ב"ה
נדמה לי שהיו לי עוד מראה מקומות, אז אצטט אלו שלא אשכחם...
מלכים ב:יט:ג ויאמרו אליו (לישעיה) כה אמר חזקיהו יום צרה ותוכחה ונאצה היום הזה כי באו בנים עד משבר וכח אין ללדה, ע"כ. ובספרי פרשת האזינו שיט ז"ל צור ילדך תשי (דברים לב:יח) אמר להם הקדוש ברוך הוא, עשיתם אותי כאלו אני זכר מבקש לילד, אלו היתה חיה יושבת על המשבר לא היתה מצטערת, כענין שנאמר, כי באו בנים עד משבר וכח אין ללדת, ע"כ.
מסכת נדה סוף דף ח:
ואף על גב שאין ראיה לדבר, יש זכר לדבר - שנאמר "הרינו, חלנו, כמו ילדנו רוח".
ומשמע
שהריון של רוח נקרא הריון, שהרי מדמה ישעיהו הנביא את סבלו של עם ישראל לאשה הנמצאת
בהריון, וסובלת ממנו, ולבסוף מולידה רוח.
והוינן
בה: מאי [כמו: אמאי קאמרת]
שפסוק זה הוא רק "זכר לדבר"?
והרי ראיה גדולה מהפסוק היא!?
ומתרצינן: האי קרא - בזכרים הוא דכתיב, ואין להביא ראיה גמורה הימנו. שאינו מדבר בהריון של אשה אלא הוא דימוי בעלמא לזכרים, שכאילו הם סובלים מהריון ויולדים רוח, [וכלשון הכתוב "הרינו", דמשמע שמדבר על כלל ישראל].
ספר ברית מנוחה, בסוף דרך מבוא המגדל בסוף הספר
דע באמת כי כל אדם שלא הבין ענין הבנין הראשון לעולם לא יבין אלא מעט, ותראה כי אפלו היום יעשה האדם אדם אחר, בלא זווג איש ואשה רק על דרך הטבע וההשפעה שמסיע לזה, הענין בא מן המגדל של מלאכי משחית והחבלה, עכ"כ.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!