Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Saturday, October 20, 2018

כותל המערבי - מקום של מלאכי הקצף והטומאה?! נ נח

ב"ה

המקום שכולם באים עכשיו להתפלל ליד הכותל המערבי, במהרה בימינו בביאת בית המקדש כל השטח שם יהיה בכלל הר הבית. כי המדות של הבית המקדש השלישי העתידה, והר הבית מבוארים בספר יחזקאל והם לא כמו המדות של שני המקדשים הראשונים.
והנה בבית הראשון לא היה חצר העזרה מקוף את ההיכל והדביר, מה שאין כן בבית המקדש השני והעתידה החצר יהיה סובב את כל הבנין גם לאחוריו י"א אמה. וביאר הענין כתב הרמח"ל בספר משכני עליון (גנזי רמח"ל עמ' קפד-ה) ז"ל:

ולמה כך? אלא מפני שלאחורי המקדש נמצא מקום למטה למטה אל מלאכי הקצף והטומאה, ולכן לא סבבה שם החצר, שלא לתת להם חלק כלל. אבל לעתיד לבא יטהר העולם והאלילים כליל יחלוף, ומה שישאר בטהרה ישאר. וזה הענין נתבאר בפסוק: "כי אז אהפוך אל העמים שפה ברורה וגו'", ועל כן תסוב החצר לכל הצדדין כי אין מונע, עכ"ל.

הרי מבואר שמאחורי בית המקדש יש מקום של כוחות הטומאה, ובזמן בית ראשון היו צריכים לקצר את שטח בית המקדש שלא ימשך לתוך אותו מקום שלא ליתן להם כח ח"ו. רק לעתיד לבוא הכל יתהפך לטוב. ונמצא אולי שהיום כל מה שאנחנו באים להתפלל שם זה ממש על אפם וחמתם של אותן כוחות הטומאה, ואנחנו פועלים בזה להכניע את כל הסטרא אחרא להיות כפוף תחת הקדושה. וזה מגודל עומק ההשגחה שהשם יתברך סיבב שכל השנים בגלות עם ישראל באים בתמימות ובמסירוות נפש להתפלל דייקא בכותל המערבי, ובזה מכניעים את הסטרא אחרא ומכינים את הגאולה.

ובאמת השכינה לא זזה מהכותל, וכבר בבית שני היה החצר מקיף (וע"ש בספר הנ"ל שקצת מהבית שני בנוי כמו השלישי וקצת כראשון ע"ש ביאור הענין), אכן בבית שני היו כפופים תחת אומות העולם, אז יתכן שבעל כרחך היו צריכים לחלק להם, ועם כל זה השכינה עמדה להם. ואכן כל עוד שקיים הטומאה והקצף בעולם בעוה"ר אותו מקום שמאחורי בית המקדש לכאורה עוד יונק מכל מה שבא לידה.

נ נח נחמ נחמן מאומן



1 comment:

NaaNaach said...

ב"ה רק עכשיו יומים אחר שחשבתי על הכתבה הנ"ל, שמתי על ליבי שבדיוק עכשיו אצלנו בונים שירותים מאחורי ההיכל שלנו. נ נח