Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Sunday, July 30, 2023

האדם כולל כל הזמנים שעבר בהם וחשוב שיקח את זה במחשבתו

 ב"ה

ד:לה אַתָּה֙ הָרְאֵ֣תָ לָדַ֔עַת כִּ֥י יְקֹוָ֖ה הוּא הָֽאֱלֹקִ֑ים אֵ֥ין ע֖וֹד מִלְּבַדּֽוֹ.

אתה בגמטריא רבנו נחמן, אתה בא"ת ב"ש – תא"צ בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. לדעת כי ה' הוא האלקים אין עוד, עם הז' תיבות, בגמטריא רבנו נחמן בן שמחה. לדעת כי ה' הוא האלקים אין, עם הכ"ב אותיות וו' תיבות, בגמטריא רבינו נחמן מברסלב ע"ה. אין עוד, עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא נחמן.

הראשי תיבות של: אתה הראת לדעת כי י' הוא האלקים אין עוד ע"ה בגמטריא נחמן.

הסופי תיבות של: אתה הראת לדעת כי ה' הוא, בגמטריא רבינו נחמן בן שמחה. הסופי תיבות של: לדעת כי ה' הוא האלקים אין, בגמטריא רבי נחמן בן פיגא, ובגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם הט"ו אותיות.

פרש"י ז"ל כשנתן הקב"ה את התורה פתח להם שבעה רקיעים, וכשם שקרע את העליונים, כך קרע את התחתונים וראו שהוא יחיד, לכך נאמר אתה הראת לדעת, עכ"ל. שמא תאמר שזה היה רק אותו רגע, ואיך הוכיח שלעולם אין עוד מלבדו. לכאורה כיון שהגיעו לדעת כזו, כבר עברו למעלה מהזמן, כמו שרבינו חקק לנו שבאמת אין זמן, וכל מציאות הזמן הוא רק כפי חסרון הדעת.

והנה אחד מהזכירות שצריכים לזכור תמיד ולא לשכוח, הוא יום אשר עמדת לפני י"א בחרב. ומבואר אצלנו גודל הענין לנסות כל פעם לשמוע את הדיברות של אנכי ולא יהיה לך. וזה ממש להמליך יחודו יתברך עליך. ולמדנו שצריכים להביא במחשבה שלך זכרון כל ימיך וקורותיך, סך כל הויות שלך בעולם, שעל כולם שולט יחודו יתברך (ועיין מש"כ בערך וידוי). [ועיין בספר המידות ערך טילטול אות ג' - לפעמים הצדיק בא לטלטולים, כדי שיבוא לעולם הבא ויזכר כל המקומות שהיה בהם, ועל ידי זה יבואו טובות לאלו המקומות, ע"כ, וקצת משמע להיפוך מדברינו, דאילו לפי דברינו הצדיק תמיד יביא את כל הויותיו להתאחד באור ה', ולא רק לעולם הבא, ויש ליישב שאין הכוונה לאפוקי, אלא נקט עיקר תיקון המועיל].


    לִפְעָמִים הַצַּדִּיק בָּא לְטִלְטוּלִים, כְּדֵי שֶׁיָּבוֹא לָעוֹלָם הַבָּא וְיִזְכֹּר כָּל הַמְּקוֹמוֹת שֶׁהָיָה בָּהֶם, וְעַל-יְדֵי-זֶה יָבוֹאוּ טוֹבוֹת לְאֵלּוּ הַמְּקוֹמוֹת. 

מפתחות: אתה הראת לדעת – לק"מ ד:ט דף ד:. אתה הראת לדעת כי ה' הוא האלקים – לקמ"ת ז:ב דף יב..

נ נח נחמ נחמן מאומן



No comments: