ב"ה
מסכת קידושין
פא:
רבי חייא בר אשי הוה רגיל כל עידן
דהוהנפל לאפיה הוה אמר הרחמן יצילנו מיצר הרע, יומא חד שמעתינהו דביתהו, אמרה מכדי
הא כמה שני דפריש ליה מינאי, מאי טעמא קאמר הכי, יומא חדא הוה קא גריס בגינתיה,
קשטה נפשה חלפה ותנייה קמיה וכו' וכו'
וקצת קשה מה אהניא ליה כל התפילות שהיה
מתפלל כל יום, ויש לדחות שעל כל פנים רק נכשל במחשבה וכוונה, וניצל מעבירה גמורה.
ועל כל פנים נראה שיש בזה רמז בזה שלא
לעשות ענין מתאוה זו, עיין שיחות הר"ן קכט ז"ל ואמר, שלענין המחשבות
והבלבולים שמבלבלין לאדם בענין זה, שדיה לצרה בשעתה (ברכות ט:), ולא יבלבל עצמו
כלל כלל בענין זה, לא קדם ולא אחר כך, עכ"ל. ועם כל זה בודאי צריך להתפלל
הרבה ולצעוק הרבה להשם להנצל ולהנקות מתאוה זו, וצריכים לומר, שזמן תפילה שמייחד
לזה, לחוד.
אביי מכלליה מכולה דברא, רב ששת מעבר
ליה מצרא.
ואילו בדורות הקדמונים נשתבחו בזה שהיו
רועה צאן, ונקראים השבעה רועים. והיום שפסקינן שאין לחשוש בזה משום יהורא, לכאורה הוחזר
העטרה ליושנה, ויש מעלה להיות רועה, וצ"ת.
ומעין זה מה שמצינו אצל אברהם, שים נא
ידך תחת ירכי, שלא חש בכלל בזה, ואילו רבינו הקדוש – רבי יהודה הנשיא היה נזהר
אפילו מלהסתכל בברית שלו.
No comments:
Post a Comment
Thank G-d for Na Nach!!!