Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, July 12, 2019

פרשת בלק - רמזים על הפתק הקדוש רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה

פרשת בלק


בלק בן צפר בגמטריא תקנד, וכן המילוי של בלעם – ית,מד,ין,ם בגמטריא תקנד – וכן אני נ נח נחמן מאומן עם שני כוללים. וע' בחיי מוהר"ן שרבינו פעם היה לו עבודה לתקן את בלעם.

כב:ב בלעם בן בעור בגמטריא מאיר בעל הנס (עם התיבות והכולל) כי ידוע שכתנות עור בספר תורה של רבי מאיר כתוב כתנות עור, שזה בחי' בלע המוות וסוף התיקון שיהיה בעזרת השם על ידי משיח. 472 בגמטריא יז בתמוז - כמו שכתוב בפתק.

בלק בן צפור עם הכולל בגמטריא ישראל דוב עם האותיות.

כב:ד ויאמר מואב אל זקני מדין עת'ה ילחכ'ו הקה'ל א'ת כ'ל סביבתינ'ו - אותיות היסוד תכהאכנ בגמטריא הנ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של מדין עתה ילחכו הקהל את בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כל סביבתינו. כל סביב - בכיסלב - כ*י=ר, ברסלב.

ובלק בן צפור - בגמטריא ישראל דוב כנ"ל.
מלך למואב, בחי' המלכות שלפני התגלות המשיח, כי מלכות דוד יצא ממואב.
בעת ההוא. בעת ההוא עם התיבות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:ה וישלח מלאכים - בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ד' כוללים.
אל בלעם בן בעור - בגמטריא מאיר בעל הנס, יז בתמוז, כנ"ל.
פתורה - לפתור, פתור עם הכולל בגמטריא התרפ"ב השנה שסבא קיבל את הפתק הקדוש אצל רבי מאיר בעל הנס אחר שהוא לא צם בי"ז בתמוז.
אשר - ראש
אשר על - עם הכולל בגמטריא בני ישראל.
על הנה-ר ארץ. רארץ בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
בני עמו לקרא - ר"ת בעל, עמו בגמטריא הנס עם הכולל.
והנה הסופי תיבות מסוף פסוק ד עד המילה הראשונה שבפסוק ה. בן צפור .... נרךבתאח עם הכולל בגמטריא התרפ"ב.
וכן הסופי תיבות בדילוג של: ההוא' וישלח מלאכים' אל בלעם'... ררר, עם הכולל בגמטריא תרפ"ב.
וממשיכים עם הסופי תיבות בדילוג בני' עמו' לקרא' לו לאמר' - אותיות מאיר - בעל הנס כנל מהר"ת ועמו.
עם יצא ממצרים הנה כסה את - סופי תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ממצר-ים הנה כסה את- בגמטריא הפתקא.
הנה -כסה את - עם האותיות או הה' שלפניה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. 

את עין הארץ והוא ישב ממלי, אותיות היסוד: וישראל - גמטריא ישראל דב.
והוא ישב ממלי, סופי תיבות אבי - ישראל בער אודסר.

כב:י ויאמר בלעם אל האלקים בלק בן צפר מלך מואב שלח אלי. הסופי תיבות של: בלעם אל האקלים בלק בן צפר מלך מואב שלח ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:יא הנה העם היצא ממצרים ויכס את עין הארץ עתה לכה קבה לי אתו אולי אוכל להלחם בו וגרשתיו. יכס את בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. קבה לי ע"ה בגמטריא נחמן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: קבה לי אתו אולי אוכל להלחם בו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כב:יז כי כבד אכבדך מאד וכל אשר תאמר אלי אעשה ולכה נא קבה לי את העם הזה. הראשי תיבות של: כי כבד אכבדך מאד וכל אשר תאמר אלי אעשה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. קבה ע"ה בגמטריא נ נח, קבה לי ע"ה בגמטריא נחמן. הסופי תיבות של: אכבדך מאד וכל אשר תאמר אלי אעשה ולכה נא קבה לי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אלי אעשה ולכה נא קבה לי את העם הזה, עם הט' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: לי את העם, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אעשה ולכה נא, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:יח ויען בלעם ויאמר אל עבדי בלק אם יתן לי בלק מלא ביתו כסף וזהב לא אוכל לעבר את פי י' אלקי לעשות קטנה או גדולה. את פי בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: מלא ביתו כסף ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: אם יתן לי בלק מלא, וכן של: בלק אם יתן לי בלק, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. מלא ביתו, עם התיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:יט ועתה שבו נא בזה גם אתם הלילה ואדעה מה יסף י' דבר עמי. גם אתם, עם האותיות והתיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: שבו נא בזה גם אתם הלילה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. שבו נא, ראשי תיבות – נחמןבן שמחה וישראל אודסר.

כב:כ ויבא אלקים אל בעלם לילה ויאמר לו אם לקרא לך באו האנשים קום לך אתם ואך את הדבר אשר אדבר אליך אתו תעשה. לך אתם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לך באו האנשים קום לך אתם ואך את הדבר, עם הט' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. בלעם לילה ויאמר, עם הי"ג אותיות הג' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:כא ויקם בלעם בבקר ויחבש את אתנו וילך עם שרי מואב. הסופי תיבות של: בבקר ויחבש את אתנו וילך עם שרי, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: בלעם בבקר ויחבש את אתנו וילך, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן, עם ב' כוללים.

כב:כב ויחר אף אלקים כי הולך הוא ויתיצב מלאך י' בדרך לשטן לו והוא רכב על אתנו ושני נעריו עמו. הראשי וסופי תיבות של: כי הולך הוא ויתיצב מלאך י' בדרך לשטן לו והוא רכב, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: י' בדרך לשטן לו והוא רכב על אתנו ושני נעריו עמו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:כג ותרא האתון את מלאך י' נצב בדרך וחרבו שלופה בידו ותט האתון מן הדרך ותלך בשדה ויך בלעם את האתון להטתה הדרך. את מלאך בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. מלאך י' נצב בדרך בגמטריא תהלים (עמש"כ ריש ספר תהלים). הראשי תיבות של: ותרא האתון את מלאך י' נצב בדרך וחרבו שלופה בידו ותט האתון מן הדרך ותלך בשדה ויך, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ותלך בשדה ויך בלעם את, עם האותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: בלעם את האתון ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: וחרבו שלופה בידו ותט האתון, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד של: בשדה ויך בלעם את האתון להטתה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: את האתון להטתה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.הראשי וסופי תיבות של: י' נצב בדרך וחרבו שלופה בידו ותט האתון, עם הח' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של:  וחרבו שלופה בידו ותט האתון מן, עם הו' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:כד ויעמד מלאך י' במשעול הכרמים גדר מזה וגדר מזה. הסופי תיבות של ה' במשעול הכרמים גדר מזה וגדר מזה, עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כב:כה ותרא האתון את מלאך י' ותחלץ אל הקיר ותלחץ את רגל בלעם אל הקיר ויסף להכתה. ותלחץ בגמטריא גם נ נח נחמ נחמן מאומן. את מלאך בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. הסופי תיבות של ותלחץ את ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. בלעם אל הקיר, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:כו ויוסף מלאך י' עבור ויעמד במקום צר אשר אין דרך לנטות ימין ושמאול. הראשי וסופי תיבות של: צר אשר, בגמטריא נ נח נחמ נחמןמאומן. הראשי וסופי תיבות של לנטות ימין ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. לנטות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם התיבות. הסופי תיבות של: במקום צר אשר אין ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:כז ותרא האתון את מלאך י' ותרבץ תחת בלעם ויחר אף בלעם ויך את האתון במקל. את מלאך בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה כנ"ל. ותרבץ, עם האותיות, בגמטריא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של כל הפסוק, חוץ מהתיבה האחרונה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של ותרבץ תחת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של ויך את האתון, עם הו' אותיות והג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:כח ויפתח י' את פי האתון ותאמר לבלעם מה עשיתי לך כי הכיתני זה שלש רגלים. את פי בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. הכיתני בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם ד' כוללים. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: מה עשיתי לך כי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:לה ויאמר מלאך י' אל בלעם לך עם האנשים ואפס את הדבר אשר אדבר אליך אתו תדבר וילך בלעם עם שרי בלק. יש לראות בהפסוק שכינו לבלעם "אפס". הראשי תיבות של: עם האנשים ואפס את הדבר אשר אדבר אליך אתו תדבר, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אדבר אליך אותו תדבר וילך בלעם, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: וילך בלעם עם שרי בלק, עם הד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
רש"י כז"ל לך עם האנשים, בדרך שאדם רוצה לילך בה, מוליכין אותו, ע"כ. בדרך שאדם רוצה לילך, עם הט"ז אותיות וד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. בה מוליכין אותו, בגמטריא הפתקא.

