Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, October 25, 2019

פרשת בראשית - רמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה

ספר בראשית


פרשת בראשית

א:א בראשית: בגמטריא – כתב נ נח נחמ נחמן מאומן. וי"ל שזה רמז נפלא לכתוב נ נח ביום הולדת. כי בראשית זה אותיות בראי-שת, ושת חי תתקי"ב שנים, דהיינו עד שנת בראשי"ת שלו! אז כל יום הולדת בראשי"ת – כתב נ נח נחמ נחמן מאומן. (וכן כתיב בפרשת וזאת הברכה לג:כה, ברזל ונחשת מנעלך, נח-שת-מן עלך, השם נחמן עם אותיות ש"ת באמצע, בחי' אבן שתייה, שממנו הושתת העולם, וכן הסופי תיבות של הפסוק הנ"ל ברזל ונחשת מנעלך וכימיך דבאך, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. גם ברזל שם משפחתו של סבא ישראל דב – דבאך, גם "ברזל ונחש" עם הכולל בגמטריא סבא ישראל, "מן – עלך" - ועליך אמרתי וכו', וזה דבאך, ד' מתחלף עם ת', הרי "אכתב" כימיך – ימי ההולדת של כל שנה).

א:א בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ. בריש תורתינו הקדושה, בפסוק ראשון כתוב ואת הארץ, סופי תיבות ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (ד.ל. נ"י). והנה ידוע כבר חיבור ריש התורה לסוף התורה, ישראל בר, בחי' סבא ישראל בעל הפתק, וכן בראשי, ראשי תיבות ר' ישראל בער אודסר. וכן ידוע שבראשית אותיות ראש בית, בחי' רבינו הקדוש, ועוד רמזים. והנה האותיות הראשונות בראש עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם האותיות והכולל. ועוד יש לראות ש'אלקים את ה' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. ב'רא אלקים את' בגמטריא התרפ"ב ע"ה, השנה שסבא קיבל את הפתק הקדוש. הראשי תיבות והסופי תיבות של 'ברא אלקים את השמים' ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
הראשי וסופי תיבות של: ברא אלקים את השמים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ואת הארץ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:ב והארץ היתה תהו ובהו וחשך על פני תהום ורוח אלקים מרחפת על פני המים. ובהו וחשך ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי תיבות של: היתה תהו ובהו וחשך על, עם הה' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.  הראשי תיבות של: פני תהום ורוח אלקים, עם הד' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: והארץ היתה תהו ובהו ע"ה בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: וחשך על פני תהום ורוח בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: תהום ורוח אלקים מרחפת, עם הד' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: היתה תהו ובהו וחשך על, עם הה' אותיות, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:ג ויאמר אלקים יהי אור ויהי אור. ויאמר אלקים, עם הי' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. אלקים יהי אור ויהי, עם הד' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן.

א:ד וירא אלהים את האור כי טוב, "אלהים את ה" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה, דהיינו וירא (ה'-) נ נח נחמ נחמן מאומן (שהוא ממש) אור כי טוב!

א:ה ויקרא אלקים לאור יום ולחשך קרא לילה ויהי ערב ויהי בקר יום אחד. הראשי תיבות של: אלקים לאור יום ולחשך קרא ע"ה בגמטריא נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אלקים לאור יום ולחשך קרא לילה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: לילה ויהי ערב ויהי בקר יום אחד בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי וסופי תיבות של: ויקרא אלקים לאור יום ולחשך, בגמטריא רבי נחמן. הראשי וסופי תיבות של: קרא לילה ויהי ערב ויהי בקר יום, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

א:ו ויאמר אלקים יהי רקיע בתוך המים ויהי מבדיל בין מים למים. ויאמר אלקים, עם הי' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן כנ"ל. אלקים יהי רקיע בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. בתוך המים ויהי בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן, עם ב' כוללים. מבדיל בין בגמטריא נחמן.

א:ז ויעש אלקים את הרקיע ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע ובין המים אשר מעל לרקיע ויהי כן. הראשי וסופי תיבות של: אלקים את הרקיע ויבדל בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: ויעש אלקים את הרקיע ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע ובין המים, וכן של: ובין המים אשר מעל לרקיע ויהי כן בגמטריא נ נח. מעל לרקיע, עם הב' תיבות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. ויעש אלקים את הרקיע ויבדל בין המים, עם הז' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן) ע"ה.

א:ח ויקרא אלקים לרקיע שמים ויהי ערב ויהי בקר יום שני. הראשי תיבות של אלקים לרקיע שמים ויהי ערב ויהי בקר ע"ה בגמטריא רבינו נחמן. שמים ויהי ערב ויהי בקר יום שני, עם האותיות והתיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן). הראשי וסופי תיבות של: ויקרא אלקים לרקיע שמים, עם הד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

א:ט ויאמר אלקים יקוו המים מתחת השמים אל מקום אחד ותראה היבשה ויהי כן. ויאמר אלקים, עם הי' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן כנ"ל. הראשי תיבות של: יקוו המים מתחת השמים אל מקום אחד ותראה בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: אלקים יקוו המים מחת, וכן של: יקוו המים מתחת השמים, עם הד' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של:המים מתחת, וכן של:  מתחת השמים, עם הד' אותיות וב' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:י ויקרא אלקים ליבשה ארץ ולמקוה המים קרא ימים וירא אלקים כי טוב. הראשי תיבות של: ויקרא אלקים ליבשה ארץ ולמקוה המים קרא, וכן של: ארץ ולמקוה המים קרא ימים וירא אלקים כי, בגמטריא נחמן ע"ה. ולמקוה המים בגמטריא רפ"ב (כינוס של חסדים), ועם הב' תיבות והכולל, בגמטריא נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: ארץ ולמקוה המים ע"ה בגמטריא נחמן. הראשי וסופי תיבות של: המים קרא, עם הב' תיבות, בגמטריא נחמן.

א:יא ויאמר אלקים תדשא הארץ דשא עשב מזריע זרע עץ פרי עשה פרי למינו אשר זרעו בו על הארץ ויהי כן. הראשי תיבות של: ויאמר אלקים תדשא הארץ דשא עשב, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: דשא עשב מזריע זרע, עם הד' אותיות והכולל בגמטריא נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: למינו אשר זרעו בו על בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. בו על בגמטריא נ נח.

א:יב ותוצא הארץ דשא עשב מזריע זרע למינהו ועץ עשה פרי אשר זרעו בו למינהו וירא אלקים כי טוב. הראשי תיבות של: עשב מזריע זרע למינהו ע"ה בגמטריא נחמן. וכן הסופי תיבות של: עשב מזריע זרע למינהו בגמטריא נחמן. טעם הראשי תיבות והסופי תיבות שוה. הסופי תיבות של: עשה פרי אשר זרעו בו למינהו וירא אלקים כי טוב בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. ותוצא הארץ דשא עשב בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהיינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן), עם הג' כוללים. מזריע זרע למינהו, עם הג' תיבות והכולל, בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן. למינהו וירא אלקים כי טוב בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:יג ויהי ערב ויהי בקר יום שלישי. הראשי וסופי תיבות של: יום שלישי בגמטריא רבי נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: בקר יום שלישי בגמטריא רבנו נחמן. הראשי וסופי תיבות של: ויהי ערב ויהי, עם הג' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח.

א:יד ויאמר אלקים יהי מארת ברקיע השמים להבדיל בין היום ובין הלילה והיו לאתת ולמועדים ולימים ושנים. הראשי תיבות של: ויאמר אלקים יהי מארת ברקיע השמים להבדיל בין היום ובין, וכן של: השמים להבדיל בין היום ובין הלילה והיו לאתת ולמועדים ולימים ושנים, עם הכולל, בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: הלילה והיו לאתת ולמועדים ולימים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: והיו לאתת ולמועדים, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:טו והיו למאורת ברקיע השמים להאיר על הארץ ויהי כן. הראשי תיבות של: ברקיע השמים להאיר על ע"ה בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: ברקיע השמים להאיר על הארץ ויהי כן ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: למאורת ברקיע השמים, עם הו' אותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: השמים להאיר על הארץ ויהי, עם הה' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. להאיר על הארץ ויהי כן, עם הה' תיבות והכולל, בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן. להאיר על, עם האותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. למאורת ברקיע השמים, עם הט"ז אותיות וג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן).

א:טז ויעש אלקים את שני המארת הגדלים את המאור הגדל לממשלת היום ואת המאור הקטן לממשלת הלילה ואת הכוכבים. הסופי תיבות של: המארת הגדלים את המאור הגדל, וכן של: הגדלים את המאור הגדל לממשלת, וכן של: את המאור הגדל לממשלת היום, וכן של: המאור הגדל לממשלת היום ואת, וכן של: הגדלת לממשלת היום ואת המאור, עם הכולל, בגמטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: הקטן לממשלת, עם הד' אותיות וב' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: את המאור הגדל לממשלת היום ואת המאור הקטן לממשלת הלילה ואת הכוכבים, בגמטריא נ נח. שני בגמטריא רבי נחמן. המאור הגדול בגמטריא ברסלב. המאור הקטן בגמטריא רבינו נחמן. הראשי וסופי תיבות של: ויעש אלקים את שני המארת, עם הי' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן (דהינו ג' פעמים נ נח נחמ נחמן מאומן). הראשי וסופי תיבות של: את המאור הגדל לממשלת, בגמטריא פתק נ נח נחמ נחמן מאומן.
ברש"י ד"ה המארת הגדלים וגו'. שוים נבראו, ונתמעטה הלבנה וכו' ואת הכוכבים, על ידי שמיעט הלבנה, הרבה צבאיה להפיס דעתה, עכ"ל. והנה הכוכבים הם הרבה יותר גדולה מהלבנה ויש אפילו שהם הרבה יותר גדולים מהחמה. וי"ל שזה הענין מה שרבינו הקדוש אמר שהרבה יותר חשוב אצלו מה שהוא מצליח להכניס תורה לנו בעולם הזה מכל ההשגות הגדולות שזכה, ודוק.

א:יז ויתם אתם אלקים ברקיע השמים להאיר על הארץ. הראשי תיבות של: אלקים ברקיע השמים להאיר על בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: ויתן אתם אלקים ברקיע השמים להאיר, עם הו' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ויתן בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. להאיר על, עם הז' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן.

א:יח ולמשל ביום ובלילה ולהבדיל בין האור ובין החשך וירא אלקים כי טוב. ולמשל בגמטריא רבנו נחמן. ולמשל ביום ובלילה ולהבדיל בין האור ובין, עם הז' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. וירא אלקים כי טוב, עם הד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הסופי תיבות של: ובלילה ולהבדיל בין האור, בגמטריא נחמן מאומן. הסופי תיבות של כל הפסוק, עם הי"ב אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: האור ובין החשך וירא אלקים כי טוב, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:יט ויהי ערב ויהי בקר יום רביעי. הראשי תיבות של כל הפסוק בגמטריא ברסלב. הראשי וסופי תיבות של: ויהי בקר יום רביעי, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

א:כ ויאמר אלקים ישרצו המים שרץ נפש חיה ועוף יעופף על הארץ על פני רקיע השמים. ויאמר אלקים, עם הי' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן כנ"ל. יעופף על, עם הז' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי תיבות של: ויאמר אלקים ישרצו המים שרץ נפש חיה ועוף יעופף על הארץ על, עם הי"ב אותיות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של פני רקיע השמים בגמטריא נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ויאמר אלקים ישרצו המים, בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: אלקים ישרצו המים שרץ בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. רקיע השמים, עם הט' אותיות והכולל, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות של: יעופף על הארץ על פני רקיע השמים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:כא ויברא אלקים את התנינם הגדלים ואת כל נפש החיה הרמשת אשר שרצו המים למינהם ואת כל עוף כנף למינהו וירא אלקים כי טוב. החיה הרמשת, עם הט' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. וירא אלקים כי טוב, עם הד' תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי תיבות של: ויברא אלקים את התנינם הגדלים ואת כל נפש החיה הרמשת אשר שרצו המים למינהם ואת כל, בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. הראשי תיבות של: נפש החיה הרמשת אשר שרצו המים למינהם ואת כל עוף, וכן של: החיה הרמשת אשר שרצו המים למינהם ואת כל עוף כנף למינהו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: כל נפש החיה הרמשת אשר שרצו המים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: שרצו המים למינהם ואת, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של אלקים את התנינם הגדלים ואת כל נפש החיה הרמשת, עם הט' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: אשר שרצו המים למינהם ואת כל עוף כנף, עם הח' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אשר שרצו המים, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: את התנינם הגדלים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. "כל עוף כנף למינה"ו (בלי הו' הסופית) בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

א:כב ויברך אתם אלקים לאמר פרו ורבו ומלאו את האמים בימים והעוף ירב בארץ. ומלאו את, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. בימים, עם הה' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח. הראשי תיבות של: אתם אלקים לאמר פרו ורבו ומלאו את המים בימים והעוף ירב, בגמטריא נחמן. הסופי תיבות של: אתם אלקים לאמר פרו, בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ורבו ומלאו את המים בימים, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: את המים בימים, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: ירב בארץ, עם הד' אותיות, בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: ויברך אתם אלקים בגמטריא נ נח.

א:כג ויהי ערב ויהי בקר יום חמישי. הראשי תיבות של כל הפסוק, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: בקר יום חמישי בגמטריא רבנו נחמן. הראשי וסופי תיבות של: ויהי בקר יום חמישי בגמטריא רפ"ו סימנים שיש בלקוטי מוהר"ן קמא, ובגמטריא נחמן מאומן ע"ה.

א:כד ויאמר אלקים תוצא הארץ נפש חיה למינה בהמה ורמש וחיתו ארץ למינה ויהי כן. הראשי תיבות של כל הפסוק חוץ מהתיבה האחרונה, עם הכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: למינה בהמה ורמש וחיתו ארץ למינה ויהי, בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ארץ למינה ויהי, עם הג' אותיות, בגמטריא נ נח. הראשי וסופי תיבות של: ארץ למינה ויהי, עם הו' אותיות, בגמטריא נחמן. הראשי תיבות של: הארץ נפש חיה למינה בהמה ורמש וחיתו ארץ, בגמטריא נ נח.

א:כה  ויעש אלקים את חית הארץ למינה ואת הבהמה למינה ואת כל רמש האדמה למינהו וירא אלקים כי טוב. הסופי תיבות של: חית הארץ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: רמש האדמה למינהו וירא בגמטריא נחמן מאומן. ואת הבהמה, עם התיבות, בגמטריא ליקוטי מוהר"ן. וירא אלקים כי טוב, עם הד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן כנ"ל. כל רמש האדמה למינהו בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: למינה ואת הבהמה למינה, עם הד' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: למינה ואת כל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: רמש האדמה למינהו וירא בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. למינהו, עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא נחמן.

א:כו ויאמר אלקים נעשה אדם בצלמנו כדמותנו וירדו בדגת הים ובעוף השמים ובבהמה ובכל הארץ ובכל הרמש הרמש על הארץ. ויאמר אלקים, עם הי' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן כנ"ל. ובבהמה ובכל הארץ ובכל, עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הרומש (מלא) ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: נעשה אדם בצלמנו כדמותנו וירדו בדגת היום ובעוף השמים ובבהמה ובכל, בגמטריא נ נח ע"ה. הראשי תיבות של: ובבהמה ובכל הארץ ובכל הרמש הרמש על הארץ, בגמטריא נ נח. הסופי תיבות של: ויאמר אלקים נעשה אדם בגמטריא נחמן מאומן. הסופי תיבות של ובבהמה ובכל הארץ ובכל הרמש הרמש על בגמטריא ברסלב נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של כל הפסוק חוץ מהתיבה הראשונה, בגמטריא הפתקא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של אדם בצלמנו כדמותנו וירדו בגמטריא נ נח.

ב:א-ב ויכלו השמים והארץ וכל צבאם ויכל אלקים ביום השביעי את כל מלאכתו וכו'. צבאם עם האותיות בגמטריא מאומן (שרבינו אמר שמקום קבורתו מששת ימי בראשית). ומעניין להשנה דוקא לראות שבא"ת ב"ש צבאם = השתי (מה שהעמידו באגם התשליך) ויכל - ויך לאלהים (כמו שהרע"ב מביא במשנה על קללת אלקים ח"ו שכל היום אומרים יכה יוסי את יוסי, כי יוסי גמטריא האלהים. ופרשתי בס"ד שיוסי על שם אותו איש יש"ו, שכל הקללות חלים עליו).

ב:ב וישבת ביום השביעי מכל מלאכתו, הסופי תיבות עם ה' אותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: השביעי מכל מלאכתו ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ב:ג ויברך אלקים את יום השביעי ויקדש אתו. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אלקים את יום השביעי ויקדש אתו. בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. והסופי תיבות של אלקים את יום השביעי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ב:ט, טז עץ הדעת טוב ורע, הלואי שהיינו יכולים לקבל רק הטוב, 'דעת טוב' בגימטריא, נ נח נחמ נחמן מאומן.

ב:יא-ב שם האחד פישון... ושם הנהר השני גיחון. אם כותבים השמות האלו חסר: פשן גחן, הם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (וע' בריש ספר ברית מנוחה שהשמות הקדושים התלוים בהם הם דייקא עשרה אותיות).

ג:ה והייתם כאלהים ידעי טוב ורע, 'והייתם כ' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, כי הצדיק הוא צמוד לאלהים, והוא הגשר. בענין ידעי טוב ורע עמש"כ בלקמ"ת תורה כט.


ג:יא וַיֹּאמֶר מִי הִגִּיד לְךָ כִּי עֵירֹם אָתָּה הֲמִן הָעֵץ אֲשֶׁר צִוִּיתִיךָ לְבִלְתִּי אֲכָל מִמֶּנּוּ אָכָלְתָּ: "לבלתי" בגמטריא יז בתמוז - אז ביז בתמוז אכל ממנו! ואז נפל פלאות אין מנחם! ויש פה הרבה להתבונן ולהרחיב ואכמ"ל. נ נח נחמ נחמן מאומן!

ד:ו אחר שקין היה לו ירידה ונפלו פניו, כתוב ויאמר אלקים אל קין למה חרה וכו', והנה ין של קין הם שישים כמו ל"ל, אז יוצא ש"אל ק-ין-לל-- למה" זה ראשי תיבות מאד היה קשה לי לרדת אליך (חסר כאן תלמידי היקר, כמובן...) להגיד לך!


ד:כב ואחות תובל קין נעמה. פרש"י היא אשתו של נח. נמצא שאף על פי שכל העולם מיוחס לשת (כמו שכ' בנבואת בלעם (בלק כד:יז) כל בני שת, וברש"י שם), הם גם כן מיוחסים לקין, כי כולם בני נח ונעמה, ונעמה מגזע קין. אכן זאת נוכל להגיד שכל העולם מיוחסים ללמך, אלא דשני למך היו, כי נח בן למך מגזע שת, ונעמה בו של למך מגזע קין. והנה למך אבי נח חי שבע ושבעים שנה ושבע מאות שנה – 777 (נח ה:לא), ואצל למך אבי נעמה כתוב (ד:כד) כי שבעתים יקם קים ולמך שבעים ושבעה – 77. ועיין שם מש"כ ששבע כפול שבע בגמטריא 49, כפול עשר עם הכולל בגמטריא 491 – נ נח נחמ נחמן מאומן.
גם נעמה, בחי' נחמן, כי ע מתחלפת בח' באותיות הגרון אחע"ה, וה' מתחלפת בן' כאשר כופלים אותו בי' ספירות.
והנה בתהלים (לד) כתוב רבות רעות צדיק ומכלם יצילנו ה'. כלם, זה אותיות למך - שכל העולם ניצל דרך למך כנ"ל. והר"ת של רבות רעות צדיק - רר"צ ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!

פרק ה' עשרה דורות מאדה"ר לנח, אצל כל אחד כתוב מאות (אצל אדם ונח כתוב מאת) שנה ויולד בנים ובנות (ואצל אדם ונח בפרטיות). הת' של מאות עם שנה, מאו – תשנ"ה – זה השנה שסבא ישראל נפטר. וסבא פעם התבטא (כאשר הוא סיפר על עזיבתו את ירושלים לחזור לטבריא ועי"ז ילדיו הפסידו החינוך כראוי) שעכשיו יש לו ילדים אחרים, וזה ויולד בנים ובנות.

ה:א זה ספר תולדת אדם. זה ספר, עם התיבות (ועיין תקונים חדשים של הרמח"ל, תקון ע', עמ' תצה, זה ספר ברזא דצדיק וצדק), בגמטריא נ נח נחמ נחמן.

ה:ח ויהיו כל ימי שת שתים עשרה. ס"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, וכן, עשרה שנה ותשע מאות שנה הסופי תיבות עם האותיות והכולל.

ה:כד ויתהלך חנוך את האלקים אחרי הולידו את מתושלח שלש מאות שנה ויולד בנים ובנות.
ויתהלך חנוך בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן עם ג' כוללים.
את האלקים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ה:כט זה ינחמנו ממעשנו, אותיות יסוד (אלו שלפני הס"ת) ע"ה נ נח. 'ממעשנו' בגמטריא אבגית"ץ, שהוא ממש ענין נ נח כמבואר כ"פ אצלינו בס"ד. ופה כתוב בתורה הקדושה נחמן כמו שכתבנו בפרק על נ נח נחמ נחמן מאומן שכל התיבות נמצאים בתורה. וע' מש"כ בלקוטי מוהר"ן תנינא תורה ב'.

ספר חזיונות למוהרח"ו ז"ל ח"ג אות יד. 'ולפי שהוא המשיח בדור המבול ובדור האחרון לכן נא' 'זה ינחמנו ממעשינו - בדור המבול. ומעצבון ידינו - בדור האחרון. גם לרמוז לזה יש שני מיני טעמים במלת זה, תרי טעמ"י ותלש"א, לרמוז כי נח זה ינחמנו בשני גאולות. גם לזה נכפל שמו נח נח, ע"כ (ועמש"כ ריש פרק ה', וריש פרשת נח).

ה:לב ויולד נח את שם את חם ואת יפת. עמש"כ ריש פרשת נח ו:י.

נ נח נחמ נחמן מאומן



No comments: