Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Sunday, February 11, 2018

שלושה דברים להביא משיח

ב"ה 
באגרת של הבעל שם טוב כתב:
ושאלתי את פי משיח: אימתי אתי מר. והשיב: בזאת תדע, בעת שיתפרסם למודך ויתגלה בעולם, ויפוצו מעיינותך חוצה מה שלמדתי אותך והשגת, ויוכלו גם המה לעשות יחודים ועליות כמוך, ואז יכלו כל הקליפות, ויהיה עת רצון וישועה. ותמהתי על זה, והיה לי צער גדול באריכות הזמן כל כך, מתי זה אפשר להיות, אך ממה שלמדתי בהיותי שם שלשה דברים סגולות, ושלושה שמות הקדושים, והם בנקל ללמד ולפרש, יוכלו גם אנשי גילי לבוא למדרגה ובחינה כמותי, דהיינו בהיותם יכולים לעלות, וילמדו וישיגו כמו אני, ולא ניתנה רשות כל ימי חיי לגלות זאת, ובקשתי עבורך ללמד אותך ולא הורשתי כלל, ומושבע ועומד אני על זה. אך זאת אני מודיעך, והשם יהיה בעזרך, לנוכח תהי ה' דרכך, ואל יליזו בעת תפילתך ולימודך, וכל דיבור ודיבור ומוצא שפתיך תכוין לייחד, כי בכל אות ואחת יש עולמות ונשמות ואלוהות....

עיין שם כל דבריו הקדושים.
ויתכן שהשלושה דברים הם הג' מדרגות יחודים שגילה הרמחל בכללית כוונת התפילה, בקיצור הכוונות שלו. ואין כאן מקום להאריך.

נ נח נחמ נחמן מאומן


4 comments:

MC said...


What, no explanation be-Kitzur of what they are??

:(

MC

NaaNaach said...

HH since they are extremely recurring in this blog, you must have seen a synopsis a few times already, or should not be difficult to find with the index, also in my video series of the Ramchal and Rabbainu I summarize them. Of course it's best to learn them inside.... If you still can't get ahold of them let me know I'll try to orovipr a link.
Na Nach Nachma Nachman Meuman

MC said...


Yoga'ati (ketzas) v'lo Motzosi ...

NaaNaach said...

HH you can download Kitzur Hakavanos of the Ramchal from hebrewbooks, and you can find a summation and integration I wrote in Likutay Nanach siman 470.
NNNNM