Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Monday, March 27, 2023

ברסלב

 ב"ה

ברסלב

ע"ע מסורה בברסלב. ועיין ערך יהדות – יהדות זה ברסלב.

 

ברסלב בגמטריא נחמן בן פיגא (מהחברים), ובזה א"ש למה קוראים את רבינו על שם אמו, עיין מש"כ בערך פייגא.

 

מוהר"ן אמר שלעתיד כולם יהיו חסידי ברסלב, כי ברסלב אותיות לב בסר, וכתוב והסרתי לב האבן מקרבכם ונתתי לכם לב בשר, ואיתא במדרש אל תקרי בשר אלא בסר, שכל אחד בוסר בשל חבירו, ע"ש. וזה רמז שצריכים לעבוד בשביל הזולת.

 

ברסלב, כמו ברית לב. וזה רמז למה ששמעתי מא"א על מה שכתוב בספרים שהמ"ט ימי ספירה בגימטריא לב טו"ב, ואח"כ יוכלים לקבל התורה בשבועות. והוסיף א"א מדיליה, שזה מה שאיתא שבן י"ח לחופה, כי טוב הוא י"ז ואח"כ מקבלים התורה בשבועות בי"ח. ועפ"ד יש להוסיף, שברית מכונה בקבלה, ח"י, וזה ברסלב כנ"ל, ברית לב, שהוא לב בשר, שער נ', כמו שהארכנו בכמה מקומות.

 

ברסלב, בר-סלב, בר הוא לשון להוציא, סלב, זה הנוצרים, שעיקר התיקון והדחיה לטעותם של הנוצרים רק על ידי ברסלב, נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן אם נדרוש בר מלשון בן, כן יפתר, שכיון שטעו כל כך בסיבוך של הנוצרות, השי"ת המציא לנו התיקון – ברסלב – נ נח נחמ נחמן מאומן.

 

ברסלב, ר"ס, ששים רבוא, בל"ב, היינו שהוא לב העם. ועוד יש לומר שהוא רמז למה שאמר מוהר"ן תנו לבכם לי ואני אוליך אתכם וכו', וזה סר להעביר מוהר"ן בלב. ועוד י"ל שס"ר (שהוא עשרה פעמים הוי"ה) הוא בחי' הנא' במשה רבינו כי ס"ר לראות, בחי' העינים, והלב הוא הלב, שבברסלב מקיימים הציווי ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם.

 

ברסלב. רבינו נולד בשנת תקל"ב, בגמטריא נתן לב. והוא נתן לנו ברס-לב.

 

ברסלב. ב*רס=תק"כ ועוד ל"ב, הרי תקנ"ב, השנה שנולדה מרים בתו. אי נמי שנת התקמ"ז, השנה שנולדה אדל בתו. ובאלו השנים רבינו התחיל להתגלות בעולם.

 

ברסלב בא"ת ב"ש - גש-חשך, בסוד ומשה נגד אל הערפל אשר שם האלקים (שמות כ), עיין ליקוטי מוהר"ן תורה קטו.

ברסלב בא"ל ב"ם – אדם מ"ט, בסוד ותחסרהו מעט מאלקים. ושער הן' מתחיל עם נ נח, כמו שפירשנו במקומו שהגמטריא 491 מורה על השלב הראשון של שער ן'.

ועוד י"ל, אם תחלק אחד מהמ'ים לשני כ'. הרי כ-אכדטם, השם הקדוש של היכל זכות של גבורה (ושורשו משם אלקים, בחילוף האותיות הפנימיות לה"י לאותיות הקודמות כד"ט).

נ נח נחמ נחמן מאומן



No comments: