Pages

Wednesday, November 30, 2016

הרגשת טעם באכילה

ב"ה

ספר המדות אכילה אות ו: מי שאינו מרגיש טעם באכילתו ידע שנתק ממנו השם יתברך, עכ"ל

ואפילו הכי רבינו היה אוכל באופן שלא ירגיש הטעם כמבואר בשיחות הר"ן אות רמו ז"ל הייתי מסתכל על אכילתו, והיה מתכוין שלא להכניס הדבר שאוכל לתוך הפה והחיך וכו' ומי שאוכל כך כמעט שאין מרגיש שום טעם באכילתו ע"ש.

ובמקום אחר כתבנו על זה שהתם בסיפורי מעשיות היה דוקא מרגיש כל הטעמים שהיה מצפה, שתמוה מאד שלכאורה בתמימות היה צריך לוותר על כל הטעמים, ואולי העיקר בזה הוא הנמשל, ועדיין צ"ע.

נ נח נחמ נחמן מאומן

ללכת בתמימות ולעזוב את החכמות אפילו המותרות אפילו ששורשם במקום קדוש

ב"ה
רבינו הקדוש הזהיר אותנו לא ללכת עם חכמות כל עיקר, אפילו חכמה קדושה לא צריכים.

והנה בשולחן ערוך, אורח חיים סימן תרס"ד על הושענא רבא, כתב הרמ"א ז"ל
כָּתְבוּ הָרִאשׁוֹנִים זַ''ל שֶׁיֵּשׁ סִימָן בְּצֵל (ג) הַלְּבָנָה בְּלֵיל הוֹשַׁעְנָא רַבָּה מַה שֶּׁיִּקְרֶה לוֹ אוֹ לִקְרוֹבָיו בְּאוֹתָהּ הַשָּׁנָה; וְיֵשׁ מִי שֶׁכָּתַב שֶׁאֵין לְדַקְדֵּק בָּזֶה, כְּדֵי שֶׁלֹּא לִתְרַע מַזָּלֵיהּ, גַּם כִּי רַבִּים אֵינָם מְבִינִים הָעִנְיָן עַל בֻּרְיוֹ; וְיוֹתֵר טוֹב לִהְיוֹת תָּמִים וְלֹא לַחֲקֹר עֲתִידוֹת כַּנַּ''ל.
ולכאורה הוא פליאה למה הרמ"א מביא ענין זה בכלל בשולחן ערוך, איזה הלכה למעשה יש בזה, ולכאורה הרמ"א בא להורות שאין בזה משום איסור של לא תנחשו וכדומה, ודבר זה שורשו במקום קדוש ומותר לעסוק בו, ועם כל זה הרמ"א כותב שיותר טוב להיות תמים (שהוא המצוה שנאמרה בתורה ליד האיסור של נחישה ושאר דורשי עתידות ודורשי הטומאה וכדומה) עם ה' יתברך לגמרי.

נ נח נחמ נחמן מאומן!

Tuesday, November 29, 2016

What caused the fires?!

HH

Everything that happens has myriads of reasons, which are not mutually exclusive, on the contrary, each one is a bonafide correct cause for its own level and paradigm. E.g. regarding the holocaust, many people have faulted the assimilation and secularization of the Jews, others are very insistent that it was because of the talking idle chatter in the synagogues, and the Kabalists are certain that it was because the main study of Kabala was very forsaken - each group on their level had their trigger that they fueled and brought upon themselves this calamity. The most inner reason of the Holocaust we know, Saba revealed, was because of the persecution of the Breslover Chasidim in general - but in particular the pain that was caused to R' Yisroel Karduner (-as I've pointed out elsewhere that the Ishbitzer wrote that when Abraham had one thought not to chase after the 4 Kings - from this thought alone were created the 2,400,000 souls that didn't want to leave Egypt and died in the Plague of Darkness - thus we see that one thought of a true tzaddik can cause a real holocaust of millions of people R"L, and here they caused R' Yisroel Karduner - one of the 36 hidden tzaddikim, not one thought but many many many torments, and they tried to kill him, and ripped out part of his beard etc., so we can understand where Saba was coming from).

Similarly with the recent fires in Israel, many are saying that it was to obliterate the money of idolatry (as written in Sefer Hamidos), and many are saying it was because of the mockery of justice in the issue of berland a convicted rapist and extortionist who used his status as a rabbi and cult leader to commit atrocities and was sentenced to a mere few months (as written in Sefer Hamidos, that through laitzunus come fires R"L), and so forth other reasons were given. However the main inner reason seems to be that perhaps there was one or few less recitals of the holy song of redemption which is the name of Rabbainu: Na Nach Nachma Nachman MeUman! Each and every time one says Na Nach Nachma Nachman MeUman he/she effects a renewal of the entire world!

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

The One defining moment of your entire life and legacy

HH

The Torah says, "that is why they called him <Esau> Edom" - on account of his choosing the red red lentils at the cost of the rights of being the first-born of Yitzchok. So I'm just writing this down because it is mind boggling how the entire superpower of Edom - gained its name and identity from a few minutes of Esau's life, a little fressing indulgence (-because he was exhausted from murdering and raping etc. etc.).

Almost - on a similar vein Rabbainu berated one of his chief disciples, putting his hand on his heart, and saying for a fleeting pleasure of a quarter of an hour, one is willing to forfeit the future world?! (That was not an exact quote, just as it came to me by memory, look it up inside).

This also reminds of a story, in the conflict that developed between the Chozeh (Seer of) Lublin and the Yid Hakadosh ("The Holy Jew" who was actually a disciple of the Chozeh), there was a certain talmid chuchum that took a side (-I think of the Yid Hakadosh, but don't remember for certain - but I will continue on this assumption) - the Chozeh said, that the Satan had let that talmid chuchum alone for more than 60 years, to learn diligently and pray and his devotions in the service of Hashem - free passage - all so that he could take a more convincing opposition against the Chozeh.... So that was this guys - this big talmid chuchum and oavaid Hashem of 60 years - that was his  defining moment, when he stepped up to bat at a true tzaddik....

May we merit to be defined by the name of the holiest tzaddik Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Sunday, November 27, 2016

Matrix - מטריצה - עולם השקר והדמיון - - תראה הוספה נפלאה נ נח!!!

ב"ה

הרמח"ל בחיבורו הנפלא יחוד היראה (נדפס כעת ספר קיצור הכוונות עמ' שיג):

וכלא קמיה כלא חשיבי (זוהר פרשת בראשית יא:)” - הוא מה שנתפרש בסוד הידיעה והבחירה, שכל מציאות העולמות אינם אלא כמי שחולם חלום ויראה דבר בדמיון, כך הכח השלם של אין סוף ב"ה שאין בו זמן – נראה לפי דר הזמן, וכשרוצים להסיר מזה הדמיון – הרי אין המציאות כלום, וסוד זה (תהלים עג:כ), “כחלום מהקיץ אדני בעיר צלמם תבזה,” כי אין מעשה הס"א כלום, כי כבר עובר דמיון זה ואינו כך, וזהו "כלא חשיבי". והוא סוד: “כל הגוים כאין נגדו", כי אינם נמצאים אלא בבחינת "לא" זה. ובאמת ישראל אינם כך, כי הם לפי שורש הטוב, שהוא טובו יתברך שמו הנמצא בפועל ממש. כלל הענין הזה – כמו מי שיסתום חלון חדר אחד בזכוכית בעל גוונים, והשמש מכה בו לפי עצמו בלי שינוי – ונראים בחדר עמה מיני גוונים וריקומים יוצאים מניצוצי השמש עצמו כאלו הוא מרוקם כך. ומי שהוא בחדר לא יוכל לראות אלא כך, ואי אפשר להבין הניצוץ ההוא בדרך אחר. כן האין סוף ב"ה פועל בדרך שלמותו, ושם לפניו מסך הצמצום, שבו תלויים כל הגוונים האלה, והם כל חוקות הטבע מראש ועד סוף. וכל הדברים האלה הם לפי האין סוף ב"ה בדרך אחר ממש, שאי אפשר לנו להבין אותם איך הם, אלא זה ידענו, שכל אלו הדברים הנראים לנו במציאות שהם כך – אין זו ענין הדברים ההם כלל, כי אם ענין נעלה מזה הרבה. אלא לפי הזכוכית הסותם השמש – הוא נראה לנו כך. כך ענין הזמן איננו כלל אלא מה שאנו מדמים הטבע כמו שנראה לנו לפי הצמצום. הלא נראה – בחלום עצמו יראה לנו שעברו ימים ושנים בתוך חלום אחד, והחולם נראה לו שהוא כך ממש. כך אנחנו בהקיץ בעניני הטבע אנו משערים מה שאנו רואים, וקרואים לזו השיעור – זמן, כאלו יכול להיות שעה אחת או רגע אחד, כשני החלום שהם באמ רגע אחד, והבן היטב. עכ"ל.

וראה זה פלא, הלילה אחר שכתבתי את זה ביום, נזדמן לי לעיין במסכת סנהדרין (לג.) וראיתי רש"י שם ד"ה האם שלה שכז"ל בית הריון ונקראת טרפחת ושלפוחית ובלעז מטריצ"ה, עכ"ל. והשתוממתי כי רק עכשיו כתבתי על המילה הזו "מטריצה"- שהיום הוא התרגום של matrix (שבאמת פירושו הסביבה וכדומה, ולכן שפיר יש להבין שענינו בית הריון - וכמו הבדיחה על המכחישים מעשה בראשית, על שני עוברים במעי האימא ואחד טוען להשני שזהו זה, והשני מבטיח שיש עולם מלא מחוץ, והשני צוחק עליו). ורק אז שמתי לב שהמילה הזו "מטריצה" הוא בדיוק בגמטריא נ נח נחמ נחמן!! (שהוא השיר של הצדיק שמתקן אפילו בתוך החלל הפנוי כמבואר בלקוטי מוהר"ן תורה סד)!! מאומן!

סיפרתי את זה לחברים, והם אמרו לי שעוד לפני שיצא הסרט the matrix, אהרן פץ ז"ל פגש עם מוצאי הסרט וסיפר להם על נס הפתק ועל הזוהר שמספר על שני אנשים שקבלו פתק. אז יכול להיות שכל הסרט הזה היה מעשה ידי הפתק הקדוש.

נ נח נחמ נחמן מאומן!

קצת הערות על פרשיות וירא - חיי שרה - תולדות

ב"ה



פרשת וירא

כ:ו ואמר אליו האלקים בחלם גם אנכי ידעתי כי בתם לבבך עשית זאת ואחשך גם אנכי אותך מחטו לי על כן לא נתתיך לנגע אליה.
מחטו לי – כתיב חסר אלף, רמז על פתחו לי פתח כחודו של מחט – אז השם יתברך פותח כפתחו של אולם שבה"ו מ' – ל"י אמה.

ויש להתבונן מתשובתו של הש"י שאילו אבימלך היה בזדון שולח יד בשרה השם יתברך לא היה מעכב, וכמו שבאמת השם יתברך לא עיכב אותו מלקחתה. והוא פלא גדול. עמוד והתבונן, ואכמ"ל.


כ:ט-יא ויקרא אבימלך לאברהם ויאמר לו מה עשית לנו ומה חטאתי לך וכו' וכו' פסוק י': ויאמר אבימלך אל אברהם מה ראית כי עשית את הדבר הזה, והנה בפסוק הראשון (פסוק ט) אבימלך היה לו כל מיני שאלות קשות, וכן תראו בטעמים על הפסוק כל מיני תנועות גדולות (קדמא ואזלה, דרגא תביר), ואברהם אבינו בכלל לא ענה לו, לא התיחס, עד ששוב הוא חזר לשאול בפסוק השניה (פסוק י) ושאל בנחת מה ראית, מה היה החשבון שלך, אז אברהם אבינו ענה לו.


כ:טו ונכחת. פרש"י ברור דברים ובלע"ז אשפורפי"ר. ארפי"ר בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, נשאר שפ"ו – שהוא גמטריא דוד בן ישי כמבואר במכתב של ר' שמשון מאוסטרפוליר והרי זה דברים ברורים!

כב:ג וישכם אברהם בבקר ויחבש את חמרו ויקח את שני נעריו אתו – ופרש"י ישמעאל ואליעזר. והנה על הפסוק לקמן (פסוק ה) ויאמר אברהם אל נעריו שבו לכם פה עם החמור, אמרו חז"ל עם הדומה לחמור, שהם לא ראו את הענן קשור על ההר, רק הוא ויצחק הבחינו בו. והנה ישמעאל ואליעזר שניהם מלומדים היו בראית מלאכים (וכמו שמצינו בהגר אם ישמעאל – ברש"י לעיל טז:יג "אחרי רואי אותם בביתו של אברהם, ששם הייתי רגילה לראות מלאכים" והרי ישמעאל ואליעזר על אחת כמה וכמה שבפירוש בתורה שדיברו ועסקו עם מלאכים), ועם כל זה לא היו רואים את הענן קשור על ההר! וזה מזכיר את הקטנות אמונה של הגר אם ישמעאל שאפילו שהיתה רגילה במלאכים הרי היתה מקנטי אמונה כמו שהורו חז"ל ממה שמלאה את החמת מים (כא:יט) מיד אחר שראה נס כזה שהשם יתברך המציא לה באר מים בתוך המדבר. הרי שאפילו אלו יראו מלאכים וישיגו מה שישיגו, הם לא שייכים בכלל לקדושת בית המקדש בית אמונה טהורה ואמיתית בהשם יתברך.


פרשת חיי שרה


כד:לב ויבא האיש הביתה ויפתח הגמלים, משמע שהגמלים שתו כאשר עוד לא הותר זממם, שזממם היה רק נגד אכילה.


כד:לט ואמר אל אדי אלי לא תלך האשה, פרש"י אלי כתיב, בת היתה לו לאליעזר, והיה מחזר למצוא עילה שיאמר לו אברהם לפנות אליו להשיאו בתו, אמר לו אברהם בני ברוך ואתה ארור ואין ארור מדבק בברוך, עכ"ל. ויש לאמר שמעיקרא כאשר התורה מספר איך שאליעזר שאל מאברהם אולי לא תאבה כתוב אולי מלא, כי לא היה שום סיכוי, רק אחר כך כאשר אליעזר מספר להם את הסיפור רק אז – כאן – כתוב אלי חסר, כי מבואר בספרים שכאשר לבן אמר לו בוא ברוך ה', אליעזר באמ יצא מכלל ארור ונכנס בכלל ברכה, אז עכשיו ממש היה לו כבר תקוה חדש וממשית שהוא יכול לזכות לזה. אכן עם כל זה בתו נולדה לו בהיותו בכלל ארור.



כה:יא ויהי אחרי מות אברהם ויברך וכו' כרש"י ז"ל דבר אחר אף על פי שמסר הקב"ה את הברכות לאברהם, נתיירא לברך את יצחק, מפני שצפה את עשו יוצא ממנו, עכ"ל. וזה אברהם שהתפלל על סדום, שכתבו המפרשים בגלל הטוב שעומד עדיין לצאת מבנות לוט, וכאן הרי כל הטוב יוצא ביצחק, ועם כל זה לא רצה לברכו בגלל הרע שיצא ממנו, הרי מבואר ההבדל הגדול, בין להתפלל להצלה ובין להמשיך ברכה וק"ל.




פרשת תולדת
כה:כב ויתרצצו הבנים בקרבה ותאמר אם כן למה זה אנכי ולך לדרש את ה'.
ורבו השאלות, וביניהם, איזה שאלה היא זו למה זה אנכי, הרי היא בתפקיד להביא נשמות לעולם, ולמה היא לא שאלה את יצחק והלכה לבית מדרש של שם ועבר?

וי"ל שהרי רבקה קבלה כבר מיד מאליעזר שני צמידים רמז לשני לוחות מצומדות (רש"י פרשת חיי שרה כד:כב), ועל כן היא חשבה שהילדים בבטנה הם כנגד שני הלוחות, ושאלה איך יכול להיות שזה עשו הבכור הוא כנגד אנכי – הלוח הראשון? ועל כן היא הלכה דייקא לדרוש את ה', שאת ה' לרבות תלמידי חכמים, כי יצחק בודאי כולל הכל, ולא תוכל ללמוד ממנו, רק צריכה ללכת לבית המדרש של שם ועבר, ולראות איך זה מסתדר בין שני תלמידי חכמים.


נ נח נחמ נחמן מאומן

פרשת תולדות - נס הפתק הוכחה נגד ליצני הדור

ב"ה בפרשת השבוע - פרשת תולדות - יש הוכחה חזקה על נס הפתק:

קטע מלקוטי נ נח

ב] יש מקשים על מה שבארנו בענין האמונה שהכל יפה אבל מנא לן שרבינו נחמן הוא הרב"י – ר'אש ב'ני י'שראל (לק”מ קיא), שצריכין להאמין דוקא בו. והנה באמת רבינו בעצמו גילה מי הוא, שהוא נ נח נחמ נחמן מאומן, שום צדיק גילה את זה, ופשוט וברור שזה גילה את זה הוא זה. כמו מי שבוחר חתימה, אז זה החתימה שלו, ואם מי שהוא אחר יחתום אותו יהיה זיוף, אבל אם רק הוא חותם ע"כ זה חתימתו (וזה אחת מההוכחות נגד הליצנים שאומרים שהולדת הפתק היה ע"י לץ, כי ע"כ זה שחתם את זה לראשונה הוא הבעלים שלו, ואי אפשר לומר שהלץ הזה הוא נ נח נחמ נחמן מאומן..וידוע מה שהבריסקר רב אמר לפרש רש"י בריש פרשת תולדות, שהיו ליצני הדור אומרים מאבימלך נתעברה שרה, שמה הועילו בליצנותם, עיקר הנס היה ששרה היתה בת תשעים, לא שאברהם בן מאה שנה הוליד. ותירץ שזה ענין הליצנות כאילו הנס היה בשביל אבימלך. וכן כאן הנס – עוצם המסר והגילוי של הפתק הוא עצום ורב פלא נוראה, אז באים הליצנים ואומרים שנס הזה היה על ידי איזה לץ. אכן אי אפשר כנ”ל כי איך הלץ השיג קלסתר פנים של נ נח נחמ נחמן מאומן, כי עוד לא היה בעולם, ורק נ נח בעצמו היה יכול לחתום ככה כנ”ל). והרי כל תורה ותורה שרבינו גילה, כל תורה עדות על זה שגילתה שהוא יודע ממנה, שהוא השיג ידיעתה וגילתה לעולם. משל למה הדבר דומה לילדים קטנים שמתווכחים מי יותר חכם, ואחד אומר שהוא הכי חכם כי הוא יודע לספור עד עשר, ואחד אומר שהוא יותר חכם שהוא יודע ספר שלם בעל בפה, ואחד אומר שהוא יודע עשרים ספרים בעל פה, וכו', והנה בודאי זה שאומר שהוא יודע עשרים ספרים בעל פה יותר חכם מזה שמתפאר שודע לספור לעשר, שהרי הוא כבר גילה שהוא יודע לספור לעשרים. והנה אם היה קם ילד ויתפאר שהוא יודע ממחשבים, מאלגברא וקלקלוס וסטאטיסטכת ופיזקת ועוד ועוד, הרי הוא מזכיר ומגלה מושגים ששאר הילדים לא התחילה להתמודד אתם, ובדיבורו לבד הוכיח שהוא יודע יותר מכולם. וכן רבינו בכל תורה שגילה הראה שהוא עלה על כל הצדיקים, שלא מצינו משום צדיק אחר גילוי תורה גבוה כמותו.

שמא תאמר שאין לנו האפשרות למדוד ולשער בין צדיקים לדעת חשיבותם, ואין כח לאדם להכיר אלא במה שיש לו בעצמו (ויוע' בספר מי השילוח, שכאשר השי"ת הוכיח את מרים ואהרן על דברתם במשה רבינו ע"ה, ע"כ הטעימם מנבואת משה ע"ש), ואיך נדע אמיתת הצדיק? אחר שמוכיחים הצדקות של הצדיק, שהוא באמת צדיק, חייבים להאמין בו ולשמוע אליו. והרי רבינו העיד על עצמו שהוא הרב"י, ואין כאן מקומו להביא כל הגדולות שרבינו הקדוש העיד על עצמו ששום צדיק התפאר בהם, ורק מעין כמותו ביחידי סגולה בצדיקים האמיתים הכי גדולים שבדורות. למשל הרמח"ל באחד ממכתביו לאחר שכותב על עצמו גדולות כותב שעליו דומיה תהלה, זאת אומרת שבכלל אין לנו שכל להבין ולהשיג גדולתו, ועם כל זה הרמח"ל כותב בפירוש שהוא לא הגיע לשליש ולרביע של האריז"ל. והגדולות של הרשב"י ידועים. ולא מצינו אצל שאר צדיקים התפארות כמותם, ואולי לפעמים איזה דיבור אבל לא בכל התוקף כנ"ל [שאל דיבורים בודדים מסתמא הכוונה לאיזה בחינה, אבל ברבות הדיבורים והגילוים ע”כ מראה ומוכיח הענין]. אלא שהיו כמה בבחי' ר'שעים ב'חשך י'דמו, שהתפארו בשקר, שמו יש"ו וש"צ ימש"ו ועוד ואחרון שהתפאר שהוא משיח, אבל כל אלו סופם מעיד עליהם יותר ממאה עדים שכל ענינם שקר וכזב. ועל כן כיון שרואים צדיק מוחזק בצדקות וביראת שמים ובחסידות, בודאי חייבים להאמין לו ככל אשר יאמר. ורבינו בעצמו היה חוזר על מה שהעולם היו אומרים עליו, שאו שהוא צדיק וקדוש שהעולם עוד לא ראה כדוגמתו, או שהוא וכו' ח"ו, והרי כל מי שמעיין קצת בדבריו הקדושים צריך להודות על אמיתתם, ועל כן על כרחך צריכים לקבל ולהודות לכל דבריו הקדושים, ולקבל שהוא הוא מה שאמר על עצמו. ועלינו לציית לו ולקבלו כראוי.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Tuesday, November 22, 2016

Artificial Intelligence - AI

HH

When Artificial Intelligence develops to its optimal modus operandi - it will reveal that it is in fact imbued by the trapped spirits of humans, as the Bal Shem Tov revealed that everything about us (-what we wear, what we eat, etc.) is possessed by these spirits that need rectification. Ultimately, B"H sooner than later, they will all get their rectification, and the machines will be revealed and be known by the angels that are in operation - just as the angels served Adam before he sinned.

This was all explained at greater length in an earlier post which can be found here: http://naanaach.blogspot.co.il/2015/08/machine-angels.html

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

אל הנער הזה התפללתי (שמואל א:א:כז)

ב"ה
כבר ידוע לנו שההלכה שהמתפלל צריך לכוון תפילתו שיעלה דרך ארץ ישראל, דרך ירושלים, דרך בית המקדש, דרך קודש הקדשים, דרך הצדיק - כי עיקר בית המקדש, עיקר אבן השתיה הוא הצדיק האמת (כמבואר בבא בתרא על הפסוק לה' מצוקי ארץ, שהצדיק בבחי' אבן השתיה, וכן בעוד הרבה מקומות בדברי חז"ל), ולכן בא הנבואה שלעתיד לבוא הגוים יתפללו אל היהודים (ישעיה מה:יד "ואליך ישתחוו אליך יתפללו"). כי היהודים אז יהיה להם ממש הצורה והתפקיד של בית המנוחה להשכינה הקדושה.

ולפי זה י"ל שזה מה שחנה אמרה אל הנער הזה התפללתי, שמקום השכינה שחנה היתה בונה בעבודת השם שלה, שדרכה היה מכוונת תפילותיה, היה כפי נשמת שמואל הנביא, ולכן לפי הגמרא (ברכות דף לא:) ששמואל הורה הלכה לפני רבו אלי הכהן ונתחייב מיתה, ועלי הבטיח לחנה בן אחר יותר גדול, וחנה סרבה, וטענה שהיא לא מוותרת על שמואל, כי אל הנער הזה התפללתי, כי זה היה בחי' תוכנית בית הקדושה שלה, ועוד הרי בית המקדש הוא בין כתפיו, בחי' נחית פורטה כמבואר במס' זבחים (נד:), ולכן דוקא רצתה שמואל הנביא.

נ נח נחמ נחמן מאומן

נ נח מולך באתכסיא

ב"ה
בתורה נו - ובשיחות השייך לה בחיי מוהר"ן מבואר שרבינו הקדוש מולך על כל העולם באתכסיא, ורק טיפה ממלכותו נתגלה על קרוביו.
והנה השם שד"י מרמז על ארבע פינות המרכבה, כי ש' זה שלושה ווי"ן - וו"ו - שהם הג' אבות, קו ימין - אברהם אבינו - קו שמאל - יצחק אבינו, קו אמצעי - יעקב אבינו (וי"ל שלפעמים זה שין של ד' ווי"ן, כי יעקב וישראל עם שני פרצופין). נשאר ד"י של שד"י, שהוא דוד - בגמטריא י"ד. ודוד מנגן ביד, וזה בחי' עקידת יצחק, שהשם יתברך אמר לאברהם "אסקתיה אחתיה" (ב"ר מובא ברש"י סוף פרשת וירא - כב:יב), שזה בחי' עליות וירידות של השיר, כמובא כמה פעמים בדברי רבינו בבחי' מדלג על ההרים. וזה מה שיצחק אמר לאברהם אבינו "איה השה לעולה" - שה - זה בחי' שד"י - כי אות ה' של שה - הוא ד"י. והיינו ששאל את אברהם איך יתקיים המרכבה רק בעבדותן לבד, הרי חסר עדיין יעקב ודוד. ואברהם אבינו ענה לו ה' יראה לו העולה בני. בחי' ראיה, שהוא בחי' אור העין, דוד זה הבת עין, ויעקב אבינו - בחי' אמת - הוא האור. וזה העולה בני - בן י' - כי השיר, בחי' עליה וירידה, הוא בחי' י' כמבואר בלקוטי מוהר"ן (תנינא ח) שמשה רבינו דלג וקפץ עשרה - בחי' קול יעקב, בחי' שיר פשוט כפול משולש מרובע. כי עוד היו צריכים להוציא את השיר והנגינה הזו בפועל, כי הוא רק בנעלם של השם ש-ד-י: ש-ין ד-לת י-וד, הנעלם של שין דלת, בגמטריא ת"ץ, ועוד א, שהוא הדרגה הראשונה של העשרה מדרגות של נ' שערי בינה (כי כל שער כלול עשרה, הרי שהדרגה הראשונה של השער החמישים הוא תצ"א, ועולים עד תק), והוא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, והוא מולך באתכסיא, בנעלם, עד שנזכה לראותו עין בעין בב"א. ולכן רבינו צוה עלינו לצעוק "איה". איה השה, הנעלם של שד"י, לעולה, איה השיר פשוט כפול משולש מרובע: נ נח נחמ נחמן מאומן!


נ נח נחמ נחמן מאומן

למד בתחילת התיבה הוא כמו הא בסוף התיבה - ללכת שמה

ב"ה
רש"י מביא את הכלל הזה כמה פעמים, שלמד בתחילת התיבה הוא כמו אות ה' בסוף התיבה, שמורה שהולכים לאותו כיון.

ופעם ראיתי ממישהוא שרצה לטעון שעדיף לשים את ה' בסוף, כי תמיד משתדלין לדבר הכי פחות - משהו כזה.

ונראה יותר לפרש שכאשר נוסעים, באמת לא יודעים בכלל עד שמגיעים - ועכשיו יש לי בעזה"י הרבה עבודת בית לבדוק איך הכלל הזה מסתדר למעשה בכל התורה.

ויש להעמיק עוד על פי הלכה שכל הנטפל לשם מלפניו מותר למחוקו כגון ל' מלה' וב' מבאלקים וכיוצא בהן אינן בקדושת השם מה שאין כן האותיות שנטפלות אחריך כבר הם בקדושת השם ואסור למוחקם (רמב"ם יסודי התורה פרק ו), ולפי זה יש לומר שעדיפות הה' בסוף התיבה מרמזת שמקום המיועד שמגיעים אליה יכול לקדש את הדרך והנסיעה אליה.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Saturday, November 19, 2016

Know Your Warriors

HH

Just saw this little story from Yehoshua Sofer - who goes by the title Abir - as universal master of martial arts - in a system based on the holy letters of the Aleph Beth (you can see videos of him in action on the youtube, and he has weekly classes....) - may HY bless him.

So Y.S. tells over that he would read aloud to Saba from holy books for hours on many nights, and once after reading for some time, Saba was sitting motionless, so he wanted to see whether or not Saba was sleeping, so he tried making a very slight change, instead of saying R' Cheeya he changed the name to that of another holy Sage frequently mentioned together, and immediately Saba sprang up and told him that he shouldn't forgo saying the holy name R' Cheeya, Saba told him all about who R' Cheeya was, many stories, to give him a better idea of who R' Cheeya was and how valuable it is to just say his name. Saba ended by saying, in heaven on judgement day they will ask you מה חמית ומה פשפשת  (questions of how much one merits to fathom of HY and His Torah, in Likutay Moharan volume 2 Torah 7 - Rabbainu says that these are questions pertaining to the highest tzaddik who is in the aspect of Ma"h and "sleeping" see there the story that R' Eliezer was sleeping and R' Yehoshua was awake, and R' Eliezer's sleeping is referring to a very high level of conception of Hashem Yiburach the aspect of the ultimate knowledge of not knowing, the aspect of a son, whereas R' Yehoshua who was awake, was only in the aspect of a servant attaining the knowledge of the absolute Presence of HY), not if you tested R' Yisroel Ber. In this way Saba revealed to YS by an amazing slight hint his high level of the tzaddik who is in the aspect of a son, who is in the aspect of sleeping, as explained in Likutay Moharan.

The Abir has many many more amazing stories he saw and experienced with Saba which he shares in his lessons.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Wednesday, November 16, 2016

Shlomo Carlbach

HH It is now the hillula of Shlomo Carlbach, someone just told me today that when R' Shlomo met Saba (they met in Manhattan and spoke privately for some time) he wanted to drop everything and follow Saba, but there was some discord among the chevra hanging out by Saba - I still don't know the details, somehow particularly affecting R' Shlomo personally, and he backed off. Even still B"H he merited to be in Uman, and to sing the holy Petek of Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Hafatza does things - reaches way beyond we can imagine!

HH

Back in the summer of 2008, Tzvi Shinerman and I took a long trip to Bridgeport, Connecticut to a crazy alcohol-drug disco party "Gathering of the Vibes" - to do what we could to spread the light of Na Nach Nachma Nachman MeUman.

You can read about some of the adventure here:
http://www.nanach.net/search?q=bridgeport

Anyway just now one of the big Nanach friends on facebook realized that it was me that he had met there - when he was nebach very far from Nanach, and now B"H he's right up there! NNNNM!

Tuesday, November 15, 2016

Humility

HH

How can one attain humility, isn't one's own ego always going to be at work for any attainment (-Rabbi Nussun actually asked this from Rabbainu - and I discuss this there B"H)?!

One has to invite upon himself a realization of something much great than himself. Imagine walking into a miniature world made of sparkling crystals and diamonds and gems - you would forget about yourself - you would just be in awe - that is already humility. Now imagine every step you take you see that you are smearing the surface and darkening the room etc., you would want to disappear, that is real humility.

We must pray to start to get some real conception of the utter magnificence of what the world is about, and we will just want to melt into the surroundings without leaving any markings.

This is in fact the humility of HY, Who created the world with all of creation and left it with no visible trace of Himself.

This is one step of understanding. Now we can understand that in reality all of creation is like a garment to HY who is hiding behind it, revealed and concealed. When one praises G-d's creation, he fixes the garment so that it is revealed. And this is what it says in Psalms, Hashem reigned haughtiness He wears.... The haughtiness of the world that stands as an entity of itself, is in reality G-d's garment of humility which shows His utter unparalleled greatness.

May we merit to many more steps of understanding.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Crazy Crazy Crazy Crazy Crazy

HH

If you scream the truth you know at others, they will hear you and suspect you are crazy, and rightfully so, but when you scream the truth you know inside yourself, others will begin to wonder what it is they can't hear and suspect that they are crazy, and rightfully so.

Simcha Nanach

Do not attribute bad things that happen to you to good things that you did

HH
This is a rule Rabbainu revealed in Words of Rabbi Nachman, article 298. In the Hebrew below I explain that there are times that good things do have bad ramifications, just that in general especially when one isn't one hundred percent certain, then he should fault the bad with the bad...

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

שיחות הר"ן רחצ
אתם תולים הכבדת החולאת במצוות, טוב וראוי יותר שתתלו בעברות.

רבינו בעצמו תלה מיתת בנו על מצוה שעשהוכן רבינו אמר שהוא לא יכול להגיד למישהו למסור נפשו על משהו כי יתכן שיצא איזהו משהו לא טוב מזה וכו', וכן יש כמה וכמה וכו'. אלא שכאשר האדם אינו ברור לו, ואפילו אם יודע אלא שיש אפשרות להאשים את העבירה, אפילו רק באתגליא, אז רבינו מורה לנו שבודאי זה מה שמוטל לעשות.


נ נח נחמ נחמן מאומן

צריכים להיות חדש

ב"ה

רבינו הקדוש אמר (חיי מוהר"ן טו) 
וכן רבינו אמר (שיחות הר"ן נא)
    אין טוב להיות זקן (קז) הן חסיד זקן, והן צדיק זקן, זקן אין טוב. כי צריך רק להתחדש בכל יום להתחיל בכל עת מחדש.
וכן רבינו גילה שכל אחד מישראל צריך לקשר נשמתו בכל הי"ב שבטי י"ה (לקוטי מוהר"ן לו)
 כי תקון של הרהורי זנות שבא לאדם, שיאמר 'שמע' ו'ברוך שם'. כי תאות נאוף היא באה מעכירת דמים, הינו מטחול, שהיא לילית, שהיא שפחה בישא, אמא דערב רב (הק' התקונים ובתי' ג' מתקונים אחרונים). שהיא מלכות הרשעה. ומלכותא דשמיא, הוא בבחינת גבירתא, "אשה יראת ה'" (משלי ל"א) שהיא בבחינת ים של שלמה העומדת על שנים עשר בקר, שהם שנים עשר שבטי יה (זהר ויחי רמ"א). וכשאדם מקבל עליו על מלכות שמים באלו הפסוקים, שכולל את נשמתו בשנים עשר שבטי יה, ומפריש את נשמתו מנשמת ערב רב, הבאים מאשה זונה, שהיא שפחה בישא, שהיא בבחינת (בראשית ט"ז): "מפני שרי גברתי אנכי בורחת", שהתאוה בורחת ונפרדת ממנה. ואם אינו משתדל לגרש את האשה זונה, אזי הוא בבחינת (משלי ל'): "שפחה תירש גברתה"; כי בשני פסוקים אלו, יש שתים עשרה תבות, נגד שנים עשר שבטי יה. וארבעים ותשע אותיות, כנגד ארבעים ותשע אותיות שבשמות שבטי יה. ובקבלת על מלכות שמים, הוא בחינת ים של שלמה. הוא נפרד מנשמותיהן דערב רב, שהיא שפחה בישא, אשה זונה, ונכלל בנשמות שבטי יה, בחינת אשה יראת ה'

וע"ע בתורה יט, שעל ידי ביטול תאוות ניאוף אותיות של מעשה בראשית מאירים בכח.

ולכן אתי שפיר מה שהאריז"ל גילה בכוונות לתיקון חצות על הפסוק ורוח נכון חדש בקרבי, "חדש" בגמטריא י"ב פעמים של הי"ב צירופי הוי"ה (12*26=312), כי ידוע שהי"ב צירופים הם כל אחד לאחד משבטי ישראל. ובאמת כל הבריאה בכלל, בחי' הויה, הוא בראשית, בשביל ראשית, בשביל השבטי י"ה. ויהודי צריך להיות תמיד חדש באור השם, אור אין סוף ב"ה.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Monday, November 14, 2016

When the World Became More Merciful Than G-d Almighty

HH

The Lord, Creator of the entire universe and those living in it, provided for the relationship of boss-employee, and also for that of Master-slave. Of course the slave that HY allows for, is provided very strong rights and he must be treated properly, respectfully, and all his needs cared for, but nevertheless he is a slave to his master. Today that idea became worse than taboo, anyone even so much as to suggest such a notion is considered G"F as being worse than an ardent bigot and racist. But the sad truth is that there are presently tens of millions of refugees (-who knows really how many, because the media is just one big lie, but they do seem to convey that there never was such a thing in history of so many millions of homeless refugees), many of them are willing to put their lives at enormous risk to try to sneak into some accepting country, because that is by far a better chance and alternative to their current dire position. So these millions of people languish in subhuman conditions. No country wants to take them in, because taking them in means giving them full rights of a citizen, and also invites all the crime and hatred that these people are about. In former times this was not a concern, there was not such thing. These people would gladly be taken and inculcated into societies, they would just not be given the full status of a regular citizen - and of course in those days with no checks and balances obviously there would be a lot of people taken advantage of, which is undeniably cruel and terrible. However, why can't we ask a mother getting on an overloaded boat which has a very high chance of sinking, and as she boards with her little babies, why can't she be given the choice to be accepted warmly in someones house as a live in servant - with no full status rights, just a servant, who must work for her masters, and in return - she doesn't have to die at sea with all her children, nor does she have to live in subhuman conditions with the threat of being killed or dying always in front of her, because the world can not bear to see themselves better than her, masters over her, so they rather opt to let her die in misery. The world today abhors that one man can be a master over another, better that the other should die is squalor. The world has taken to be the master of the G-d....

Of course I write all this very hypothetically for the greats who are so much smarter and more capable than me, to consider and reject.

May HY bring already the complete utter freedom of Na Nach Nachma Nachman MeUman to the entire world!

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Sunday, November 13, 2016

Get Revenge!!!

HH

Have you ever wished you could get revenge against the demons that drove you crazy, driving you to lusts and desires that pushed you to the brink?!

So Rabbi Nachman says, for sure! Go for it! Water the trees! Spread the holy message of Na Nach Nachma Nachman MeUman! This is cataclysmic demolishing and punishment for the demons, it wipes them out!

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Thursday, November 10, 2016

לך לך

ב"ה
רבו הדורשים את הלך לך - לאן ללכת. אז בעזה"י י"ל לך לך - לך ל"ך" - ך' היינו הכתר (שהוא בחי' הרצון וכו'). וכמו שגילה האריז"ל בכוונת למנחה של שבת, כי מאתך היא מנוחתם, מאתך - מאות ך' - מהכתר.

שנזכה לרצונות אין סוף להשם יתברך...

נ נח נחמ נחמן מאומן

Wednesday, November 9, 2016

Stories of Saba Yisroel and R' Yisroel Karduner as heard from Morris Sasson

HH

Last night by Rachel wife of Rabbi Akiva (or according to many it is just a money scam) we merited to make a huge barbecue - in honor of the hilula of R' Yisroel Karduner (/Czek-happy, Halpern, Breslover) with the Nanach, and Morris recounted many awesome things he heard and saw by Saba Yisroel.

Here I am jotting down from memory as fast as I can, and I do not claim complete accuracy.

Morris n"y who was married to the granddaughter of the Baba Sali, met Saba Yisroel right after Morris had visited a certain false messiah in the U.S.. Saba asked him why he went - and he told Saba that he believes there is a Tzadik Yesod Oalum and he is in search, so Saba asked him why he didn't settle for that fraud or his wife's grandfather, and he told Saba that they are cute and sweet, but he can't seem them as being the Tzaddik, and that they didn't effect any good change in him, and they had similar conversations, with Saba playing "dumb", and Saba also warned Meir Yimini not to let Morris hear from him any derogatory talk about the fraudulent rabbis, lest he get turned off. But eventually Morris did hear from Meir Yimini a very strong epithet against one of them (I think the false messiah...) and Morris was astounded and challenged him, and Meir defended himself saying that Saba himself had said this, so Morris confronted Saba, and Saba asked him where in the world he had heard such a thing, so M. told him that Meir had said it in Saba's name, so Saba said, nu, nu....

Morris said more of his story of how he got close to Saba, but I won't go there now.

Saba said that R' Yisroel Karduner was always praying, even when he was tying his shoes (-This is actually a praise give to Rabbainu, whose lips were always seen moving in prayer, in contradistinction to the Litvaks who would opt to always be saying Torah. Today obviously the highest would be, to be always be singing Na Nach Nachma Nachman MeUman!).

He recounted the story of how R' Yisroel Karduner's prayers saved the son of Saba's fried who was shot by thieves and the bullet lodged in his brain, and the doctors (in Egypt I think he said they brought him, there were still no real hospitals in Israel then) obviously said there was no hope, and the guy lived for like forty years after, till he died of old age with the bullet in his brain....

Saba's wife got extremely sick (when he was in his early twenties) and she was already put in a ward of those dying, and besides for being very worried about losing her, he was petrified that he would lose R' Yisroel Karduner, who was adamant that one must be married in order to properly serve and be loyal to HY (may He have mercy on me ...), and without Saba's wife he would not be willing to serve HY with him. In any event, R' Yisroel told Saba to come with him to the hospital with a blanket, and he told Saba to wrap her up and hide her and steal her out, and so they spirited her out and away from Satan's death factory, and she recovered completely and lived a long life.

R' Mottelle Slunimer - the Da-yun (Judge) of Tiberius who later became the Admur of Slunim, and who was one of Saba's earlier mentors and supporters, once spoke strongly against R' Yisroel Karduner, and because of this one of his daughters ran away to Russia and married a leading communist, and I think she might have also converted... R' Mottel acknowledged this and had strong regrets - too little too late.

Saba heard the chevra (probably Meir Yimini, Patz, Sharon) talking about a certain false messiah, and he walked in and asked them who they were speaking about, and he told them that he never wants to hear that name - that person is responsible for the murder of 6 million Jews (-because he caused the concealment of Rabbainu).

Saba extolled R' Yisroel Karduner at great length. Morris once told Saba that he (M.) knows a tzaddik that merited to even much more than R' Yisroel Karduner, but couldn't say who, it is a very big secret but he is forbidden to divulge (-imitating what Saba would always tell them - for the sake of fun), so Saba told him, "Nu, I give you permission" so Morris said that it was Saba, who received double - "pey shna'yim" (as explained in Likutay Moharan that a disciple can merit to this), and after a little give and take, Saba admitted that he merited.
Morris told Saba that he has another very big secret, and Saba said, Nu, and Morris told Saba, that all the amazing things that Saba would recount of R' Yisroel Karduner, he was in reality talking of himself....

R' Yisroel Karduner would always tell Saba, wait here for a bit I need to go somewhere- do something - and he would disappear for even an hour or two. Finally Saba decided to see where R' Yisroel went - and he saw that R' Yisroel would be doing hisbodidus...

Morris once made a special unique Talis - ordering the actual cloth from (I forgot- some country in Europe) and the fringes from a different country, and tichailes, and went all out, it took like 8 months to make. And he brought the masterpiece as a gift to Saba, and Saba praised it and put it on, saying that even though he himself was accustomed to a thinner (-I think) Talis, it was really beautiful, and had obvious enjoyment. A few days later Morris discovered Lazer Lawrence (-of all people...) wrapped up praying in the Talis, and he was very upset at him, but Lazer said that Saba had given it to him. So M. confronted Saba, and Saba affirmed that he had given it to Lazer, so Morris asked him how could you... and Saba saw that it was a big thing, so Saba did his best to appease him, and he explained to him how Lazer was always saying how he had nothing etc. etc. and eventually Saba said he would make it up to him, and offered him him one of his bekishes (long jacket) - and Morris said that he had given the talis with no motive of getting anything in return, but Saba said even still, so Morris said that he doesn't wear a bekishe, but he could wear it on Shabbos, and Sabba said yes wear it for Shabbos.

Saba once saw a Sephardic Jew praying (maybe by Rashbi) intently with tears, without any prayerbook, so Saba gave him his own Likutay Tefilos that was a collectors item....

In America Saba told Morris to find a Jew named Berger, no more info, so there were three in the phonebook, Saba went with him to the house, he wasn't home, he was supposed to come in twenty minutes, Saba took him to hide on the side, and told Morris, that when he comes, jump him! Morris said, why not first talk.... Finally a guy came Morris asked him if he was Berger, when he said yes he called Saba out, and M. gripped Bergers hand, and Saba demanded from Berger to give him back the Legendary Tales which had been the personal copy of R' Yisroel Karduner, Berger claimed that he didn't have it anymore. Saba said that if he didn't get back in a few days, Berger and his wife would die before the weeks end. And so Berger and his wife came to Saba and returned the book.

Saba told M. to take the two strong guys with him to the elders of Breslov and beat them until they gave back the manuscripts that they had stolen and kept in their possession. They went, the elders denied having them, and they couldn't bring themselves to beat such old people.

Saba also wanted them to go to Berger and take back all that didn't belong to him. When Berger died a few years ago, he left the books to a library (i think), but the family didn't honor the will, and they held on to the Breslov books (-including Rabbi Naftoli's The Life of Rabbi Nachman), and today they let people see them - but they must swear with the name of G-d that they will not divulge what they see. The Israeli professor Tzvi Marks, might even have copies of the stuff, but since he took the oath he will not share the information.

That's most of what I remember in this sitting.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Tuesday, November 8, 2016

הגוף קודם לנפש! נ נח

ב"ה

ספר המדות, תשובה אות פד: תקון הגוף קדם תקון הנפש, ע"כ. ע' בקיצור הכוונות של הרמח"ל סדר ערב יום הכפורים ז"ל ועל כן צריך להרבות באכילה ושתיה בערב יוה"כ – ליקח גם החיצוניות הראוי ליוה"כ. ונחשב כאלו התענה תשיעי ועשירי, כי אי אפשר להתענות ולקבל סוד האכילה הפנימית אם לא קבלנו בתחלה כל החיצוניות וכו' ע"ש.

נ נח נחמ נחמן מאומן