Pages

Thursday, June 30, 2016

The senses are restrictions on the souls perception!

HH

The Ramchal reveals that without the senses a person's soul would have infinitely more knowldege - knowledge of the whole existence in its very essence, the senses restrict the soul from knowing the existence in its reality, forcing it to only perceive and know the existence through them. If a person can rise above the restrictions of his senses he can achieve prophecy. This is an amazing introduction to the awesome story of ancient times Rabbainu revealed of the seven holy beggars (you can find as a page on this blog).

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

מעשה יג - מז' קבצנים – ביטול החושים


רבינו מגלה ענין התגברות על החושים, ונציג דברי הרמח"ל בענין זה (אדיר במרום תנט-ס) ז"ל כתוב (איוב י:ד) העיני בשר לך אם כראות אנוש תראה. וזה, כי כשרצה הא"ס ב"ה להגביל ידיעת בני האדם שם החושים לנשמה, שלא לקבל הדברים אלא על ידיהם. ואז היא משקטת עצמה על החושים האלה, ואינה מציירת דברים חוץ מהם. ותראה שהנשמה מצד עצמה אינה משועבדת לחושים, ואז רואה הכל ושומעת הכל, דהיינו רואה את הנשמע ושומעת את הנראה, כמו שאמר הכתוב על העם (שמות כ:יד) רואים את הקולות, ויודעת הדברים מצד עצמם (-דבר זה מבואר שם עמוד רה”ע), לא מצד מה שמצטיירים אליה על ידי הכלים. ולכן הנביא יצא מחושיו,כדי לקבל הנבואה, ואלו הם עיני הבשר ואזני החרשים, שהם דרכים שהוגבלו לנשמה, שלא תקבל הדברים אלא בדרכים האלה. ומה שאינו נכנס בדרכים [אלו] מפני טעם מה, לא תוכל לקבל אותה. והנה בכללות העולם מתפשט מציאות אחד בסוד הטבע, שהוא כמנין אלקים, והוא מתהפך במסיבותיו, ומנהג כל עניני העולם. ואין לך דבר בעולם שאין לו פנימיות מנהיגו. ועיקר ההנהגה – בפנימיות הזה, כאשר פירשתי למעלה (עמ' רלה) כבר ענין השמש והליכותיו. אך שום אחד מאלה הדברים אינם נופלים תחת החושים, ועל כן נעלמו מן הנשמה בעולם הזה, ואינה מבינה אלא מה שרואה. ובראות בני אדם דברי העולם רק לפי חושיהם, הביא בהם מה שאינו אמת ועיקר, אלא דבר נראה לכאורה ולפנים, ואז בא כל סברותיהם הכוזבות, עכ"ל ע"ש.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Wednesday, June 29, 2016

ביאור הגמרא סנהדרין כז. עד זומם מכאן ולהבא הוא נפסל

ב"ה

סנהדרין כז. עד זומם רבא אמר מיכן ולהבא הוא נפסל, עד זומם חידוש הוא, מאי חזית דסמכת אהני סמוך אהני, אין לך בו אלא משעת חידושו ואילך ע"ש. והקשו שהרי גם רבא מודה שאין חידוש כאשר הכת שני מעיד על הכת הראשון. ותירצו שהרי כאן הכת הראשונה כבר נחקרה עדותן וכשרה היא ועומד נגד עדות של הכת השניה, ואינו דומה לעדות על כשרותן, שאז אין להכת ראשונה שום טענה. והתורה חידשה שעם כל זה, הרי עדות הכת השניה היא על גופן של הכת הראשונה ואין להם טענה נגדה. ובקלות יש לדחוק שאין זה חידוש. ונלע"ד ליישב שהחידוש של התורה הוא שמגלה שהכת הראשונה זממו, וזה חידוש עצום, כי באמת מנא לן האי, בסתם עדות מכחשת, מנא לן מחשבות וכוונת העדים, אולי סתם טעו וכדומה. ולכן אפילו אם רבא סבירא ליה כרב חסדא, שעדים המוכחשים פסולים למפרע כמו שהקשה תוספות, ותירצו שהפסול של סתם עדים מוכחשים אינה אלא מספק, ואילו בהזמה הם פסולים ודאי. וזה חידוש של עדים זוממים, דאילו בכל שאר פסולים שנפסל את הכת הראשון, אפילו כאשר יעידו עליהם שהם גנבים וכדומה (ועיין לעיל כו. דעה שאפילו בהכי לא פסלי עד דאכרזיה, וזה קצת סמך לדברינו) ופסולים ממש מעיקרא, אבל עוד לא קבענו שהם ממש עדים שמשקרים בכוונה, אלא שאין לנו לסמוך עליהם בודאות, רק בעדות הזמה התורה קבע וגילה לנו שעל כרחך מבואר הדבר שאלו העדים הם זוממים בכוונה לשקר. וכן בתירוץ האחרון של תוספות על הא דרבא ס"ל כרב חסדא דעדים המוכחשים הם פסולים למפרע, וא"כ מאי שנא עדים זוממים, ותירצו כי חידוש הוא, ועל חידוש אין ללמוד אלא החידוש, והקשה רע"א שהרי החידוש אינו אלא נאמנות של הכת השניה, אבל פסול הכת הראשון אינו חידוש. ולפי מש"כ מיושב, שהתורה חידש בעיקר על פסול הכת הראשון, שהם לא סתם לא נאמנים, אלא הם פסולים כי הם זוממים בעדותן.

ויסוד הענין י"ל על פי המבואר בלקוטי מוהר"ן תורה נה, כי הרשעים ממשיכים בחינת רע עין על שונאיהם בחינת (ברכות ז:) ולא עוד אלא שרואה בשונאיו. והאדם נצול מרע עין הזה על ידי למוד זכות שלמד על הרשע, כי גם הקב"ה מלמד זכות על הרשע בשביל להציל את הצדיק מרע עין של הרשע. וזה שאמרו חז"ל (ברכות ז:) ולא עוד אלא שזוכה בדין, שנאמר מרום משפטיך מנגדוץ וזאת הזכיה שזוכה בדין, שמלמדין עליו זכות, על ידי זה נצול הצדיק מרע עין של הרשע, כי לסלק הדין והמשפט צריך לזה התגלות היד, בבחינת (דברים לב) ותאחז במשפט ידי, שלא לשלט על הרשע, וכשנתגלה יד ה', אזי נעשה צל, שבו נתכסה הצדיק מארס של הרע עין וכו' ע"ש ופירש בזה (תהלים לז) צופה רשע לצדיק ומבקש להמיתו, הינו עם רע עין כנ"ל, וה' לא יעזבנו בידו, בידו דיקא, הינו בהתגלות יד ה' כנ"ל. ועל ידי מה נתגלה יד ה', על ידי ולא ירשעינו בהשפטו – על ידי בחינת ותאחז במשפט ידי, בחינת: מרום משפטיך, כנ"ל, כי על ידי זה כהו מאור עיני הרשע, בבחינת (ישעיה כח): שגו בראיה, על ידי פקו פליליה. זהו בחינת משפט, שזוכה בדין, על ידי זה שגו בראיה, נחשך מאור עיניו כנ"ל. ובאות ח' כז"ל ועל ידי בחינת ארץ ישראל לא די שנצול מרע עין של רשעים, אלא גם רואה בהם מה שהם רצון לראות בו, ע"ש כל זה באריכות.

הרי שיש מצב שהשם יתברך נותן קיום להרשע – שהוא העד בסוגיא שלנו – רק שמחליש עינו, אבל עדיין יש קיום לדבריו ולעניניו. עד שבזכות האבות וארץ ישראל הצדיק זוכה לקיים בו דין כאשר זמם, כי ארץ ישראל הוא בחי' עמנו הייתם, כמבואר שם שזוכים לזכות אבות וארץ ישראל על ידי תפילה שמתפלל בהיכל המלך, ששם כולו אומר כבוד, ועל כרחך כולם עמו באותו מקום, הוא יחודו יתברך, ובזה זוכה להכריתם לגמרי. אבל זה חידוש של ארץ ישראל, בחי' מראשית השנה, ובחי' חידוש של האבות, הנצנים נראו בארץ עת הזמיר, שאז יכולים לקבוע שהרשע הוא רשע ובחטאו ימות, אבל עד שזוכים לזה, אפילו אם יש עדות מוכחשת שסותר דבריהם, אינו מספיק רק להחליש ראות עיניהם וכח עדותן, והדבר בספק, ויש דעות שעדיין כשרים להעד, או שפסולים רק מספק, ודילמא טעו. רק כאשר הכת השני יכול להגיד עמנו הייתם, אז התורה קובעת שהכת הראשון ממש זממו להרע, ושוב אין יד ה' מכסה עליהם, אלא מרשיען. ולפי רבא זה החידוש חל מכאן ואילך, כי עד אז היה קיום של כי ותאחז במשפט ידי. ואביי סובר שגם ותאחז במשפט ידי פוסל למפרע, כמו שדרשו חז"ל על זה, שביד השם יתברך להחזיר את החץ אפילו לאחר שהכה.

נ נח נחמ נחמן מאומן

אין לנשים לחקות למלאכים

ב"ה

מצינו בהלכה לענין לבישת הקיטל - לבישת לבן בכמה זמנים בשנה (כליל הסדר, ויום כיפור) שאם הטעם הוא להיות כדוגמת המלאכים אז אין לנשים ללבוש לבן, וכן בענין המנהג לעמוד כל היום של יום כיפור (שולחן ערוך אורח חיים שיט:ה), מובא שם מהמטה משה שהטעם הוא להיות כדוגמת המלאכים ולכן אין לנשים לנהוג כן.

ואיני מבין כל כך הענין למה לנשים אין לחקות המלאכים ולאנשים כן, הרי שניהם אינם מלאכים רק מצפים וכוספים לקדושה יתירה, אז מה ביניהם בזה (ועיין בשיחות הר"ן אות מ' שהאדם מתהפך למלאך ותחתון לעליון עיין שם שלכאו' אין שום חילוק בזה בין איש לאשה, ואדרבה משם משמע דוקא האשה תתהפכי גם כן למלאך). ואולי כיון שהאשה משועבדת להאיש, וכמו שמצינו בענין כיבוד אב ואם בריש פרשת קדושים (ויקרא יט:ג) איש אמו ואביו תיראו, ופי' רש"י ז"ל למה נאמר איש? שהאיש סיפק בידו לעשות, אבל אשה רשות אחרים עליה, עכ"ל. ולכן אין לה שום ענין להתדמות למלאך.


נ נח נחמ נחמן מאומן.

Tuesday, June 28, 2016

The Book of The Life of Our Leader Rabbi Nachman - Na Nach Nachma Nachman MeUman

HH

Links to the English translation of the holy book The Life of Our Leader Rabbi Nachman:

Title Page - The Life of Our Leader Rabbi Nachman:
http://naanaach.blogspot.co.il/p/title-page-life-of-our-leader-rabbi.html

Introduction - The Life of Our Leader Rabbi Nachman:
http://naanaach.blogspot.co.il/p/introduction-life-of-our-leader-rabbi.html

The Life of Our Leader Rabbi Nachman - ongoing translation
articles 1-2
http://naanaach.blogspot.co.il/p/hh-thebook-of-thelife-of-our-leader.html


Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Crying to Hashem

HH

The Holy Baal Shem Tov said that when one enters the devotion of Hashem Yisburach he will be attacked viciously by the Yetzehr Hura (evil inclination), with such an onslaught of belligerent thoughts and temptations that he will be left with no option but to cry incessantly to Hashem Yisburach to save him, he will have to cry so much, shed so many tears,  that he will be in danger of losing his eye sight G-d forbid, and will have to pray and cry to Hashem Yisburach not to lose his eye sight due to the copious crying incumbent.

May we merit to cry our hearts out to Hashem Yisburach and fully achieve His love and affection.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Monday, June 27, 2016

ביאור נפלא לתורה לד בלקוטי מוהר"ן בס"ד

ב"ה
זה הרבה זמן שנתקעתי בתורה לד, כי היה קשה לי מאד הרבה דברים פשוטים, ואע"פ שידעתי שדרך רבינו זה לא להתעכב, רק להמשיך, ובפעם הבא או השניה או כמה פעמים אחר כך, הכל יהיה מיושב ומובן ממילא, עם כל זה נתקעתי, והתפללתי כמה וכמה תפילות כי היה ברור לי שחסר לי מה שהוא בסיסי ופשוט, והנה בשבת קודש פתאום נכנס לי הרעיון שאיזה יסוד של הרמח"ל הוא המפתח שהיה חסר לי, ואחר קצת מחשבה ב"ה ראיתי שעל ידו הכל מובן ומסודר ב"ה.