כב:לו וישמע בלק כי בא בלעם ויצא לקראתו אל עיר מואב אשר על גבול ארנן אשר בקצה הגבול. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ויצא לקראתו אל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אל עיר מואב אשר על גבול, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כב:לז ויאמר בלק אל בלעם הלא שלח שלחתי אליך לקרא לך למה לא הלכת אלי האמנם לא אוכל כבדך. הראשי וסופי תיבות של: למה לא הלכת אלי, עם הח' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. לקרא לך למה לא, עם הד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. שלחתי ע"ה בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן.

כב:לח ויאמר בלעם אל בלק הנה באתי אליך עתה היכל אוכל דבר מאומה הדבר אשר ישים אלקים בפי אתו אדבר.
הנה באתי בגמטריא י"ז בתמוז.
אליך 'עתה הי'כל עתההי עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, ועם הה' אותיות בגמטריא תלמידי עם הכולל. דהיינו באתי אליך תלמידי. הי'כל אוכל דבר' עם הג' תיבות בגמטריא היקר. מאומה הד- עם הכולל בגמטריא להגיד לך.
אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אליך עתה היכל אוכל דבר מאומה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד של: אלקים בפי אתו אדבר בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
היכל אוכל דבר מאומה הדבר אשר ישים, ראשי תיבות 'מאד היה' (עם עוד א). הסופי תיבות של ויאמר בלעם אל בלק הנה באתי אליך עתה בגמטריא קשה.
הי-'כל' = נ, אוכל עם הכולל = נח. דבר = נ נח נחמ. מאומה - מאומן (כי ה כפול י - כולם בחכמה עשית = ן).
דבר מאומה בגמטריא דברסלב.
ישים בגמטריא רבי נחמן.
הדב-ר אשר ישים אלהי- בגמטריא ראש בני ישראל עם הגיע' תיבות.
אשר ישים אלהים בפי אתו אדבר סופי תיבות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ה' תיבות.
אותיות היסוד של אלהי'ם בפ'י את'ו אדב'ר בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם הכולל.
ישים אלקים בפי ראשי תיבות אבי - ישראל בער או דבר.


כג:ט כי מראש צרים אראנו ומגבעות אשורנו הן עם לבדד ישכן ובגוים לא יתחשב, הן' עם' לבד'ד' ישכן' ס"ת נחמן (שני ד'ד' של לבדד, בגימטריא ח' וגם עושים ח' בתמונה וצורה). ומגבעות' אשורנו', ס"ת ת"ו שהוא גימטריא בן שמחה ע"ה. שאולי הדבר הכי מודגש אצל רבינו זה הלבד"ד – להתבודד. וגם אשורנו, קרוב מאד להמלה אשרינו!

והשתא שעמדנו על הא ד"בן שמחה" (ע"ה) בגימטריא תו, יכולים להבין יותר איך שתורה א' בלק"מ מרמז על רבינו, שהתורה שם מפרש איך לזכות לדברי נח"ת, לקשר הח' והנ' להשיג חן, שע"י חן עושים תו – חקיקה בלב השומע. תפילות הם בחי' מ"ן (מיין נוקבין), עם הנ"ח, הרי נחמן, ועושים תו – בן שמחה.


כג:יח - קום בלק ושמע האזינה עדי בנו צפר.
האזינה עדי בנו - הראשי וסופי תיבות הם י-ה-ו-ה ע"ב, עב זה המילוי הכי חשוב של שם ה' והוא עוד מרמז על שם השם באחוריים: י,י"ה... בגמטריא ע"ב. ואותיות היסוד של האזינ'ה עד'י בנ'ו צפ'ר - פקד, גמטריא שם ע"ב באחוריים: יוד, יוד-ה'י....
בנו ציפור, הבן של ציפור, ביידיש ציפור זה פייגא - אימא של רבינו, בן ציפור. והמשך הכתובים בפסוק יט: לא איש אל וכזב ובן - הסופי תיבות בגמטריא לשמחה. ובן אדם ויתנחם ההוא - הסופי תיבות עם כל התיבה ההוא וה כולל בגמטריא נחמן.
ושמע האזינה עדי בנו, אותיות היסוד: נדמן - עם הד' אותיות = נחמן.
צפר. בגמטריא של התיבה המלאה ציפור עם הד' אותיות הכתובות = פשוט. עדי בנו בגמטריא וכפול. עם הכולל בגמטריא ומאומן.

כג:כ הנה ברך לקחתי וברך ולא אשיבנה. לקחתי עם האותיות בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אשיבנה, ראשי תיבות (אות ה' בסוף יכולים לפרש בכמה דרכים): נחמן בן שמחה, ישראל אודסר.

כג:כא לא הביט און ביעקב ולא ראה עמל בישראל י' אלקיו עמו ותרועת מלך בו. הסופי תיבות של: ולא ראה עמל בישראל ה' אלקיו עמו ותרועת, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אלקיו עמו ותרועת, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. תרועת בגמטריא הפתק נ נח נחמ נחמן מאומן.

כג:כב א-ל מוציאם ממצרים כתועפת ראם לו. כתועפות (מלא ו, אי נמי כתועפת עם הו' אותיות) בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ממצרים כתועפת ראם לו, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כג:כג כי לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל כעת יאמר ליעקב ולישראל מה פעל א-ל. כע"ת קאי על לעתיד לבוא, כע"ת ע"ה בגי' נ נח נחמ נחמן מאומן – השיר שיתער לעתיד לבוא. וע"ע מש"כ בפרשת וירא (יח:י) עה"פ כעת חיה.

כג:כד הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא לא ישכב עד יאכל טרף ודם חללים ישתה. הראשי תיבות של: הן עם כלביא יקום וכארי, בגמטריא נ נח, עם האותיות.

כג:כז ויאמר בלק אל בלעם לכה נא אקחך אל מקום אחר אולי יישר בעיני האלקים וקבתו לי משם. הסופי תיבות של: אל מקום אחר אולי יישר בעיני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: בעיני האלקים וקבתו לי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כג:כט ויאמר בלעם אל בלק בנה לי בזה שבעה מזבחת והכן לי בזהשבעה פרים ושבעה אילם. הסופי תיבות של: בנה לי בזה שבעה מזבחת והכן לי בזה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: אל בלק בנה לי בזה שבעה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כד:א וירא בלעם כי טוב בעיני י' לברך את ישראל ולא הלך כפעם בפעם לקראת נחשים וישת אל המדבר פניו. הסופי תיבות של: את ישראל ולא הלך כפעם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: הלך כפעם בפעם לקראת נחשים וישת אל המדבר, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: לקראת נחשים וישת אל המדבר פניו, בגמטריא הפתק נ נח נחמ נחמן מאומן.

כד:ב וישא בלעם את עיניו וירא את ישראל שכן לשבטיו ותהי עליו רוח אלקים. הראשי וסופי תיבות של: את עיניו וירא, עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: וירא את ישראל שכן לשבטיו, עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כד:ג וישא משלו ויאמר נאם בלעם בנו בער ונאם הגבר שתם העין. הסופי תיבות של: משלו ויאמר נאם בלעם בנו בער, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: בלעם בנו בער ונאם, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ויאמר נאם בלעם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כד:ה מה טבו אהליך יעקב משכנתיך ישראל. הראשי וסופי תיבות של: טבו אהליך יעקב משכנתיך ישראל בגמטריא נחמן.

כד:ו כנחלים נטיו כגנת עלי נהר כאהלים נטע י' כארזים עלי מים. נהר כאהלים נטע ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. כארזים עלי מים, עם האותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כד:יג אם יתן לי בלק מלא ביתו כסף וזהב לא אוכל לעבר את פי י' לעשות טובה או רעה מלבי אשר ידבר י' אתו אדבר. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אם יתן לי בלק מלא, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: לי בלק מלא ביתו, וכן של: מלא ביתו כסף, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. מלא ביתו, עם התיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. את פי בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל.

כד:טז נאם שמע אמרי א-ל וידע דעת עליון מחזה ש-די יחזה נפל וגלוי עינים. הראשי וסופי תיבות של: שמע אמרי א-ל וידע, עם הד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אמרי א-ל וידע דעת עליון מחזה, בגמטריא פתקא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כד:יז אראנו ולא עתה אשורנו ולא קרוב דרך כוכב מיעקב וקם שבט מישראל ומחץ פאתי מואב וקרקר כל בני שת.
- שבט מישראל ומחץ פאתי מואב וקרקר כל בני שת.
הסופי תיבות בגמטריא התשע"ו הבא עלינו לטובה.
פאתי, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן (והראשי תיבות מלפניה: שמו.... וכן י"ל שמכים מואב – התאוות, על ידי פאת"י – ננננ"מ).
פאתי מואב וקרקר כל בני - הראשי תיבות בגמטריא נחמן. פאתי מואב וקרקר סופי תיבות רבי.
פאתי מואב וקרקר כל בני - אותיות היסוד, אלו שלפני הסופי תיבות, בגמטריא פתקא.
ב-ני שת- בגמטריא התשנ"ה - השנה שנפטר סבא ישראל.


כד:כ וירא את עמלק וישא משלו ויאמר ראשית גוים עמלק ואחריתו עדי אבד. ראשית גוים, עם האותיות תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ויאמר ראשית גוים עמלק ואחריתו ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ויאמר ראשית גוים עמלק ואחריתו עדי אבד בגמטריא רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כד:כא וירא את הקיני וישא משלו ויאמר איתן מושבך ושים בסלע קנך. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: איתן מושבך ושים בסלע קנך, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הקיני וישא בגמטריא נ נח נחמ נחמ מאומן ע"ה.

כד:כב כי אם יהיה לבער קין עד מה אשור תשבך. הסופי תיבות של: יהיה לבער קין עד מה אשור תשבך, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. יהיה לבער קין בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כד:כג וישא משלו ויאמר אוי מי יחיה משמו א-ל. אוי מי יחיה משמו, עם הד' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כד:כד וצים מיד כתים וענו אשור וענו עבר וגם הוא עדי אבד. הסופי תיבות של: כתים וענו אשור וענו עבר וגם, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

כה:א וישב ישראל בשטים ויחל העם לזנות אל בנות מואב. אל בנות, עם התיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כה:ג ויצמד ישראל לבעל פעור ויחר אף י' בישראל. לבעל פעור, עם התיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, זה לעומת זה. הראשי וסופי תיבות של: פעור ויחר, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כה:ד ויאמר י' אל משה קח את כל ראשי העם והוקע אותם לי' נגד השמש וישב חרון אף י' מישראל. אל משה קח, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. קח בגמטריא נ נח. ראשי תיבות של כל הפסוק עד השני תיבות האחרונות: ויאמר ... אף, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: והוקע אותם לה' נגד השמש וישב חרון אף י' מישראל, בגמטריא הפתקא. הסופי תיבות של: והוקע אותם לה' נגד השמש וישב חרון אף ע"ה בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: קח את כל ראשי העם, וכן של: את כל ראשי העם והוקע, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: השמש וישב חרון, נש"ב – נחמן בן שמחה.

כה:ה ויאמר משה אל שפטי ישראל הרגו איש אנשיו הנצמדים לבעל פעור. ראשי תיבות של כל הפסוק, עם הי"א אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כה:ו והנה איש מבני ישראל בא ויקרב אל אחיו את המדינית לעיני משה ולעיני כל עדת בני ישראל והמה בכים פתח אהל מועד. והנה איש מבני, עם הי"א אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: משה ולעיני כל עדת בני ישראל והמה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: עדת בני ישראל והמה בכים, עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. פתח, עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. הראשי וסופי תיבות של: המדינית לעיני משה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: ישראל בא ויקרב אל אחיו את ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כה:ז וירא פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן ויקם מתוך העדה ויקח רמח בידו. וירא פינחס בן, עם הי"א אותיות והג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אהרן הכהן ויקם, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של כל הפסוק מתחיל מתיבה השניה – פינחס, עם הי"ב אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

כה:ח ויבא אחר איש ישראל אל הקבה וידקר את שניהם את איש ישראל ואת האשה אל קבתה ותעצר המגפה מעל בני ישראל. הראשי תיבות של: אל הקבה וידקר את שניהם את איש ישראל ואת האשה אל קבתה ותעצר המגפה מעל בני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. קבה ע"ה בגמטריא נ נח. ותעצר בגמטריא רה"ע (שם ל"ט מהע"ב שמות) נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אל קבתה ותעצר, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.





הפטרה מספר מיכה

ה:ה והיה שארית יעקב בקרב עמים רבים כטל מאת י' כרביבים עלי עשב אשר לא יקוה לאיש ולא ייחל לבני אדם. הראשי וסופי תיבות של: כטל מאת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. עלי עשב, עם האותיות והתיבות והכלל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. כרביבים ע"ה בגמטריא נחמן מאומן.

ה:ו והיה שארית יעקב בגוים בקרב עמים רבים כאריה בבהמות יער ככפיר בעדרי צאן אשר אם עבר ורמס וטרף ואין מציל. הסופי תיבות של:  בקרב עמים רבים כאריה בבהמות, עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: צאן אשר אם עבר ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן מאומן.

ו:ו במה אקדם י' אכף לאלקי מרום האקדמנו בעולות בעגלים בני שנה. אקדם עם האותיות בגמטריא נחמן ע"ה. בני שנה בגמטריא רבינו נחמן ע"ה. הסופי תיבות של: מרום האקדמנו בעולות בעגלים, עם האותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. מרום בגמטריא נחמן מאומן ע"ה. מרום האקדמנו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

ו:ז וירצה י' באלפי אילים ברבבות נחלי שמן האתן בכורי פשעי פרי בטני חטאת נפשי. בטני חטאת, עם התיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: האתן בכורי פשעי פרי בטני חטאת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: אילים ברבבות נחלי שמן האתן, עם הה' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. נחלי שמן, עם התיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: הירצה י' באלפי אילים ברבבות, עם הי' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ו:ח הגיד לך אדם מה טוב ומה י' דורש ממך ממך כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלקיך. אדם מה טוב ע"ה בגמטריא נ נח. מה י' דורש בגמטריא פתקא. 


נ נח נחמ נחמן מאומן


No comments: