה לְמִינָ֑הּ וְאֶת-הַדּֽוּכִיפַ֖ת וְאֶת-הָֽעֲטַלֵּֽף.

ואת בגמטריא רבנו נחמן ע"ה. ואת החסידה האנפה למינה ואת, עם הה' תיבות והכולל, בגמטריא י"א פעמים נ נח. למינה ואת הדוכיפת ואת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (-ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן) ע"ה. הדוכיפת ואת העטלף, עם הט"ו אותיות ג' תיבות והכולל, בגמטריא רבנו נחמן בן שמחה מברסלב. דוכיפת, דו בלשון יון פירושו שנים, וכאן דייקא יש לדרוש לשון יון כי הרי סוף התיבה – יפת, וכן פירש רש"י ז"ל תרנגול הבר, וכרבלתו כפולה, ובלעז הרופ"א (hoopoe), ולמה נקרא שמו דוכיפת, שהודו כפות, וזו היא כרבלתו, ונגר טורא (-תרגום אונקלוס), נקרא על שם מעשיו, כיפו שפירשו רבותינו במס' גיטין בפרק מי שאחזו (סח:), עכ"ל. ואות כ' הוא לדמיון, הרי פירוש המילה – שנים כיפת, יפת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

הסופי תיבות של: ואת החסידה האנפה למינה, ושל: החסידה האנפה למינה ואת, עם הכולל, בגמטריא רבינו נחמן.

בספר עמק המלך הביא שהבא על ארמית יתגלגל בדוכיפת. והרי הדוכיפת לא כחסידה שעושה חסד עם חברותיה במזונות, אלא נגר טורא.

נ נח נחמ נחמן מאומן

First clothe the naked

HH when someone sees someone naked, the first thing to do is give them clothing, not a crown. Especially if the person is in the gutter, definitely one should not defile a crown by throwing it there into the garbage.
Thus it is obvious the action one should take when seeing a Jew who unfortunately is naked of mitzvos - is to give him the clothing of tzitzis, which are so protected and protective that they can even should be taken into the bathroom. Only after the person is properly cleansed and clothed, extend to them tefilin. 
Those who reverse this order are very suspect of malicious intent, may HY save us from them.
Tzitzis on the four corners is the aspect of the song of Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN as is explained at length in the holy books of Breslov.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN 

Wednesday, March 1, 2023

Song for Likutay Moharan Vol 2 Torah-teaching 13 by Eliyahu Mahgerefteh

HH
Likutei Moharan II, Torah 13- Chasers

When they argue on a person
It turns out they are chasing him
He runs and turns to the Almighty
Getting closer to His Majesty
God's countenance fills all of creation
Fleeing therefore is to his dominion
Pharoah brought closer the Jews in Egypt
To their Father residing in heaven
Whenever those opponents may chase me
Bless me to turn to you Almighty
Na Nach 😘👆☝️👌👍✌️🤙