Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Sunday, November 1, 2020

בן בונייס - אלפים למאות - הגמרא במסכת עירובין דף פה-פו - דף יומי מבואר על פי שיחות הר"ן אות צד

 ב"ה

פה: כגון חצירו של בן בונייס. בונייס בגמטריא נחמן.

פה:-פו. בן בונייס אתא לקמיה דרבי, אמר להו פנו מקום לבן מאה מנה, אתא איניש אחרינא אמר להו פנו מקום לבן מאתים מנה, אמר לפניו רבי ישמעאל ברבי יוסי, רבי, אביו של זה יש לו אלף ספינות בים וכנגדן אלף עיירות ביבשה, אמר לו, לכשתגיע אצל אביו אמור לו אל תשגרהו בכלים הללו לפני.

נראה לפרש על פי מה שרבינו גילה בשיחות הר"ן (אות צג) שיש אור שהוא מאיר באלף עולמות וכו' וצריך לזה חכם גדול שיוכל לחלק אלפים למאות וכו' שתלמיד חכם שנוקם ונוטר יכול לחלק אלפים למאות הוא מפרש כמו שכתבו (משלי יז:ט)  "ושנה בדבר מפריד אלוף" וכו' אם ראית תלמיד חכם שהוא נוקם ונוטר כנחש – חגרהו על מתניך לסוף שתהנה מתלמודו וכו' מי שיודע זאת הוא יכול להחיות מתים וכו' כי על ידי שמחלק אלפים למאות וממשיך האלפים לתוך המאות כנ"ל על יזי זה נעשה ממות מאות על ידי שנכנסו האלפים לתוכם. ומי שאינו יודע זאת אינו יודע מפני מה הוא עכשו בשמחה ואינו יודע היחוד של ברך שם כבוד מלכותו לעולם ועד, ואינו יודע מה זו ציק קדרה וכו' ע"ש.

כי אלף ספינו בים וכנגדן אלף עיירות ביבשה, זה בחינת שנה בדבר, שעי"ז מחלק האלף למאה, ולכן רבי אמר פנו מקום לבן מאה מנה. והשני אלפים האלו, האחד (אלף ספינות על שם חשיבותם הספון) לחלק למאה, והאחד להכניס למות – בחי' עיירות ביבשה (להעיר את היבש – לחיות המת), לעשות מאות. ולכן רבי אמר לרבי יוסי, שכאשר ישיג אביו, שהיה לו בחי' זו, צריכים לקיים חגרהו על מתניך, ולכן אל תשגרהו בכלים הללו לפני, אלא חגרהו במתניך.

והאיניש אחרינא לא הזכיר שמו, וי"ל שאינו אלא אותו נחמ"ן, אלא באחוריים, בחי' פנו מקום לבן מאתים – מאתים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

#ננח #ננחנחמנחמןמאומן #עירוביןפה #עירוביןפו #בןבונייס #בונייס #רבינחמן #דףיומי #ברסלב #שיחותהרן #שיחותהרןצג #נקמה #אלף #מאתים #מות #מאה #מאות 



No comments: