Pages

Wednesday, November 20, 2024

צדקה הגונה

ב"ה 

בבא בתרא 
דף קכז. עבדי הוא וחזר ואמר בני הוא, נאמן דמשמש לי כעבדא.
עיין ליקוטי מוהר"ן תנינא ב:ה ז"ל אבל יש בן שהוא אוהב כל כך את אביו עד שמחמת האהבה הוא עושה מעשה עבד, מה שעבד פשוט צריך לעשות וכו'.


דף קמד.
רב ספרא גברא רבה הוא לא שביק גירסיה וטרח לאחריני, ע"כ. שהוא היפך של מלאכתו נעשית על ידי אחרים. ויש לסמוך את זה גם למה שרבי אמר - דף ח. - אוי לי שנתתי פתי לעם הארץ.

נ נח נחמ נחמן מאומן 

Saturday, November 16, 2024

Holidays of Cheshvon corresponding to Succos and then there's Chanukah

HH 
It's fascinating, Yiravam King of 10 tribes didn't want to go to the Temple, so he made a new holiday corresponding to Succos, in the month of Cheshvon.
We know that Rabbainu did a Tikun for Yeravam especially when Rabbainu was being persecuted by the Shpoileh Zeide (lowly Saba), and thus the hillula of Saba is in that holiday corresponding to the hillula of Rabbainu on the 4th day of Succos.
What I just realised is that the hillula of Matisyahu Kohen Gadol is on the 15th of Cheshvon corresponding to the first day of Succos. Yeravam sinned by making a new holiday - in contradistinction to Matisyahu Kohen Gadol who bequeathed us with the new holiday of Chanuka, which is 8 days just like Succos.
Chanuka is very much to do with Yosef - just like Yeravam could have merited to be Messiah of Yosef.
NNNNM 

Thursday, November 14, 2024

Bubble wrap

 ב"ה

 

יומא עח:

גדל פורתא, תבורי מאני (-יש לתת לו כלים שישחק בהם וישברם) כי הא דרבה, זבין (-קנה) להו מאני גזיזי דפחרא (-כלי חרס סדוקים במחיר זול) לבניה ומתברי להו.

מכאן יש ליתן bubble-wrap לילדים. אכן יתכן שכל הענין הוא דוקא בכלי חרס. וכמו שכתוב בישעיה (ל:טו) ולא ימצא במכתתו חרש לחתות אש מיקוד, ועיין בליקוטי מוהר"ן ס, חרס ששוברין בשעת ההתקשרות הזווגים, להורות שעכשיו שנעשה התקשרות, שהוא בשביל הולדה שהיא בבחינת בטחון, בחינת כליות, שהם כלי ההולדה כנ"ל. וזה בחי' בטח בה לב בעלה (משלי לא:יא), על ידי זה נתבטל ונשבר בחינת הבטחון דסטרא אחרא, ועל זה שוברין הכלי חרס בבחינת, ותבטחו בעשק ונלוז (ישעיה ל:יב). ושברה כשבר נבל יוצרים ולא ימצא במכתתו חרס, כי הבטחון דקדשה שנעשה על ידי ההתקשרות הנ"ל הוא להפך מהבטחון דסטרא אחרא, שהוא בבחינת שבירת כלי חרס, ע"כ.

 

נ נח נחמ נחמן מאומן

קדושת הציון הקדוש

 ב"ה

תנינא תורה קט

שמקום גניזתם של הצדיקים אמתיים הוא קדוש בקדשת ארץ ישראל ממש, (ובודאי אינו ארץ ישראל ממש), ע"ש. במכתב הרב דמעזבוז כ' שמעתי אשר אא"ז הרה"ק ה"ר נחום מטשרנובל היה על ציון הבעל שם טוב הקדוש ז"ל בימות החורף והיה אז שלג רב וכפור גדול וחזק, והוא עמד על הציון בפוזמקאות בלא מנעלים, ושאלו אותו על זה, ואמר שהוא מכוון ועומד על הרצועה של ארץ ישראל לכן אינו מרגיש את הקור, ע"כ.

 

עיין במדרש לקח טוב על הפסוק (שמות ג:ה) כי המקום אשר אתה עומד עליו אדמת קדש הוא, וביהושע כתיב (ה:טו) קדש הוא, לפי שארץ ישראל היתה כלה קדושה, והמקום ההוא מכלל ארץ ישראל, ואמר קדש הוא. אבל המדבר לא היה קדוש כלו אלא מקום הסנה, לפיכך אמר 'אדמת קדש הוא', מחמת המלאך שנראה במקום, עכ"ל.

 

עמש"כ בפרשת בהעלותך עה"פ (יא:יב) האנכי הריתי וכו' שאהו בחיקך כאשר ישא האמן את הינק על האדמה אשר נשבעת לאבתיו.

 

בספר ימי שמואל [וזה ציטוט מהוצאה החדש בלי הצנזוריה] כז"ל ובפרט בפרט, ההתעוררות והבטול במציאות על ציון רבנו הקדוש, והפחד והבושה – מי שלא הרגיש אין יכולים להטעים. איני יודע אם הכהן הגדול ביום הכפורים היה לו פחד כזה והרגש ובטול, כמו השעה שהיינו על ציון הקדוש וכו' (והעקר זוכים להרגיש דוקא כשהיו קדם בארץ הקדש, כי אז יש לו כלים לאור נורא כזה שאין כמוהו), עכ"ל.

ודבריו צריך עיון, כי הלוא לפי המבואר בתורה תנינא קט הציון בעצמו בקדשת ארץ ישראל ממש, ומה נפקא מינה להיות קודם בארץ ישראל. ודבריו גם כן קשים, כי אם העיקר זוכים על ידי להיות קודם בארץ ישראל, אז כל שכן הכהן גדול שעומד בקודש הקדשים יש לו כלים להרגיש הקדושה, והרי מבואר בספרים שהעיקר הוא הכלים, כי הרי מלוא כל הארץ כבודו, ויותר ממה שהעגל רוצה לינוק וכו'. ותכף כאשר יש כלים הם מתמלאים.

לכאורה מוכח דסבירא ליה, שמה שהציון הוא קדוש בקדושת ארץ ישראל ממש, זה אינו אלא מצד הרוחני, ולכן עדיפא ארץ ישראל שקדושתה בעצם הגשמיות שבה. ולכן רק בארץ ישראל זוכים לבחינת כלים.

אכן צריך עיון האם באמת ניחא לו לומר כן, שרבינו לא נותן כלים חס ושלום. ומה למשל עם כל המניעות להגיע אליו, הם לא נותנים כלים?

וי"ל כוונתו, כמו שמצינו הרבה פעמים, שלומדים יסודות בתורה במקומות אחרים, ואחר כך כאשר חוזרים ללמוד רבינו, רואים שנכלל בדבריו אותם היסודות, אף על פי שלא היינו מבינים אותם היסודות לולא שלמדנו אותם בפירוש במקומות אחרים. וכן לעניננו, שיש יותר הרגשה כאשר קודם היה בארץ ישראל, אף על פי שרבינו נותן את הכל, עם כל זה יש יותר הרגשה כאשר לוקחים בפירוש את הכלים בארץ ישראל.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Power of hope

Ramchal's prayers #7

The power of hope, binds one to HY even if their sins are iron partitions.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN 
קוּוּיָם שֶׁל ישְׂרָאֵל יַעֲלֶה לְפָניךְ לְהִתְקַשֶׁר בְּךָ בְּקֶשֶׁר אֶחָד. וְאִם עֲווֹנוֹתֵיהֶם הָיוּ מַבְדִּילִים בִּמְחיצַת בַּרְזֶל שֶׁהָיְתָה מַפְסֶקֶת בֵּינֵיהֶם וּבֵין אֲבִיהֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם, הֲרֵי כֹּחַ הַקְוּוּי "מְדַבֵּק" אוֹתָם בְּךָ, כַּאֲשֶׁר יִדְבַּק" הָאֵזוֹר אֶל מָתְנֵי אִישׁ יִרְמְיָה יג, יא). וְזֶה כּחוֹ שֶׁל מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ, שֶׁנֶּאמַר בּוֹ וְהָאֱמוּנָה אֵזוֹר חֲלָצָיו (יְשַׁעְיָה יא, ה), מְצַד יִשְׂרָאֵל שֶׁהֵם מַאֲמִינִים בְּךָ, גּוֹי שׁוֹמֵר אֱמוּנִים (יְשַׁעְיָה כו, ב), וְכָךְ אַתָּה תְּגַלֶה לָהֶם אֱמוּנָה שֶׁלְךָ, לִישׁוּעָתְךָ קִיִיתִי ה'.
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן


Wednesday, November 13, 2024

Meir Yimini obm

HH
13 Cheshvon 
It is told of Meir Yimini obm, once the friends were going door to door with the holy books of NNNNM, at one house they found great sadness, someone was gravely ill about to die, Meir Yimini asked them to give him a room, and he remained there the entire night saying Psalms, and the person was healed.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN 

Tuesday, November 12, 2024

Nanach way or the highway

HH this morning one of my neighbours, a little boy, asked me why I'm always dancing or laughing.
There was time when Breslovers would have answered in a way that was readily workable for the audience, the answer would be, because I a Jew, and this would give the little boy tremendous value and appreciation for his Jewish identity, especially since it was probably sorely lacking in his secular upbringing.
However, the Nanach approach never settles for anything short of Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN, even when this seemingly would cost the desired effect. E.g. When raising money, there are ways of presenting the cause so that they are closer to the givers heart, and that was what was done, but not by this Nanach, who tells the giver straight up, give for Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN.
And that is was the little boy found out, that with Nanach one can be happy and dancing all the time.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN 

Monday, November 11, 2024

הילולה של רחל אמנו

ב"ה 
יא חשון גם הילולה של המאור עינים.
ושים לב שרבינו גילה, כותל המערבי, מערב ראשי תיבות רחל מבכה על בניה, ורבינו גם הביא מחז"ל ושבו העבים אחר הגשם זה הראות שהולך אחר הבכי, שעל ידי הבכיה נחלש מאור העינים ר"ל, והרי המאור העינים נפטר בהילולא של רחל!
נ נח נחמ נחמן מאומן

Friday, November 8, 2024

היסורין שעושים ישמעאל רחמנא ליצלן

ב"ה 
בסוף פרשת לך לך
פסוק כ
ולישמעאל שמעתיך הנה ברכתי אתו והפריתי אתו והרביתי אתו במאד מאד.

הנה חז"ל אמרו בבראשית רבה פ"ט והנה טוב מאד זה המות.
וכאן כתיב עוד הפעם מאד, וי"ל שמכאן לקחו להם גם לענות ולייסר כידוע גודל אכזריותם השם ירחם, כי יסורים הם קשים ממות כמו שאיתא בגמרא והובא בדברי רבינו על חנניה מישאל ועזריה, אלמלא נגדו הוו פלחו לעבודה זרה.

נ נח

Thursday, November 7, 2024

Pogrom in Amsterdam

HH
Pogrom in Amsterdam.
When the contemporary rabbis ostracized the Ramchal he was forced to leave Padua (-gematria Uman) and he went to Amsterdam where the Sefardic community made him their Rabbi (they were utterly dismayed that the rabbis had forbidden him to divulge any secrets of the Kabala).
Amsterdam is gematria Na NaCh NaChMa NaChMaN 
and he was coming from Padua gematria Uman.
This is one example how the Ramchal was a harbinger of Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN 
אמסטרדם בגמטריא נ נח נחמן - והוא בא מפדואה ע"ה בגמטריא אומן, הרי קיים בעצמו נ נח נחמ נחמן מאומן. זה דוגמא אחת איך שהרמח"ל כבר היה מכין בשביל רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן.

Therefore what is going on in Amsterdam is clearly a strong message to take up the holy call of Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN 

Trump won 312 electoral votes

HH
312 is a well known number in Kaballah, the gematria of חדש - new, especially in the verse in Psalm 51 - a pure heart create for me Gd and a proper spirit make new in me.
312 represents the 12 tribes of Israel, each tribe with their unique permutation of the Tetragrammaton, 12*26 = 312.

312 is also the gematria of the initials of most of the highest true tzadikim 
שבי
Shimon Bar Yochai
Yisroel Baal Shem
Yitzchok Ben Shlomo - Arizal
Shlomo Ben Yitzchok - Rashi
Yitzchok Ben Simcha - the secret name of Rabbi Nachman 

Moshe Rabbainu went up to Heaven and took the שבי.

So all of this definitely insinuates a strong leader over the entire range of the people.

Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN 

Wednesday, November 6, 2024

תכלת בציצית לכל הדעות

ב"ה יש סמך מהאריז"ל שבאמת יש ג' סוגי תכלת (תוכל למצוא את זה דרך גוגל...), אז השאלה שלי, ואני קובע כבר פטנט על זה בעזה"י, לעשות ציצית לפי שיטת הרמב"ם, שיש רק צד אחד של חוט אחד תכלת, דהיינו מהשמונה היורדים רק אחד מהם, דהיינו חצי מאחד מהד' כפולים, צובעים תכלת. אז מה שאני מציע לעשות אחד מהד' חוטים, חציו תכלת סוג' א', וחציו תכלת סוג ב', ויהיו שנים מהשמונה, כשיטת הראב"ד, ולפי שיטת הרמב"ם יהיה קיום של שני שיטות בתכלת, וכמו שהמהדרין לובשים תפילין של רש"י ור"ת ביחד... נ נח נחמ נחמן מאומן!

חשבון הנפש

 ב"ה

האדם חייב לחיות בהכרת ההשגחה במידה כנגד מידה על מעשיו, שכאשר עושה טוב מטיבין לו וכן להיפך, וכאשר יש יסורין ח"ו להבין אם הם של אהבה או לאו, ומה המסר שלהם.

אכן היום כפי ריבוי העוונות היה מגיע רק יסורין ר"ל, ורבינו תמה עלינו איך נוכל לעשות תשובה בכלל, עד שקבע שהוא יעשה תשובה בשבילנו וכו'.

ולפי זה קצת קשה, כי האדם שסובל  ומשתדל לשפר מעשיו, אפילו שיצליח הרבה, הלוא עם כל זה, הלוא עוד לא הגיע למדרגה כזה שחי לגמרי בזכותו, ועדיין בעצם היה חייב הרבה לולא רחמי השם יתברך ובזכות רבינו. ואפילו שישגיחו עליו כפי מדרגתו, וכיון ששיפר מעשיו יטיבו לו, הרי זה יהיה רק לזמן קט, כי תכף כאשר הגיע למדרגה החדש שלו, כבר יתחילו לדון אותו כפי אותו מדרגה, שבעצם חייב הרבה והוא תלוי הרבה ברחמים הנ"ל. ונמצא שתמיד כמעט - עד שיזכה לתשובה נפלאה מאד - תמיד יהיה תחת עול גדול של דינים. וכמה שיעלה עוד יצרך להתמודד בחיובו ולסמוך רק על החסדים ורחמים הנ''ל.

נ נח נחמ נחמן מאומן

רפואה

 ב"ה

רפואה.

בשיח שרפי קודש ה-רמט ז"ל חלה פעם רבי מתתיהו כהן ז"ל באיזה מחלה פשוטה והלך לטפל אצל רופאים, וכששאלו אחד הרי אינו כדעת רבנו, ענה לו: חבל לי על הזמן להמתין עד שאתרפא בעצמי שלא על פי הרופאים. כי היה מתמיד גדול ומפלג כידוע, וכאומר שהיסורים מבטול התורה שיהיה לו קשים לו יותר מיסורי הגוף, ע"כ.

הדברים כהוויתן הם שקר, וצריך לחקור מה באמת היה. ואולי, וכן משמע קצת ממה שכתבו, היה מחלה עוברת, ולכן ראה ללמוד שבכהאי גוונא אין פגם לקבל איזה טיפול. ואף על פי שאפילו בזה היה ראוי לסמוך רק על אמונה, על זה תירץ את עצמו, שעדיף לו לשקע כוחותיו בתלמוד תורה, וזה כעין מה שרבינו אמר בחיי מוהר"ן תקא ז"ל מכבר אמר שחפץ מאד שיהיה לנו פרנסה. אף על פי שבטחון גם כן טוב מאד, אף על פי כן טוב מאד כשזוכין שיש לו מעמד פרנסה, כי במקום עבודת הבטחון במקום זה יעשה עבודה אחרת. כלומר כי אם לא יהיה לו מעמד פרנסה ויהיה לו בלבול הדעת מהפרנסה ויצטרך בכל פעם לחזק עצמו במדת הבטחון, במקום זה יעסק בעבודה אחרת והתחזקות בשאר עיני עבודת ה', והבן. ואף על פי כן אמר שהעקר הוא בטחון, עיין שם.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Tuesday, November 5, 2024

סיפורי מעשיות משנים קדמוניות אפילו בשביל הגוים

ב"ה 
מה שמסורה בידינו שהסיפורי מעשיות משנים קדמוניות הם גם בשביל הגוים, אין זה סתם שהמסרים הם שייכים גם להם, אלא כמבואר בתורה ס' האמורה על הסיפורים, שהצדיק צריך את הכח שאלו שאינם ראויים לשמוע ישכחו מה ששמעו. וכנראה שדייקא בסיפורים רבינו קבע את זה, ולכן אין פחד מי לומדם.
נ נח

Sunday, November 3, 2024

Eating

HH if there would be little diamonds in your food, no matter how delicious the food was, you'd be preoccupied with extracting them. So should our minds be preoccupied raising the holy sparks in the food.
A primary focus and goal in eating is to achieve the conception of the son and student of the true tzadik - the conception of HY filling and surrounding all existence. And reaching such intense desire that you don't even know what you desire, just absolute intense infinite desire. The desire of the Ain Sof.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MAyUMaN 

Friday, November 1, 2024

תרח הוליד את אברהם

ב"ה 
בלשון הגמרא תרח פירושו המתנה. ולפי זה יש לפרש תרח הוליד את אברהם, שהוא בחינת הבא לטהר אומרים לו המתן (עיין ליקוטי מוהר"ן תורה ו). נ נח