ב"ה
ספר חיי מוהר"ן
קמא. בהשמטות:
כמדמה שאמר אז, שהוא זכה מה שלא זכו תנאים ואמוראים, ודבר אחד
גלה וכו' עכ"ל.
עיין לקמן אות קפט מההשמטות בענין גבוה
יותר מרבי שמעון.
עיין בספר עמק המלך, הקדמה שלישית
פ"ב ד"ה ונחזור לעניינינו, שהאריז"ל העיד על עצמו ז"ל מוסרים
לי רזי וגנזי התורה אשר לא נשמעו ולא נודעו אף בזמן התנאים ע"ה, ע"כ.
ושם פ"ו ד"ה וכל הדברים הביא ממרן ר' יוסף קארו שהעיד על האריז"ל
ז"ל אין זה כי אם נשמה אחת מהנביאים הראשונים, שאפילו תנא אחד לא היה יכול
לומר שאמר הוא, ע"כ.
ועיין בספר ויקהל משה, שנשמת
האריז"ל יותר גבוה מנשמת רבי עקיבא.
ועם כל זה יש להעיר שהאבודרהם קבע סדר
לקיצוץ הצפרנים, ובספר ליקוטי ש"ס האריך לבאר ענין הסדר עיין שם. אכן בספר
פרי עץ חיים כתב ז"ל ך- לא היה חושש לזה מורי זלה"ה, ע"כ. ובספר
שער הכוונות כז"ל והיה קוצצן כסדרן ולא היה חוש ולא מקפיד אל אותו הסדר הנז'
בספר אבודרהם בענין קציצת הצפרנים, ע"כ. וראיתי שמביאים שהיה לועג על זה.
ופעם ראיתי שאמר שבדורות האלו כבר אין נפקא מינה. ודו"ק. ולפי מה שהבנתי בדורות הקדמונים אפילו איש פשוט היה צריך להקפיד על זה. ואילו בדור האריז"ל, אפילו האריז"ל לא היה צריך להקפיד על זה, ודו"ק. ויוצא מזה שכאשר אנחנו אומרים שנשמת האריז"ל היתה יותר גבוה וכו', אינה אלא בענין השורש, ודוק.
No comments:
Post a Comment