Pages

אני אני הוא

ב"ה

כתוב בתורה אני אני הוא, ומזה רואים שיש ענין לכפול "אני" בהוכחת אמיתית הזהות. ולכן כאשר עושים זה עם נ נח:

אני אני נ נח נחמ נחמן מאומן - הגמטריא תרי"ג (כמו משה רבינו).

ואגב, נ נח נחמ נחמן מאומן עם חשבון הנקודות (כל קו = ו = שש, כל נקודה = י = עשר, קמץ = שש עשרה) וכל הכוללים גם כן בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

נ נח נחמ נחמן מאומן.

Friday, January 25, 2019

פרשת יתרו - לפי השקפת רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן והפתק הקדוש ששלח לתלמידו היקר סבא ישראל דוב אודסר

ב"ה

יתרו

יח:א וישמע יתרו כהן מדין חתן משה את כל אשר עשה אלקים למשה ולישראל עמו כי הוציא ה' את ישראל ממצרים. “כהן מדין חתן" חסרים האות ן' שבסופן, 'כהמדיחת' עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אשר עשה אלקים למשה ולישראל עמו כי הוציא ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: כי הוציא י' את ישראל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יח:ב ויקח יתרו חתן משה את צפרה אשת משה אחר שלוחיה. הראשי תיבות של כל הפסוק חוץ מהתיבה הראשונה: יתרו חתן משה וכו' שלוחיה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. את צפרה בגמטריא נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

יח:ג ואת שני בניה אשר שם האחד גרשם כי אמר גר הייתי בארץ נכריה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: האחד גרשם כי אמר גר הייתי בארץ נכריה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

יח:ד ושם האחד אליעזר כי אלקי אבי בעזרי ויצלני מחרב פרעה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: האחד אליעזר כי אלקי אבי בעזרי ויצלני מחרב, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יח:ה ויבא יתרו חתן משה ובניו ואשתו אל משה אל המדבר אשר הוא חנה שם הר האלקים. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: משה אל המדבר אשר הוא חנה שם הר האלקים, עם הט' אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. סופי תיבות של אשר הוא חנה שם הר האלקים עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יח:יג ויהי ממחרת וישב משה לשפט את העם ויעמד וכו'. ממחרת בגמטריא התרפ"ב ע"ה (השנה שסבא קיבל את הפתק הקדוש אחר שהוא לא צם בי”ז בתמוז). והנה התפשטותא דמשה בכל דור, ולכן גם ממחרת המופלג הזו, מי בחי' משה רבינו באותה תקופה? הרי השני אותיות ראשונות של המילה לשפט, הם "של", וישב משה של 'פט-את' ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, הוא הבחי' של משה רבינו המכוון. וכן אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של 'משה לשפט את העם ויעמד' הם בדיוק בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. 'וישב' נוטריקון וישראל בער.

יח:כב יתרו טען למשה רבינו שזה קשה מדי שהוא ישפוט כל עם ישראל, ונתן לו עצה לעשות מתלמידיו שופטים תחתיו, 'ושפטו את העם בכל עת והיה כל הדבר הגדל יביאו אליך וכל הדבר הקטן ישפטו הם והקל מעליך ונשאו אתך', ע"ת זה גימטריא – יז תמוז, 'והקל מעליך' זה ר"ת של המילים הראשונים בפתק, מ'אד ה'יה ק'שה ל'י ל'רדת א"ליך.

יח:כד וישמע משה לקול חתנו ויעש כל אשר אמר. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: וישמע משה לקול חתנו ויעש כל, והן הם אותם אותיות היסוד של: לקול חתנו ויעש כל אשר אמר: משונעכ עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. "וישמע משה לקול חתנו ו" ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יט:ג ויקרא אליו ה' מן ההר 'לאמר כה תאמר לבית יעקב' הראשי תיבות ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יט:ד אתם ראיתם אשר עשיתי למצרים ואשא אתכם על כנפי נשרים ואבא אתכם – הסופי תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יט:ו וא'תם ת'היו ל' מ'מלכת כ'הנים. ר"ת בגימטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יט:יז ויוצא משה את העם לקראת האלקים מן המחנה ויתיצבו בתחתית ההר, ופרשו חז"ל (שבת פח) מלמד שכפה עליהן הר כגיגית (קנקן גדול שמטילין בו שכר, ולכן דוקא בפורים קיימו וקבלו), ואמר להם אם אתם מקבלים התורה מוטב ואם לאו שם תהא קבורתכם. וקשה והלא הם אמרו כל אשר דבר ה' נעשה ונשמע ומה מקום לכפייה זו. ופירש האור החיים (פסוק ה) כי ה' אמר להם ב' תורות אחת מפיו אז, ואחת לעתיד מפי חכמים, והם קבלו לעשות דבר ה', אבל על החלק ממנו שאמר "תשמעו" לעתיד שהוא תורת חכם, אמרו נשמע, אבל לא קבלו לעשות, כי זה דברים בלי סוף, ע"ש.
והנה בזה י"ל עוד מה שהשם יתברך אמר להם, שם תהיה, ולא אמר פה או כאן תהיה קבורתכם. כי השם יתברך איים עליהם אז, אבל הקבורה בעצם תהיה באותו זמן ומקום שלא מקבלים את תורת החכם.
ובזה מובן מה שהפתק הקדוש, פת"ק זה נוטריקון, פה תהיה קבורתכם, כי הפתק היא בעצם נקודת הנסיון שבני ישראל צריכים לקבל תורת החכם, נ נח נחמ נחמן מאומן. (וע"ע מש"כ על פנות המרכבה לרמח"ל שפת"ק נוטריקון פתיחת קברים).

כ:ט ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך, שבעצם יש לדרוש, מלאכת ך' (כמו שמצינו בכוונות למנחה בשבת לכוון על מאתך היא מנוחתם, מאת ך' שהוא הכתר, וכן לע"ד יש לכוון באתה חונן לאדם דעת, חננו מאת-ך', כתר, חכמה...), מלאכת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ואכן מלאכתך בא"ת ב"ש: יכתלאל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כ:י (וכן הוא בדברים ה: יד) לא תעשה כל מלאכה אתה. הראשי תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כ:יג לא תגנוב, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. ונראה לפרש שהלאו דלא תגנוב שבעשרת הדברות הוא איסור לגנוב נפשות, וזה כל הענין של נ נח כמו שהארכנו בכ"מ, להיות עצמך ולא לגנוב דמות אחר לחכות ולהדמות.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Thursday, January 24, 2019

לאדם מערכי לב ומה' מענה לשון - משלי טז:א

ב"ה
כל הפסוק עם הכולל במגטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן!

בעל השגה - מה התנאים - מתוך הספר לקוטי נ נח

ב"ה 

עו: בעל השגה אין יכולין להיות כי אם כשהו למדן בגמרא פרוש רש"י ותוספות, ע"כ (וע' פרפראות לחכמה על תורה כא:ה שציין לזה ולתורה נג). והנה עיין בספר המדות, ערך דעת ב:ט חכמי הדור הם כנפי הדור, לפי חכמתם כן התקרבות הדור והשגתם או להפך, הינו התרחקות חס ושלום מהשם יתברך. ולעתיד לא יצטרכו להשיג אלקותו על ידי חכמות, כי יקוים בנו: "ולא יכנף עוד מורך וכו'" עכ"ל. וצ"ע מה זה ההשגות אלקות שיהיה לעתיד שלא על ידי חכמות, האם זה גם בלי למדנות הנ"ל משיחות הר"ן. וכן מה שראתה שפחה על הים, האם זה היה בחי' השגת אלקות הזה שלעתיד שלא על ידי חכמות? ואיזה השגה יש אם לא חכמת אלקות, שהוא יתברך וידיעתו אחד. או שלא ישיגו דרך חכמות, אבל עצם ההשגה בודאי יהיה ידיעה? ועמש"כ בהקדמה לספר שגם כן הנחנו בצ"ע איך להגדיר הענין שמצינו צדיקים גדולים שלא היו ידועים כלמדנים מופלגים ע"ש.
ומה שהרמח"ל גילה ביחוד היראה שמיד כאשר בן אדם יראה מהש"י וכו' זוכה לידיעות, הלוא זה ידיעות.
וספר השגת אלקות שלפני כמה שנים עיינתי בו ומסקנתי היה שהוא מדומיין לגמרי, וכמה דברים שהוא כותב שם נגד השכל וכמעט כפירה (למשל שכל רוחני הוא אלקות חס ושלום ומש"כ שם על החלל פנוי), אכן בעיקר טענתו שכל אחד יכול סתם להשיג השגה נפלאה, לכאורה אי אפשר לפסול טענתו רק ממה שרואים שהוא בכלל רחוק מלהיות למדן, והרי רבינו קבע בשיחות הר"ן הנ"ל שלהיות בעל השגה צריכים להיות למדן,  שלכאורה רק מזה יצא בדאי, כי לפי הספר המדות, יתכן הדבר מאד, ואדרבה נראה שעכשיו באחרית הימים זה כבר התחיל ויפרח מאד. וצ"ע.
נ נח נחמ נחמן מאומן

Blossoms of the Spring - Letter 123 - in honor of Tu Bishvat לכבוד ט"ו בשבט - מכתב קכג מספר הקדוש אבי הנחל

ב"ה

Letter 123

B.H. 27 Elul 730 (Monday, September 28, 1970)

In honor of the President of Israel, Mr. S.Z. Shazar who rules over the hidden caches of knowledge and wisdom of the true chacham (-wise man, sage), gushing stream, whom with his wisdom will conquer the entire world, and take them out of darkness, and illuminate in their hearts the pleasantness (noam) of the light of Hashem.
Kiseevuh vichaseemuh (-may you be inscribed and sealed) toavuh (-for good) for good and long life.

The days of old age have sprung upon me with a strong hand, and my strength and my mind are weak and languid, and the numerous illnesses and troubles upon troubles which surround me, do not allow me to correspond befittingly in writing. The (-our) bodies are distant, but the souls are extremely close, because we are bound together in a singular unification, in the root of the soul of the true leader, the gushing stream, who is the root of our Jewishness, and all our life and hope, he redeems and saves us from all our enemies, for every generation, for eternity. The fire of our love will not extinguish and will not budge forever. Hashem knows what is hidden in my heart, that the fire of my love for you will burn in my heart infinitely, and day and night all my thoughts are over you, on your well being and your salvation in body and in soul, and (I) pray constantly that Hashem illuminates in your heart the true light, the new light, wonder of wonders, light of lights, which you desire, and yearn, and crave to the secession of the soul that it should be revealed and publicized in the entire world, because the rectification of the world (-tikun olam) is contingent just upon this.

The wondrous love that Hashem made between us was born in Tiberius, on the day of Tu (-15) of Shevat 717 (Thursday, January 17, 1957. Tu Bishvat is the New Years of the Trees, it was also the birthday of Rabbi Nussun of Breslov). From this love and holy unification a son was born to us for mazal tov (-good fortune), and his name was called in Israel, Eebay Hanachal (-Blossoms of the Brook (Song of Songs 6:11). Eebay is the initials of Yisroel Ber Odesser), named after the “Nachal <stream> noavayah <gushing> mikor <(from the) source of> chuchmuh <wisdom> (acronym: NaChMaN).” This precious son is important and very dear in the eyes of G-d and man. From this son was begotten great mitigations and salvations for Israel, as is partially known to you. How very dear and desirous our son is by the greats of Torah and Heaven Fearing, who praise and marvel it without measure, and everyone marvels over the matter of our bond, and they say it is the finger of G-d (Exodus 8:15, 31:18). My cherished brother, the desire of my heart, the splendor of my heart and soul. I cannot budge my love, and yearning, and longing from you even for an hour, because contingent upon this are supernal matters, extremely esoteric and awesome, through which the Glory of Hashem and the name of the true tzadik are aggrandized and sanctified in all the worlds.

Know, that every single word that left the mouth of Rabbainu o.b.m. ascends to the infinite and descends to the great depth, to elevate and lift the entire world to Hashem Yisburach, even the alienated who have been completely distanced from the holiness of the Torah and have descended appallingly (cf Lamentations 1:9) to the utmost descent which has no descent beneath it, even upon them His mercies reach in this impoverished generation, to arouse them and to awaken them, to support them and to assist them, to recuperate them and to heal them, and to raise them to the apex of ascent. Fortunate are we that we merited in these generations of ours, more than all the previous generations that were from the time Hashem created His world. Fortunate are your ears, and fortunate are your eyes, that you saw, and you heard, and you understood all this, and more than this we will merit to know in the future, when the truth will sprout from the ground (Psalms 85:12, and quoted extensively in the holy books).

At this very time I received his letter and his heartfelt blessing with the attached check of the sum of 100 Israeli Lira (-at a very rough estimate, today in 2019, this would have the buying power of about 700 shekel), and I had additional joy upon my happiness that there is from the writing of such holy words like these which are so esoteric and hidden from the world. From the depth of my heart I express many thanks and grateful acknowledgment to his venerable honor, for the good and the kindness which he dealt me. May Hashem pay him for his good deed and may his recompense be full (cf Ruth 2:12). May he carry blessing from Hashem (Psalm 24:5). A good and happy/satisfiable year to him and to his household, and they should merit to see the revelation of the truth in the world, and they should have length of days and years on his kingship with bountiful good.

The words of his servant and his faithful friend who serves him with dedication with all of heart and soul.



מכתב קכג

ב"ה כ"ז אלול תש"ל

לכבוד נשיא ישראל מר ש.ז.שזר המושל בגנזי המדע והחכמה של החכם האמת נחל נובע אשר בחכמתו יכבוש כל העולם ויוציאם מהחושך ויאיר בליבם נועם אור ה".
כתיבה וחתימה טובה לחיים טובים וארוכים

ימי הזיקנה קפצו עלי בחוזק יד וכוחי ומוחי חלש ודל, ותחלואות ותלאות על תלאות אשר סבבוני לא יתנוני לבא בכתובים כראוי הגופים רחוקים אבל הנפשות קרובים מאד כי אנחנו קשורים יחד ביחודא חדא בשורש נשמת המנהיג האמת נחל נובע שהוא שורש יהדותינו וכל חיותינו ותקוותינו, הוא פודינו ומצילינו מכל שונאינו לדור דור לנצח. אש אהבתינו לא תכבה ולא תמוש לעולם, ה" יודע תעלומות לבבי כי אש אהבתי אליך תוקד בלבי עד אין סוף, ויום ולילה כל מחשובתי עליך על טובתך וישועתך בגוף ובנפש, ומתפלל תמיד שיאיר ה" בלבך אור האמת אור החדש פלא הפלאות אור האורות אשר אתה חפץ בו ומשתוקק וחומד בכלות הנפש שיתגלה ויתפרסם בכל העולם, כי תיקון העולם תלוי רק בזה.

אהבה הפליאה שעשה ה" בינינו נולדה בטבריא ביום ט"ו בשבט תשי"ז, מאהבה והיחוד הקדוש הזה נולד לנו בן למזל טוב וקראת שמו בישראל אִבֵי הנחל על שם הנחל נובע מקור חכמה, הבן היקר הזה הוא חשוב וחביב מאד בעיני אלקים ואדם, מהבן הזה נולד המתקות וישועות גדולות לישראל, כידוע לך קצת כמה וכמה חביב וחמוד הבן שלנו אצל גודולי התורה והיראה אשר משבחים ומפליאים אותו בלי שיעור, וכולם מתפלאים על ענין הקשר שלנו ואומרים אצבע אלקים הוא. אחי חביבי חמדת לבבי הוד לבי ונפשי, אינני יכול להזיז אהבתי ותשוקתי וגעגעי מאתך אפילו שעה אחת כי תלוי בזה דברים עליונים נעלמים ונוראים מאד שעי"ז נתגדל ונתקדש כבוד ה" ושם הצדיק האמת בכל העולמות.

דע כי כל דיבור ודיבור שיצא מפי רבינו ז"ל עולים עד אין סוף ויורדים עד תהום רבה להרים ולהגביה כל העולם להשי"ת אפילו הרחוקים שנתרחקו מקדושת התורה לגמרי וירדו פלאים לתכלית הירידה שאין ירידה למטה ממנה, גם עליהם הגיע רחמיו בדור העני הזה לעוררם ולהקיצם לתומכם ולסעדם להחלימם ולרפואתם ולהעלותם לתכלית העליה. אשרינו שזכינו בדורותינו אלה יותר מכל הדורות הקודמים שהיו מעת שברא ה" את עולמו. אשרי אזניך ואשרי עיניך אשר ראית ושמעת והבנת את כל זה, ויותר מזה נזכה לידע לעתיד בעת שאמת מארץ תצמח.

זה עכשיו בא אלי מכתבו וברכתו הלבבי בצירוף צ'ק על סך מאה לירות ישראליות ונתוסף לי שמחה על שמחתי שיש מכתיבת דיבורים קדושים כאלו שהם נעלמים ונסתרים כל כך מהעולם. מעמקי לבבי אביע לכבוד מעלתו הרם רב תודות ותשואת חן על הטוב והחסד אשר גמל עלי ישלם ה" פעלו הטוב ותהי משכורתו שלימה ישא ברכה מאת ה" שנה טובה ומאושרה לו ולביתו ויזכו לראות התגלות האמת בעולם ויאריכו ימים ושנים על ממלכתו ברוב טוב
דברי עבדו ואוהבו הנאמן המשרתו במסירות בכל לב ונפש
ישראל בר אודיסר

Saturday, January 19, 2019

ספר פנות המרכבה - חוברת קצר מהרמח"ל - נדפס בספר גנזי רמח"ל - והוא כולו פירוש על הפתק ועל הנ נח ועל חסידות ברסלב - פלאי פלאות

ב"ה

פנות המרכבה (נמצא בספר גנזי רמח"ל)


מצאתי ת"ל פלא נפלא מאד, חוברת שלם של הרמח"ל שממש מרמז במכוון על הפתק הקדוש של נ נח נחמ נחמן מאומן. ולא זו בלבד, הרמח"ל עשה על התורה זו, תפילה ממש כענין של רבינו. ראה בספרו פנות המרכבה (נדפס בספר גנזי רמח"ל עמ' שיג). וכל הפנות נבנים על יסוד קרבן המנחה, ועמש"כ בערך מנחה.
הפינה הראשונה מדבר על פתיחת הקברים (-היינו עננים של טומאה, שעד שהיות הקברים סתומים, קולם של ישראל כמעט אינם נשמעים, אינם עולים לשמים ע"ש), שהוא נוטריקון של פת"ק (וכבר לפני כמה שנים כתבתי בס"ד בפרשת יתרו (שמות יט:יז) שהוא ראשי תיבות פה תהיה קבורתכם ע"ש) והרמח"ל מסביר שאחר פתיחת הקברים יהיה התגברות עצומה של הס"א, ממש כמו שרבי נתן מאריך בענין זה (ומבואר שם ממש הענין שרבינו כתב בלקוטי מוהר"ן כב:ז שתכף שמתעורר קול דקדשה הם מתעוררים תכף ומתחילין לצעק ולקטרג נגדו ע"ש), ולכן אחר התגלות הפתק היה השואה ("וסוד חבלי משיח יוצאי מן הקברים האלה"). ושם הרמח"ל מדבר על ה"אבי אבות הטומאה" שהוא ממש זה לעומת זה, והרי עם הג' תיבות הוא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, וכן "תימן" בלי יוד ועם הכולל, שהוא מדבר שם ממנו, הוא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. שעוד לא זכו אז לכל התגלות של נ נח, רק לפתיחת הקברים בכלליות, קבלת הפתק. ולכן העננים של הס"א מכסים. ועוד מביא שם ז' שמות רעים של העננים, והגמטריא של הראשי תיבות שלהם תפ"ה כמנין תהלים, ועם הז' כוללים הרי זה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. ועליהם נאמר "סכות בענן לך מעבור תפלה", סכות בגמטריא תפ"ה ע"ה, ועם הד' אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והשבעה עננים עומדים תחת ממשלת רהב שר של מצרים, רהב מצרים בגמטריא הפתק"א ע"ה. וכנגדם היו מתפשטים בארץ ישראל שבע עממין שנאמר בהם "לא תחיה כל נשמה" ע"ש. הראשי וסופי תיבות של לא תחיה כל, בגמטריא תפ"ו, ועם הששה אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. וכנגד העננים הרעים יש ענני הכבוד בחי' עב קל, ע"ב זה חסד, ריבוע הוי"ה, וק"ל זה ריבוע שם מ"ה [וכז"ל וסוד זה "הנה ה' רוכב על עב קל ובא מצרים" ע"ש. הנה ה' רוכב על עב בגמטריא תפ"ו ועם החמשה תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן הראשי תיבות של: רוכב על עב קל ובא מצרים בגמטריא תפ"ו ועם הששה תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה]. וכל ענין העננים מכסים מרומז בלקוטי מוהר"ן תנינא תורה ח'. [עוד כתב שם ז"ל וכשהקב"ה יוציא חמה מנרתיקה וכו' ראשי ישראל יתחזקו וכו' "ואוהביו כצאת השמש בגבורתו" כ-צאת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן]. וכאשר בני ישראל יצאו ממצרים ירדו כנגדם ז' עננים טובים וכו' "ויסע עמוד הענן מלפניהם" הראשי וסופי תיבות בגמטריא נחמן מאומן. וכז"ל וסוף הענין היה במתן תורה (-עיין ברמב"ן עה"ת) כשנתעורר שופר העליון, אימא עלאה, והוא יובל, אז נשלם חירותם של ישראל ונבקעו כל העננים רעים לגמרי, כין דבר מעביר אותם כמו השופר, ע"ש. שופר בגמטריא הפתקא.
והנה עיקר השם של פינה זו: כוז"ו שהוא ראשי תיבות: כבוד ושבח זכות ופאר (-סופי תיבות בגמטריא ברית, ושאר האותיות בגמטריא תנו) ועם הד' אותיות הם בגמטריא: פתקא נ נח נחמ נחמן מאומן.
ועיין שם איך שזה יאיר ויקשר נשמותיהם אפילו שאינם יודעים (ריש עמ' שטז), ועיין שם (עמ' שיז) ענין השמן שיאיר במוחין, שסודו (בי"ט) נכלל בפסוק "כי בי חשק ואפלטהו" שהוא בגמטריא הפתקא ע"ה. והוא בסוד "רק באבותיך חשק ה' לאהבה אותם" – לאהבה אותם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ובהיותם בסוד הראש נאמר "ועתה ירום ראשי על אויבי סביבותי" – סביבותי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, וכן 'ועתה י'-רום ראשי, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וסודו "ושמן על ראשך אל יחסר" – שמן על ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ואז יש גם את הלבונה (כז"ל: ברית הלבב סודו "ונתן עליה לבונה" – ונראה לפרש כנ"ל שכבוד ושבח זכות ופאר בגמטריא תנו ברית), וסוד זה, אם יהיו חטאיכם כשנים כשלג ילבינו – עמש"כ על פסוק זה בישיעה (א:יח). ונתפרש עתה בסוד "ויטע אשל בבאר שבע" בבאר שבע עם התיבות והכולל בגמטריא פתק. וסוד זה "ועל כל פשעים תכסה אהבה" תכסה בגמטריא תפ"ה כנ"ל.
ובסיום ביאור הפנה הראשונה כז"ל והכל בסוד האש הלוהט, אש האהבה, שנאמר בו: "רשפיה רשפי אש שלהבתיה, ע"כ. רש"ף, בחינת שופ"ר הנ"ל, בגמטריא פתק.
וכן לענין פנה שניה, שהוא ענין של שירה והתגלות נבואה, מרומז בתורה ח' הנ"ל. וד' כנפים יש ע"ש, ובלקוטי הלכות מרבה לבנות על היסוד שהד' כנפות הם בחי' השיר פשוט כפול משולש מרובע, והרמח"ל כותב שהשרש שלהם נקרא שמו צמרכ"ד (השם הזה מובא גם בכוונות להתחלת ברכת כהנים) בגמטריא נ נח נחמ נחמן, וסוד זה "מכנף הארץ זמירות שמענו צבי לצדיק" – כל הפסוק הזה מפורש ומבואר בלקוטי מוהר"ן תורה ח'. וכתב ז"ל ואז נקשרים בשרש העליון, והוא אות צ' של השם שאמרתי צמרכ"ד. וסוד זה 'צבי לצדיק' ונכללים כלם בו עכ"ל, הרי שהכל תלוי בצדיק. עוד כתב ז"ל כי אחר שהוצבר עפרו של אדם מד' כנפות הארץ, הונח כולו בגן עדן. וסוד זה 'מלך' הוא כמנין צ', והוא הצ' הזה שאמרתי, והוא מתפשט על הר ציון, סוד זה (תהלים ב:ו) 'ואני נסכתי מלכי על ציון הר קדשי' עכ"ל עמש"כ על פסוק זה. עוד כז"ל זה הצ', שהוא מלכי, על הר ציון מתפשט ודאי, ועל כן נאמר 'כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים ע"כ. וידוע שיש כבר מזמן מקום בהר ציון מיועד לציון רבינו הקדוש, שצריכים לצבור עפרו (-גופו, כן כתב שם להדיא) של רבינו מאומן להביאו לארץ ישראל, וידוע שסבא תמיד הרבה לקרוא לרבינו מלך ואכמ"ל, 'תצא' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, וכן הראשי וסופי תיבות של מציון תצא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
 ועוד כתב שם ז"ל "ואני נסכתי על ציון הר קדשי" מלך וקודש מתחברים ביחד, וסוד ת"צ. מלך הוא צ', ק ' קודש הוא ת, עכ"ל. ת"צ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, ואולי י"ל שמלך וקדוש זה גם בחי' סבא ורבינו (-כי ביחודים של האריז"ל מבואר ת"ץ זה פעמיים נ"ר בחסרון של חמשה כוללים לכל נ"ר ע"ש).
[וכז"ל ועוד קודש הוא ת"י, ועם הצ' הרי ת"ק, והוא הילוך עץ החיים, שהוא מהלך ת"ק שנה. ואז כל זה מתפשט עד הצדיק למטה וכו' עכ"ל. יש רמז יפה על זה בתהלים (קיא:ט) פדות שלח לעמו צוה לעולם בריתו קדוש ונורא שמו, עמש"כ שם, והרי פדו"ת בגמטריא ת"ץ, והראשי תיבות של פדות שלח לעמו צוה בגמטריא ת"ק – שהם בחי' מהלך עולם, והם מתפשטים להצדיק בחי' בריתו, קדו"ש ונורא שמו.]
ומביא שם את הפסוק (תהלים א:ג) והיה כעץ שתול, עמש"כ שם במקומו.
וכז"ל ועל כן נאמר (ישעיה ס:כא) 'ועמך כלם צדיקים' ע"כ,  עמש"כ על הפסוק שם שהוא בגמטריא תפ"ו – ועיין בזה בפינה הראשונה. ועוד כז"ל כי באמת לעתיד לבא כל ישראל יהיו נתקנים באות צ' הזה ועל כן 'ירשו ארץ', זאת ארץ הצבי ע"כ, והוא הדבר שרואים היום שרבינו מתקן את עם ישראל, וכבר חזרו חצי לארץ ישראל. ומביא שם עוד את השם תגע"ץ שהוא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ב, משותף בשם השם ברבוע.
עוד כתב שהכנפים הם מים (ובזה מובן מה שכתב מקודם שהם מתקנים את הגוף שהוא יבשה, ומש"כ שם לכוון שם אלקים וכו' עיין בקיצור כוונות לטבילת המקוה ערב פסח, ובכוונות המקוה להבעל שם טוב), ונקראים מי מנוחות. הראשי וסופי תיבות של מי מנוחות ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכתב שאלו המים עושים התהלה, והרי קיימא לן שנ נח הוא עשרה מיני נגינה שהם עיקר התהלה ויסוד של כל התהלים.
ומדבר על ה' אורות מגלים על נוקבא, וי"ל ה' תיבות של נ נח נחמ נחמן מאומן.
וכן מדבר שם מענין סל"ת שהוא ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
ואז מבאר הענין של לב בשר – שרבינו הקדוש אמר לעתיד כולם יהיו ברלסב כמו שכתוב והסרתי לב האבן מקרבכם ונתתי לכם לב בשר – אותיות ברסלב, כי המדרש כותב שזה בחי' לב בוסר – שכל אחד מואס במה שאינו חלקו, וזה הענין בעיקר מפורש באריכות בפינה השלישי שהוא התפשטות החסידות וביטול מוחלטת שכל קנאה, ואכן הוא מתחיל כבר מפה, של"ב אורות יורדים ומתלבשים בבשר, ונחתם שם אחד שהוא אהו"ה שמקשר העליונים והתחתונים (ראשי תיבות את השמים ואת הארץ כמובא), וזה בחי' לב טוב, שגם היצר הרע יהיה טוב, לב טוב בגמטריא מט, ובהעלתו בסוד הי', שהוא פטיש יפוצץ סלע, נעשה ת"ץ, והוא סוד צ' של צבי, ות' של קודש וכו' ע"ש וע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. המתגבר באדם כדי שיהיה נביא, שיהיה הנבואה מצד הבינה (-כמו שרבי אברהם בן הר"ן מרבה להוכיח שרבינו בבחינת בינה), שהוא הלב מבין וכו' ע"ש.
"ובתחילה נעשית על ידי יחידים, והם השרשים הראשונים של ישראל, ובסוף הכל וכו' כל ישראל יהיו במדריגה הזאת." ומביא שם את הפסוק כעת יאמר ליעקב, כעת עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ועל אותו הזמן נאמר "כלך יפה רעיתי ומום אין בך" – יפה רעיתי ומום אין בך, עם הי"ז (טוב -אהו"ה) אותיות, וה' (אורות) תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. ומום אין בך, לבן אבן נעשה לב בשר ע"ש.
ובפינה השלישי [מצפ"ץ – ע"ה בגמטריא מוהר"ן] כותב שלעתיד יתקיים חסידות (ממש לשונו) של לב בשר, שהשם יתברך יסיר את לב האבן, ואז לא יקנאו זה בזה, וזה ממש בדיוק מה שרבינו אמר שלעתיד כולם יהיו חסידי ברסלב, שיהיה להם לב בוסר ' פירושו מואס בחלק חבירו, כמו שכתבנו בפינה השניה. "ובאמת שלכל אחד מעלה הראוי לו, אלא שלא הכירו זה, ולכן כל אחד היה רוצה לעלות במעלה שאינו ראוי לו. וזה היה הקנאה, שלא הכירו מעלתם שהיו בו, שזה הוא מה שמגיע להם, ולא יותר... ועל כן מי שמקבל משם לא ירצה לעלות אל מקום שאינו שלו, וזה השרש צריך שיתגלה באחרונה, כדי שיקבלו כל בני האדם מעלתם כראוי לכל אחד, ולא ירצו מעעלה אחרת, וזוס זה: "וסרה קנאת אפרים". ועל סוד זה נאמר "אך טוב לישראל אלקים לברי לבב", כי מי שמברר לבבו, כך האור מגיע אליו בבירור, ואינו מתערב בתוך החך. ולכן אין קנאה בלבו, כיון שמקבל מעלתו לפי שרשו... (עמ' שכה:) ואז יודע (קמץ תחת הו') החסידות בעולם, שיכריו בני אדם מעלתם, ולא ירצו יותר מזה... (שכו-ז:) אז יהיה השלום שולט, שכבר עברה כל קנאה, וכל אחד יחפוץ בשרשו, ולא יבקש יותר, רק לפי תיקונו. ויתגבר החסידות בכל הלבבות, והחפץ יתפשט... "עולם חסד יבנה" – בחסידות שיתפשט... והיא נפש דוד התלוי בחסידות... זו היא מנחה, סלת ודאי, בבירור ובניקיון... (שכח:) אז יהיו כלם חסידים וקדושים בלי מום... כלם יכירו מעלם, וישראל לא יקנאו לו (-משיח!). וגם לא יבקשו מלחמות וכו' ע"ש. וכל זה הענין הוא ממש הענין שהארכנו כבר בפרק לפרש "אני נ נח נחמ נחמן מאומן" ע"ש.
והפינה הרביעי שמו אנג"ץ וד' אורות גדולים נראו בה, ואכן אנג"ץ עם הד' אותיות בגמטריא נחמן. ומבואר שם ענין תכלית הידיעה שלא נדע, אחד מהיסודות של רבינו הקדוש. והרמח"ל כותב שזה כבר למעלה משכלינו, ועם כל זה יש שם רמז חזק מאד שאי אפשר לכותבו מפני השוטים.
ומבואר שם (עמוד של) שיהיה אש לוהט שיאבד את כל הרע בתחתונים, "וזאת האי אות נ ... הנוגה הזאת יתלהט לנ"ח (גמטריא נגה) אורות גדולים, ובכחם הנשמות תהיינה מוצלות מן האש" – הרי נ נח!!! נ נח – האש ואורות של הנגה שמצילים מהאש. "וסוד זה 'ונ"ח מצא חן בעיני ה''... ולפי שהמבול היה לו לצאת בימי נח להחריב העולם, הוצרך הוא להיות ניצול בסוד זה השם, לכך נקרא שמו נח, לרמוז על שם זה." ולכן נקרא שם רבינו נ נח!

Thursday, January 17, 2019

פרשת בשלח - רמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן מתוך ספר לקוטי נ נח

ב"ה

בשלח

יג:יז ויהי בשלח פרעה את העם ולא נחם אלהים דרך ארץ פלשתים, הראשי תיבות של פרעה את העם ולא נחם אלהים דרך ארץ הם בגמטריא נחמן, והמלה שלאחרי זה - פלשתים ע"ה, בגמטריא ראש השנה, רמז שעיקר יציאת מצרים זה להגיע לרבינו נחמן בראש השנה.
ועוד 'כי קרוב הוא' סופי תיבות יב"א ראשי תיבות ישראל בער אודסר.
ולא נחם אלהים דרך ארץ פלשתים כי קרוב הוא, אותיות היסוד (האותיות שלפני הסופי תיבות) עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יג:יט ויקח משה את עצמות יוסף עמו כי השבע השביע את בני ישראל לאמר פקד יפקד אלקים אתכם והעליתם את עצמתו מזה אתכם. "ויקח משה את עצמות" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן עם הג' כוללים (דהיינו ג"פ נ נח נחמ נחמן מאומן עם הג' כוללים). "עצמות יוסף עמו כי" הסופי תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם החמשה תיבות. "השבע השביע את בני ישראל" הסופי תיבות עם שני כוללים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו פעמיים נ נח נחמ נחמן מאומן). הסופי תיבות של: אתכם והעליתם את עצמתי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אתכם והעליתם את, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
פקד יפקד 'אלהים אתכם והעליתם את עצמתי מזה אתכם' הסופי תיבות ע"ה בגמטריא התקע"א --- השנה שרבינו הקדוש נפטר, רמז גדול שצריכים להעלות את ציון רבינו לארץ!
והראשי תיבות של עצמתי מזה אתכם, במספר 111 שנה אחרי פטירת רבינו – התרפ"ב – השנה שסבא קיבל את הפתק הקדוש מרבינו, שהוא ממש מראה איך שעצמות רבינו איתנו!
"עצמתי מזה" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ףץ ע"ה.
פרש"י ז"ל "לאחיו השביע כן" ע"ה בגמטריא זה נ נח נחמ נחמן מאומן.
יג:כב לא ימיש עמוד הענן יומם ועמוד האש לילה לפני העם. לא ימיש בגמטריא ברסלב אומן. הענן – הוא הננ"ח - בחילוף ע' לח' באותיות הגרון אהח"ע, יומם ע"ה בגמטריא אומן. הסופי תיבות של 'עמוד הענן יומם ועמוד האש לילה לפני העם' בגמטריא נ נח נחמ נחמן (מ)אומן ע"ה. וכן הס"ת של 'ימיש עמוד הענן' בגמטריא נ נח נחמ נחמן.

יד:ב דבר אל בני ישראל וישבו ויחנו לפני פי החירת בין מגדל ובין הים. 'פי החירת בין מגדל' הסופי תיבות ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והר"ת של 'פי החירת בין מגדל ובין הים' בגמטריא מאומן ע"ה. וכן ב'ין מגדל' בגמטריא מאומן. והס"ת של 'פי החירת בין מגדל ובין הים' בגמטריא פתק. והגמטריא של 'החירת בין' עם התיבות – התרפ"ב – השנה שסבא קיבל את פתק.

יד:ט על פי החירת' לפני' בעל' צפן' ס"ת עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יד:טו ויאמר 'י-ה-ו-ה אל משה מה תצעק' אלי דבר אל, הראשי תיבות יאממת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והסופי תיבות של כל הנ"ל בגמטריא הפתק.

יד:כז וישב הים לאיתנו, פרש"י לתקפו. לאיתן – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, ופרש"י לתקפו, אותיות פתק!

יד:לא ויאמינו בה' ובמשה עבדו – אז ישיר משה. עבדו זה ע"ב ד"ו, ע"ב בגמטריא חסד, ד"ו בגמטריא י', היינו העשרה מיני נגינה שהם כלולים בשם של הצדיק בחי' משה והם השיר של חסד, ולכן מיד אחר כך כתיב, אז ישיר משה, שלעתיד ישירו כבר את שם הצדיק בחי' משה כנ"ל.

טו:י צללו כעופרת במים אדירים, הס"ת ותמ"מ עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

טו:יב נטית ימינך תבלעמו ארץ. בסופי תיבות של התיבה הראשונה ואחרונה ת"ץ ע"ה גמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ובפנים הסופי תיבות כ"ו - גמטריא שם הוי"ה ב"ה.

טו:טז עם זו קנית, זו קנית עם האותיות והכולל בגמטריא פתק.

טז:ז ונחנו מה, ונחנו, אותיות נ נח וו – מה. והרי בשמונה עשרה, בברכה הראשונה, אנחנו אומרים "למען שמו באהבה" למען שמו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן מה, באהבה בגמטריא וו עם האותיות והכולל.

Wednesday, January 16, 2019

הילולה של הרש"ש - ר' שלום שרעבי - י' שבט

ב"ה

צריכים להחזיק טובה גדולה להצדיק הקדוש הזה, שהכביד את העבודה על המפרסמים של שקר, ששוב לא יכולים סתם להלעות את העם בדברי שוא כל היום, וצריכים לקדש קצת יותר מזמנם לעבור ולנדנד עשרות דפים בסידור. ומי יכול לשער כמה הצלה זה הביא לעם ישראל, כי באותו הזמן כמה רעות חס ושלום היו חושבים על עם ישראל.

כי כבר גילה הרמח"ל (שנולד כמה שנים אחריו, אבל הרש"ש המשיך לחיות אחריו עד אפילו אחר לידת רבינו הקדוש) שכל הכוונות של האריז"ל הם בכלל לא עיקר הכוונות הנדרשות, וכמעט הם נעשים מאליהם, כי לא נתנו להאריז"ל לגלות, והרמח"ל גילה עוד שני סדרים של כוונות, הסדר השני שלאחר כוונות האריז"ל הוא סדר של דבקות להצדיקים אמיתים שרק דרך זו יכולים לפעול כראוי לגלות השם יתברך בעולם, והסדר השלישי - עיקר הכוונה ממש לקשר ולזווג כל הבריאה להשם יתברך, ואלו הסדרים נהפכו להיות עבודת החסידים דרך הבעל שם טוב. ואילו הרש"ש האריך והרחיב את כל הכוונות של האריז"ל להפליא כידוע, ומן הסתם ידע צדיק טוב מה ובשביל מה עשה את זה, וכן הרש"ש לא נתן להם את הספרים שלו, והמקובלים היו צריכים לחפור אחריהם.

וכבר גילה רבינו הקדוש שמי שיש לו אמונה אז עבודת השם קל בשבילו, לא צריכים עבודות קשות, הגם שבודאי צריכים להתאמץ בתפילה ולהתעקש בזה (אולי הדבר היחיד שרבינו התיר ואף צוה להתעקש עליו!), אבל זה לא צריך להיות משא כבדה, אלא התאמצות של הלב, ואילו אלו שבאים לקחת שררה לעצמם, וכל מי שרוצה ליטול את השם בשביל כבודם, חייבים להראות להעם שהם בקיאים ורגילים בכוונות הרש"ש, וממילא והפלה ה' בין המחנות של דורשי השם האמיתים לבין אלו. 

נ נח נחמ נחמן מאומן

Monday, January 14, 2019

מה רבי נחמן מדבר בסעודה שלישית

ב"ה

חבר שלי יעקב ישראל סודאי פרסם את זה עכשיו בפייסבוק:
היה בחור אחד שזכה לחזור בתשובה ולהתקרב לרבנו נחמן, והוא היה לו אבא מרוקאי שכל התשובה תמך בו ועזר לו בכל נפשו ובכל מאודו, כל שנה נתן לו כסף לנסוע לרבנו הוצאות ה-כ-ל, שנה אחת הבן בא לאבא ואמר לו אבא השנה אתה בא איתי, האבא אמר לו יא ווילדי אני מבוגר איך אני אסתדר שמה, זה המוני בני אדם איפה נישן איפה נאכל? הילד אמר לאבא שלו אבא עלי הכל אני מבחינתי לא תפילה לא כלום אני כל הראש השנה רק משמש אותך כל מה שתצטרך אני שלך, נסע איתו אביו והיה איתו בראש השנה באומן עיר הגעגועים.
בחשוון באותה השנה האבא הלך לבית עולמו.
בתוך השנה של אביו אותו חסיד הלך לישון בשבת בין הערביים, פתאום בחלומו הוא רואה את אבא שלו כולו אומר כבוד, לבן זך טהור, הוא אמר לו בן שלי אתה לא יודע מה אני זכיתי בשכר מה שעזרתי ותמכתי בך כל אותן שנים לנסוע לרבי נחמן, והנסיעה שהיינו בשנה האחרונה, בכלל, אין מקום שלא מכניסים אותי! הבן המשיך ושאל את אביו שאלות אבל אביו קיצר ואמר בן יקר שלי אני חייב ללכת, עכשיו סעודה שלישית ורבי נחמן אומר תורה, אני חייב ללכת אצלו, שאל הבן, רק אבא תגיד לי מה רבי נחמן מדבר בסעודה שלישית? הוא מלמד ליקוטי מוהר"ן? הוא שר ניגונים? הוא אומר תורה? מה אומר? לא בן שלי הרבי נחמן בסעודה שלישית מדבר מכל מה שהאנשים שלו עוברים בעולם הזה, זו התורה שלו.
נ נח נחמ נחמן מאומן

עד כאן החבר פרסם.

והנה עיין בחיי מוהר"ן אות קכו שכז"ל לא היה יושב עמנו על הסעדה שלישית כלל. רק באלו השבתים הנ"ל. אבל בכל השנה היה יושב תמיד בסעדה שלישית בחדרו לבדו, עכ"ל.
ולפי החלום הנ"ל הרי דוקא אז בסעדה שלישית רבינו מדבר על אנשיו. וזה עוד סמך למה שרואים הרבה אצל רבינו (ע' לקוטי נ נח ערך מסורה בברלסב אות ו ושם נאמר) כמה הוא רצה שכל אחד יהיה אחראי על עצמו, עצמאי, ואפילו כאשר רבינו צוה על דברים הוא לא רצה שסתם יקבלו את זה, על אף שהעיקר זה תמימות ופשיטות, ולזרוק את כל החכמות וכל מה שרבינו אומר בודאי לקפוץ לעשות ולקיים בלי שום חכמות, אבל עם כל זה האדם צריך להשלים את האמונה עם דעת, ושוב להעלות את האמונה שלו עוד יותר גבוה, וזה עבודת החיים שכל אחד צריך לעשות בעצמו לבד ואף אחד יכול לעזור לו בזה, ולכן אפילו מה שרבינו מצוה האדם צריך לקבל את זה בדרך שירים האמונה והדעת שלו, ולכן כאשר רבינו אמר לרבי נתן להיות רב, רבי נתן העז לשאול את רבינו אם זה האמת, ושוב להעז ביותר לשאול אם זה האמת לאמיתו, ואז רבינו שמח והזהיר אותו להתרחק ממנו. רבינו לא רוצה לעשות ממנו חס ושלום קופים ורובוטים. ולכן בשלש סעדות הזמן הכי מעולה הוא נתן לכל אחד את המקום שלו, ובגן עדן מתפאר דייקא בזה הזמן על אנשיו.

נ נח נחמ נחמן מאומן








Sunday, January 13, 2019

נ נח נהפך לזרים

ב"ה

במגילת איכה ריש פרק ה' (והוא חלק מתיקון חצות, תיקון רחל) כתיב:
הביטה וראה את חרפתנו. נחלתנו נהפכה לזרים. הראשי תךיבות של חרפתנו נחלתנו נהפכה - נ נח, אבל בסדר הפוך, וזה מה שכתוב, נחלתנו נהפכה לזרים.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Friday, January 11, 2019

פרשת בא - רמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן מתוך ספר לקוטי נ נח


בא


י:א ויאמר ה' אל משה בא אל פרעה כי אני הכבדתי את לבו ואת לב עבדיו למען שתי אתתי אלה בקרבו. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות של: ויאמר ה' אל משה בא אל פרעה כי אני: מואשבאעכנ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. "למען ש" ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, "עבדיו למען שת" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ואת לב עבדיו למען שתי אתתי אלה, עם השבע אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

י:ג כה אמר ה' אלהי העברים עד – מתי מא --- ... מתימא – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן – וזה התשובה על: עד מתי?!

י:ח ויאמר אלהם לכו עבדו את ה', עבדו את עם האותיות והתיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

י:יא לא כן לכו נא הגברים ועבדו את ה' כי אתה אתם מבקשים, 'ועבדו את' עם התיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, וכן 'מבקשים' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

י:טו ויכס את עין כל הארץ ותחשך הארץ ויאכל את כל עשב הארץ ואת כל פרי העץ אשר הותיר הברד ולא נותר כל ירק בעץ ובעשב השדה בכל ארץ מצרים. ו"יכס את" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של "עשב הארץ ואת"בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של "העץ אשר הותיר" ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

י:כז ואנחנו לא נדע מה נעבד את ... ה' עד באנו שמה. ואנחנו לא נדע מה נעבד את ראשי תיבות לאומן, היינו עד שלא נבוא לשמה – לאומן, לא נדע (אלחנן נ נח). והוסיף עוד חבר (ש.י.ג.) ואנחנו לא נדע, שנזכה לתכלית הידיעה שלא נדע.

יב:יז ושמרתם את המצות כי בעצם היום הזה הוצאתי את צבאותיכם מארץ מצרים ושמרתם את היום הזה לדרתיכם חקת עולם. הסופי תיבות של המצות כי בעצם היום ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:יט שבעת ימים שאר לא ימצא בבתיכם כי כל אכל מחמצת ונכרתה הנפש ההוא מעדת ישראל בגר ובאזרח הארץ. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של מחמצת ונכרתה עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן אותיות היסוד של: ונכרת הנפש ההוא מעדת ישראל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:כב ולקחתם אגדת אזוב וטבלתם בדם אשר בסף והגעתם אל המשקוף ואל שתי המזוזת מן הדם אשר בסף ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בקר. הסופי תיבות של: המזוזת מן הדם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: בסף ואתם לא תצאו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: המזוזת מן הדם אשר בסף ואתם לא תצאו איש ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:כג ועבר ה' לנגף את מצרים וראה את הדם על המשקוף ועל שתי המזוזת ופסח ה' אל הפתח ולא יתן המשחית לבא אל בתיכם לנגף. הסופי תיבות של הפתח ולא יתן המשחית לבא אל ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:ל ויקם פרעה לילה הוא וכל עבדיו וכל מצרים ותהי צעקה גדלה במצרים ותהי צעקה גדלה במצרים כי אין בית אשר אין שם מת. וי-"קם פרע"-ה עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אין שם מת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:לג ותחזק מצרים על העם למהר לשלחם מן הארץ כי אמרו כלנו מתים. הסופי תיבות של ותחזק מצרים על העם למהר לשלחם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: העם למהר לשלחם מן הארץ כי אמרו כלנו מתים עם הט' אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. מתים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:לה ובני ישראל עשו כדבר משה וישאלו ממצרים כלי כסף וכלי זהב ושמלת. וישאלו ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הסופי תיבות של כסף וכלי זהב ושמלת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יב:לו וה' נתן את חן העם בעיני מצרים וישאלום וינצלו את מצרים. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: וה' נתן את חן העם, עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: את חן העם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של וישאלום וינצלו את מצרים עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:לט ולא יכלו להתמהמה. התמהמה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ד' כוללים.

יב:מא ויהי מקץ שלשים שנה וארבע מאות שנה ויהי בעצם היום הזה יצאו כל צבאות ה' מארץ מצרים. הסופי תיבות של שנה וארבע מאות שנה ויהי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של מאות שנה ויהי בעצם היום, וכן הסופי תיבות של צבאות ה' מארץ, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ד' כוללים. הסופי תיבות של היום הזה יצאו כל צבאות ה' עם אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יב:מג ויאמר ה' אל משה ואהרן זאת חקת הפסח כל בן נכר לא יאכל בו. הסופי תיבות של: ה' אל משה ואהרן זאת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיובת של: חקת הפסח כל בן עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יב:מד וכל עבד איש מקנת כסף ומלתה אתו אז יאכל בו. הסופי תיבות של מקנת כסף ומלתה אתו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יב:נא ויהי בעצם היום הזה הוציא ה' את בני ישראל מארץ מצרים על צבאתם. הסופי תיבות של: בעצם היום הזה הוציא ה' את, אי נמי של: היום הזה הוציא ה' את בני ישראל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יג:ג ויאמר משה אל העם זכור את היום הזה אשר יצאתם ממצרים מבית עבדים כי בחזק יד הוציא ה' אתכם מזה ולא יאכל חמץ. "משה אל העם" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן! הסופי תיבות של ממצרים מבית עבדים כי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) יצאתם ממצרים מבית עבדים כי בחזק יד הוציא ה', עם הט' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יג:ה והיה כי יביאך ה' אל ארץ הכנעני והחתי והאמרי והחוי והיבוסי אשר נשבע לאבתיך לתת לך ארץ זבת חלב ודבש ועבדת את העבדה הזאת בחדש הזה. הסופי תיבות של נשבע לאבתיך לתת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של ארץ זבת חלב בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יג:ט למען תהיה – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן היה.
יג:יג וכל פטר חמר תפדה בשה ואם לא תפדה וערפתו וכל בכור אדם בבניך תפדה. בבניך תפדה בגמטריא בניך נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של וכל פטר חמר תפדה בשה ואם לא תפדה וערפתו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. וכן הסופי תיבות של: חמר תפדה בשה ואם לא תפדה וערפתו וכל בכור, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יג:יד והיה כי ישאלך בנך מחר לאמר מה זאת ואמרת אליו בחזק יד הויאנו ה' ממצרים מבית עבדים. הסופי תיבות של הוציאנו ה' ממצרים מבית עבדים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יג:טז והיה לאות על ידכה ולטוטפת בין עיניך כי בחזק יד הוציאנו ה' ממצרים. טוטפת, טו"טפת, טו – חמשה עשרה אותיות של נ נח נחמ נחמן מאומן, טפת עם הג' אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. ובמקום אחר כתבנו עוד.
הסופי תיבות של ידכה ולטוטפת בין עיניך כי עם החמשה אותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יג:טז רש"י מביא מחז"ל (סנהדרין ד.) ש'פת' באפריקי זה שתים, ולפי זה פתק, זאת אומרת שתי פעמים ק' = מאתים, גמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וע"ע מש"כ בזה בפרשת שמע, בפרשת ואתחנן (דברים ו:ח).



נ נח נחמ נחמן מאומן

Wednesday, January 9, 2019

לפרש דברי רבינו הקדוש על פי כתבי האריז"ל

ב"ה

איתא בספר חיי מוהר"ן אות שסג. קודם שנתקרבתי וכו' שיתקרב אליו איש וכו' ואז היה יכול לבאר כתבי האר"י ז"ל עד שאפלו נערים יודעי ספר היו יכולין ללמד ולהבין כל כתבי האר"י ז"ל, עכ"ל. והמשמעות שזה התקיים עם התקרבותו של רבי נתן.
והנה עיין במכתב שכ' רבי אברהם קליסקר לבעל התניא (אגרות חסידים לארץ ישראל, מכתב סד) ז"ל לא מצאתי קורת רוח ממה דעייל כת"ה בחמה דנרתקה, דהיינו להלביש דברי הרה"ק ממעזריטש שהן המה דברי הרה"ק הבעש"ט בתוך דברי קדוש האר"י ז"ל. הגם שהגם שהכל הולך אל מקום א', לשון תורה לחוד ולשון חכמים לחוד, ובפרט מפני הסכנה שבעוונותינו הרבים שהגשם יורד ונוקב ולא אכשור דרא, אשר על כן ותבחר לשון ערומים וממילא אתגליין ולהבינו דרכי היראה והאהבה וכו' עיין שם. אכן מדברי רבינו כאן, וכן ממה שאמר על תורה ו' (חיי מוהר"ן אות ב) תאמרו לי איך מרמז בהתורה הנ"ל כל הכונות של אלול, וכן עוד כמה דוגמאות כאלו, מוכח שכבר יכולים לפרש את דברי רבינו על פי כתבי האר"י.

