Pages

Thursday, March 31, 2016

פרשת שמיני -- נ נח לגמרי! (פרה - בגמטריא נחמן מאומן)

ב"ה

פרשת שמיני - שהוא שמיני למילואים והוא ראש חודש ניסן, יום הולדת של רבינו נחמן בן שמחה. וכידוע (חיי מוהר"ן וכוכבי אור) שרבינו בבחי' בינה, שהיא הספירה השמיני, וכן שמיני הוא אותיות ימי נ"ש - נחמן (בן) שמחה. ובו ביום הוקם המשכן ונטל עשר עטרות - בחי' עשרה מיני נגינה שגילה רבינו. גם שמיני מרמז על השיר פשוט כפול משולש מרובע, כי הנ', זה שיר פשוט - נ, הש' - שי"ן - שנים - כפול - נח (גם ביידיש, שין זה לשון ח"ן), מ' זה משולש - נח'מ', י' - מרובע שא'ב'ג'ד' עולים לעשרה - לי'. ועוד י' זה מאומן - אור נאצל עליון כתר עלאה. גם שמיני, אותיו שמי נ"י - נחמן יצחק (שרבינו גילה שיצחק זה השם שלו). ויש בזה עוד הרבה רמזים כמובן, ואשאיר לכם רק שאלה אחת, מ"י שנ"י?


וי"הי ביום השמיני" עם הג' תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (כאילו כתיב וינ נח נחמ נחמן מאומן) הרי שאותו יום החשוב של שמיני למילואים שבו הוקם המשכן ונמשח והיה השראת השכינה, היה לגמרי בבחינת נ נח נחמ נחמן מאומן. והנה אותו היום היה ראש חודש ניסן, ודרש דרש משה למה נשרף שעיר עזים לחטאת של ראש חודש, שהוא בחי' תשובה, שעיר בגמטריא פתק, עזים בגמטריא קכ"ז בחי' חיי שרה, שהיא השיר פשוט כפול משולש מרובע. ואהרן ענה למשה (ויקרא י:יט) הן היום הקריבו את – סופי תיבות נ נח נחמ נחמן מאומן עם התיבות, חטאתם ואת עולתם לפני – סופי תיבות ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, ה' ותקראנה אתי כאלה ואכלתי חטאת היום הייטב בעיני ה', סופי תיבות נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. ג' פעמים רצופים נ נח נחמ נחמן מאומן בסופי תיבות! וישמע משה וייטב בעיניו (פסוק כ), בעיניו בגמטריא נחמן. כי התשובה הסופית זה יהיה רק על ידי רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן שנולד בראש חודש ניסן.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Wednesday, March 30, 2016

What does it take to qualify to be Nanach?

HH

This is an old question with many humorous answers [- check out this video: https://www.youtube.com/watch?v=WVfdWMT0a28]. The bottom line, in my opinion is that being Nanach means that one completely understands and accepts Rabbi Nachman to be the first and final authority on every facet of life. There are those that argue that this attainable without believing in the holy petek, but in my opinion that is not possible.

To make it clear with a few fundamentals, being Nanach according to the above criteria, means not having any association with any contemporary rabbi, and it means that one is extremely active – or knows that he should be – in hafatza (dissemination of Rabbi Nachman's teachings). It means that the most important thing in his life, other than hafatza and Rabbainu himself (don't start saying Hashem, because this article is written on Hashem and with Hashem), is getting up to start the day at midnight, which is 6 hours after nightfall, and the highest devotion is hisbodidus, followed by learning Rabbainu's torah, and it would be ideal for him to be occupied the entire day just doing hisbodidus. When there is any issue or question, he isn't interested in anything but what Rabbainu has to say about it, and what he can clarify in hisbodidus.

Now there are those who claim that is possible to meet all the above and so forth, and not believe in the Petek, I don't think so, maybe such a person would not openly be Nanach, but ultimately he would believe in his heart. If it is possible, than obviously the person is not Nanach, and very very very very far from Nanach. Because the main thing is Rabbainu, and Rabbainu is Na Nach Nachma Nachman MeUman!

The entire redemption is contingent on Rabbainu and his name Na Nach Nachma Nachman MeUman!

The Nanach realizes this, that more than anything he can achieve or fathom, everything is dependent on Rabbainu and his name Na Nach Nachma Nachman MeUman!

That is why I am used to telling people, that the bottom line is, when you are Nanach, you will know it and say it, and until then hang in there. Nanach makes life very clear, everything falls in place.

Na Nach Nachma Nachman MeUman1

הנה בעל החלמות הלזה בא - וישב לז:יט

ב"ה
צריך ביאור, הלוא זה שבחו שהיה לו חלומות כאלו, והאחים קנאו אותו בחלומותיו.
Why would the brothers call him by a title they were jealous of?

ונראה בזה יסוד מוסרי, שכאשר רואים אנשים מוצלחים, אז מיד נותנים להם איזה כינוי כמו מוצלח, שזה כאילו מתרץ מיד את כל הענין למה האיש הזה מצליח, ופוטר את האדם מלהתחייב ללמוד ממנו.
From here we can learn that often when we see successful people we immediately stereotype brand it, objectify it, like: he's a workaholic. And by doing so we relieve ourselves of the need to learn from that person.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!
נ נח נחמ נחמן מאומן

Overcoming fantasy

HH

This guy would fantasize that a certain someone would do certain forbidden things with him. Then he confronted this fantasy: How would he allow and empower this certain someone to bring him down? The object of his fantasy is in reality so puny, and he is letting it rule over him!

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

בכל דרכיך דעהו - שיר מספר משלי

HH One of the first songs I merited to have someone play with the guitar.  This is a song that can and has been song for very long extended periods of time over and over again. NNNNM!

Tuesday, March 29, 2016

רחם

ב"ה
במקום אחר כבר כתבתי בס"ד כמה פירושים, והנה עוד פירוש ת"ל.

רחם - ר"ח ם. ר"ח בגמטריא יצחק, ד' פעמים ב"ן, בחי' דין, כידוע. אלא שכאן סוגרים את הר"ח של הדין תוך הם'.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Supremacy of the Breslover

HH

This is something I should have posted for Purim, and had intended to do so, but it just never happened, so better late than never.

Saba told over how Rabbi Yisroel Karduner would drink on Purim, that it was visible how with each second that passed, Rabbi Yisroel left this world and entered a different world. This is amazing, because it is said of the holy Rabbi Chaim of Sanz that before drinking on Purim he was heard saying to HY, how it was clear and known on high how utterly precious state of his mind is, but to keep the mitzva of Purim, he would relinquish and let it get distorted. Yet Rabbi Yisroel, in keeping this very mitzva of Purim was able to ascend. There is a great deal to be learned from this, but it is not in me to elaborate now.

Na Nach Nachma Nachman MeUman


Saturday, March 26, 2016

Polygamy

HH

In the last 20 pages of Outpouring of the Soul - which is a synopsis of Likutay Halachos on Rosh Chodesh, Rabbi Nussun explains different verses of the Prophets which predict how several women will accost one man asking him to marry them. Rabbi Nussun sees this as power to the women; that the women are proposing to the man, and that multiple women can mate with one man. Very interesting take on the issue, which I'll leave you to contemplate...

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

ברסלב

ב"ה

ברסלב ע"ה בגמטריא רצה, ובגמטריא והסנה איננו אכל (שמות ג:ב).

נ נח נחמ נחמן מאומן

נ נח זה יסוד התורה

ב"ה

תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי (תהלים יט), הראשי תיבות של תמימה משיבת נפש ע"ה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (וכן תמימה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ד' כוללים), ועדות ה' נאמנה, דייקא, מחכימת, דהיינו שמוסיף הא' (בחינת חכמה כידוע) להפתי, פתי עם א' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

העיר של רבי שמעון בר יוחא הוא אומן

ב"ה

בריש הספר לקוטי מוהר"ן
לכו חזו – ודע שסוד רבי שמעון וכו' הוא בחינת (דניאל ד) עיר וקדיש מן שמיא נחית ראשי תבות שמעון וכו', עכ"ל. והנה רבינו גילה (לקוטי מוהר"ן תנינא א:ט) שבר"ת יכולים להחליף את אות ש' עם אות א', ולפי זה הראשי תיבות של וקדיש מן שמיא נחית הוא אומן! והמילה שלפניה: עיר, הרי עיר אומן!!!

נ נח נחמ נחמן מאומן

לקוטי מוהר"ן תורה לג - הסתרת אותיות התורה שמחיים כל דבר

ב"ה

לג:ב כבר הבאתי כמה פעמים למעלה מלקוטי הלכות שיש שני דרגות בימי הרע וההסתרה על אותיות התורה, כי יש בחי' של עבודה זרה שאין בה שום ניצוץ קדושה כלל, ועם כל זה בודאי יש בו אותיות התורה. ונראה לע"ד, שבזה מבואר ענין השני דרגות של אהבה שבדעת ואהבה שיש במדות, שלא כל כך מובן (עמש"כ בפרפראות לחכמה). ונראה שבדבר שאין בו שום ניצוץ קדושה, ע"כ התפקיד האמיתי של הדבר הזה הוא אחרת לגמרי ממה שנראה לעינים פשוטות בעולם הזה, ולכן אין שייך כלל להשיג בליטת האותיות בזה הדבר באהבה שבמדות, כי המדות שייכים על כל פנים לעולם הזה, והעבודה זרה אין בו שום תפקיד אמיתי (דהיינו של קדושה ואמת) בעולם הזה, אז כדי להשיג תפקידו והאותיות המחיים אותה, ע"כ צריכים השגה למעלה מהמדות, והיינו אהבה שבדעת. מה שאין כן כל דבר שיש בו איזה תועלת ושייכות של תפקיד של קדושה גם בעולם הזה, יהיה להדבר הזה אותיות התורה שמושגות באהבה שבמדות.

נ נח נחמ נחמן מאומן

לקוטי מוהר"ן תורה לא - ברית עלאה וברית תתאה

ב"ה

לא:ה ויש שני בחינות ברית וכו' ברית עלאה וכו' בן חורין וכו' ברית תתאה וכו' מט"ט, ע"ש.
ע' כל זה בספר אדיר במרום (עמ' כו-ז) ז"ל הנה הקשר השלם צריך שיהיה כפול, ב' קשרים זה על זה בסוד קשר של קיימא, וכנגד זה היסוד יש בו ב' ביעין, ע"ש כל דבריו הקדושים, וכ' שם ששק"ר יכול להיות רק כשיש קשר אחד, וכתב שם (עמ' כז) ז”ל שמטטרו”ן הוא סוד שד”י, שכן עולה בגי' שלו. וגם שם נמצא זיווג ויחוד, דהיינו בהתלבש שם השכינה כידוע, אך באמת אז נקרא בעל קשר א' לבד, ולכן גם הזיוג איננו בכח גדול, כי כח הזיווג הוא תוקף ההתדבקות וכו' אך באצילות הוא יחוד גמור וגדול בב' הקשרים וכו' ע”ש כל דבריו הקדושים. ולהלן (-לד) הרמח"ל כותב שרק מי שהוא במדרגת עולם האצילות הוא בן חורין, אבל במדרגת מט"ט הוא עבד, ע"ש.
והנה הרמח”ל מסביר שם הקשר שרשב”י עשה בחבריא הקדושה שלו כדי ליכנס לאדרא, וזה לכאורה ממש מה שהיה חסר לבחינות הארבע שנכנסו לפרדס, שאפילו רבי עקיבא שנכנס לשלום ויצא בשלום (-שלום זה בחי' יסוד, וא”ש), אמנם הוא הלך יחידי, שזה עוד בבחי' עד אימת ניתב ביימא דחד סמכא, ורק רשב”י זכה לתקן הב' קשרים.

נ נח נחמ נחמן מאומן

וסימן לדבר - סימן פתק"א

ב"ה

רבינו אמר כל הענין שלו זה ראש השנה, וכוונתו במה שאמר האש שלי תוקד עד ביאת המשיח, גילה בפתקא שכיוון לסבא. הלכות ראש השנה מתחיל בשולחן ערוך, אורח חיים, סימן פתק"א.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Wednesday, March 23, 2016

עד דלא ידע

ב"ה

עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי, נראה לפרש על פי לקוטי מוהר"ן תורה לג, וכמו שכבר ביארנו בס"ד בדברי רבינו שפירש את מאמר הירושלמי שאם יאמר לך אדם איה אלהיך תאמר לו בכרך גדול שברומי שנאמר אלי קורא משעיר, דהינו שגם אצלו השם יתברך נמצא, כי הוא יתברך מחיה את כולם, וביארנו על פי לשון רבינו בזה ובהלקוטי הלכות בהלכות פורים, שלכאורה זה האדם אין לו שום ניצוץ של קדושה כלל, אין לו נקודה טובה לעשות עליו "אזמרה" ועם כל זה, רבינו אומר עדיין יש להפוך אותו לטוב, על ידי שאתה מראה שגם הוא מקבל את חיותו מהשם יתברך, והוספנו לפרש איך עושים את זה, לוקחים את הדיבור שלו שהיה רק מכל (בחי' פת באפריקי - אף ריק - שתים) ומבינים אותו כמסר מהשם יתברך - ביקוש - תחפש אותי פה במקום הזה, ונמצא שהאיש השואל אינו סתם בול בלי שום קדושה אלא שליח של השם יתברך לגלות יחודו אפילו באותו מקום.
ולפי זה מובן שיכולים להפוך כל דבר בשורשו, כאשר זוכים להתיחס להדעת שהשם יתברך מודיע באותו דבר. ואז אפילו הארור של המן יכולים להבין שזה בא לברך את מרדכי.
ולעשות את זה צריכים הרבה שמחה, כי זה ענין תמורות, שרבינו גילה בתורה כד שכדי לצאת מהיכל התמורות צריכים שמחה.
תשמיעני ששון (יסוד - הצדיק) ושמחה תגלנה עצמות דכית (תהלים נא), אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות שהם בחי' מלכות) נ נח ויו, ויו זה הצדיק כידוע בלקוטי מוהר"ן - יעקב ויוסף.

נ נח נחמ נחמן מאומן

אין שום יאוש בעולם כלל

ב"ה

י"ל ששום הוא תבלין עם הרבה סגולות כידוע, ולכן יאוש הוא השום בעולם שמסוגל להביא את האדם לבחינת אין, דהיינו כאשר האדם מתייאש מעצמו, אז הוא כבר מסוגל להתבטל להאין סוף ב"ה.

פורים מראה שאפילו החיות של האלילים בא מהשם יתברך - וכן אותיות הלטו...

ב"ה

שמעתי שאומרים שאסתר נקראת על שם אליל בבלי אשטר, ומרדכי על שם אליל בבלי מרדוק. ולפי המבואר בתורה לג, ובפרט בלקוטי הלכות (פורים ד), אתי שפיר, כי כל הענין של פורים הוא לגלות שאפילו אלהי העמים מקבלים חיות והוויות מהשם יתברך. ודייקא הצדיקים הגנוזים בחינת סתרי תורה מחיין את מקומות האלו. וכן להיפוך, המלך אחשוירוש כל פעם במגילה מרמז על הקב"ה, כמו שארז"ל, וא"ש כנ"ל.
ונראה שענין הגורל, הוא הפור, מבואר היטב על פי תורה לג. כי מבואר שפורים הוא יום יודע לה', וכן מבואר בכוונות שפורים הוא התגלות יסוד אבא, הנקראת שלום, שהוא כל הענין של התורה זו שמתחלת צריכים לבקש לשלום וכו', שעל ידי כפיית הימי רע, אותיות התורה בולטות, והוא בחי' התגלות אורייתא דעתיקא סתימאה. וזה היה נס של הגורל, שדייקא אותיות אלו בלטו.

והשתא דאתי י"ל שבכלל הגורל היום נקרא לטו – כי האותיות בלטו…

נ נח נחמ נחמן מאומן

The Hisbodidus of the Baal Shem Tov part 1

BH so far I have uploaded part 1-4 -and B"H I still have to film the rest and upload. NNNNM!



Monday, March 21, 2016

פרשת השבוע - צו - מנחת סלת - ועוד הוספתי חידושים ת"ל

ב"ה

מנחה, זה אותיות נחמן, כי ה' כפול עשר (כי כולם בחכמה עשית, חכמה בחינת י') זה ן. וכן תפילת מנחה, נגד יצחק, שם הסתר של רבינו, ובחי' ראש השנה. וכן עיקר ענין של קרבן מנחה, בחי' תפילת העני, שהוא ממש ענין של רבינו, וכמו שמאריך בזה מוהרנ"ת מאד.
והמנחה בא סלת, עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, כי נ נח, זה בחי' סלת של נחמן, כי השם נחמן שייך להרבה אנשים ומהם גם צדיקים גדולים, ונחמן בגמטריא קמח, אבל הסלת (קמח נקי ומנוקה), זה רק רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן.
וכן נחמן בגמטריא פסח, והמנחה לא תאפה חמץ. חוץ משבועות, לאחר שסופרים שבע שבועות, בחי' שבע כפול שבע, וכולם בחכמה כנ"ל, הרי 490, ונכנסים להכולל של שבועות הרי 491, כמנין נ נח נחמ נחמן מאומן.
ולוקחים מהמנחה קומץ, קומץ עם הארבע אותיות בגמטריא ר"מ, והוא כמנין הראשי תיבות של נ נח נחמ נחמן מאומן - קמיצה...

וביום המשח הכהן, וכן כהן גדול בכל יום מביאים מנחה: פרשת צו (ויקרא ו:יד) על מחבת בשמן תעשה מרבכת תביאנה תפיני מנחה פתים תקריב ריח ניחח לה'. והנה ידוע שמחב"ת רמז למתן תורה שהיה בשנת ב' אלפים תמ"ח. בשמן, בחי' דעת, ראשי תיבות מנחמן בן שמחה. הס"ת של על מחבת בשמן תעשה, בגמטריא תהלים, ואותיות היסוד של על מחבת בשמן תעשה מרבכת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. ואותיות היסוד של 'תביאנה תפיני מנחה' – נ נח! 'מרבכת' בגמטריא תיקון הכללי ע"ה. 'תביאנה' ראשי תיבות: תיקון הכללי נחמן ישראל בער אודסר. 'תפיני' מילה מרכבת תפי-ני, תפי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, ני ע"ה – אני. 'פתים' ע"ה בגמטריא מנ נח נחמ נחמן מאומן.

נ נח נחמ נחמן מאומן

משלי כב:יח-יט כי נעים...

ב"ה

משלי כב:יח כי נעים כי תשמרם בבטנך, הראשי תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.


משלי כב:יט להיות בה' מבטחך הודעתיך היום - הסופי תיבות עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן - אף אתה, עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

Sunday, March 20, 2016

"הוא משה ואהרן" (שמות ו:כז) עם הכולל בגמטריא כתר (תרי"ג מצות ושבע מדרבנן)!

ב"ה

והנה "משה אהרן" בגמטריא תר"א, והוא בגמטריא של הש"ך והפ"ר דינים ע"ה. יעו' בכוונות לריש שמונה עשרה, אדנ"י שפתי תפתח, שאותיות השפתיים הם בומ"פ בגמטריא פעמיים די"ן, שצריכים להמתיך הש"ך והפ"ר דינים. וידוע גם מהכוונות ש"אשרי העם שככה לו" - שככה בגמטריה משה, הרי שי"ל שעיקר המתקה של הש"ך דינים על ידי משה, והפ"ר דינים י"ל בעיקר נמתק ע"י אהרן, כמש"כ בזאת יבוא אהרן אל הקדש בפר. והשפתיים הם בחי' נצח והוד כידוע, והם בחי' אהרן, כמש"כ כי שפתי כהן ישמרו דעת, דעת זה משה רבינו, שהוא ג"כ בחי' נצח.
וע' בלקוטי מוהר"ן תורה לב, שפירש ענין מה שמקדמין לשמונה עשרה עם הפסוק אדנ"י שפתי תפתח, להמתיק את הש"ך דינים, ה' פעמים דין, בחי' נע"ר, להוסיף לה ה' אלפין, לבנותה ולתקנה לנער"ה, וזה על ידי הריקודין של נצח והוד, על ידי שמחה שבלב, כמו שכתוב וישא יעקב את רגליו וכו'.
וי"ל שזה מה שהש"י אמר למשה רבינו (שמות ד:יד) הלא אהרן אחיך הלוי ידעתי כי דבר ידבר הוא וגם הנה הוא יצא לקראת וראך ושמח בלבו. דבר ידבר הוא, כפל הלשון כנגד ב' שפתיים, כי משה עלה בדעת בבחי' ידעתי, וזה 'הנה יצא לקראתך', יציאת הדיבור, בבחי' תפתח, וזה 'לקראתך' לק-ראת-ך, ל"ק- אותיות קל, בחינת המתקה, של הרא"ת, ש"ך ופ"ר, כמנין משה אהרן כנ"ל, ועוד, לקראתך, ק"ר = ש', הרי שא"ת, ראשי תיבות אדנ"י שפתי תפתח! ואיך, על ידי השמחה שבלב, "וראך ושמח בלבו", והוא בגמטריא 'ברית' כרותה לשפתיים.
ואותיות היסוד (אלו שלפני הס"ת) של "יצא לקראתך וראך" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, וכן אותיות היסוד של "וגם הנה הוא יצא" בגמטריא נחמן ע"ה. "ידבר" ראשי תיבות ר' ישראל דוב בער.

נ נח נחמ נחמן מאומן

The fault lies with those who empower the charlatans

HH

The great Chozeh (Seer) of Lublin tried to bring the Messiah, and he blamed his failure on his misconception that the problem lay with ignorance and short-comings of the masses, whereas in reality they lay with the leaders.

Rabbi Nachman of Breslov, says that this also is a misconception, because the leaders are deluded in such a way that they are considered mad and not fully responsible. The main fault lays with those who empower these charlatans. Even by calling them rabbi, this enslaves mankind, and causes and prolongs the exile.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Papa Don't Preach Just Na Nach!

B”H even though in my youth I didn't know of Rabbainu and the holy petek, and I went through some rough times I was still relatively sheltered from the falsehood of this world, and even in my lowest descents I kept the Torah and the mitzvos. Only for a few years did I plague my neshama (soul) with secular music – in the eighties. So now, I'm praying to HY with all my heart, and I'm thinking: HY don't take issue with me, just HELP! And suddenly I'm reinforcing this notion with “Papa don't preach I'm in trouble deep” just HELP! Givald. B”H someone should make that Nanach already. NNNNM!

(#rebelhearts #madonanach)


חידוש עצום של רבינו - להחזיר רשע גמור שאין לו אפילו נקודה טובה כלל!!!

ב"ה

לקוטי מוהר"ן
לג:ב אם יאמר לך אדם היכן אלקיך וכו' ונדמה לו שבמקומו אין שם אלקים וכו' תוכל למצא אלקותו וכו' ולשוב אליו בתשובה שלמה ע"ש, ובלקוטי הלכות (פורים ד) הביא מהאריז"ל שבאלהי העמים אין שום ניצוץ קדושה כלל, אלא שע"כ מקבלים חיותם מהקדושה. ולכאורה מבואר מזה חידוש עצום מרבינו עוד יותר מתורה אזמרה ששם רבינו הקפיד שאפילו ברשע גמור צריכים למצוא נקודה טובה, ואילו כאן רבינו קובע שאפילו ברשע גמור שכפר בעיקר והוציא את עצמו מן הכלל, יכולים להחזירו בתושבה על ידי זה שהוא מקבל חיותו מהש"י.
ובביאור הדבר נראה לעניות דעתי, שמבואר בהתשובה שאומרים לו, בכרך גדול שברומי שנאמר אלי קרא משעיר, שהמשיב אומר להשואל, מה אמרת?! הרי אני שומע מפיך דרישה מהבורא! הוא קורא לי להסתכל במקומך! הרי שהמשיב מהפך את השואל לשליח מהשם יתברך, ובזה הוא ממשיך לו נפש טובה. וכמו שרבינו גילה בתורה לא שעל ידי כיסופין מולידים נשמות, כן הדבר בהמשכת אורייתא דעתיקא סתימאה. כי רבינו התחיל את התורה כאן, שצריך לבקש שלום, שיהיה שלום בין ישראל, ולא ביאר בתורה אלא ענין של התגלות הדעת במדות ולעתיד לבוא וגר זאב וכו' (ולכאורה אז יהיה גם כן שלום אפילו אם הגוים, ואולי עם כל זה, הביקוש צריך להיות רק לישראל). ושלום הוא בעיקר בין שני הפכים. ולכן יש לאמר, שקיום הע"ז בעולם היה לתכלית שבחר השם יתברך לגלות את יחודו מתוך כל החשך וכו', ולכן יש כח ליהודי לאמר ליהודי אחר שהוא ממש היפוכו, שעל ידך השגנו את התכלית בזה, להמליך את השם יתברך בכל משלה, כי דרכם ה' קרא אלי משם. ועל ידי זה, יכול להחזיר את השואל בתשובה שלמה.


נ נח נחמ נחמן מאומן

טטפת (ארבע פרשיות של תפילין) טט בכתפי שתים פת באפריקי שתים

ב"ה
כבר ידוע שטטפת בגמטריא רבי נחמן מאומן ע"ה.


לקוטי מוהר"ן תורה לג
לג:ב טט בכתפי שתים פת באפריקי שתים. וצ"ב למה התורה הקדושה בחר דוקא בשני לשונות אלו, ולמה שתים שתים, ולא שלוש אחד וכדו'. וי"ל על פי מה שמבואר בלקוטי הלכות על תורה זו, בהלכות פורים (הלכה ד') שכנגד אהבה שבדעת ואהבה שבמדות יש שני הסתרות, הסתרה שעדיין יש ניצוצות קדושה, וזה בחי' עורף, והסתרה גמור כמו באלהי העמים שאין אפילו ניצוץ קדושה, רק שמקבל החיות מהקדושה. ולכן י"ל שכתפי זה בחי' העורף, ואפריקי, לשון אף-ריקי, אף הוא בחי' עבודה זרה כמו שאמרו רז"ל שכל מקום שיש ע"ז יש חרון אף, וריקי שהוא רק מכל ניצוץ קדושה. וחילקם לשתים שתים, כי הם בחי' כפירה ביחוד ח"ו. ונראה עוד שט"ט זה כנגד היסוד, שהוא ט' עולה וט' יורד כידוע. ופת, נגד המלכות.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Thursday, March 17, 2016

פרשת ויקרא - נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה

ויקרא אל משה, ס"ת לאה, בחי' הזיווג של לאה בבחי' ציפורה אשתו, בחי' שירה, וידבר ה' אליו מאהל מועד לאמר, סופי תיבות כל הפסוק, עם האותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והראשי תיבות בגמטריא הוי"ה נחמן. בחי' שם הצדיק משותף בשם השם יתברך.

נ נח נחמ נחמן מאומן

דרך הלימוד

ב"ה

מתוך ספר ליקוטי נ נח

שיחות הר"ן עו. בענין דרך הלימוד ע' בפנים הספר מה שביארנו באריכות בס"ד. ורק אציין פה למש"כ הרמח"ל באדיר במרום (עמ' תכא) ז"ל ואפילו במקום המותר, הודיענו מאמרם ז"ל (חגיגה יג.): אין לך עסק בנסתרות, דהיינו שהדבר שהשכל של האדם ההוא המתבונן אינו יוכל להשיג – ימנע ממנו, כי זה ראייה שאינו צריך לדעת, ואינו מתוקן בידיעתו, כי אם היה תיקון – לא היה נמנע ממנו, עכ"ל (וע' באבן שלמה ריש פרק ח', שעל האדם לקחת לימוד קל ע"ש). וזה עולה קנה אחד עם הדרך שרבינו גילה והציעה, ואכמ"ל.

וזה גם כן עולה אחד עם מה שרבינו גילה שהנסתר של התורה הוא בחי' תפילה. כי מה שאין בהשגת האדם, לפי הרמח"ל הנ"ל אין עליו לטרוח כל כך בשכלו, אלא מאי, עליו להתפלל שיעלה ויגיע להשגה זו, או על כל פנים להשגה גבוה כפי התיקון שלו, והעליה יהיה דרך תפילה ולא דרך טירחה בשכלו.

נ נח נחמ נחמן מאומן

קשירת החושן והציץ בשנים ובשלושה חוטים

ב"ה


פקודי לט:לא – רש"י כותב שאי אפשר לקשור את החושן בפחות משני חוטיםואני מעולם תמהתי על זהכי בקלות יכולים לקשור את שני הצדדים עם חוט אחדשקושרים את צד אחד ואחר כך מעבירים את אותו החוט וקושרים את הצד השני.


נ נח נחמ נחמן מאומן

הכיור - נטילת ידים - לטהרה ולשלום הבית

ב"ה

ויקהל לח:ח במראות הצבאת, פרש"י ז"ל ונעשה הכיור מהם שהוא לשום שלום בין איש לאשתו, להשקות ממים שבתוכו למי שקנא לה בעלה ונסתרה, ע"ש. ונראה קצת דחוק שהרי עיקר תשמיש הכיור לרחיצת ידים ורגלים של הכהנים. אכן באמת כל רחיצת ידים יש משום טהרת אישה לבעלה, כי קי"ל (סודה ד:) כל האוכל לחם בלא נטילת ידים כאילו בא על אשה זונה. ודוד המלך שהעיד על עצמו שידיו מלוכלכים בדם לטהר אישה לבעלה, הרי שמו בגמטריא יד, כמו שהאריכו בזה בזוהר הקדוש ובכל הספרים הקדושים, בחי' מלכות שבע עולים ושבע יורדים. וכן מצינו בחז"ל עה"פ יד ליד לא ינקה, על ההסתכלות בנשים, והוא פגם בנקיון ידים. ועוד מצינו בסוף פרק ראשון של עירובין שבשעת מלחמה פטורים מנטילת ידים, ואז הרי יש מצוה של אשת יפת תואר שהותרה.


נ נח נחמ נחמן מאומן

סדר ברכות השחר

ב"ה

בתהלים (הללוי-ה הראשונה שלאחרי אשרי) ה' מתיר אסורים ה' פקח עורים ה' זוקף כפופים, וק"ק שהרי בברכות השחר סדר הברכות אחרת, פקח עורים, מתיר אסורים, זוקף כפופים. ויש לדחות שברכות השחר הם כסדר הקמה, אבל על כל פנים התרת אסורים יותר כללי ושייך להפסוק הקודם של עשה משפט לעשוקים, שבו נמצא, ואחר כך בפסוק שלאחריו מפרט, פוקח עורים וכו'.

נ נח נחמ נחמן מאומן

ליקוטי מוהר"ן תורה לא - אחר קיצץ בנטיעות, ורבי עקיבא נכנס בשלום ויצא בשלום

ב"ה



לקוטי מוהר"ן תורה לא

אחר – נכנס לפרדס וראה מט"ט ואמר שיש שני רשויות ח"ו, והנה אחר הפסיק לשמור את התורה, אבל לא ראינו שהוא לוחם נגד התורה, כי היה מסתברא שתלמיד חכם כמותו, שעלה על כל חכמי ישראל, כיון שיצא לרע שח"ו יהפך ממש לרע, וכמו שר' צבי הירש זידטשוב העיד על עצמו שקודם שהוא קיבל לגמרי על עצמו עול מלכות שמים, הוא כמעט יצא לתרבות רע ח"ו, ואז היה חידוש בתוקף רעתו ח"ו. ואילו באחר לא רואים אלא שאמר שיש שני רשויות, שלא כיחש מציאות התורה, ואפילו הזהיר את רבי מאיר עד כאן תחום שבת, לשמור את התורה, רק הוא בדה עוד רשות חוץ מהתורה. והוא בחר לחיות את המציאות של הכוכבים ומזלות כי לא הבין שהם באמת תחת שלטון היחוד והתורה, אבל על כל פנים הוא ידע טוב כחו ואמיתתו ברשות התורה, רק שהוא חשב שהוא מוגבל ח"ו.
והענין נראה לי, כי אחר טינא היה בליבו, טינא זה טיט, סתימה. כי רבינו גילה בלקוטי מוהר"ן (תורה מט) שאיש ישראלי לבו בוערת עד אין סוף, ואילו אחר (כיון שהרצון של הוריו היה שלא לשמה כמבואר בגמרא) היה סתימה, ולבו היה מוגבל. וכיון שנכנס לפרדס, דהינו שעלה במחשבתו להשגות קדושות, עולמות עליונים, והיה צריך לעלות עוד למעלה ממט"ט, שיהיה מט"ט כפוף תחתיו, אבל כיון שטינא היה ליבו, דהינו שהיה מוגבל ברצונו, הוא התעכב במט"ט, וטעה בו, מה שאין כן רבי עקיבא עלה בלבו עד אין סוף, וממילא הבין שמט"ט הוא אות בצבא לא יותר. וזה מה שכתוב על רבי עקיבא שנכנס בשלום ויצאה בשלום, זה בחי' רצוא ושוב, כי אי אפשר להתדבק באין סוף אלא ברצוא ושוב כמו שרבינו גילה בתורה ד', דאם לא כן הוה נתבטל לגמרי.
ובזה מובן איך שרבינו כותב שהרבי הוא בחי' הפרדס, ויש לו שני הכחות כמו התורה וכו'. כי הצדיק בעלותו לפרדס, מתאחד עם השם יתברך ביחודא שלים, עד כדי כך שמט"ט הוה בשבילו רק אות בצבא שלו.
וזה הענין של הכניסה לפרדס הוא כמו השלחן של הצדיק, שהוא להעלות את הרגלין, בחי' הכסף, כיסופים, מזון, לאור הפנים, בחי' השביע בצחצות נפשך. וכמבואר בשיחות הר"ן (כד) משל למלך ובנו שהיו נוסעים זה לקראת זה בכיסופים גדולים, עד שבא אחד וחטף את הבן והביאו להמלך, שזה בחי' לפרנס את הצדיק. וכל זה רק עם הכיסופים הם ממש עד אין סוף ב"ה, אז הצדיק יכול להתדבק בהשם יתברך באור הפנים, לפנים ממחיצתן של מלאכי השרת, וכמראה החמה עמוק מן הצל, ואז הרי הכל עובדים וטורחים בשבילו. ואפילו בן עזאי ובן זומא היו בכלל עובדי השם, כי אור תשוקת ולהבת ליבם היה עד אין סוף, ולכן זה הציץ ונפגע וזה הציץ ומת, באור האין סוף. ובזה רבי עקיבא עלה על בן עזאי, כי הלוא איתא (בכורות נח.) שרבי שבן עזאי אמר כל חכמי ישראל כקליפת השום חוץ מהקרח הזה, והאריז”ל (שער הגלגולים הקדמה לד) גילה שהכוונה על בריאת נפשות הגרים בקדושה עיין שם, וזה דרך חסד וחסידות עיין שם, אכן בן עזאי לא היה נשוי, ולא היה לו את הכח להלביש את השגתו ביחוד השם, כי קודם שיוצאים לדרך צריכים לפקד את אשתו, כמו שרבינו מביא בסוף אות ד', כי צריכים שמירת הברית, ואין הכוונה לסתם שמירה, כי אז אדרבה בזה טעה דוד, כי משביעו מרעיבו, אלא הכוונה שצריכים לקיים את הברית שיהיה יחוד איש ואשה, כי בלי זה, הברית עולה ואין לו כיוון ותכלית למטה, ולכן בן עזאי הציץ ומת בהתדבקו ביחוד השם, ואילו רבי עקיבא עוד זכה להאיר את היחוד שזכה להשיג למטה. אבל אחר טינא היה בליבו, ולכן כניסתו לפרדס, להשלחן אשר לפני השם, לא הראה לו אלא להתדבק במט"ט, והוא עוד היה לו בחירה להתאחד עם מט"ט, ולא עמד בנסיון, כי השלחן והזיווג והיחוד הוא מסטרא דצפון, שהוא חסר (לא, וא' של יצר הרע, בגמטריא לב), מה שצפון בלב חולת אהבה שבוערת עד אין סוף (וכן התורה הקדושה תולה על בלימה, וכמו שאיתא במסכת סנהדרין דף כו, שהתורה בחי' תהו, כאילו אינה), והיחוד הוא רק על ידי הכתר כמבואר כל זה ביחוד היראה לרמח"ל (בריש פירוש הקצר, בענין ג' מפתחות ביד השם יתברך, ובענין י' עליונה של הא', היחוד העליון שהיה מאיר לאדם הראשון ולא היה צריך שום עבודה, רק בנשמה לעבדה ולשמרה בהשגת התורה ע"ש), ועל כן לא הצליח לראות את מט”ט כאילו כח בפני עצמו.
ובן חורין, שמוליד נשמות בעולם, כמו אברהם אבינו, זה רק הצדיק שזוכה ליחד תשוקת להבת לבו האין סוף ביחוד השם. ומפתחות הלידה רק בידו, אלא שכמו שכל אדם יכול להוליד, שממשיך מהשם יתברך בנים, כן כל אדם ממשיך נפשות בהוצאת כיסופיו בדיבור פיו. אבל הצדיק בחי' אברהם אבינו ממש מוליד את הנשמות, וכן אליהו הנביא קיבל את שני מפתחות מהש"י, והוא נחשב כפיו של משה רבינו, שהאותיות וצירופיהם וזיווגיהם נעשים על ידו, ועלה השמים בסערה, שזה השגת היחוד, שממילא הכל עובדים בשבילו תחתיו, והוא משפיע להם.

וי"ל על דרך דרוש, שג' המפתחות הם בחי' קדוש קדוש קדוש של ברכת יוצר אור, שמבואר בכוונות שזה 'להעלות מלכות דבריאה שהיא בהיכל ק"ק דיצירה, בהיכל עצם השמים דבריאה' (לשון הרמח"ל בקיצור הכוונות), דהנה ידוע שהאריז"ל גילה שההשגות רבי עקיבא וחביריו בההיכלות היו בעולם יצירה, ואילו רבי עקיבא זכה לעלות במחשבה, כדאיתא בגמרא שהש"י אמר למשה רבינו על רבי עקיבא, כך עלה במחשבה, ומחשבה היינו עולם הבריאה, ועל כן בשלושה קדוש, בחי' שלושה מפתחות שהם תלוים בכתר, רבי עקיבא עוד עלה על כולם, להיכל עצם השמים של עולם הבריאה.
נ נח נחמ נחמן מאומן