Pages

Thursday, December 31, 2020

יששכר וזבולון - מי יותר חשוב - נ נח

 ב"ה

ליקוטי מוהר"ן תורה רפ

כי אף על פי שזבולון ויששכר שוים מחמת שזבולון היה מספיק ליששכר, ונאמר עליו שמח זבולון, על כל זה נקרא צאתך, ויששכר אהליך, כי אף על פי כן, עבודת התורה היא פנימיות יותר והיא למעלה מעבודת המשא ומתן, אף על פי שגם המשא ומתן היא עבודה גדולה כי הוא מספיק את התלמידי חכמים, ונאמר עליו שמח זבולון, על כל זה נקרא צאתך נגד עבודת התורה שהיא בחינות יששכר באהליך, כי א על פי כן עבודת התורה למעלה, עכ"ל.

עיין זה במסכת ברכות דף לד. אמר רבי חייא בר אבא אמר רבי יוחנן כל הנביאים כלן לא נתנבאו אלא למשיא בתו לתלמיד חכם ולעושה פרקמטיא לתלמידי חכמים ולמהנה תלמידי חכמים מנכסיו, אבל תלמידי חכמים עצמן (ישעיה סד) עין לא ראתה אלקים זולתך יעשה למחכה לו, ועיין שם בהמשך שיש הבדל בין גן לעדן, כי זה הענין של פנימיות וחיצוניות.

 

עיין בלקוטי תורה של האריז"ל פרשת ויצא ז"ל אמנם סדר אלו הו' בנים שכחתיו, ונלע"ד שהם: זבולון בכתר, וזהו הפעם יזבלני אישי, והוא חשוב מיששכר כשארז"ל (בהגהות ציין למדרש רבה בראשית עב, אבל אין שם שום הוכחה, רק כתוב שם ז"ל וכל הזבח הזה מנין היה לו ליששכר, משל זבולן, שהיה עוסק בפרגמטיא שלו וכו' עיין שם), ואחריו יששכר בחכמה, בסוד י"ש שכ"ר, כמבואר שיש שכר בחכמה הנקרא י"ש, יהודה בינה וכו' וכו' וכו' ואל תקשה אלינו מיששכר שביארנו במקום אחר שהוא בינה, וז"ש ובני יששכר יודעי בינה לעתים. כי שם פירושו הוא מיסוד אמא, ולא מיסוד אבא. אך אחר היותו בבינה עצמה, אנו אומרין כאן שהוא בחכמה שלה. וכמ"ש ברבי עקיבא שהוא דוגמת יששכר כנודע, והוא מנה"י דאמא, והוא מגבורת החסד הימנית, כמבואר אצלינו, עכ"ל.

הרי שלפי רחו"ו זבולון בכתר למעלה מיששכר, ולכאורה לא רק מבחי' יסוד אבא ואמא, אלא גם מצד בחינת אימא, כי לא חלק רק לגבי יששכר. ולכאורה צריך לומר שזבולון בעצמו זכה גם לתורה וגם לפרנסה, שני שולחנות בכתר (וכמבואר במ"א בלקוטי מוהר"ן), אבל עכ"ז התורה מרמזת שבחינה זו של הספקת פרנסה לת"ח הוא למטה מיששכר.

אכן כבר ראינו שיש שני דעות או בחינות ביששכר וזבולון. יעו' ברש"י בפרשת ויגש עה"פ ומקצה אחיו לקח חמשה אנשים ויצגם לפני פרעה (בראשית מז:ב) ז"ל ומקצה אחיו, מן הפחותים שבהם לגבורה, שאין נראים גבורים וכו' ואלה האם, ראובן שמעון, לוי יששכר, ובנימין, אותן שלא כפל משה שמותם כשברכן, אבל שמות הגבורים כפל, וזאת ליהודה וכו' וכו' וכן לזבולון וכו' זהו לשון בראשית רבה (צה:ד) שהיא אגדת ארץ ישראל, אבל בגמרא בבלית שלנו מצינו, שאותן שכפל משה שמותן הם החלשים, ואותן הביא לפני פרעה ויהודה שהוכפל שמו וכו' ובברייתא דספרי שנינו בוזאת הברכה שמו בגמרא שלנו, עכ"ל. והרי מדוייק בלשון הבראשית רבה שיששכר היה נראה כחלש, ולפי התלמוד בבלי, אלו שמשה כפל שמותם ובכללם זבולון היו באמת יותר חלשים.

ובביאור הבראשית רבה, שיששכר היה מהחלשים, כתב ר' משה דוד וואלי ז"ל יששכר כל עסקו במושכלות של התושיה שמתשת כחו של אדם, ע"כ.

#ננחנחמנחמןמאומן #ננח #ברסלב #רבינחמן #ליקוטימוהרן #תורהרפ #יששכר #זבולון #יששכרזבולון #כתר 

בחרבי ובקשתי - בתפלה בלשון האם נ נח

 ב"ה


בריש פרשת ויחי עה"פ ואני נתתי לך שכם אחד על אחיך אשר לקחתי מיד האמרי בחרבי ובקשתי (פסוק כב), אונקלוס תירגם מידא דאמוראה (ועי' ברש"י פירוש אחד שהוא לשון אמירה) בצלותי ובבעותי, ואילו רש"י פירש ז"ל: היא חכמתו ותפלתו, עכ"ל. וי"ל שכאשר מדברים בשפה המדוברת (ובמקום אחר דנתי באריכות בענין לשון ארמי, שיש שיטות שאסור בלשון ארמית דייקא), אז זה הכל תפילה, בצלותי ובבעותי, אבל כאשר מקפידים לדבר רק בלשון הקודש, אז זה כבר חכמתו ותפלתו.


#ננחנחמנחמןמאומן #ננח #התבודדות #ברסלב #רבינחמן #פרשתויחי #בחרביובקשתי #תפלה #תפילה 

Tuesday, December 29, 2020

The Great Reset of Na Nach Nachma Nachman MAyUMaN

 

HH

The Talmud in Taanis (25a) relates that Rabbi Elazar Ben Padas was extremely poor and he passed out and HY came to him, and he asked HY how long he would have to bear the pain in this world, and HY replied, “Elazar my son, is it ok with you that I overturn the world from its onset, perhaps you will be born in a time of sustenance?” Rabbi Elazar Ben Padas replied, “to such an extant, and even still it is only a possibility? Have I lived most of my life etc.? HY replied, “yes.” Rabbi Elazar Ben Padas said, “If that’s the case, it is not necessary.” HY replied, in reward for saying it isn’t necessary I am giving you etc., see there at length.

The commentaries question the exact meaning of overturning the world, some say it just means his own life, and he would come back in a different gilgul – reincarnation, see there.

There is a story in the book Shivchay HuAri (The Praises of the Arizal, pg 6), that the Arizal once saw a plague of locust descending on the city of Tsfas that would consume all the produce of the city, and he commanded to quickly give money and appease a certain kosher Jew, Rabbi Alteraz, who was crying to HY over his poverty, and wasn’t able to hold back from about his neighbours who knew of his plight and had no pity on him.

The simple understanding of this story is that poor man simply brought wrath upon the city, and he too would go down with the rest of them.

However, it is possible that this plague of locust is the aspect of overturning the world which HY considered doing on the chance that it would alleviate the poverty of Rabbi Elazar, in fact, Alteraz, is an anagram for Elazar – with an extra T. Rabbi Elazar Ben Padas told HY that it was not necessary  – and for this he was rewarded tremendously, which would definitely insinuate that someone of slightly lesser stature, or even of the same stature – who still had most of his life ahead of him - would not be able to forgo the chance of being saved from their misfortune, and perhaps that is what happened in this case of Rabbi Alteraz, and the great havoc of the plague was an opportunity and possibility for Rabbi Alteraz to gain a better fortune.

Who knows how many times such things happened in history, and perhaps the great reset we are seeing in the world right now is on account of some impoverished Jew who’s plight was overlooked by his people.

May HY have mercy in merit of the holy Petek of Na Nach Nachma Nachman MayUman! May the great reset be entirely merciful with the new song and new world order of Na Nach Nachma Nachman MAyUMaN!


#nanach #nanachnachmanachmanmayuman #breslov #plague #pestilence #locust #arizal #poverty #reset #gilgul #reincarnation #pity #charity #safed  #tsfas #rabbielazarbenpadas #elazar #story #taanis #taanis25

Sunday, December 27, 2020

העיקר הוא הרצון

 ב"ה


תנינא תורה קי כיצד הוא הבחירה

שהבחירה היא ביד האדם בפשיטות, אם רוצה עושה ואם אינו רוצה אינו עושה ע"ש.

ועיין לעיל תנינא תורה נד, שמבואר שרק לישראל יש להם בחירה על כל דבר ז"ל כי אצל אחרים יש דברים שהם מכרחים בהם, אבל אצל איש הישראלי כל דבר ודבר שהוא עושה, כגון לנסע לאיזה מקום וכיוצא יש בו עבודה, ועל כן יש לו בחירה על הכל ע"ש.

והנה יש דברים שנראים שלגמרי נמנעים מהאדם, אלא שגם באלו הדברים רבינו כבר גילה (תורה סו) שכל המניעות הם רק להגביר הרצון והחשק שיהיה מוכן וראוי לזה, ע"ש. וכבר הקשינו שם שיש דברים שלכאורה נראה שהם לגמרי נמנעים מהאדם, לא רק כדי להגביר חשקו. ולכן נראה לע"ד שמה שרבינו כותב שהבחירה בידו לעשותו, זה רק במחשבה – ועמש"כ רבינו בנינא תורה מט ז"ל כי גם המחשבה של אנשים כאלו היא גם כן עשיה, כי גם בעולם העשיה יש מחשבה ע"כ. והנה כל דבר שבאמת יכול לעשות וכל מה שהוא נמנע מלעשותו הוא רק כדי להגביר חשקו להכשירו כנ"ל, וזה באמת רוב הדברים, הרי בדברים האלו לא יספיק מחשבתו להיות חשוב לעשיה.

ועיין בדעת תבונות ח"ב של הרמח"ל (אות ז) שכז"ל אין הבחירה אלא לבחור לבקש הטוב מן הקב"ה או שלא לבקש אותו, עכ"ל.

וע' במדבר רבה (יב:ט) ז"ל אין הקב"ה מקפח שכר בריה, בכל מקום שאדם יגע ונותן נפשו על הדבר, אין הקב"ה מקפח שכרו, רצונך לידע, שלמה בנה בית המקדש, שנאמר (מלכים א:ו:יד) ויבן שלמה את הבית ויכלהו, ובשביל שנתן דוד נפשו על בית המקדש שנבנה שנאמר (תהלים קלב:א-ה) 'זכור ה' לדוד את כל ענותו' וגו', 'אם אבא באהל ביתי' וגו', 'אם אתן שנת לעיני' וגו', 'עד אמצא מקום לה'' וגו', ולא קפח הקב"ה שכרו, אלא הכתיבו על שמו 'מזמור שיר חנכת הבית לדוד (תהלים ל:א), לשלמה אין כתיב כאן אלא 'לדוד', הוי 'נצר תאנה יאכל פריה' (משלי כז:יח), עכ"ל. והרי אף על פי שקיימא לן שאין המצוה נקראת אלא על שם הגומרה (רש"י דברים ח:א, בראשית רבה פה ועוד מקומות במדרש רבה), דוד המלך פעל ברצונות שלו כאילו הוא בנה אותו לגמרי.

ועיין בלקוטי מוהר"ן תורה סא:ב כי הם עצמן אינם חיבים כל כך כי יש להם יצר הרע גדול להנהיג, ע"כ. וצ"ע מה הגדר של אינם חיבים כל כך, הרי רבינו כבר קבע שלכל אחד יש בחירה חפשי, לעשות או לא לעשות. וצריכים לומר שעכ"ז זה לא העבודה הדרושה מהם כל כך, בנקודה ותפקיד שלהם בעולם.

 

#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #רצון #העיקרהואהרצון #בחירה #ליקוטימוהרן #תנינאתורהקי #דוד #דודהמלך #ביתהמקדש #מצוה #גמר #איןהמצוהנקראתאלאעלשםגומרה #מחשבה 

דביר קדשו הביאני - סבא ישראל הוא הגשר לרבינו הקודש - קדוש הקדשים

 ב"ה


דביר. הוא המחיצה, אמה טרקסין המפסקת בין ההיכל לקודש הקדשים (מלכים א:ו:טז ברש"י, מלכים א:ו:כ). והרי רק דרכו נכנסים לקודש הקדשים, וזה מה שסבא ישראל – רבי ישראל דוב בער, ראשי תיבות דבי"ר, אמר שהוא הגשר לרבינו הקדוש, קודש קדשים.

נ נח נחמ נחמן מאומן


#דביר #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #סבא #סבאישראל #ישראלסבא #אודסר #גשר 

Thursday, December 24, 2020

סגולה להחזיר כח הדיבור על ידי סכין - ספר המידות

 ב"ה

ספר המדות 

סגולה ז. מי שנתאלם בפתע פתאום יעבירו על פיו חלף כשר, ע"כ, וכן בערך שוחט ח"ב אות ה'. לכאורה הלשון חלף הולך על סכין של שחיטה, וכמו שמובא בערך שוחט דייקא, ולא על הסכין של מוהל, ועיין בערך הריון אות א, ובערך מוהל ב', סגולה לאשה שאינה יכולה להתעבר על ידי סכין של מוהל ע"ש.

אכן בשיח שרפי קודש ח"ה אות דש כתבו ז"ל רבי ישראל טרהוויצער ז"ל היה אדם מורם מעם, וספרו ממנו כמה מופתים גלויים שעשה. הוא העביר פעם סכין של מילה על אחד שנתאלם וחזר ההוא לדבורו (וכמובא סגלתו בספר המדות), עכ"ל. וידוע שהספר הזה אולי ששים אחוז אמת, ואין לסמוך עליו כלל, ומן הסתם התבלבלו וחלפו את החלף לסכין של מילה.

עיין במקורות שהביאו סמך מהפסוק שא נא כליך תליך (בראשית כז:ג) שדרשו חז"ל שהולך על השחיטה, שעל ידי זה יצחק בירך את עשו, ועוד ראיתי שכתבו שהרי בית השחיטה נראה כפתיחת פה. רמזים רחוקים.

ועיין בערך שחיטה אות ד' ז"ל הזכי הראות יכולים לראות על החלפים של השוחטים את הכלי בית המקדש, ע"כ. והרי רבינו כבר יסד בלקוטי מוהר"ן שהפה הוא ההיכל, בח' אדנ"י בגמטריא היכל, שפתי תפתח. ולכן אם יכולים לראות כלי בית המקדש על הסכין, הרי יש בו כח של ההיכל, ופותחת הפה.

עוד רמז חזק נראה מהפסוק (ירמיה ט:ז) חץ שחוט לשונם מרמה דבר, חץ הוא כשר לשחיטה כדלקמן, מרמה לשון להרים, שמרים את הדיבור על לשונו. ושחיטה גופא הוא לשון המשכה, להמשיך את הדיבור על הלשון. יעו' במסכת חולין (ל:) מנא הני מילי (ששחיטה הוא במשיכה) אמר שמואל דאמר קרא (הנ"ל) חץ שחוט לשונם מרמה דבר, תנא דבי רבי ישמעאל ושחט, אין ושחט אלא ומשך, וכן הוא אומר (מלכים א:י:טז) זהב שחוט, ואומר חץ שחוט לשונם מרמה דבר וכו' רבא בדק גירי וכו'. הרי שחץ הוא הסמל של חלף כשר, לא מהודר, אלא כשר כלשון רבינו. והשחיטה היא מושך לשונם להרים עליו את הדיבור.


נ נח נחמ נחמן מאומן


#רבינחמן #ברסלב #ספרהמידות #ספרהמדות #חלף #סכין #מילה #שחיטה #ביתהמקדש #כליביתהמקדש #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #אלם #דיבור #פתיחתפה #פתחוןפה #פה #לדבר #סגולה #בריתמילה #היכל #חץ #חצים #חולין #חוליןל #ירמיה #ירמיהט

Wednesday, December 16, 2020

גשר צר מאד - כמה פירושים איזה גשר

 ב"ה

'ודע שהאדם צריך לעבר על גשר צר מאד מאד, והכלל והעקר שלא יתפחד כלל' עכ"ל. גשר זה הצדיק, ומובן שהוא צר מאד מאד כמידת היסוד (וידוע שסבא ישראל אמר על עצמו שהוא הגשר בין עם ישראל לרבי נחמן).

ונלע"ד שהגשר צר לא רק ברוחב, אל גם יתכן שתהא צרה וקצר באורך כי מבואר למעלה בתורה זו שלפעמים האדם יהיה ממש בפתח של הקדושה וכו', וכן עי' למעלה בתורה מז (תנינא) מהקלפה הדקה. ועיין בתורה עב (קמא). וע' בתורה קלג שחיזו דהאי עלמא הוא כמטבע קטנה שעומדת לפני העין (ובמסכת סוכה דף נב ורשעים נדמה להם כחוט השערה).

וע"ע בחיי מוהר"ן (תקכב – שלא להתעקש עט) מענין היסוד ושורש העבודה שקפץ ודלג על העולם הזה והבליו. וע' תורה סד – ועל כן ישראל נקראים עבריים, על שם שהם עוברים באמונתם על כל החכמות ע"ש.

 

ענין הגשר י"ל שזה ענין של עתיק, כמבואר באריכות בקל"ח פתחי חכמה, שדרך עתיק כל מעשינו בעולם הזה נחקקים לנצחיות, עיין שם. כי כן צידדנו שעיקר ענין רבינו הוא בחי' עתיק (ובהקדמת המסדר והמלקט לספר חכמה ותבונה כתוב שבפירוש אמר רבינו ז"ל שכל תורתיו הם מעתיק). ונראה שגם ענין בלבול העצה המבואר בשיחות הר"ן אות רנה, הוא גם כן ענין הספקות שיש ברישא דלא אתידע דעתיק, ודו"ק.

ובשיחות הר"ן אות קפה רבינו גילה שכל הנהגה שהוא מצוה לעשות הוא סגלה ותקון ומועיל על מה שעבר ועל העתיד ולאחר ההסתלקות של האדם ולימות המשיח ולתחית המתים ולעתיד לבוא, ע"כ, מראה גם כן קצת על ענין זה.

 

 

ע"ע ילקוט מעם לועז אבות ו:ט – שהעולם הוא ים גדול והזמן הוא גשר עליה בלי מעקה ברוחב אמה. עיין שם.

 

עוד י"ל על פי המבואר במנחות (צט: וכן במדרש רבה ובילקוט שמעוני) שגיהנם רחבה מלמטה ופיה צר מלמעלה. הרי שאדם צריך לעבור על גשר צר, דהיינו על פיה של גיהנם, ולא לירד לעמקה ח"ו – יעו' במה שרבינו אמר בתורה קיט ז"ל אפשר יש גם עולם הזה גם כן באיזה עולם, כי בכאן נראה שהוא הגיהנם וכו' ואמר שאין נמצא שום עולם הזה כלל, עכ"ל. הרי בע"כ שהאדם צריך לעבור על פיה הצר, עד שיצלח לעבור לעולם הבא.


#גשר #גשרצרמאד #גיהנם #צדיק #יסוד #צדיקיסודעולם #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #ליקוטימוהרן #ליקוטימוהרןתנינא #תנינאתורהמח #כלהעולםכולוגשרצרמאד #זמן 

למה צריכים להתפלל בפה אם השם יתברך יודע מחשבות - ליקוטי מוהר"ן תורה לד והכלי יקר

 ב"ה

ליקוטי מוהר"ן

לד:ג כי לכאורה קשה,למה אנו צריכין לתפלה, והשם יתברך יודע מחשבות, אבל מחמת שהדיבור הוא כלי השפע, שבהם מקבלין השפע וכו' ע"ש.

קושיא זו מתורץ ג"כ על פי מה שרבינו גילה בתורה קנו, שהשם יתברך שולח להמדבר אליו דיבורים של רוח הקודש, והרי בודאי צריכים להוציא דיבורים אלו בעולם.

על קושיא זו יש תירוץ מתוק מאד מהכלי יקר (בראשית יב:ג), שמתאים מאד לדרכו של רבינו, על כן אביאו כאן בשלימותם:

ואברכה מברכיך ומקללך אאר. מה שלא נאמר ואאר מקלליך כדרך שאמר ואברכה מברכיך, כי לאדם מערכי לב, קודם שמוציא איזו דיבור מן השפה ולחוץ כי הוא מעריכו תחלה בלב ובמחשבתו. וידוע שלטובה הקב"ה מצרף מחשבה למעשה אבל מחשבה רעה אין הקב"ה מצרפה למעשה שנאמר (תהלים סו.יח) און אם ראיתי בלבי לא ישמע ה' וכתיב (ישעיה סה.כד) טרם יקראו ואני אענה וגו' לפי שקודם שהאדם מוציא מפיו בשאלתו ובבקשתו כבר היה מחשב בלבו לבקש על ככה על כן הקב"ה יענהו משמי קדשו, קודם שיקרא לאפוקי בשר ודם השואל דבר מחבירו צריך לפרש בשפתיו כי אין אדם יודע מה בלבו של חבירו אבל הקב"ה בוחן לבבות ממלא כל משאלות לבו כמ"ש (תהלים כ.ה) יתן לך כלבבך וגו' וכמו שנאמר (משלי טז.א) לאדם מערכי לב ומה' מענה לשון. רצה לתקן בזה קושיא זו והוא אם באמת הקב"ה ימלא שאלתו אחר שנערך הדבר בלבו של אדם א"כ למה זה צוה ה' על התפלה בפה. על זה אומר ומה' מענה לשון כי זה מתת ה' הוא שנתן מענה לשון לאדם, כמרז"ל (יבמות סד.) שהקב"ה מתאוה לתפלתן של צדיקים, לפי שנמשלים אצל השי"ת כילד שעשועים אצל אביו אם הוא מבקש דבר מאביו אע"פ שאביו יודע מה שהבן צריך מ"מ רוצה האב שיוציא הבן מפיו מבוקשו לפי שהאב משתעשע בדבור שפתיו של הבן. כך אומר הקב"ה לישראל השמיעני את קולך כי קולך ערב לגשת לי. ואין הש"י רוצה להתנהג עמנו כדרך השרים שאין מניחין לדבר בפניהם הרבה ומיד כאשר יבינו כוונת השואל אומרים לו קצר דבריך או כלה מדברותיך וצא, אבל הקב"ה בחסדו אינו כן כמ"ש (תהלים כא.ג) תאות לבו נתת לו ואעפ"כ וארשת שפתיו בל מנעת סלה. לפי שאנו בעיניו ית' כשעשוע ילד ובן יקיר. ז"ש אע"פ שטרם יקראו ואני אענה מ"מ כל עוד שהם מדברים ואני אשמע כי לא מנעתי מהם ארשת שפתותיהם.

וזהו שנאמר, און אם ראיתי בלבי לא ישמע ה'. ושמא תאמר שגם לענין הטובה הוא כן ת"ל אכן שמע אלהים הקשיב בקול תפלתי. כי אצל התפלה אין הדבר כן אלא שומע בקול תפלתי אע"פ שעדיין לא הוצאתי הדבור מפי וא"ת א"כ איפה למה בקש ה' מידי רמוס חצריו להתפלל לפניו, ע"ז אמר ברוך אלהים אשר לא הסיר תפלתי וחסדו מאתי. כי אני נותן הודיה לשמו ית' שבחסדו לא הסיר תפלתי וחפץ בארשת שפתי כאמור. לכך נאמר ואברכה מברכיך כי המברך אותך חושב בה בלבו קודם שמוציא הברכה מפיו ומחשבה טובה חשובה כמעשה ע"כ אני מברכו קודם שיצא הברכה מפיו. אבל במקללים אין הדבר כן אלא ומקללך לאחר שהוציא הקללה מפיו אז אאר אותו אבל לא קודם שהוציאה מפיו, כי מחשבה רעה אין הקב"ה מצרפה למעשה (צע"ק כי בגוים כן מצרפה למעשה, ואכמ"ל), עכ"ל.

נ נח נחמ נחמן מאומן


#תפילה #לב #פה #כלייקר #תורה לד #רבינחמן #ליקוטימוהרן #ברסלב #ננח #ננחנחמנחמןמאומן 

Tuesday, December 15, 2020

שמעון העמסוני היה דורש כל אתים שבתורה וכיון שהגיע לאת השם אלקיך פירש ורבי עקיבא דרש לרבות תלמידי חכמים - פסחים כב -

 ב"ה


כב. שמעון העמסוני ואמרי לה נחמיה העמסוני היה דורש כל אתים שבתורה, כיון שהגיע לאת ה' אלקיך תירא (דברים י) פירש, אמרו לו תלמידיו רבי כל אתים שדרשת מה תהא עליהן אמר להם, כשם שקבלתי שכר על הדרישה כך אני מקבל שכר על הפרישה, עד שבא ר"ע ודרש את ה' אלקיך תירא לרבות תלמידי חכמים, ע"כ.

ויש לדייק במה שאמר קבלתי שכר, שכבר קיבל, והלוא שכר מצוה בהאי עלמא ליכא. והנלע"ד בזה, שבתחילה היה שמעון העמסוני, בחי' שמיעה, ואחר שאמר והלביש עצמו בדרשה זו עלה להיות נחמיה העמסוני, בחי' ראיה, כי כן נחמה הוא בחי' ראיה כמו שמצינו בכמה מקומות בחז"ל למשל (סנהדרין לז:) א"ר שמעון בן שטח אראה בנחמה וכו'. הרי קיבול שכר שלו בדרשה זו שעלה להשגה להיות פרוש מיראה, שהוא בחי' שמיעה, כמבואר בלקוטי מוהר"ן עה"פ ה' שמעתי שמך יראתי. והוא בעצמו עלה למעלה לבחי' חכמה וריאה, בחי' נחמיה כנ"ל, כי על ידי פרישות זוכים לבחי' ראיה בחי' ואתה תחזה כמבואר בלקוטי מוהר"ן תנינא תורה עב, כי רק משה שהיה פרוש גדול מאד בקדשה גדולה זוכה להסתכלות הזאת וכו' ע"ש. ועכ"ז בשני המדרגות האלו היה רק בבחי' העמסוני, העם בסיני, שהיו שומעים ורואים ועמדו מרחוק.

ורבי עקיבא שהוא בחי' משה, כי ראוי היה בעיני משה רבינו שהתורה תינתן על ידי ר"ע כמבואר במסכת מנחות, ואצל משה רבינו יראת שמים הוא מילתא זוטרתא (ברכות לג:), ולכן השם יתברך דרש מעם ישראל (דברים י:יב) ועתה ישראל מה ה' אלקיך שואל מעמך כי אם ליראה, כיון שלגבי משה הוא מילתא זוטרתא גם לעם ישראל נחשבת כן, כמבואר שם ובמפרשים שם. ולכן שפיר פירש ר"ע את לרבות תלמידי חכמים, כי דייקא מבחינת התלמידי חכמים שהם ניצוצות של משה רבינו דייקא על ידם כל עם ישראל נחשב יראת שמים אצלם למילתא זוטרתא שיש להם יד ויכולת להשיגה כמו שאמר רבי חנינא שם משל לאדם שמבקשים ממנו כלי גדול ויש לו דומה עליו ככלי קטן.

נ נח נחמ נחמן מאומן


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #פסחיםכב #מסכתפסחים #שמעוןהעמסוני #את #תלמידיחכמים #ברסלב #רביעקיבה #רבינחמן #יראתשמים #יראה #שמיעה #ראיה #משהרבינו #פרישות 

Sign of the times - Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN

HH with all the mind boggling corruption going on today, in politics, medicine, media, and everywhere, people are being forced to actually think for themselves what exactly they believe to be true.
Do you know what happens when people begin to think for themselves?!
They become more and more NaNaCh!
Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN

Sunday, December 13, 2020

Blossoms of the Spring - Letter 32 - Chanuka

B.H. Erev (-the day preceding) Chanuka 720 [Friday, 25 December, 1959]

My soul, my dear and cherished one, Mr. Z. Shazar, who has put his heart to intertwine himself to the real truth which redeems from all hardships, which the entire world needs very, very much to receive/accept, Shalom and all good (-all the best).

 

This that we kindle the flame of Chanuka, each one in his house, below ten handbreadths (“tifuchim”), because the great Tzadik draws such wondrous rectifications, until there is radiation of the aspect of hasugas (-conception of) Eloakus (Divine), through constrictions (“tzimtzoomim”), even below the very lowest level, which is the aspect of below ten handbreadths, which the Shechina (Divine Presence) never descended there[1], because with his great power he can illuminate even in the extremely distant and degenerate, if they desire to receive, in the aspect of (Micah 7:8), “When I sit in the dark, Hashem is light for me”[2] – The main mitzva of ner (candle/flame) Chanuka is to kindle and illuminate the light of the truth in the world, that  everyone should merit to know the whereabouts of the true Tzadik, who is the chief choiceness of the truth from amongst the tzadikim. The main miracle of Chanuka is that the wicked monarchy, which is the aspect of falsehood, the aspect of a slave, the pollution of the (primordial) snake, was quashed, and there was a strengthening and elevation of the holy monarchy of Israel, who are the aspect of a king’s son, the aspect of truth.[3] One needs to have intention when kindling the ner (candle/flame) of Chanuka, that we should merit through this to draw illumination of the truth, and we should merit to draw close to the point of truth always![4]

 

When days have already came, and a person reaches his old age and his end, and the day begins to wane, and when he sees that most of his years have transpired, and he wants to start to have mercy on himself to contemplate in repentance, and to draw close to Hashem Yisburach in truth, then, usually the Baal Duvur (-litigator – evil inclination – Satan) strengthens and spreads out (-goes all out) to bar him from the Way of Life, and he (-the evil inclination) doesn’t want to allow him to leave his (worldly) desires and trappings which he was trapped in, and then it is the main test of the person. Then one needs to look at himself very well, upon his end and his conclusion, and to strengthen more and (/inordinately) more[5] to bind himself well to the true Tzadik who is the aspect of Moshe Messiah who strengthens us with extremely great enforcement without measure nor estimation nor number, to strengthen to begin each time anew to draw close to Hashem Yisburach as if born today, and not to fall from any matter in the world. And the main thing is that one needs to strengthen against “moachin dikatnus (-small minds – small-mindedness - juvenile consciousness),” which intensify exceedingly to overcome a person, and they want to dishearten his resolution as if he no longer as hope Heaven forbid. Just, he should know and believe in the words of the true Tzadik who screamed with a great and strong call that there is no despair in the world whatsoever,[6] because to His greatness there is no measure, and in His great mercy, blessed He, He can turn everything around completely, from bad to good, from sins to merits!

 

The transcriber and the arranger, who remembers him always without any interruption. Who yearns and longs to meet up with love and joy, with a true heart, wishes his wellbeing and supplicates on behalf of his wellbeing and his salvation and his success forever.

 

Yisroel Dov Odesser

House of Zalman Odesser

Tiberias

 


More Letters from Blossoms of the Spring

More English Breslov Literature

 

 ספר אבי הנחל - מהוצאת נקדות טובות - לפי המכתבים המקוריים

מכתב לב

 

ב"ה, ערב חנוכה תש"כ


נפשי, יקירי וחביבי, מר ז. שזר, ששם את ליבו לשזר עצמו אל האמת האמתית הפודה מכל צרות, אשר כל העולם צריכים מאד מאד לקבלו, שלום וכל טוב.


זה שאנו מדליקין נר חנוכה כל אחד בביתו למטה מעשרה טפחים, כי הצדיק הגדול ממשיך תקונים נפלאים כאלה, עד שמאיר בחינת השגת אלוקות על ידי צמצומים גם למטה בדיוטא התחתונה מאד, שהוא בחינת למטה מעשרה טפחים, שמעולם  לא ירדה השכינה לשם, כי בגודל כוחו יכול להאיר אפילו בהרחוקים והגרועים מאד, אם רוצים לקבל, בבחינת: "כי אשב בחושך, ה' אור לי", עיקר מצות נר חנוכה הוא להדליק ולהאיר אור האמת בעולם, שיזכו הכל לידע היכן הצדיק האמתי, שהוא ראש מובחר האמת שבין הצדיקים. עיקר הנס של חנוכה, שנכנע מלכות הרשעה שהוא בחינת שקר, בחינת עבד, זוהמת הנחש, ונתגבר ונתעלה מלכות דקדושה של ישראל, שהם בחינת בן המלך, בחינת אמת. צריך לכוון בהדלקת נר חנוכה, שנזכה על ידי זה להמשיך הארת האמת, ונזכה להתקרב לנקודת האמת תמיד!


כשכבר הימים באים, והגיע האדם לעת זקנותו וקיצו, ומתחיל היום לערוב, וכשרואה שעברו רוב שנותיו, ורוצה להתחיל לרחם על עצמו להרהר בתשובה ולהתקרב לה' יתברך באמת, אזי על פי רוב מתגבר הבעל דבר ומתפשט מאד למונעו מדרך החיים, ואינו רוצה להניחו לצאת מתאוותיו ורשתיו אשר נלכד בהם, ואזי עיקר הנסיון של האדם. אז צריך להסתכל בעצמו מאד על אחריתו וסופו, ולהתגבר ביותר ויותר לקשר עצמו היטב לצדיק האמת שהוא בחינת משה משיח שמחזק אותנו בהתחזקות גדול מאד בלי שיעור וערך ומספר, להתחזק להתחיל בעל פעם מחדש להתקרב לה' יתברך כאילו היום נולד, ולבלי לפול משום דבר שבעולם. והעיקר שצריך להתגבר כנגד בחינת המוחין דקטנות שהם מתגברים מאד על האדם ורוצין להפילו בדעתו כאילו אין לו עוד תקוה חס ושלום. רק ידע ויאמין בדברי הצדיק האמת שצעק בקול גדול וחזק כי אין שום יאוש בעולם כלל, כי לגדולתו אין חקר, ובגודל רחמיו יתברך יכול להפוך הכל לגמרי, מרע לטוב, ומעוונות לזכויות!


המעתיק והמסדר, הזוכרו תמיד בלי שום הפסק. הכוסף ומתגעגע להתראות באהבה ושמחה, בלב אמת, דורש שלומו ומעתיר בעד שלומו וישועתו והצלחתו לנצח.


ישראל דב אודעסר

בית זלמן אודעסר

טבריא

 

 



[1] Succah 5.

[2] Likutay Halachos, Orach Chaim 1, Hashkumas Haboaker – Waking up early in the morning 4:10.

[3] Likutay Halachos, Orach Chaim 1, Birchas Hashachar – Blessings of the Morning 3:16.

[4] Ibid 3:17.

[5] Likutay Halachos, Orach Chaim 2, Mincha 5:6. Restoration (/Revival) of the Soul 28.

[6] Likutay Moharan, volume 2, Torah-teaching 78, and elsewhere.


