ב"ה
ספר המדות
תשובה ע. כשאתה
מוכיח אותם שלא תקנו חטאת נעורים, תכלל את עצמך עמהם, ועל ידי זה יקבלו ממך,
ע"כ.
עמש"כ
במסכת יומא דף מג: שהכהן גדול היה חוזר וכולל עצמו שנית בוידוי השני על הכהנים.
ועיין
בפירוש ר"י קרא בריש ספר ישעיה על הפסוק (א:יח) לכו נא ונוכחה יאמר ה'
ז"ל פתרונו לכו נא ונלך בדרך נכוחה, כך אמר ה', שאמר לכם. וכן דרך הנביאים להיות כוללים עצמם בתוכחה
שמוכיחים לישראל, שאין אומר להם ישרו עצמכם, אלא כוללים עצמם ואומר נישר עצמנו.
וכן הושע אמר (הושע ו:א) לכו ונשובה אל ה', לכו שובו אל ה' אינו אומר, אלא 'לכו ונשובה/.
דעו ורדפו לדעת את ה' – אינו אומר, אלא (הושע ו:ג) נדעה נרדפה לדעת את ה'. וכן כלם
כוללים עצמם בתוכחה, כדי שינעם תוכחה שלהם לשומעיהם, אף כאן, לכו נא ונוכחה,
פתרונו לכו נא התקינו עצמכם לדבר זה וכו' ע"כ.
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!