תורה לד
יש הרבה שאלות פשוטות בפשטות ההבנה, כי רבינו מגלה שקודם מתן תורה היה הכל אנכי ורק אחר מתן תורה הממשלה ניתן לישראל בבחי' יוסף הוא השליט, ויוסף גופא היה לפני מתן תורה – ואכן רבינו כותב שהוא קיבל מחכמה ובינה ועם כל זה הרי כבר היה אז בחי' של צדיק מושל שזה לא בחי' אנכי, וכן אברהם אבינו שקיבל ממלכי צדק. ומלכי צדק זה היה חסר הבושה כי הגמ' (שבת קד) אומרת א"ת ב"ש וכו' אם את בוש גר דק, ומלכי צדק הוא ד"ק י"ם כ"ל. והיה נראה שאברהם היה לו את הבושה הזו, ומלכי צדק הקדימו, ולכן השם יתברך קבע הכהונה באופן של צדיק מושל בי, שבאמת מקדימים את הצדק אפילו קודם שם השם. ועוד לא מבואר שהשליטה רבינו כותב הוא בחי' צדיק מושל בי, ואח"כ כותב שהוא ענין ממשלה על עם ישראל, וכמדומני על זה פירשו שהממשלה על עם ישראל הוא דרך התפלה שהוא פועל אצל השם יתברך, וזה אינו מבורר, כי רבינו אומר שהשפע זה על ידי תורתו. ועוד יש דיבור מרבינו במ"א שצדיק גוזר זה לא סתם בכח תפילה, אלא שהצדיק יש לו את הכח. עוד צ"ב למה רבינו קבע שצריכים לקבל מרק ג' נקודות, ולא מנקודת התורה שהוא גם כן נקודה עם ויו כמו שרבינו גילה באות ו. ועוד איך זה מהני להאיר בלב אהבה, הלוא זה גופא הבעיא שהאהבה ירדה שמה, וי"ל. ועוד צ"ב בכלל שרבינו מדבר על שבירת הכלים באצילות והכלי ירדה לבינה דבריאה, והרי אצילות הוא אלהות ואיך זה שייך לנו, ואם באמת זה שייך לנו באיזה בחינה, הרי אנו יכולים להשפיע ישר לבינה שבאצילות. ועוד צ"ב שמבואר שהצדיק מאיר מהחכמה שלו להבינה שלו מיניה וביה, ואין הבינה צריך לקבל דוקא מהיסוד. ועוד כמה דברים שצ"ב.

ולולא דמסתפינא נראה לע"ד על פי יסוד גדל שגילה הרמח"ל בריש יחוד היראה ז"ל: העולמות נבראו בסוד כמה בחינות, דהיינו סדרי מציאותם ועניניהם הם בסוד תפארת ומלכות, אך עניני הארה והשגה שיש לנשמות להשיג לעתיד לבא, תלוי המה בסוד צדיק. והעולמות בבחי' זאת נבראו בסוד תש"ך עולמות, וזה סוד "עולם חסד יבנה", כי י"פ ע"ב הוא תש"ך, ור"ת ח'סד י'בנה – ח"י, כי שרש כל זה הוא ענין ח"י עלמין, בסוד הצדיק, בסודו ההשפעה, בסוד "ונהר יוצא מעדן", וסוד זה תש"ך צירופים דבראשית. זאת היא כוונת הפסוק "בראשית ברא" כו', שכל שאר בחי' העולמות כולם תלויים ונכללים תחת בחי' התש"ך אלה, ע"ש, כל דה"ק.

ולפי זה נראה שמה שרבינו קורא לפני מתן תורה, פירושו סדרי המציאות ועניניהם בסוד תפארת ומלכות, ואחר מתן תורה פירושו סדר ההשגה בסוד צדיק וככל המבואר שם. וקודם מתן תורה שהיה הכל בבחי' אנכי, על כל פנים היה קיום של כל המערכת של הנהגת השם יתברך כולל יסוד, ויוסף זכה להיות מרכבה ליסוד דאצילות, שהיה מקבל מחכמה ובינה, וממילא היה לו את כח היסוד שהוא השליט. אבל אחר מתן תורה, דהיינו דרך ההשגה, אין איש הישראלי צריך לכל זה, להיות זוכה להיות ממש חלק מהמרכבה שמקבל מחכמה ובינה דאצילות להיות צדיק יסוד עולם, אלא כבר ניתן לכל אחד נקודה של יסוד, ודרך הנקודה הזו האיש משיג ושולט על כל המערכת, אפילו בעולם האצילות.

וזה מה שאמרו רז"ל (אות ז – נדרים לב:) בקש הקב"ה להוציא כהנה משם – דהיינו לקבוע את הכהונה רק לפי מציאות סדרי המציאות, וזה בחי' שם, כשמו כן הוא, מציאותו ממש, ובשביל שהקדים ברכת אברהם לברכת המקום, נטלה משם ונתנה לאברהם, שעל ידי ששם הקדים את הצדיק, על כרחך קבע שצריכים ללכת עם הכהונה על פי סדר ההשגה שתלוי בצדיק, בחי' אחר מתן תורה.

ועל פי דרכינו מבואר הענין שרבינו לכאורה מערב שני עינינים במה שהיסוד משפיע ללב, אחד עצם ההשפעה, שזה היה חסר להחסד הנפולה שם, ושני על כל פשעים תכסה האהבה, שלפי הטעם הזה משמע שלא מספיק מה שהיסוד משפיע להלב, ועדיין צריכים את האהבה לכסות. והיינו כי בודאי לא מספיק, וכל סדרי המציאות שנפלו ושברו עדיין לא קבלו את התיקון הצריך, רק כיון שעל כל פנים יש דרך מתוקן בנקודה אחת, דרך ההשגה, האהבה השורה שם יכסה על כל הפשעים, והיסוד ישלוט לגמרי, כמבואר שם ביחוד היראה. ועיין שם איך שזה דייקא בסוד א”ת ב”ש, וכל ההשגה תלוי במה שהאדם בוש מהשם יתברך, ועל ידי השם יתברך מקרבו, וזה דרך ההשגה, שהבושה עדיין שם, ואדרבה מהפכו לאהבה והשגה, ודוק.

נ נח נחמ נחמן מאומן

מלכות ישראל, ושכל אחד מישראל

ב"ה
לקוטי מוהר"ן תורה לד:

לד:ב "ועקר הממשלה (שיש לכל אחד בישראל - ובעיקר להצדיק) – להאיר ולהתעורר לבם לעבודת השם יתברך", עיין תורה יח:ה ז"ל ובאמת מלכי העכו"ם אע"פ שמולכים עלינו, אין במלכותם מבחינת מלכות ישראל וכו' וזהו שאמרו חנניא מישאל ועזריה לנבוכדנצר: אתה מלך עלינו לכרגא. אבל להנהיג אותנו בעבודות ובאמונות – את וכלבה שוה (ויקרא רבה פ' לג, במדב"ר פ' טו, ומדרש שיר השירים), הינו שאמרו שלא נגע במלכות ישראל השיך לאמונתנו וכו' ע"ש. ועיין בתורה נו:ג ז"ל וצריך להמשיך אריכות ימים לתוך המלכות, שלא תהיה בבחינות (פסחים פז:): הרבנות מקברת את בעליה. כי כל אחד לי בחינת המלכות שיש לו הוא בחינת צופה, שמטל עליו להזהיר ולהוכיח את האנשים שהם משרשו, שיש לו בחינת מלכות עליהם וכו' ע"ש. ולפי האמור כאן בתורה לד, זה התוכחה הוא ממש חלק מהמלכות גופא, כי הרי כל מלכותו הוא גופא בזה שמשפיע ומאיר להם הדרך הנכון.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Who do you listen to Hashem or Nanach?

HH this  young boy was here for Shabbos and he sees how BH I'm completely Nanach, and it's hard for him to inculcate so he asks me, "If an angel told you not to be Nanach would you listen?" So I told him such an angel would be evil, so he asks me, what if Gd Almighty Himself would tell me.... So I told him congratulations, you have taken up the query of the Angel of Death in this weeks parsha (Korach). The Children of Israel sinned and were punished with a plague, Moses commanded Aaron to quickly bring incense to stop the plague, the Angel of Death challenged Aron, how does he dare stop the plague which Gd had decreed, Aron replied that he was following Moses' command, the Angel of Death challenged this by saying, who do you listen to, Gd or Moses?!!!! Aron said, Moses! Moses only says Gd's word (and the ultimate Devine word and will even in the face of other initiatives...)!!!
May we all be saved from the queries of the Angel of Death, and follow Na Nach Nachma Nachman Me'Uman completely and absolutely.
Na Nach Nachma Nachman Me'Uman

Thursday, June 23, 2016

Don't get into something that can't end well - that you can't take all the way

HH

Yesterday I was inundated with bad thoughts, and I was desperately calling up all my little tricks to escape but was not fairing well. B"H one thing snapped me out of it, I thought of what I would look like if I actually went full out with bad thoughts and even acted upon them G"F, and I got a pretty scary (-i.e. utterly disgusting) image, and with that B"H I got right out. This is probably the same with many things, like drugs, hitting up even once has to be understood in the context of the big picture - what is the tachlis (-end-ultimate purpose), to get high, and if this high is a good thing, so it would be done more and more, ultimately ending in the person G"F being a junky, hence this high is actually a piece and part of a very nefarious ordeal. The desire for money on the other hand, although we know that our Sages obm revealed one who has a hundred wants two etc., even still there is a certain satiation point or goal where a person is providing for his needs, just like eating. The highs from drugs or the gratification from sexual desires are not the same, because they are not intrinsic to a persons life -- a person does need highs and does (if he is not a tzaddik) need a sexual outlet, but those have a kosher scheme which in and of itself means that they are are being used intrinsically for his life, and not some external quest. Quests for holy highs are very intrinsic and satisfying, yet even they are surrounded by great dangers, for at every new level one is faced with more powerful needs of gratification, and if he is not constantly on guard and aspiring to the holiness he has become accustomed to, he will be hit very hard for vitality from the other side G"F.

There's a great more to be said about all of this, and of course it is much better to read about these things directly from the holy teachings of Rabbainu, but B"H it is good to at least write a little something and not let it go unmentioned.

May the Holy Merciful One G-d help us have holy thoughts and only holy thoughts and holy consciousness.

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

טרנס סבא קדושה לעומת המפרסמים של שקר

ב"ה

היום נמצא מפרסם של שקר שמאשר שיכרות, והחסידים שלו עשו טרנסים אם הדיבורים והקולות שלו רחמנא ליצלן. ואיך באו לזה, מבואר לכאורה בלקוטי מוהר"ן תנינא תורה טו זה לשונו:

אלו המתפארין עצמן בשקר בגדולות ונפלאות, וכאלו אין שום דבר נמנע מהם, והכל בידם, ויש מהם שהם מנהיגי הדור - הנה עקר כחם ויניקתם הוא רק מהצדיקים הגדולים. כי יש צדיקים אמתיים גדולים במעלה, ויש להם פה קדוש, ודרכם לדבר גדולות ונפלאות, והם באמת יכולים לעבד ה' בכל דבר שבעולם: באכילה ושתיה ושאר דברים. וכמובא בכונות, 'שלפעמים ממתיקין דינים על ידי אכילה ושתיה'. ויש צדיקים אמתיים, שיכולין לעשות פדיון על ידי אכילתם וכיוצא. ומחמת ההתפארות של אלו הצדיקים הגדולים שיוצא מפיהם הקדוש, מזה בא, שנמצאים צבועים שקרנים, שמתדמים עצמן כקוף, ומתפארין עצמן גם כן ממש באלו הלשונות של התפארות, שיוצא מפה קדוש של הצדיק האמת. וכעין שמצינו בנביאים, שירמיה היה מתנבא בשוק העליון: "הנני שבר את קשת עילם" וכו' (ירמיה מ"ט), וחנניה בן עזור, נביא שקר, היה מתנבא בלשון זה ממש להפך, (סנהדרין פט) כמו כן מתנהג עכשו כנ"ל. אבל עקר יניקתם - רק מצדיקים כאלו שהולכים בגדולות ונפלאות כנ"ל. כי מצדיקים פשוטים, עובדי ה' בפשיטות, בתורה ותפלה ומעשים טובים, אין להם שום כח, מאחר שהצדיקים בעצמן אינם מדברים גדולות, ומתנהגים בפשיטות בעבודה תמה, על כן אין להשקר והגדלות שלהם אחיזה בהם כל כך. ואף על פי שגם בזה אפשר קצת שימצאו שקרנים צבועים בדרך זה. כמו שנמצא, שיש אנשים שיושבים מעטפים בטלית ותפלין כל היום, והם צבועים, עם כל זה אין להם כח להטעות העולם כל כך כמו אלו המתפארין בגדולות כנ"ל.
הרי שמכח רבינו הקדוש צדיק יסוד עולם של כל הדורות, האנשים ששייכים להפתק הקדוש ובעל הפתק עשו טרנסים שקולו הקדוש של סבא ישראל גולש עליהם ומשפיע קדושה לכל הסביבה (וזה לא פשוט בכלל, כי אני יודע אישית שמייסד הקרן - עמרם הורוביץ ז"ל לא סבל בכלל את הטרנסים שעשו, ופעם כאשר הייתי עוזר בדוכן של הקרן הוא צוה לי לסגור את הטרנס שהיינו משמיעים ולשים משהו אחר. וכן לאחרונה ישראל דגן עשה מחאה גדולה נגד הטרנסים, ובודאי בטלה דעתם ואלף כמותם, אבל על כל פנים רואים שזה לא פשוט אפילו להננחים), ובאו אלו ודימו בנפשם כאלו הם בדיוק ככה....

השם ירחם עלינו ועל כל אם ישראל, ועל כל העולם, ויציל אותנו מהתומכים בהרבנים, ונצא מהעבדות לחירות במהרה בימינו אמן.

נ נח נחמ נחמן מאומן



Wednesday, June 22, 2016

Teekoon Haklallee (Tikun Haklali) - The General/Comprehensive Rectification - TRANSLITERATION - תיקון הכללי

HH

Now available online - a new page on this blog - an accurate - user friendly - transliteration of the Tikun Haklali. User friendly - because it does not employ the international standard system, but a most simple self understood method.

Any constructive criticism is very welcome!

http://naanaach.blogspot.co.il/p/teekoon-haklallee-tikun-haklali.html

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

שמירה לשינה

ב"ה

היצר הרע תוקף מאד, ובעיקר במחשבות והרהורים. ולפעמים עיקר ההגנה זה שינה. ממש בפשטות כדי שיהיה כח ללחום נגדו, להיות חזק במחשבות טהורות ולא לסור אחרי פתויו, ויותר מזה, כי הרי בשינה, חדשים לבקרים רבה אמונתך, מקבלים אמונה חדשה, ומוחין חדשים (וכן יש לראות להתפלל הג' תפילות שהם ג' מסכים נגד היצר הרע, כמבואר בלקוטי מוהר"ן), וזה עיקר ההגנה נגד השטות והפתויות של היצר הרע.

אלא האדם שהוא תחת עוצם התגברות שצף וקצף של היצר הרע, מבול של מחשבות רעות שיורים בתוך מוחו כל שניה ורגע, קשה לו מאד לשכב ולישון, כי אין לו שום מנוחה, ואם הוא סתם שוכב לישון הוא בסכנה עוד יותר גדול, שהוא בלי שום הגנה ועלולה למשוך אחר ההרהורים חס ושלום.

על כן מצאתי עצה לזה ב"ה, והוא לחזור במחשבה על האלף בית, ולנסות לראות את האותיות בעין השכל (- כידוע שזה בעצמו דבקות להאין סוף ברוך הוא), כי זה לא לוקח הרבה כח בכלל, ומאד פשוט, ויכול לתפוס את כל המחשבה בזה, ולחזור עוד הפעם ועוד הפעם הכב-כז אותיות הקדושות, עד שתצליח ליפול לשינה ב"ה.

וכדי שיהיה לך עוד טעם בתרגיל הזה, אסדר לך ההשוואה איפה הא"ב שייכים לעומת הגוף (כפי ספר יצירה נוסח הגר"א)

בגד כפר"ת - 

ב - עין ימין (לבנה, חכמה). כ - עין שמאל (נגה, חיות)
ג - אוזן ימין (מאדים, עושר). פ - אוזן שמאל (כוכב, ממשלה)
ד - נחירה ימין של החוטם (חמה, זרע). ר - נחירה שמאל של החוטם (שבתאי, שלום)
ת - פה (צדק, חן)

הו"ז חט"י לנ"ס עצ"ק (וע' לקמן בעצה הבאה). שמות של המזלות והחדשים לפי ספר היצירה, אבל הרמח"ל יש לו סדר אחר ביחס בין השבטים להחדשים ואכמ"ל.

ה - רגל ימין (שיחה, ניסן - טלה)                                             - יהודה    יהו"ה : מזרח
ו - כליה ימין (הרהור, איר - שור)                                            - יששכר  יהה"ו : מזרח               וי"ה (תפארת, משה)
ז - רגל שמאל (הליכה, סיון - תאומים)                                      - זבולון    יוה"ה : מזרח

ח - יד ימין (ראיה, תמוז - סרטן)                                            - ראובן    ויה"ה : דרום
ט - כליה שמאל (שמיעה, אב - אריה)                                      - שמעון   והי"ה : דרום                 יה"ו (חסד, קהת)
י - יד שמאל (מעשה, אלול - בתולה)                                       - גד        והה"י  : דרום                            מנורה

ל - מרה (תשמיש, תשרי - מאזנים)                                          - אפרים  היו"ה  : מערב
נ - דקין (ריח, חשון - עקרב)                                                  - מנשה    היה"ו  : מערב               וה"י (יסוד, גרשון)
ס - קיבה (שינה, תמוז - קשת)                                                - בנימין    הוי"ה  : מערב                            ארון

ע - כבד (רוגז, טבת - גדי)                                                      - דן         הוה"י  : צפון
צ - קרקבן (לעיסה, שבט - דלי)                                               - אשר      ההי"ו  : צפון               הו"י (גבורה, מררי)
ק - טחול (שחוק, אדר - דג)                                                    - נפתלי     ההו"י  : צפון                          שלחן

                                                                                                                                 מעלה: יו"ה
                                                                                                                                   מטה: הי"ו


אמ"ש
א - גויה (אויר, רויה)
מ - בטן (ארץ, קור)
ש - ראש (שמים, חום)

ועל דרך זה יש עוד עצה ב"ה.
והוא כי מבואר בלקוטי מוהר"ן (תורה לו) בזה הלשון: כי תאות נאוף היא באה מעכירת דמים, הינו מטחול, שהיה לילית, שהיא שפחה בישא, אמא דערב רב (הקדמת התיקונים, ובתיקון ג' מתקונים אחרונים), שהיא מלכות הרשעה. ומלכותא דשמיא הוא בבחינת גבירתא, אשה יראת ה', שהיא בבחינת ים של שלמה, העומדת על שנים עשר בקר, שהם שנים עשר שבטי י"ה (זוהר ויחי דף רמא). וכשאדם מקבל עליו על מלכות שמים באלו הפסוקים, שכולל את נשמתו בשנים עשר שבטי י"ה, ומפריש את נשמתו מנשמת ערב רב, הבאים מאשה זונה, שהיא שפחה בישא, שהיא בבחינת (בראשית טז): מפני שרי גברתי אנכי בורחת. שהתאוה בורחת ונפרדת ממנה, ואם אינו משתדל לגרש את האשה זונה, אזי הוא בבחינת (משלי ל): שפחה תירש גברתה, עד כאן לשונו.
ולפי זה יוצא עצה חזקה מאד ב"ה, לחשוב על שמות הי"ב שבטי י"ה, והנה סדרתי אותם למעלה ב"ה.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Tuesday, June 21, 2016

Special recipe for the Mikva

HH

Today I merited to shed some tears while standing in the mikva, I'm sure this added great spice and flavor to the power of the mikva. From all the stories of tzaddikim I've merited to read, I don't seem to recall anything of this sort; there were many that would catch their tears in a cup, and even drink them, there is a concept to cleanse one's forehead with them, there was a tzaddik who would clean the holy ark and vicinity with his beard and tears, and here I think this is a wonderful idea to add a few tears to the mikva....

Na Nach Nachma Nachman MeUman!


Update: It took a few days before I realized that Rabbi Nachman already talks about a mikva of tears - see the Story of Ancient Years (Legendary Tales) of A Prayer Leader: "They found a woman sitting in a sea of blood, so they took her up as king, because they saw that she is surely a very great murderer since she is seated in an ocean of blood. They also asked for an audience with her, and they went and announced. They entered in to here, and this was the aforementioned queen who keeps crying constantly, and her tears come to be the sea of blood mentioned... [Kabalistically - this woman - the Queen, is really the aspect of the mikva, as is known....]

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Holy Brazenness -- ויגבה לבו - עזות דקדושה

ב"ה

Rabbi Nachman says that sin is so disgusting, especially sexual sins, for a true tzaddik even fulfilling the mitzva of having children is excruciatingly painful - because the tzaddik lives the da'as - the true intellect, and this act involves a person with parts of the body which are the vessels and conduits of the body's waste and gore, and all the more so, sexual sin G"F, is completely repugnant and disgusting. So a person must have holy ego and brazenness to hold himself upright and not to fall to what does not behoove and become of him. And so with all matters of holy aspirations, one must be very strong and resolute in self esteem and confidence, and not be meek and humble (- this is a little complicated, because true resolution and holy brazenness will actually be humility, but I cannot explain this here), Just when it comes to general matters one must be utmost humble. So we find by Yosef, when he was accosted by the wife of Poateefar, the holy Torah records a whole speech in which Yosef asserts his prestige, and in so doing he refused to acquiesce to fall into sin.

Na Nach Nachma Nachman MeUman. 

טבע של האדם מהיצר הרע, להיות כאילו ענו בעניני עבודת השם, מי הוא בכלל שיזכה להשיג את התורה וצדקות וכן בענין הנסיונות של שמירת הברית, האדם לא אוחז מעצמו, ונופל לדברים מכוערים רחמנא ליצלן. אבל בעניני חול יש לו כל גאוה בריאה מאד השם ירחם. וזה צריך להיות הפוך לגמרי. אצל יוסף הצדיק כאשר אשת פוטיפר תבעו לדבר עבירה, פתאום הוא מאריך בגדולתו, והתורה מקדשת כל דבריו, איננו גדול בבית הזה וכו'. כאשר באים לידי נסיון, צריכים הרבה גאוה, עזות דקדושה להיות חזק בדעה שמעשים מכוערים הם לא מתאימים ולא ראויים לך, וכן לענין כל דבר של קדושה, צריכים להיות תקיף בדעה שזה שייך לך, ואילו בדברים של חול, צריכים תכלית הענוה.

נ נח נחמ נחמן מאומן

האומר מודים מודים משתקין אותו

ב"ה

במשנה במסכת ברכות (ה:ג) האומר מודים מודים משתקין אותו. י"ל על פי מה דאיתא בגמרא (סנהדרין מג:) כל הזובח את יצרו ומתודה עליו כאלו כבדו להקדוש ברוך הוא בשני עולמות, ומבואר בלקוטי מוהר"ן (תורה ו) לפרש שמדבר על העושה תשובה על תשובתו, שמשיג השגה הרבה יותר גדולה עד שצריך לעשות תשובה אפילו על תשובתו הראשונה. וכבר פירשנו שלפי זה יש לפרש לשון ווידוי כמו שמופיע בתורה הקדושה אצל פרשת ביכורים, שצריך לעשות ווידוי דהיינו להודות להשם יתברך על מה שהוא מקיים את המצוה. ומבואר עוד בתורה ו' שם, איך שזוכים לכל זה, על ידי שמהפכים את הדם (לשון דמים בגוף) לדום (דמימה, ותקוה, ובחי' והארץ הדם רגלי), ועל ידי זה כבר הוא מטהר לבו וכו' עיין שם. ולפי זה אתי שפי, שהאומר מודים מודים, דהיינו מי שכבר זוכה לעשות תשובה על תשובה, וידוי על וידוי, הרי זה זכה לבחי' שתיקה ודמימה, שהרי ביטל את עצמו, ואור השם יופיע עליו, כמבואר שם שהוא בן עולם הבא ומרכבה להשכינה.

נ נח נחמ נחמן מאומן

ONE MILLION views on the youtube!!! Na Nach!

HH

Today I saw that B"H between my good friend Shimon Kreisel and myself - we have reached over  1,000,000 views on the youtube.


Shimon joined the youtube in 2007 and shortly after he was completely won over to the holy campaign of Rabbainu Na Nach Nachma Nachman MeUman - and in 2008 he began launching Nanach videos, including the famous "Rabbi Nachman, Nachman MayUman" song, which itself garnered over 300,000 views (and many many more, from other people who put up the song), and together with his other videos, some of them quite amazing B"H, he has reached close to 556,000 views!

https://www.youtube.com/user/shimonkreisel/about

The primary youtube channel I started in 2008, has now reached close to 445,000 views B"H! Originally I called the channel ancientlyoung (based on the blind beggar of the seven beggars of the Legendary Tales of Rabbainu) - because I was still very uncertain whether I wanted to be found on the internet at all, and was just braving out for the sake of Rabbainu.

http://youtube.com/ancientlyoung

So it took us a bit short of 10 years, and between the two of us we have 1000 subscribers B"H, and close to 1700 Nanach videos.

May HY grant us continued exponentially growing success, in publicizing the song of redemption Na Nach Nachma Nachman MeUman!

רמדאן

ב"ה

לכאורה רמאדן, כשמו הוא, מרים את הדין רחמנא ליצלן (וע' משלי יד:לד - צדקה תרומם גוי - {רש"י: ישראל} וחסד לאומים חטאת  {רש"י: הם עכו"ם שגוזלים מזה ונותנים לזה}, וידוע מש"כ בזוהר הקדוש על זכות המילה של ישמעאל שמזה יש לו אחיזה בארץ ישראל עד היום הזה, ואכמ"ל).

ולכאורה לעומת כח הטומאה הזו יש לכוון את היחוד על הפסוק (ישעיה כו:יא)

יְהוָה רָמָה יָדְךָ בַּל יֶחֱזָיוּן יֶחֱזוּ וְיֵבֹשׁוּ קִנְאַת עָם אַף אֵשׁ צָרֶיךָ תֹאכְלֵם


וון את היחוד על ע' בקיצור כוונות של הרמח"ל על שמונה עשרה של שחרית, בברכת סלח נא, שכז"ל (הגה: ואומרים בברה זו נוסח זה: האל הגדול והגבור והנורא חטאתי לפניך ובכבודך מריתי, אנא מלך מוחל וסולח, סלח לי מול לי כפר לי, כי אל מלך מוחל וסולח אתה.
ויש בנוסח זה כ"ד תיבות כנגד כ"ד בתי דינים. ותכוין באמרך "ובכבודך מריתי" שפגם העונות גורמים שהשכינה נהפכת מרמה למרה, וזהו מריתי, ובכח התשובה תשוב לרמה. ותכוין שתתקן השכינה בג' (בדפוס גי' - בטעות) יחודים: יאההויה"ה יאהלוההי"ם יאהדונה"י שהם בגי' (בדפוס בג' בטעות) נר, ואז תעשה זו השכינה - הרמה, שעולה נר. ואחר כך יתחבר בה הזכר שהוא יה"ו, והה' של הרמה יתדבק ביה"ו ויהיה: "יקוק רמה", ואז - "בל יחזיון", שהקליפות נכנעות. 

ותוכל לכוין זה היחוד על פסוק ה' רמה, בכל פעם שתרצה), עד כאן לשונו.


נ נח נחמ נחמן מאומן

Sunday, June 19, 2016

לקנות חכמה ולב אין (משלי יז:טז, יומא עב:)

ב"ה
בשבת קודש (פרשת בהעלותך) זכיתי להיות אצל רשב"י (הגעתי ישר מאומן). וראיתי ספר של מפרסם של שקר בברסלב (שעושה כרצונו ולא מקיים הרבה עצות שרבינו השאיר לנו), מקובל גדול שכל שנה מוציא ספר, וראיתי הספר שלו השייך לתשע"ה. ספר עבה מאד. ויש לו שם פירוש איך התיקון הכללי הוא בבחינת השיר פשוט כפול משולש מרובע - ולא מזכיר שום רמז שרבינו הוא בעצמו זה השיר. נ נח נחמ נחמן מאומן.

ובספר הוא מאריך לבאר ולגדר בדיוק מהות רבינו, שהוא בחי' כתר והבעל שם טוב בחי' חכמה, אבל על ידי רבינו הבעל שם טוב עוד יותר גדול כי יגלה החצי עליון של הכתר וכו' וכו' באריכות גדול מאד כדרכו, שהוא קרוב לדרך של חב"ד רחמנא ליצלן (ולא הביא שם מה שרבינו אמר בחיי מוהר"ן שנג שהבעל טוב בחי' בינה, אבל ידעתי שיש לו פירוש גם על זה). וכותב בדיוק הבחי' מה זה כל הספר לקוטי מוהר"ן. בקיצור כנראה הכל הוא כבר השיג ופתר, ולא נשאר לנו אלא להרים אותו על נס וכו'. לקנות חכמה ולב אין. 

יש עוד דברים מהספר, ואכמ"ל.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Saturday, June 18, 2016

הקמת הברית

ב"ה

בקבלה מדברים הרבה על הזיווגים, ולא כל כך על הקמת הברית, שהוא עצם הרצון והתאוה (ע' מש"כ על לקוטי מוהר"ן תורה לא) . ויש בכלל נפילת הברית.

וזה סומך ה' לכל הנופלים, כל זה היסוד, כל הנופלים, זה בחי' הברית שנפל, והשם יתברך סומכו. וזוקף לכל הכפופים, זה זקיפת הברית, הקמת הברית.

ואז עיני כל אליך ישברו וכו' פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון.

וזה בחי' נ נח נחמ נחמן מאומן.

כי נ' זה בחי' נפילה, כידוע, נח, עם האותיות בגמטריא ס', בחינת סומך, סמיכה להנופלים. 

נחמ נחמן, בחי' וזוקף לכל הכפופים, כי נחמ' עדיין עם נ' כפופה, ונזקף בן' סופית של נחמן.

מאומן, זה בחי' עיני כל אליך וכו' פותח את ידיך.

ותסתכל בפתק במילת מאומן, שאותיות "או" נראים כמו אותיות "טו" והרי הגמטריא של מטומן, הוא הק"ם, שזה בחי' הקמת הברית. וזה השם שבו ממליכים את המלך כמו שמובא בלקוטי מוהר"ן.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Thursday, June 16, 2016

The ward for the insane

HH Rabbainu said that now we have to call the yetehr hurah (evil inclination) something else, that it "dimyoan" (imagination/fantasy), at that moment the root of the modern day acquittal of pleading insanity was planted. Previously there was no such thing, someone who committed a crime especially an atrocity would be summarily executed, all of the sudden today we are making differentiations - that is what Rabbainu introduced.

Many if not most of the rabbis today, I think it would be rash to simply call them evil, Rabbainu revealed that they have an enormous inclination to rule, they almost don't have a choice in the matter, in other words they are deluded to the extent that they would be sooner sentenced to a crazy ward than being convicted of purely evil intent.

What are they even thinking, putting their stomachs into the equation? When we have true tzaddikim, especially Na Nach Nachma Nachman Me'Uman who transcended any paradigm familiar to us, we have absolutely no inkling of an idea of their greatness, what they achieved, what they comprehended, what they revealed, the suffering they endured continuously, etc. etc.... And then along comes some bright rabbi and takes the masses under his delusions...

These rabbis are not just the cause of the exile, they are the exile! The exile of the daas (holy realization of knowledge).

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman

מעשה בדיחה שהיה בדרך לאומן

ב"ה
כבר כתבתי טיפה מהנסיעה שלי לרבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן, אז באותו פרק, בשדה התעופה בן גוריון, והייתי מספר להאנשים שהיו שם מה שקרה, אז חסיד אחד התלונן לי, באשר גם הוא חקרו אותו הביטחון, יש להם שאלות שהם צריכים לשאול, ומיד (אני חושב) השאלה הראשונה ששאלו אותו, "אכלת ביסלי?"

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

נ נח נחמ נחמן מאומן

Tuesday, June 14, 2016

Saba Yisroel and Meir Maimoni

HH
Now he is a Rosh Kollel in Chatzor (a town near Tzfas), he was frequently by Saba, he would often come with Shemmer (the guy who wrote the books for Uz - zugdon, and BH broke off from this cult leader), and Saba would laugh on their arrival.
Saba revealed to him his previous gilgul as a rabbi in Safed, and possibly even his exact burial spot.
Once he came to Saba wearing a brand new jacket and Saba kept praising it, which was very strange and out of character, so Meir offered it to Saba, and Saba accepted it.
Later when he got home he discovered that at the very time Saba was coming on to his to new jacket, his infant son starting choking on a toy - a chain of plastic fruit, and when he gave the jacket to Saba, the toy dislodged from his throat, and he was saved. When Meir returned to Saba he found his new jacket disregarded.

Meir also heard from Saba who said of himself that he extracted himself from the maitzach (forehead- point of brazenness) of the nachash (snake).

Na Nach Nachma Nachman Me'Uman

Monday, June 13, 2016

New Nanach by the holy tomb - Saba standing on one hand


On the other side of this holy Petek which fell from where it was inserted in the sign on the right, and is now hanging precautiosly from the corner, on the other side Saba is standing on one hand....
Na Nach Nachma Nachman Me'Uman

Thursday, June 9, 2016

Travelling Nanach Style

HH

Just when I thought I have seen it all, Rabbainu showed me that I am just getting my feet wet. First I tried to barge into the gates section showing just my boarding card as a pdf on my phone, I completely forgot that you need to first run that through the computer and get a printout, they weren't so happy about that. So I went in line, and I was very excited, I had a wad of holy peteks in my hand, and an open sefer of the Ramchal, holy of holies, and I couldn't stop from prancing about in delight. The guy probably realized that I was high, he just couldn't figure out the Nanach part, he asked me if I had received anything and I told them I had a nifty stash of the holy petek with me, he asked me if i had bought them or got them as a present, I told him the Nanach's have them around and so i helped myself, but I would have been glad to pay, whatever it would cost, it's very well worth it. So he asks me where they are in my bag. So I tell him everywhere, I stash them everywhere, and he's mulling this over, and asking more and more of these sorts of questions and I realize I have an opportunity of inoculating Nanach into this dude, and he's having great difficulty, so he goes to the superviser for a consultation, but she's in middle of briefing a bunch of the regulars, so he has to wait, meanwhile about 200 people are waiting while I dance about with my stash. He came back for some more give and take, and got an earfull of Nanach, and went back to wait on his supervisor some more. Finally she comes over, and starts the whole thing from the beginning, this time I'm already warmed up, (why were you in Israel? Because I'm Nanach - pointing to all my Nanach ornaments- and Rabbainu is all about the Holy Land, in fact....) and she gets to know about how I was originally charedi, and then Rabbainu had mercy on me and I was brainwashed (I told her that in Hebrew that is Shteefas moach), and so on and on it went, until I got her giggling, and I did a little bout of my roudy laughter, and continued educating her about my life as a Nanach, inviting her to Uman, and to find me a shidduch. They kept looking over my passport and I was praying and dancing, and reassuring myself in the merit of NNNNM and the blessings of my holy friends. It was really gevald - somewhere in the middle Hazamir revealed himself in the long line watching the show, and gave a holler - I wanted to introduce him to the supervisor, possibly as a character witness, but the situation didn't present itself. It was a pretty crazy ordeal with security, B"H, unfortunately we can't video these things. So all the times she's getting surprised, like with the fact that I was originally chareidi, and a bunch of other things, and as we're wrapping things up, she says so now you're going home, and I figure that she's catching on that Rabbainu is home, and I say, forsure, Rabbainu is home, and then she finds out I'm going to Uman - the whole time she thought - I don't know how i was going home! Surprise surprise, it was just hilarious. B"H. Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Later going through the real customs, I got a guy who was a very big fellow, and he was in middle of some transaction with a friend, when I popped in, and his face was full of puzzlement, baffeled, really strange. He saw my brand new passport, and asked me in wonderment how I entered the country, so I revealed to him, that I had an old passport, then he's asking me for a students visa, and things are looking bleak, and I realize i'm not even holding my wad, so I quickly dig into my pockets and came out with a wad which I shuffled in front of his face shining Saba and the Petek at him, and after a few more little bits - there's some more great parts which I can't write right now, B"H he let me through, no problems....

Na Nach Nachma Nachman MeUman!

סור מרע ועשה טוב

ב"ה
רבו הפירושים - חוץ מהפשטות בעצמו, לסור מהרע ולעשות טוב, עוד הרבה מסרים טובים מועילים:

וכבר פירשנו בס"ד ש"מרע" לשון חברים, שהעיקר הוא ההתבדדות.

ועוד יש לפרש, מהרע, מכל הרע שאתה סובל, זה דוקא תהיה סיבא וגורם לך לסור - לבקש לרגל לחפש לעשות טוב.

נ נח נחמ נחמן מאומן

Wednesday, June 8, 2016

Aidim Zoamamim - עדים זוממים

HH

[The Torah says that if two people testify, and then two others challenge the first pair by saying, how can you testify, you were with us at that time in a different place, the first pair are called zoamamim - schemers, and are fined with whatever they had been trying to incriminate with their testimony]

Sometimes a person's two eyes lie to him, he can be extricated from their false testimony if he can call up the depth of his heart and mind to challenge their testimony by saying: You were with us at that time! And the Jewish heart is always with HY, the Ain Sof B"H. They will bring him to teshuvas hamishkal (repentance where a person withstands the very trial he previously failed).

Also a good friend can testify on his behalf, and excuse and extract him.

Na Nach Nachma Nachman MeUman