#letter32 #blossomsofthespring #zalmanshazar #translation #nanach #breslov #rabbinachman #yisroeldovodesser #sabayisroel #chanuka #chanukah 

מסכת פסחים דף כא- מאיפה לומדים חומרת איסור הנאה על איסור אכילה לכל התורה - על פי ליקוטי מוהר"ן תורה מח

 ב"ה


פסחים דף כא:-

דא"ר אבהו כל מקום שנאמר לא יאכל לא תאכל לא תאכלו אחד איסור אכילה ואחד איסור הנאה משמע עד שיפרט לך הכתוב כדרך שפרט לך בנבילה וכו' אלא לרבי יהודה דאמר לדברים ככתבן הוא דאתא (ואין יכולים ללמוד מנבילה) הא כל איסורים שבתורה מנא ליה דאסורין בהנאה, נפקא ליה (שמות כב:ל – ואנשי קדש תהיון לי ובשר בשדה טרפה לא תאכלו לכלב תשלכון אתו) מלכלב תשליכון אותו, אותו אתה משליך לכל ואי אתה משליך לכל כל איסורין שבתורה ור' מאיר אותו אתה משליך לכלב ואי אתה משליך לכלב חולין שנשחטו בעזרה, ואידך חולין שנשחטו בעזרה לאו דאורייתא היא.

ר' אבהו לפי רבי יהודה לומד איסור הנאה לכל היכא שיש לאו של אכילה מאיסור של טרפה. י"ל על פי ליקוטי מוהר"ן תורה מח, צירי זה בחי' וייצר, יצירה לטב יצירה לביש וכו' וזה בחי' בינה ששם נוצר הולד וכו' בחי' כח התפלה מה שמתפללין בכח וכו' ע"ש.

והרי איסור טרפה היא בבהמה היא בהמה שאין לה כח, וכן בשר בשדה טרפה דרשו חז"ל על הוצאת אבר של העובר ממעי אמו, אע"פ שמחזירו הרי הוא טריפה, כי יצא מבחי' שכר פרי הבטן. וזה שורש היצירה לביש, ולכן שם יש רק איסור אכילה, ומשם והלאה משתלשל האיסור שיהא גם אסור בהנאה. ולכן לענין חולין שנשחטו בעזרה, רבי יהודה סובר שעל כל פנים הם בבחי' במעי אמו, ואין לאוסרן בהנאה, וזה מה שאמר לאו דאורייתא היא, כי התורה בחי' עשרה מאמרות מקבלין כח מכח אתוון, ואילו חולין אלו על כרחך לאו בחי' אורייתא במעי אמו של כח מעשיו, אבל עם כל זה אין לאוסרן בהנאה כנ"ל. בחי' כי מנגד תראה, שמותר בהנאה, ושמה לא תבוא, שאסור באכילה.

וי"ל כעי"ז אפילו לפי ר' אבהו אליבא דר' מאיר שלומד איסור הנאה לכל לאוי אכילה מאיסור נבלה. כי נבל מלשון נבל תבול גם אתה גם העם הזה אשר עמך כי כבד ממך הדבר (יתרו יח:יח) כי כן היה בסוף שמשה רבינו נבל על ידי העם הזה במי מריבת קדש. ומשם התגבר הריב לשונות, ולכן משם יצא חומרת איסור הנאה לשאר לאוי אכילה, ואפילו לחולין שנחשטו בעזרה, כי ר' מאיר רואה את הפגם כבר מנבלה, מכישלון לשון משה שחילל קדושת הדיבור, ומשם ישתלשל האיסור להחמיר אפילו באיסור הנאה גם בחולין שנשחטו בעזרה.

נ נח נחמ נחמן מאומן

#פסחים #פסחיםכא #פסחיםכב #דףיומי #לאיאכל #רביאבהו #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #תורהמח #ברסלב #איסורהנאה 

Love verses hate

HH in the beginning of the book of Kings - Milachim - two prostitutes bring their argument before King Solomon, the wisest of all men, and in the end one is ok to have the remaining living infant cut into two, whereas the other says she rather her enemy take the infant alive, and thus she ascertained to be the true mother.
From here we learn that love is stronger than hate (this can be argued, but it is definitely the most straightforward understanding, and of course this is also the obvious truth that the forces of good are stronger than evil).
In the american elections the progressives claim that hate is stronger, and thus they claim 80 million people voted for b. out of their hatred of trump, who only had around 72 million votes.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN

Sunday, November 29, 2020

בודקים את החמץ לאור הנר ומחסלים המחבלים באירן

ב"ה שמתם לב שכאשר הדף יומי למדו שבודקים את החמץ לאור הנר חיסלו את ראש המחבלים של אירן (אור-הנר, אורןר, אירן). וזה היה מיד אחר שלמדו בדף ה' תני דבי רבי ישמעאל בשכר שלושה ראשון זכו וכו' להכרית זרעו של עשו וכו'.
נ נח נחמ נחמן מאומן
HH have you noticed, right after the daily Talmud learned about searching to destroy the chumetz by candlelight (the Hebrew is very similar to Iran, just with an extra r at the end), and other astonishing allusions, from the holy school of Ishmael, check it out.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN

Thursday, November 26, 2020

מסכת תרומות

 ב"ה


תרומות

מסכת תרומות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן) נ נח ע"ה. תרומות בגמטריא סוד נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

 

א:א חמשה לא יתרמו ואם תרמו אין תרומתן תרומה.

י"ל על פי לקוטי מוהר"ן תורה כד. שעל ידי שמחה יוצאים מהיכלי התמורות. וזה חמשה אותיות שמחה, תרומה אותיות תמורה. ועיקר השמחה בלב כמבואר שם וזה היפוך לב חרש מחשבות און (משלי ו:יח) מרמה בלב חרשי רע וליעצי שלום שמחה (משלי יב:כ), הרי השמחה מול המרמה, התמורות של החרישה של הלב לרע. וזה שוטה, שהוא הרוח שטות של העבירה. וכן הקטן, מוחין דקטנות שצריכים להעלותו. והתורם את שאינו שלו, כי אינו עומד על שלו, כי הכל בתמורה, וכן נכרי, שהם בעצמן המשעבדים ומקיימין את ההיכלי התמורה. אכן המשנה דייק ושינה לשונה אצל הנכרי, ולא סתם כלל נכרי עם השאר שאין תרומתן תרומה, אלא כתבה, נכרי שתרם כו'. וזה המבואר בסוף התורה שלעתיד הנכרים בעצמם תביאו את בית ישראל מהגלות, אפלו ברשות, בחי' אייתו אשלי ומושחו, בבחי' וימדדם בחבל השכב אוצם ארצה, שעל כרחם יתבטלו התמורות, והרי אין תרומתו תרומה.

 

נ נח נחמ נחמן מאומן

#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #תרומות #מסכתתרומות #ליקוטימוהרן #תורה כד #חמשהלאיתרמו #תרומה #שמחה #ברסלב 

פטירת רבינו הקדוש בשנת תקע"א להגן נגד ישמעאל שהוא עוד יותר גרוע מאדום

 ב"ה

בספר חבל הנביאים (ר"י סרוק פירוש על אזמר בשבחין) על המילים: צוחין אף עקתין, כז"ל ומ"ש אף עקתין על ישעמאל קאי שהוא הקליפה של ימין שהוא מהגר שהיתה צרה לשרה ותרגום צרה עקתא, ועקת"א דא עולה כמנין ה"ג כפולות  מנצפ"ך עם י' אותות, והא' המיות הוא הניצוץ של חויא הכתוב בספר דצניעותא חויא הנכנס בתוך הגבורות בסוד תנין לי יאורי כאשר ידעת בפי' ס"ד, ולזה הקליפה של ימין יותר קשה מהשמאל, שהיא מכופלת ע"ד שארז"ל (ברבינו בחיי דברים ל:ז ובמאירי שבת יא. מופיע, שלא כפי שהוא לפנינו בגמ' שבת שם (עדיף לשרת) "תחת ישמעאל ולא תחת גוי" אלא -) תחת אדום ולא תחת ישמעאל. וא"ת זה הדבר נראה להיפך, דאדרבה הקליפה ימין תהי' יותר ממותק מהשמאל. ב' תשובות בדבר וכו' וכו' והואיל וישראל בימין הקליפות נדבקים ונאחזין שם ביותר כמש"ה יפול מצדך אלף ע"י שהשונא ואויב נק' ישמעאל ושלא נקרא כן עשו (- צ"ע כי הלוא הנביא כותב בפירוש – ואת עשו שנאתי (ועיין רש"י במדבר י – וינסו משנאיך – אלו שונאי ישראל שכל השונא את ישראל שונא את מי שאמר והיה העולם שנאמר ומשנאיך נשאו ראש, ומי הם על עמך יערימו סוד וכו), ועיין רש"י במדבר כד:יח והיה ירשה שעיר איביו, לאויביו ישראל), ועיין בחיי פרשת וירא שדרש שימין הם הקליפות כפולים ומכופלים והוא הקליפה של ישמעאל, ואפילו במופת תראה שהשנאה שששונאים הישמעאלים את ישראל הוא דבר שלא יסופר כמו שנודע במצרים דבר זה. וכמו שראיתי באמת בגזירות קשות שהיו במלכות של ישמעאלים דהיינו הקדרים, וה' הטיב לנו שהמליכם עם אדום מחוברים יחד כדי שלא יהיו כ"כ שונאים לנו, עכ"ל.

וידוע העובדא שרבינו היה צריך להתחפש בלבושם, וכן הסיפור עם הישמעאלי שרבינו רמז שהיה הס"א עצמו.


נ נח נחמ נחמן מאומן


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ישמעאל #עשו #אדום #ברסלב #רבינחמן #חבלהנביאים #גלות #סרוק 

Wednesday, November 25, 2020

רק הפנימיות עולה - לקוטי מוהר"ן תורה כה

 ב"ה

לקוטי מוהר"ן תורה כה:ג וגם האדם שבמדרגה התחתונה אינו נעתק ועולה אלא הפנימיות, והפנימיות של התחתון נעשה חיצוניות לחיצוניות עליון, ע"כ.

כן מבואר בספר לקוטי תורה של האריז"ל פרשת בראשית ז"ל גם יש הפרש עתה ממה שהיה מאז, כי היו כל עולמות עצמן כולם בכל בחי' למעלה. אך עתה אפילו ביום השבת, אין אנו יכולין להעלות, רק פנימיות העולמות, ולא החיצוניות, כמבואר אצלינו. כי אם היה החיצוניות עולים, היינו רואים בעינינו עליית העולמות בשבת, עכ"ל.


נ נח נחמ נחמן מאומן


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ליקוטימוהרן #ליקוטימוהרןכה #עליה #פנימיות #חיצוניות #ברסלב #ליקוטיתורה #שבת

חזרה

 ב"ה


ספר שיחות הר"ן אות 

עו. גם לא היה מצוה לחזר תכף על למודו, רק רצונו תמיד היה ללמד הספר או הפוסק שלומד כסדר מראשו לסופו בזריזות ואחר כך יתחיל פעם שני ויגמר אותו כלו. וכן פעם אחר פעם, ע"כ.

מי שתמיד הולך לאיזה מקום ואינו חוזר דרך שבא, רק בדרך אחר, אף על פי שכבר מכיר טוב את כל הסביבה שבדרכו, יתכן מאד שאם יראה את הדרך מכיוון השני, לא יכירו בכלל. ונראה שכן בענין הלימוד, שמי שרק חוזר על אותו לימוד עד שאפילו יודע אותו בעל פה, אבל כל ידיעתו הוא רק מצד אחד. (וכעי"ז מסופר ששני רבנים קבלו על עצמם ללמוד ש"ס משניות בעל פה, ואחד מהם קיבל מהגר"א שעדיף שישנן אותם בשפה המדוברת שלו. וכאשר הגיע איזה שאלה שמפורשת באיזה משנה, זה שהיה חוזר על המשניות בתרגום מיד הראה את המשנה, ואילו זה שהיה משנן אותם כלשונם לקח לו זמן עד שזכר המשנה. ויתכן שאפילו אם זה נכון, הרי עדיף לשנן את המשניות כלשונם). ולכן עדיף ללמוד כסדר, ובינתים ירכיש ידיעות ולימודים ממקומות אחרים, וכאשר הוא חוזר לאותו לימוד הוא כבר רואה את הענינים מתוך הבנה אחרת. ועיין בזה בלקוטי מוהר"ן (נד:ג) ז"ל וכל דבר יש לו שעה (אבות ד) וצריך לבוא בשעה זו לאדם זה שהוא משרש אחד עם אותן הניצוצות שיש בזה הדבר וכשמגיע זה הדבר לאדם זה והוא מקבל חיות מזה הדבר הינו מהאותיות הנשברים שיש שם על ידי זה נכללין האותיות הנשברים בזה האדם, בחיות שלו, ונעשה מהם קומה שלמה, ומתפשט בחיות של כל הגוף, ועל ידי זה נשלמין האותיות ויש להם שלמות, וצריך לשהות הדבר אצל זה האדם להשתמש בו עד שנפסקין האותיות והניצוצות השיכין לשרשו, ואחר כך יוצא מרשותו לאדם אחר שהגיע העת שיהיה עליה להאותיות הנשארים שהם משרש אחד עם האדם האחר, ועל כן יוצא לרשותו, ולפעמים חוזר הדבר ובא לאותו האדם שהיה שלו מתחלה כי מחמת שלא היה לו אז חלקי נפש רוח נשמה אלו לא היה יכול אז להשלים האותיות אלו עד עתה שהגיעו לו אלו חלקי נפש רוח נשמה שעל ידם יכול להשלים אלו האותיות הנשארים, ובין כך הכרח להשהות אצל אחר, וכשלמשלים האותיות אלו נתוסף לו וכו' ע"ש. והוא ממש הענין שכתבתי.


נ נח נחמ נחמן מאומן


#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #שיחותהרן #שיחותהרןעו #חזרה #חזרתהלימוד #תורה #ברסלב #רבינחמן #ידיעתהתורה 

Sunday, November 22, 2020

Embracing Speech

HH
The daily daf is starting tractate Pesachim which begins with the importance of using the most refined language.
The words we use create the environment we live in.
Rabbainu said that the main thing that he was all about was prayer. In Likutay Moharan Torah-teaching 48 Rabbainu revealed that prayer with all one's might is embracing God. And improper speech is like embracing Satan, may HY save us in merit of the holy Petek Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN which is the apex of holy speech, expression, and prayer.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN

Sunday, November 15, 2020

אין בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי או כולו חייב

ב"ה במסכת סנהדרין דף צח. ואמר רבי יוחנן, אין בן דוד בר אלא בדור שכולו זכאי או שכולו חייב, עכ"ל. ופרשו המפרשים מה שפירשו.
ונראה לפרש בעזה"י בדור מחולק שיש כאלו שהם בחי' כולו זכאי ויש כאלו בבחי' כולו חייב. וזה מדוייק בלשונו היינו דור שיש בו או זה או, ואין באמצע. ובימינו זה מתחיל לראות ככה... נ נח נחמ נחמן מאומן

#קץ #גאולה #דוד #בןדוד #משיח #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #סנהדריןצח #רבינחמן #ברסלב

Saturday, November 14, 2020

Fraudulent rabbis

HH Know the true enemy Amulaik, may his name be blotted out!
Likutay Halachos, Orach Chaim, Laws of Shabbos 5:9, "And if this true tzaddik of every generation would be revealed in the world, and the whole world would be truly drawn close to him, the world would already be rectified. Because this tzaddik has the power to rectify the whole world, if they didn't hide and conceal him. However, in every generation and generation there is the aspect of the wars of (-against) Amulaik, and the main war of Amulaik, may his name be blotted out, is exclusively specifically against this true tzaddik who is the the "Roash <head of> Ba-yis <the house>" etc.. Because the klipa (-husk- evil force) of Amulaik is pleased to have Israel draw close to all the heads of the world, even heads that have a part in holiness, that are somewhat kosher men, and even if they are tzaddikim, just that they still have in them some grip of the bad, and they don't have the power to take Israel out of bad to good. Therefore Amulaik is content for all these heads to be greats and famous with prestigious names (-reputations) in the world, and that they should have great elevated status. And his entire evil intention is only in order to hide through this the name of the true "Roash Ba-yis <Head of the House>, who is the head of all the heads of the world, and he is the true "Baal Haba-yis (-Master of the House)" of the world, for the main rectification of all the people in the world to return to Hashem Yisburach is specifically through him etc.."
Na Nach Nachma Nachman MeUman!

Wednesday, November 11, 2020

Saved by the Bell

 HH

It is extremely important not to tell others of wrongdoings one has done, only to do confession before the true tzaddik and before HY. When people want to tell me things, I warn them very strongly against this, and refuse to hear. Even still sometimes they manage to blurt things out, and in this case it has a happy ending. Someone told me that he had been completely overcome with lust, and he was capitulating past the point of no return, and at the very last second when he thought he was for sure lost, his whole being screamed: NO! He does not want this! - And he struck his hand with all his might at whatever was before him, almost breaking his arm, and causing a serious abrasion and swelling that remained for sometime after - and the sharp intense pain brought him out of the whole crazy mindset that he had been trapped in, and he actually escaped before losing everything.


#temptation #tests #trialsandtribulations #surmounting #overcoming #rising #escape #nanach #nanachnachmanachmanmayuman #breslov #rabbinachman 

Words of Rabbi Nachman - article 269 - Pick a path and stick to it without confusion

 

269

Regarding the confusions, that confuse a person in hid devotion, that sometimes it seems that he has to do conduct himself such, and afterwards it seems to him that he shouldn’t conduct himself so, rather in a different way etc.[1], and sometimes a person has greater confusions than this. He spoke up and said: For what is there to be confused? However one does – he does, so as long as he doesn’t do evil Heaven forbid (Yiddish: vee men tit, tit men, uvee metit nit kain shlechtz chas vishuloam).[2]



[1] These confusions were brought up previously in article 255.

[2] See also Likutay Moharan, volume 2, Torah-teaching 215: He recounted that he had great strengthening in his devotion, and he didn’t allow himself to be confused whatsoever. And his way was, that he would select for himself some correct (/straight/upright/just) path how to conduct in the devotion of Hashem, and he would begin to conduct himself with these conducts and in the fashion that he chose for himself. And he would conduct himself with these conducts for some time, and all that other thoughts would come to confuse him from this conduct that he should conduct himself in a different way, he wouldn’t listen to these thoughts whatsoever, and he would push these thoughts out of his mind, and he didn’t allow them to enter his mind whatsoever, rather, he was extremely strong and determined in his mind, and he would go and conduct in the way he had chosen, for some time. However, afterwards, in the course of time, after some weeks, there would return and come to his mind some thoughts, that he should conduct (himself) in a different way, and then, after a long time had already transpired, then, he would settle (-assess) himself, and he chose for himself some other way and arrangement, according to what appeared to him then. However, he didn’t allow himself to be confused every time from devotion to devotion, rather, he was persistent to go in one way for a long time, as explained above.



#wordsofrabbinachman #sichoshuran #rabbinachman #breslov #englishbreslovbooks #nanach #nanachnachmanachmanmayuman #translation #confusion #path #way #journey 

Wisdom of King Solomon

HH King Solomon the wisest of all men spoke a great deal about it, and rabbi Nussun elaborated even more about one of the greatest wisdoms: to be cognizant of the fact that one day you will leave this world forever with only the few good deeds and holy words and thoughts you managed to gain. If I remember correctly, Rabbi Nussun goes so far as to say that the greatness of the saints was contingent on their level of this cognizance.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN

Tuesday, November 10, 2020

Weightlifting Nanach

 HH

There's only a limited amount of weightlifting one can do every day. The muscles can only be strained a certain amount and then they need time to reinforce. Similarly in the devotion of HY, the main devotion - every person according to their own individual aspect and point, need to give it their all every day for some limited amount of time, and then they must sit tight, recuperate and reinforce, until the next session.

Na Nach Nachma Nachman MayUman


#weightlifting #recuperate #reinforce #bodybuilding #spiritualbodybuilding #spiritualweightlifting #nanach #nanachnachmanachmanmayuman #breslov #rabbinachman #avodashashem

רבי עקיבא הוא כלל גדול בתורה

ב"ה רק עכשיו הבנתי משהו פשוט. רבי עקיבא ראשי תיבות ר"ע, ולכן רבי עקיבא הוא שאמר ואהבת לר"עך כמוך זה כלל גדול בתורה. כי רבי עקיבא הוא כלל גדול בתורה, זכותו יגן עלינו ועכי"א.

 נ נח נחמ נחמן מאומן
#רביעקיבא #רביעקיבה #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #רבינחמן #ואהבת #ואהבתלרעךכמוך #כללגדול #ואהבתלרעךכמוךזהכללגדולבתורה #רע

Saturday, November 7, 2020

עת אשר שלט האדם באדם לרע לו - נ נח נחמ נחמן מאומן

 ב"ה

בספר קהלת (ח:ט) כתוב:

אֶת-כָּל-זֶ֤ה רָאִ֙יתִי֙ וְנָת֣וֹן אֶת-לִבִּ֔י לְכָֽל-מַעֲשֶׂ֔ה אֲשֶׁ֥ר נַעֲשָׂ֖ה תַּ֣חַת הַשָּׁ֑מֶשׁ עֵ֗ת אֲשֶׁ֨ר שָׁלַ֧ט הָאָדָ֛ם בְּאָדָ֖ם לְרַ֥ע לֽוֹ:

 הסופי תיבות של: כל זה ראיתי ונתון, בגמטריא גיו ביידן. 

הסופי תיבות של את בלי לכל מעשה בגמטריא דונלד טראמף ע"ה. 

הראשי תיבות של: תחת השמש עת אשר שלט האדם, בגמטריא תשפ"א (2020). 

בעזה"י שנזכה לשמוע בשורות טובות בקרוב. 

נ נח נחמ נחמן מאומן

#דונלדטראמף #גוביידן #בחירות2020 #אמריקה #עתאשרשלטהאדםבאדםלרעלו #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #רבינחמן #torahcodes

The blessing of the tears of the woke

 HH

Our holy sages o.b.m. revealed that the severity of the exile is due to the tears of Esau which he shed upon learning that he forfeited the blessings of his father Yitzchok. Therefore when Esau sheds tears on frivolous things and all the more so on improper things, this weakens the power of those few tears he shed for the loss of the blessings.

Na Nach Nachma Nachman MayUman


#cry #tears #tearsofthewoke #esau #esaustears #crying #nanach #nanachnachmanachmanmayuman #rabbinachman #breslov #woke 

Sunday, November 1, 2020

ט"ו חשון הילולא של מתתיהו כהן גדול והרא"ש

ב"ה

כבר כתבנו (תמצא כאן ובמפתחות של הבלוג) איך שהרא"ש זכה לכתוב לברך נ נח וכו' בהדלקת נר חנוכה. ורואים שהרא"ש זכה לאור של חנוכה, והרי הילולא שלו הוא בהילולא של מתתיהו כהן גדול!  והרא"ש הוא רבינו אשר, ועיין בפרשת וזאת הברכה רש"י עה"פ (לג:כד) ולאשר אמר ברוך מבנים אשר יהי רצוי אחיו טבל בשמן רגלו, שכז"ל שהיו בנותייו נשואות לכהנים גדולים הנמשחים בשמן זית, עכ"ל.

מתתיהו כהן גדול עם הג' תיבות בגמטריא: נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

נדפס לראשונה 
10/24/18
נ נח נחמ נחמן מאומן

בן בונייס - אלפים למאות - הגמרא במסכת עירובין דף פה-פו - דף יומי מבואר על פי שיחות הר"ן אות צד

 ב"ה

פה: כגון חצירו של בן בונייס. בונייס בגמטריא נחמן.

פה:-פו. בן בונייס אתא לקמיה דרבי, אמר להו פנו מקום לבן מאה מנה, אתא איניש אחרינא אמר להו פנו מקום לבן מאתים מנה, אמר לפניו רבי ישמעאל ברבי יוסי, רבי, אביו של זה יש לו אלף ספינות בים וכנגדן אלף עיירות ביבשה, אמר לו, לכשתגיע אצל אביו אמור לו אל תשגרהו בכלים הללו לפני.

נראה לפרש על פי מה שרבינו גילה בשיחות הר"ן (אות צג) שיש אור שהוא מאיר באלף עולמות וכו' וצריך לזה חכם גדול שיוכל לחלק אלפים למאות וכו' שתלמיד חכם שנוקם ונוטר יכול לחלק אלפים למאות הוא מפרש כמו שכתבו (משלי יז:ט)  "ושנה בדבר מפריד אלוף" וכו' אם ראית תלמיד חכם שהוא נוקם ונוטר כנחש – חגרהו על מתניך לסוף שתהנה מתלמודו וכו' מי שיודע זאת הוא יכול להחיות מתים וכו' כי על ידי שמחלק אלפים למאות וממשיך האלפים לתוך המאות כנ"ל על יזי זה נעשה ממות מאות על ידי שנכנסו האלפים לתוכם. ומי שאינו יודע זאת אינו יודע מפני מה הוא עכשו בשמחה ואינו יודע היחוד של ברך שם כבוד מלכותו לעולם ועד, ואינו יודע מה זו ציק קדרה וכו' ע"ש.

כי אלף ספינו בים וכנגדן אלף עיירות ביבשה, זה בחינת שנה בדבר, שעי"ז מחלק האלף למאה, ולכן רבי אמר פנו מקום לבן מאה מנה. והשני אלפים האלו, האחד (אלף ספינות על שם חשיבותם הספון) לחלק למאה, והאחד להכניס למות – בחי' עיירות ביבשה (להעיר את היבש – לחיות המת), לעשות מאות. ולכן רבי אמר לרבי יוסי, שכאשר ישיג אביו, שהיה לו בחי' זו, צריכים לקיים חגרהו על מתניך, ולכן אל תשגרהו בכלים הללו לפני, אלא חגרהו במתניך.

והאיניש אחרינא לא הזכיר שמו, וי"ל שאינו אלא אותו נחמ"ן, אלא באחוריים, בחי' פנו מקום לבן מאתים – מאתים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #עירוביןפה #עירוביןפו #בןבונייס #בונייס #רבינחמן #דףיומי #ברסלב #שיחותהרן #שיחותהרןצג #נקמה #אלף #מאתים #מות #מאה #מאות 

השקר של הקורונה - כל הענין של הקרונה על פי ליקוטי מוהר"ן תורה ס שהוא הקדמה לסיפורי מעשיות משנים קדמוניות

ב"ה כבר מבואר היטב לכל בר שכל שרוב הענין של הנגף של הקורונה הוא שקר, שקר כזה שאי אפשר להבין איך הצליח ונמלך על העולם עד שהרג הרבה רחמנא ליצלן.

והנראה לעניות דעתי שזה בעצמו מראה ענינו שהוא ענין של שקר החן והבל היופי, וכמבואר על ידי רבינו ומרבי שמעון בר יוחאי שכאשר היה רואה נשים יפות היה אומר את הפסוק אל תפנו אל האלילים, שכל היופי של הנשים אין בו כלום, ממש הבל. ואדרבה מי שבקי קצת בחכמת הניתוח כבר ימאס לו מאד כל היופי הזה שירקב מסריח בקבר. ואכן קורונה מלשון ותקרנה - לשון קרי, שבא מהירהורים על הבל הנשים. והיום הרי נתפשט השקר וההבל הזה של יופי הגוף מאד בכל העולם, הרבה יותר מדי, ולכן הוא כבר שולט בצורה אכזרי, רחמנא ליצלן. העולם נתנו כח להשקר הזה, והכתירו אותו, ועכשיו הוא כבר שולט. ושמעתי מאנשים שיש כאבים חזקים בכל הגוף רחמנא ליצלן. וכן בכל הפוליטקה היום רואים איך השקר המוחלט ממשיך אחריה המון מהאוכליסה, המון המון אנשים תקופים מאד בדעות מופרכות מיניה וביה בשקר כזה שאי אפשר להבין הטמטום, איך יכול להיות שאנשים ממש רוצים להרע לעצמם ולבחור בדברים שהם נגד השכל, ואין זה אלא מחמת התגברות השקר, כי כל פעם שאדם חוטא, ואין החטא אלא מרוח שטות, הרי כל חטא וחטא ממליך את הרוח שטות בעולם. וכן כל אחד כפי מדריגתו, והלמדנים שבוחרים לבלות זמנם בפשטי אורייתא תחת להיות משתדלים לדרוש את השם בפנימיות התורה ובתפלה, הם גם כן נותנים כח להחיצוניות - הגוף - להשתרר, רחמנא ליצלן. ורבינו גילה בלקוטי מוהר"ן שעל ידי הבל הנשים יש עצירת הנשימה, וזה בדיוק עיקר הצרה של הנגף הזה, רחמנא ליצלן. וכן מה שהרבה ניגפים נלקח מהם הטעם והריח, תנינן בסוף מסכת סוטה (ט:יג) רבי שמעון בן אלעזר אומר, הטהרה נטלה את הטעם ואת הריח. והרי עיקר הטהרה היום אינו אלא בענין טהרת המחשבה מהנאוף. והריח הוא בחי' יראת השם, כמש"כ והריחו ביראת השם. וכן כתוב רועה זונות יאבד הון, ורבינו מביא לשון חז"ל יאבד גרון, והרי עד הדור שלנו אישה פרוצה שהולכת לא צנוע אפילו במקצת ומדברת עם כל אדם מיד היתה נחשבת כזונה, ועל כן בנגף הזה סובלים על הגרון ושועל. וכן איבוד הפרנסה, רבינו מביא (תורה ז, ס) מספר משלי (ו) בעד אשה זונה עד ככר לחם. (וי"ל כי רבינו כבר גילה שעיקר הפרנסה מהאשה, ואכן זה אשה יראת השם, אשה נאמנה, וכאשר פוגמים בהבל הנשים אז פוגמים במקור הפרנסה).
ולכן עיקר השמירה והרפואה מהנגף הזה, וכן מכל הפחדים וההנחיות והשקר שהן תוצאותיו, העיקר הוא תיקון הברית. והעיקר בתיקון הברית הוא להיות מקושר לרבינו הקדוש צדיק יסוד עולם, ועל כן העיקר הוא לשיר נ נח נחמ נחמן מאומן.

ותראה שכל הענינים הנ"ל וכל הענין של הקורונה מרומז בליקוטי מוהר"ן תורה ס' - שהוא הקדמה לסיפורי מעשיות משנים קדמוניות. כי בתורה ס' רבינו מדבר על עשירות דקדושה הנצרכת בשבית התבוננות בתורה, וכנגד זה במחלת הקורונה בעולם יש איבוד הפרנסה - ולהלן בתורה שם - אות ד' - ענין של סדום שרצו לבטל המשא ומתן והעוברי רגל - ממש כענין היום. ומבואר שם שלבא לעשירות הזאת צריכים בחי' תיקוני עתיק, בגחי' אריכות ימים, בחי' זקן, וזה על ידי יראת השם. וכנגד זה בנגיף עיקר הסכנה הוא רק להזקנים (ראיתי עכשיו שבגיל 0-19 רק ג' במאה אלף. 20-49 רק ב' לריבוא, 50-69 מתים ה' לאלף, 70 ולמעלה 5.4 למאה רחמנא ליצלן). ומבואר שם שקילקול היראה הוא בהבל היופי בחי' הפסקת הנשימה וכמו שהארכתי לעיל. ומבואר שם (אות ג') שהגשמים הם בחי' נשימה ועשירות, ועל כן בעזה"י יביאו הגשמים רפואה. וזה בחי' וקר רוח איש תבונה. בחי' שכל ע"ש. וכנגד זה שמענו שכמה מהניגפים סובלים מעכירת המוחין רחמנא ליצלן. ועיין שם - אות ד' - שצריך שיתפשט היראה על כל חלקי עשירות שהם נחלת אבות (-שאחוז גדול מהמתים היו ממושב זקנים), ומבואר שיש ג' חלקי עשירות, חלק א' בשביל התבוננות דקדשוה, חלק א' בשביל נשים וקטני הדעת - והוא בחי' מה שהעשירים הגדולים של העולם עכשיו מתעשרים עוד יותר עכשיו. והאחרון ז"ל ושליש בידו, הוא כנגד העשירות שאצל שקלים, שנאמר שם לכפר על נפשותיכם, בחי' (איוב יב) אשר בידו נפש כל חי ורוח כל בשר איש, עכ"ל, וזה ממש הענין היום שמונים את האנשים מנין אחר מנין ממש היפוך הקפדת התורה שלא למנות רק על ידי השקלים שלא יהיה נגף בפקוד אותם, ונתקיים ממש בעוה"ר אשר בידו נפש כל חי, רחמנא ליצלן.
ומבואר שם והתגלות היראה הוא על ידי פקידות עקרות ע"ש. ואולי זה ענין של רעידות האדמה עכשיו, או ענין של חבלי משיח.
ופקידת עקרות נעשה על ידי שמעוררין את בני אדם משינתם.
ואי אפשר לעוררו כי אם כשמתעורר מעצמו, כי צריך אתערותא דלתתא - וזה מה שרואים היום שרוב העולם ממש בלי דעת ונמשכים אחר כל הגזירות והדאגות והאיום כשה לטבח, רחמנא ליצלן.
צריך תיכף כשמתעורר להראות לו פניו ולהלביש אותו בפניו שנסתלק ממנו בשעת שינה. - וכנגד זה בעוה"ר יש את המסך.
צריכין להלביש לו את הפנים בסיפורי מעשיות.
ועיין שם כל התורה באריכות.


#קורונה #שקרהחן #הבלהיופי #אלתפנואלהאלילים #טהרה #נגף #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #רבינחמן #ברסלב #סבאישראל #תאותנשים #פוליטיקה #נשימה #עצירתנשימה #נאוף #שקר #פרנסה #סגר #ליקוטימוהרן #תורהס #סיפורימעשיות #סיפורימעשיותמשניםקדמוניות #תרופה #רפואה #יראה #יראתהשם #יראתשמים #עשירות #פרנסה #נשמה #נשימה #שועל #מסך #מסכים #שקרונה

Monday, October 26, 2020

New World Order of Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN

HH a few people told me that they suspect they already had corona, they think that they might have had very slight symptoms that went away after a day or two. BH. Stay away from the doctors and checkers and their likes, and sing Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN. 
Good things are happening, although I'm sure many good people have passed away, as our Sages revealed that the righteous are always smitten first, but on the positive side many many wicked evil people were terminated, and so much falsehood is being exposed in the world now, like all the dirt on a few members of the judiciary system in Israel who are notorious for their hatred of anything holy. And in America as well so much is being exposed of all the evils perpetrated by obama and Hillary. And on top of this, all the evil politicians in power are trapping themselves in their own evils - they are making edicts and decrees to destroy people's lives and shut down everything holy, but with this will come BH their eternal demise, they are digging their own graves.
In fact last night a good friend remarked that the conspiracy theorists are talking about the evil attempts to make a New World Order, and it seems that there is in fact a very strong phenomenon now of the creation of a new world order with HY making all types of tikunim on so many levels and areas, fixing, and weeding, and rebuilding everything better BH.

So keep singing Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN and BH we will merit to see the awesome comeback and rise of the truth and holiness as it buries all the evils forever.
Na NaCh NaChMa NaChMaN MayUMaN

#newworldorder #corona #covid19 #exposed #nnnnm #nanach #na_nach #na_nach_nachma_nachman_mayuman #nanachnachmanachmanmeuman #rabbinachman #nachman #nachmanism #judaism #breslov #torah #derecheretz #hafatza #israel #breslover