Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, March 1, 2019

פרשת ויקהל - רמזים על רבינו הקדוש רבינו נחמן מברסלב - נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה

ויקהל

לה:א ויקהל משה את כל עדת בני ישראל, רבינו בחיי מוהר"ן (תב) מסביר שזה כח גדול של הצדיק להקהיל את כל בני ישראל. ויקהל משה - אותיות "משקל י-ה-ו-ה" גם ויקהל אותיות קו לי-ה! והגימטריא של ויקהל משה = נ נח נחמ נחמן מאומן עם החמש תיבות! וכן ויקהל משה ע"ה בגמטריא רבי נחמן מאומן.

לה:ה קחו מאתכם תרומה לה' כל נדיב לבו יביאה את תרומת ה' זהב וכסף ונחשת. הראשי וסופי תיבות של: תרומה לה' כל ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של וכסף ונחשת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: תרומה להו"ה כל נדיב לבו יביאה את תרומת הו"ה זהב וכסף ונחשת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לה:ו ותכלת וארגמן ותולעת שני ושש ועזים. ארגמן בגמטריא ברסלב. הראשי וסופי תיבות של: ותולעת שני ושש ועזים עם הד' תיבות בגמטריא פתק נ נח נחמנ חמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ותכלת וארגמן ותולעת שני ושש ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

לה:כב ויבאו האנשים על הנשים כל נדיב לב הביאו חח ונזם וטבעת וכומז כל כלי זהב וכל [איש אשר הניף תנופת זהב לה']. ס"ת גימט' תרפ"ב ע"ה (היינו תרפ"ג). וי"ל שכומז סימן על מילת תמוז, שבפתק נראה כאילו כתוב כמוז. ויש פה 16 תיבות וע"ה הרי יז.
וטבעת, עם האותיות = נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
הסופי תיבות של: ויבאו האנשים על הנשים כל נדיב, בגמטריא נחמן. הסופי תיבות של: הביאו חח ונזם וטבעת וכומז כל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.




No comments: