Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, December 7, 2018

פרשת מקץ - רמזים של ברסלב השייכים לרבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן מתוך הספר לקוטי נ נח

ב"ה


מקץ
מא:ב פרות יפות, פרות ע"ה בגמטריא התרפ"ב – השנה שסבא קיבל את הפתק. יפות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם התיבות.

מא:כב שבע שבלים עלת בקנה אחד מלאת וטבות, אחד מלאת עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
מא:כו שבע פרות הטבת שבע שנים הנה ס"ת בגמטריא פעמיים נ נח נחמ נחמן מאומן עם ג' כוללים.

מב:ו ויוסף הוא השליט על הארץ הוא המשביר לכל עם הארץ ויבאו אחי יוסף וישתחוו לו אפים ארצה. 'השליט' בגמטריא נ נח נחמ נחמן, 'המשביר', המ' וי' ביחד הם נ', הרי אותיות רנב"ש – ראשי תיבות רבינו נחמן בן שמחה. וזה מש"כ (משלי יא:כו) וברכה לראש משביר, כי רבינו הוא הראש, 'וברכה' עם האותיות בגמטריא ברזל, שם המשפחה של סבא ישראל, האותיות הפנימיות של 'לראש' ר”א, ראשי תיבות רבקה אייזיק, הוריו של סבא ישראל, ושל המשביר – ב”י – ראשי תיבות ישראל בער. הסופי תיבות של 'הוא השליט על הארץ הוא המשביר לכל עם הארץ' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

מג:יא ויאמר אלהם ישראל אביהם אם כן אפוא זאת עשו קחו מזמרת הארץ בכליכם והורידו לאיש מנחה מעט צרי ומעט דבש נכאת ולט בטנים ושקדים. ע' בפנים הספר 670:ג, וע' בלקוטי מוהר"ן תנינא תורה סג שמזמרת הארץ בחינת הזמר והניגון של ארץ ישראל. ובחיי מוהר"ן (אות הפת"ק!) כתב שזה בחי' כסף משנה ושפע כפולה, ע"ש, הרי בחי' שיר פשוט כפול.
הסופי תיבות של: אם כן אפוא זאת, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. "אפוא זאת"  בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם הה' תיבות. "עשו קחו" עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. "מזמרת הארץ" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן עם הכולל (פעמיים ננננ"מ ממש בחי' שפע כפולה כנ"ל). מזמרת הארץ, הסופי תיבות עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. בטני-"ם ושקדים" עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

והנה בסידורי עדות המזרחים מביאים מהאריז"ל לכוון שמות היוצאים מפסוק זה: כן אפוא זאת עשו קחו מזמרת הארץ בכליכם והורידו לאיש מנחה (נעורירו"ן), והנה השם הזה מתחיל עם נ' ומסיים עם ן' כמו נחמן, ובפנים עוריר"ו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. צרי ומעט דבש נכאת (רוט"א) ולט בטנים ושקדים (צדנלב"ש). והנה השני שמות אלו, רוט"א צדנלב"ש ע"ה, הם בגמטריא רב נ נח נחמ נחמן מאומן.



No comments: