Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Saturday, December 1, 2018

גרפיטי הקדמון ופתרונו של דניאל - דרך לשון סין

ב"ה

כתוב בספר דניאל (אחר שבנו של נבוכדנצר - בלשאצר השתמש בכלי המקדש בסעודתו, יד הופיעה וכתב על הקיר):

ה:כה ודנה כתבא די רשים מנא מנא תקל ופרסין. הראשי תיבות של המילים שנרשמו על הקיר עם התיבות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. "מנא-ת"קל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן מ"נא-מנ"א אותיות נאמנ, הם אותיות נחמן, בחילוף אות א' לאות ח' באותיות הגרון אחע"ה. ועיין מש"כ בפרק על כתיבת גרפיטי.
ואגב יש להעיר שחז"ל גילו שהכתב היה מסודר בשלש שורות זו למטה מזו, ובהעליונה היה כתוב ממתו"ס, ובשניה היה כתוב ננקפ"י, ובשלישית היה כתוב אאלר"ן, ולזה לא יוכלו חכמיו לקרותו כי הם קראו כל שורה לעצמה ולא היה להם שום ענין והבנה, אבל דניאל קרא מלמעלה למטה, ר"ל תיבה הראשונה עשה מצרוף שלש אותיות הראשונות שבשלש השורות וכו', ע"ש במצודת דוד. והרי בטור הראשון ממת"ו עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, שהוא שיר של חסד בחי' ס' (כמבואר בלקוטי מוהר"ן תורה טו, וכן ידוע מהמשנה ריש פרק ה' דמסכת שבת, שהסוס יוצא בשיר וכן כל בעלי השיר, שהוא לשון עיגול), וכן מתו"ס בגמטריא אבגית"ץ שכולו ענין של נ נח כמו שכתבנו בס"ד במקומו. וכן ממתו"ס עם האותיות והכולל בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. ובטור השני שכתוב ננקפ"י, אות ק' מתחלף באות ח' באותיות א"ל ב"ם, והרי נ נח. והוא השיר והרינה של השם יתברך, בחי' שורה הג' – א' א"ל (כמו נ נח בשם השם) ר"ן.
 והנה חכמי ישראל היו צריכים לדעת כל הלשונות, ולכאורה כולל לשון של אומת סין, וסין עד קרוב לימינו היו כותבים וקוראים מלמעלה למטה, והרי בשורה האחרונה – החמישית, כתוב סין, והרי סימן מובהק שכן היו צריכים לקרוא את הכתב הזה!

ויתכן שזה מקור למה שהרבה פעמים כותבים נ נח, כל תיבה בשורה בפני עצמה, זו למטה מזו, אף על פי שבפתק הקדוש כתוב נ נח ישר בשורה אחת, כבר ניתן להשתמש גם באופן כתב של גרפיטי הקדמון, שהיה כתוב מלמעלה למטה.

נ נח נחמ נחמן מאומן



No comments: