ב"ה
ליקוטי מוהר"ן תורה כא
כי עיקר האדם הוא השכל, ועל כן במקום
שחושב השכל שם כל האדם, וכשיודע ומשיג בידיעת השם יתברך, הוא שם ממש עיין שם.
בעולם המעשה והגשמי המקום הוא הארץ. ויש ללמוד מזה לרוחני. כי הארץ בחי' יראה כמש"כ ארץ יראה. ולכן מה שיקבע מקומו של האדם ברוחני יהיה מצב ומדרגת היראה שלו. והיראה הולך עם הדעת, וזה כל הסוד שהרמח"ל האריך לגלות ביחוד היראה (נדפס בסוף קיצור הכוונות, ובספרים הישנים בסוף אדיר במרום). שאם האדם יהיה ירא באמת ממילא ישיג ידיעות עצומות עיין שם.
כולם קוראים את זה וממשיכים עולם כמנהגו, אבל החכם יתפוס את זה חזק למעשה.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment