Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Monday, January 14, 2019

מה רבי נחמן מדבר בסעודה שלישית

ב"ה

חבר שלי יעקב ישראל סודאי פרסם את זה עכשיו בפייסבוק:
היה בחור אחד שזכה לחזור בתשובה ולהתקרב לרבנו נחמן, והוא היה לו אבא מרוקאי שכל התשובה תמך בו ועזר לו בכל נפשו ובכל מאודו, כל שנה נתן לו כסף לנסוע לרבנו הוצאות ה-כ-ל, שנה אחת הבן בא לאבא ואמר לו אבא השנה אתה בא איתי, האבא אמר לו יא ווילדי אני מבוגר איך אני אסתדר שמה, זה המוני בני אדם איפה נישן איפה נאכל? הילד אמר לאבא שלו אבא עלי הכל אני מבחינתי לא תפילה לא כלום אני כל הראש השנה רק משמש אותך כל מה שתצטרך אני שלך, נסע איתו אביו והיה איתו בראש השנה באומן עיר הגעגועים.
בחשוון באותה השנה האבא הלך לבית עולמו.
בתוך השנה של אביו אותו חסיד הלך לישון בשבת בין הערביים, פתאום בחלומו הוא רואה את אבא שלו כולו אומר כבוד, לבן זך טהור, הוא אמר לו בן שלי אתה לא יודע מה אני זכיתי בשכר מה שעזרתי ותמכתי בך כל אותן שנים לנסוע לרבי נחמן, והנסיעה שהיינו בשנה האחרונה, בכלל, אין מקום שלא מכניסים אותי! הבן המשיך ושאל את אביו שאלות אבל אביו קיצר ואמר בן יקר שלי אני חייב ללכת, עכשיו סעודה שלישית ורבי נחמן אומר תורה, אני חייב ללכת אצלו, שאל הבן, רק אבא תגיד לי מה רבי נחמן מדבר בסעודה שלישית? הוא מלמד ליקוטי מוהר"ן? הוא שר ניגונים? הוא אומר תורה? מה אומר? לא בן שלי הרבי נחמן בסעודה שלישית מדבר מכל מה שהאנשים שלו עוברים בעולם הזה, זו התורה שלו.
נ נח נחמ נחמן מאומן

עד כאן החבר פרסם.

והנה עיין בחיי מוהר"ן אות קכו שכז"ל לא היה יושב עמנו על הסעדה שלישית כלל. רק באלו השבתים הנ"ל. אבל בכל השנה היה יושב תמיד בסעדה שלישית בחדרו לבדו, עכ"ל.
ולפי החלום הנ"ל הרי דוקא אז בסעדה שלישית רבינו מדבר על אנשיו. וזה עוד סמך למה שרואים הרבה אצל רבינו (ע' לקוטי נ נח ערך מסורה בברלסב אות ו ושם נאמר) כמה הוא רצה שכל אחד יהיה אחראי על עצמו, עצמאי, ואפילו כאשר רבינו צוה על דברים הוא לא רצה שסתם יקבלו את זה, על אף שהעיקר זה תמימות ופשיטות, ולזרוק את כל החכמות וכל מה שרבינו אומר בודאי לקפוץ לעשות ולקיים בלי שום חכמות, אבל עם כל זה האדם צריך להשלים את האמונה עם דעת, ושוב להעלות את האמונה שלו עוד יותר גבוה, וזה עבודת החיים שכל אחד צריך לעשות בעצמו לבד ואף אחד יכול לעזור לו בזה, ולכן אפילו מה שרבינו מצוה האדם צריך לקבל את זה בדרך שירים האמונה והדעת שלו, ולכן כאשר רבינו אמר לרבי נתן להיות רב, רבי נתן העז לשאול את רבינו אם זה האמת, ושוב להעז ביותר לשאול אם זה האמת לאמיתו, ואז רבינו שמח והזהיר אותו להתרחק ממנו. רבינו לא רוצה לעשות ממנו חס ושלום קופים ורובוטים. ולכן בשלש סעדות הזמן הכי מעולה הוא נתן לכל אחד את המקום שלו, ובגן עדן מתפאר דייקא בזה הזמן על אנשיו.

נ נח נחמ נחמן מאומן