ב"ה
ספר שיחות הר"ן
נ. מענין דוקטורים ורפואות הרבה לדבר
עמנו מאד, והיה מגנה מאד מאד ענין רפואות ודוקטורים, ומזהיר מאד מאד וכו' עיין שם.
רא"ק בהערה צב – יש שיחה בין אנ"ש,
שרביז"ל אמר שאם כן הולכים לרופא, יש ללכת אל הרופא הגדול והמומחה ביותר,
עכ"ל וכעין זה בשיח שרפי קודש ב:ח – עם היידיש.
והאמת כן מבואר להדיא בשולחן ערוך, בהלכות
הרופא, יורה דעה שלו:א ז"ל נתנה התורה רשות לרופא לרפאות וכו' וכו' ומיהו לא
יתעסק ברפואה אלא אם כן הוא בקי ולא יהא שם גדול ממנו, שאם לא כן הרי זה שופך
דמים, עכ"ל.
וצ"ב כיון שזה מפורש בשולחן ערוך
למה רבינו ראה צורך לאמרו, וכאילו מאליו. ובפשטות נראה שכיון שרבינו ביטל כל הענין
של הרופא, הוה אמינא שאין בהם כלום, ולכן היה צריך לבאר, שמי שכן הולך, כבר חוזר וחל
כל הנאמר בו.
עוד י"ל שלפי השולחן ערוך אין
קפידא רק אם יש באותו מקום, ורבינו הזהיר ללכת להמומחה הכי גדול בכל העולם.
How would I go about obtaining a laminated card with the Petek on one side and a picture of Saba on the other? (I live in Philadelphia)
ReplyDelete