נ נח נחמ נחמן מאומן

הבעל תפילה היה נ נח

ב"ה

מעשה יב מבעל תפלה


והיו קורין אותו בעולם "דער פרומר בעל תפלה" הראשי תיבות עם הד' אותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

Tuesday, January 8, 2019

לא עליך המלאכה לגמר

ב"ה
שיחות הר"ן סוף אות עו
גם אמר לבל יהיה נבהל מזה שהזהיר שצריכין ללמד כל כך בכל יום, כי גם אם אינו זוכה וכו' 'ולא עליך המלאכה לגמר ואי אתה בן חורין להבטל ממנה (אבות ב:טז)', ע"ש.
ונראה שזה הענין מבואר בלקוטי מוהר"ן תורה מט, שאור להביות הלב של איש הישראל הוא עד אין סוף, וכמו שהשם יתברך צמצם אלוהותו כביכול ועשה חלל פנוי כדי לגלות מלכותו, כן האדם צריך לצמצם ההתלהבות ע"ש. והרי הקב"ה ברא את העולם לעשות, דהיינו שהניח את בני אדם לגמור את תיקון העולם, וזה מה שחז"ל הורו לנו גם כן במסכת אבות הנ"ל שלא עלינו המלאכה לגמר, ודוק.

נ נח נחמ נחמן מאומן


רבי עקיבא ותלמידו רבי מאיר בעל הנס

ב"ה בחק לישראל היום הגמרא ביבמות קכא ההבדל בין רבי עקיבא לרבי מאיר, שרבי עקיבא ניצל על ידי עץ, ואילו רבי מאיר בעל הנס קיבל פי שנים מרבו,וניצל בלי עץ. ודוק. נ נח

Monday, January 7, 2019

רבי משה ברסלבר - הילולה ראש חודש - א' שבט

ב"ה רבים העירו על מה שכמעט לא יודעים כלום מרבי משה ברסלבר, אולי עשרה דברים, ואיך יתכן וכו'. וניצן מה שכתבתי בלקוטי נ נח.
עיין בחיי מוהרן אות רבי, שיש צדיקים אמתיים שנתעלם שמם, דהינו שאין להם שם ופרסום כראוי להם, שזה בחי' (שמות ג), זה שמי לעלם עכ"ל ע"ש.
נ נח

Thursday, January 3, 2019

פרשת וארא - רמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן - מתוך הספר לקוטי נ נח

ב"ה


וארא

פרשת וארא נקרא כן על שם הפסוק השניה שבפרשה, ואולי היה צריך לקרות אותה פרשת אני ה'. ולכן יש לשים יותר את הלב על שם של הפרשה, והנה "וארא אל אברהם" עם התיבות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ו:ג וגם הקמתי את בריתי אתם לתת להם את ארץ כנען את ארץ מגריהם אשר גרו בה. הסופי תיבות של: בריתי אתם לתת להם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, וכן הסופי תיבות של: את ארץ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ו:ה-ו שבת קודש פ' שמות ע"ג אצל שמעון הצדיק בתפילת מנחה העלו אותי לתורה הקדושה שני-לוי פרשת וארא, וכידוע בכוונות ליחד את האותיות האחרונות של העליה הקודמת להעליה הקיימת, וראיתי גמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן – בר'יתי לכ'ן, ע"ה.

ו:יח ובני קהת עמרם ויצהר וחברון ועזיאל. ובני קהת עם האותיות בגמטריא פת"ק. קהת עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם האותיות. עמרם עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן, והוא חי קלז שנה, קלז בגמטריא מאומן! (וע' מש"כ לקמן אות שעו בענין חיי ישמעאל). ויצהר בגמטריא איש, שהוא 'אלף יוד שין' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וחברון, אותיות רון ב"ח שהוא גמטריא י', דהיינו רון העשרה מיני נגינה. עזיאל בגמטריא נ נח.

ז:כג ויפן פרעה ויבא אל ביתו ולא שת לבו גם לזאת. היינו ולא שת ל"בוגםלזאת" – גמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (עם השלוש תיבות).

ח:ל ואתה ועבדיך י'דעתי כ'י ט'רם ת'יראון מ'פני י'ה-ו-ה א'להים, ר"ת בגמטריא (ע"ה) נ נח נחמ נחמן מאומן.

ט:יד כי בפעם הזאת אני שלח את כל מגפתי אל לבך ובעבדך ובעמך בעבור תדע כי אין כמני בכל הארץ. את כל מגפתי אל לבך, ס"ת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. 'את כל מ'גפתי בגמטריא  נ נח נחמ נחמן מאומן. 'מגפתי' בגמטריא מ"ב נ נח נחמ נחמן מאומן, שזה עולה יפה עם מש"פ במ"א בסוד ההיכלות, ואכמ"ל. לבך ובעבדך ובעמך בעבור תדע כי אין כמני בכל הארץ הר"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ט:לא שמדבר על מכת ברד, שירד אש ומים מן השמים, כתוב בתורה הקדושה: והפשתה והשערה נכתה כי השערה אביב והפשתה גבעל, ע"כ. אביב, זה בחי' עשרה מיני נגינה בהשיר פשוט כפול משולש מרובע – כמבואר בלקוטי מוהר"ן תורה מט, שזה נ נח נחמ נחמן מאומן, וגם אבי"ב ר"ת ישראל בער אודסר ברסלבר. "השערה" בגימטריא פתק! "נכתה" בגימטריא יז בתמוז (עם התיבות והכולל)! וגם רש"י מפרש שאביב הוא מלשון אבי הנחל – הספר שסבא ישראל כתב. וגם יש להעיר שלפני מכת ברד כתוב (ט:יד) כי בפעם הזאת אני שלח את כל מגפתי אל לבך וכו', ואף שהמפרשים פרשו שזה קאי על מכת בכורות, עם כל זה אין מקרא יוצא מידי פשוטו, שבזה רמז שהעיקר הוא הפתק שקיבל סבא ישראל בכח יז בתמוז.

י:ג כה אמר ה' אלהי העברים עד – מתי מא --- ... מתימא – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן – וזה התשובה על: עד מתי?!

י:ח ויאמר אלהם לכו עבדו את ה', עבדו את עם האותיות והתיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

י:יא לא כן לכו נא הגברים ועבדו את ה' כי אתה אתם מבקשים, 'ועבדו את' עם התיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, וכן 'מבקשים' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יג:טז רש"י מביא מחז"ל (סנהדרין ד.) ש'פת' באפריקי זה שתים, ולפי זה פתק, זאת אומרת שתי פעמים ק' = מאתים, גמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וע"ע מש"כ בזה בפרשת שמע, בפרשת ואתחנן (דברים ו:ח).


נ נח נחמ נחמן מאומן

Why do people have such a hard time accepting the Petek and Nanach?

HH depends who you ask, one of my favorite pet theories to explain this phenomenon and their refusal to believe in the Petek even though they readily believe in bigger miracles is that the Petek is michayev them. Most people even the biggest lamdunim and oavday Hashem are past despair, they have given up on attaining real real holiness, nevertheless they are very disciplined and driven to still do their utmost, to strive to better themselves, but all within their little tiny conception. Comes along the Petek and says, wake up! You can have prophecy! You can make it all the way, be completely holy etc. etc.. And this is very very scary, it unhinges everything firm that they recognize and stand on, and it means that they have to start completely anew and give it all they got - very taxing thought, frightening to consider. So they favor denial. Keeps them where they feel safe.
Based on this theory, I think a major part of hafatza and even the debating isn't and should not be to just prove that Nanach is the real emess. Because that it obvious and that it isn't proof which is preventing people from admitting it, the main hafatza is to give people a taste of the exhilaration, and collaboration, seeing how well it works for you and how it is feasible for them to take it on.
Nu, what do you say to my theory?
Na Nach Nachma Nachman MayUman