Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Tuesday, January 26, 2021

מצות בחיפזון ואילו הקרבן פסח לבשל כל צרכו

 ב"ה

יב:ו וְהָיָ֤ה לָכֶם֙ לְמִשְׁמֶ֔רֶת עַ֣ד אַרְבָּעָ֥ה עָשָׂ֛ר י֖וֹם לַחֹ֣דֶשׁ הַזֶּ֑ה וְשָֽׁחֲט֣וּ אֹת֗וֹ כֹּ֛ל קְהַ֥ל עֲדַת-יִשְׂרָאֵ֖ל בֵּ֥ין הָֽעַרְבָּֽיִם.

הסופי תיבות של: כל קהל עדת ישראל ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

ושחטו אתו וגו' פרש"י וכי כלן שוחטין אלא מכאן ששלוחו של אדם כמותו (מכילתא פרשה ה', קדושין מא:), עכ"ל.

והנה כל ענין של פסח זה אני ולא שליח, ועם כל זה דייקא מפסח לומדים ששלוחו של אדם כמותו.

וכן מצינו לקמן (פסוק ט) אל תאכלו ממנו נא, פרש"י ז"ל שאינו צלוי כל צרכו קוראו נא בלשון ערבי, עכ"ל. והרי כל ענין של פסח הוא בחפזון, ככה יאכלו אותו וכו', ועם כל זה יש הקפידה שבפסח עצמו שיהיה צלוי כל צרכו.

ונראה שפסח הוא בחי' דעת הצדיק, פסח בגמטריא נחמן. ומצה בחי' מחלקת לשם שמים, כמבואר בליקוטי מוהר"ן תורה נו. ואכן המחלקת לשם שמים עושה החלל שבוא מתקיים הבריאה, כמבואר בליקוטי מוהר"ן תורה סד. ומבואר שם שיש שני בחי' של אפיקורסות, משבירת הכלים ומחלל הפנוי, וצריכים להיות עברי, לעבור אותם. ונראה שענין לשון ערבי שכתב רש"י הנ"ל הוא בחי' עירוב האותיות של שבירת הכלים, ובאותו תיקון מבואר בתורה סד יש דרך לתקן, ועל כן לא צריכים למהר כל כך ויש לעשות את התיקון כמו שצריך כל צרכו. מה שאין כן בתיקון המצות, שהוא לתקן על האפיקורסות של חלל הפנוי, ויש בזה עוד ענין של מחלקת בין הצדיקים, צריכים להזדרז בחיפזון ולא לשהות שם כלל.

ולכן מפסח לומדים ששלוחו של אדם כמותו, כי הצדיק יש לו את הכח הזה בפירוש לעשות שליחותו יתברך. כי הענין של אני ולא שליח, הוא שייך לתיקון חלל הפנוי, שאי אפשר בעולם הזה להבין אותו, ואף על פי שרבינו גילה שהצדיק יכול לתקן אפילו שם עם השיר שלו, זה התגלות אלקות שהצדיק יכול להאיר, כי לולא זאת הלוא גם הצדיק נסתר במחלקת בין הצדיקים, ואי אפשר להבחין בפירוש מי זה הצדיק הנבחר הזה שהלכה כמותו בכל מקום, שהשכינה איתו, רק לאותו הצדיק יש לו את הכח לפעול ולהאיר את השם יתברך בעצמו מתוך החלל הפנוי, אבל אי אפשר ללמוד מזה לשום מקום אחר.


#ננחנחמנחמןמאומן #ננח #פסח #קרבןפסח #חיפזון #כלצרכו #תורהנו #תורהסד #ליקוטימוהרן #רבינחמן #ברסלב #פרשתבא #מצה #מחלקתלשםשמים #נא #שליחות #שלוחושלאדםכמותו #שבירתהכלים #חללהפנוי



No comments: