Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Friday, June 28, 2019

פרשת קרח - רמזים על רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן

ב"ה

קרח

טז:א ויקח קרח בן יצהר בן קהת בן לוי ודתן ואבירם בני אליאב ואון בן פלת בני ראובן. הראשי וסופי תיבות של: פלת בני, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

טז:ג ויקהלו על משה ועל אהרן ויאמרו אלהם רב לכם כי כל העדה כלם קדשים ובתוכם י' ומדוע תתנשאו על קהל ה'. תוכם ה', בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי תיבות של: ובתוכם י' ומדוע תתנשאו על בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. כלם קדושים עם התיבות בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן.

טז:ד וישמע משה ויפל על פניו. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: וישמע משה ויפל על ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

טז:ה וידבר אל קרח ואל כל עדתו לאמר בקר וידע י' את אשר לו ואת הקדוש והקריב אליו ואת אשר יבחר בו יקריב אליו. הראשי וסופי תיבות של: וידע י' את בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

טז:ו זאת עשו קחו לכם מחתות קרח וכל עדתו. עשו קחו ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: עשו קחו לכם מחתות קרח וכל, וכן של: קחו לכם מחתות קרח וכל עדתו, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

טז:ח ויאמר משה אל קרח שמעו נא בני לוי. הראשי וסופי תיבות של: משה אל קרח שמעו ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: שמעו נא בני, נב"ש – נחמן בן שמחה.

טז:ט המעט מכם כי הבדיל אלקי ישראל אתכם מעדת ישראל להקריב אתכם אליו לעבד את עבדת משכן י' ולעמד לפני העדה לשרתם. הראשי וסופי תיבות של: אתכם אליו לעבד את, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

טז:י ויקרב אתך ואת כל אחיך בני לוי אתך ובקשתם גם כהנה. הסופי תיבות של: ויקרב אתך ואת כל אחיך בני לוי בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ואת כל אחיך בני לוי אתך ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. את כל אחיך ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ובקשתם גם כהנה, עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

טז:יא לכן אתה וכל עדתך הנעדים על י' ואהרן מה הוא כי תלינו עליו. הראשי תיבות של: כי תלינו עליו ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: עדתך הנעדים על י', עם האותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. בתורה הקדושה כתוב: כי תלונו עליו, רק הקרי הוא תלינו, תלונו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: מה הוא כי תלינו, עם הד' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

טז:יג המעט כי העליתנו מארץ זבת חלב ודבש להמיתנו במדבר כי תשתרר עלינו גם השתרר. הראשי תיבות של: כי תשתרר עלינו ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של מארץ זבת חלב בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

טז:יד אף לא אל ארץ זבת חלב ודבש הביאתנו ותתן לנו נחלת שדה וכרם העיני האנשים ההם תנקר לא נעלה. הראשי תיבות של: האנשים ההם תנקר לא נעלה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ארץ זבת חלב, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. תנקר בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: לנו נחלת, עם הד' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

טז:טו ויחר למשה מאד ויאמר אל י' אל תפן אל מנחתם לא חמור אחד מהם נשאתי ולא הרעתי את אחד מהם. הראשי תיבות של: י' אל תפן אל מנחתם לא חמור אחד, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: נשאתי ולא הרעתי את, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: ויחר למשה מאד ויאמר, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: את אחד מהם, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

טז:טז ויאמר משה אל קרח אתה וכל עדתך היו לפני י' אתה והם ואהרן מחר. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: וכל עדתך היו לפני י', עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

טז:יז וקחו איש מחתתו ונתתם עליהם קטרת והקרבתם לפני י' איש מחתתו חמשים ומאתים מחתת ואתה ואהרן איש מחתתו. הסופי תיבות של: עליהם קטרת והקרבתם לפני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: מחתתו חמשים ומאתים מחתת ואתה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

טז:יח ויקחו איש מחתתו ויתנו עליהם אש וישימו עליהם קטרת ויעמדו פתח אהל מועד ומשה ואהרן. הסופי תיבות של: וישימו עליהם קטרת ויעמדו פתח אהל ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. פתח עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: עליהם קטרת ויעמדו פתח אהל מעוד ומשה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן, עם הב' כוללים.

טז:יט ויקהל עליהם קרח את כל העדה אל פתח אהל מועד וירא כבוד י' אל כל העדה. הראשי וסופי תיבות של: את כל העדה אל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

טז:כא הבדלו מתוך העדה הזאת ואכלה אתם כרגע. הראשי וסופי תיבות של: הבדלו מתוך העדה הזאת, וכן של: מתוך העדה הזאת ואכלה, עם הד' תיבות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

טז:כה ויקם משה וילך אל דתן ואבים וילכו אחריו זקני ישראל. אל דתן, עם האותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

טז:כו וידבר אל העדה לאמר סורו נא מעל אהלי האנשים הרשעים האלה ואל תגעו בכל אשר להם פן תספו בכל חטאתם. הראשי תיבות של: פן תספו בכל חטאתם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: תספו בכל חטאתם, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יז:יז דבר אל בני ישראל וקח מאתם מטה מטה לבית אב מאת כל נשיאהם לבית אבתם שנים עשר מטות איש את שמו תכתב על מטהו. מאת כל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: נשיאהם לבית אבתם שנים עשר מטות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: ישראל וקח מאתם מטה מטה לבית אב ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. תכתב על מטהו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

יח:ו ואני הנה לקחת את אחיכם הלוים מתוך בני ישראל לכם מתנה נתנים לי' לעבד את עבדת אהל מועד. הסופי תיבות של: לקחתי את אחיכם הלוים ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: הנה לקחתי את אחיכם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יח:ז ואתה ובניך אתך תשמרו את כהנתכם לכל דבר המזבח ולמבית לפרכת ועבדתם עבדת מתנה אתן את כהנתכם והזהר הקרב יומת. הסופי תיבות של: ואתה ובניך אתך משתרו את כהנתכם, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: אתן את כהנתכם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמןמ אומן. המזבח ולמבית, עם התיבות, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: המזבח ולמבית לפרכת ועבדתם עבדת מתנה, עם הו' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יח:ח וידבר י' אל אהרן ואני הנה נתתי לך את משמרת תרומתי לכל קדשי בני ישראל לך נתתים למשחה ולבניך לחק עולם. הסופי תיבות של: משמרת תרומתי לכל קדשי בני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אני הנה נתתי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

יח:י בקדש הקדשים תאכלנו כל זכר יאכל אתו קדש יהיה לך. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: זכר יאכל אתו קדש יהיה לך, עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יח:יא וזה לך תרומת מתנם לכל תנופת בני ישראל לך נתתים ולבניך ולבנתיך אתך לחק עולם כל טהור בביתך יאכל אתו. הסופי תיבות של: לך תרומת מתנם לכל, וכן של: לכל תנופת בני ישראל לך, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ולבניך ולבנתיך אתך לחק עולם כל טהור, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יח:טו כל פטר רחם לכל בשר אשר יקריבו לי' באדם ובבהמה יהיה לך אך פדה תפדה את בכור האדם ואת בכור הבהמה הטמאה תפדה. פדה תפדה את, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן. הטמאה תפדה, עם התיבות והכולל, בגמטריא אני נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: פדה תפדה ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: לכל בשר אשר יקריבו לי' באדם ובבהמה יהיה, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יח:טז ופדויו מבן חדש תפדה בערכך כסף חמשת שקלים בשקל הקדש עשרים גרה הוא. חמשת עם הכולל בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: ופדויו מבן חדש תפדה בערכך כסף חמשת, עם הז' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: בערכך כסף חמשת שקלים בשקל ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יח:כ ויאמר י' אל אהרן בארצם לא תנחל וחלק לא יהיה לך בתוכם אני חלקך ונחלתך בתוך בני ישראל. תנחל עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יח:כג ועבד הלוי הוא את עבדת אהל מועד והם ישאו עונם חקת עולם לדרתיכם ובתוך בני ישראל לא ינחלו נחלה. ישאו עונם, עם הח' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: עבדת אהל מועד והם ישאו, וכן של: מועד והם ישאו עונם חקת, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. בתוך בני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יח:כד כי את מעשר בני ישראל אשר ירימו לי' תרומה נתתי ללוים לנחלה על כן אמרתי להם בתוך בני ישראל לא ינחלו נחלה. בתוך בני ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן כנ"ל. הראשי תיבות של: אשר ירימו לי' תרומה נתתי, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: לי' תרומה נתתי ללוים לנחלה, עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד של: על כן אמרתי ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יח:כו ואל הלוים תדבר ואמרת אלהם כי תקחו מאת בני ישראל את המעשר אשר נתתי לכם מאתם בנחלתכם והרמתם ממנו תרומת י' מעשר מן המעשר. הראשי תיבות של: ממנו תרומת י' מעשר, עם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: המעשר אשר נתתי לכם מאתם ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: בנחלתכם והרמתם ממנו תרומת ה' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: והרמתם ממנו תרומת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: מאת בני ישראל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יח:כז ונחשב לכם תרומתכם כדגן מן הגרן וכמלאה מן היקב. הראשי תיבות של: לכם תרומתכם כדגן מן ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

יח:כח כן תרימו גם אתם תרומת י' מכל מעשרתיכם אשר תקחו מאת בני ישראל ונתתם ממנו את תרומת י' לאהרן הכהן. גם אתם, עם האותיות והתיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: אתם תרומת י' מכל מעשרתיכם, וכן של: תרומת י' מכל מעשרתיכם אשר, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: ונתתם ממנו את תרומת י' לאהרן הכהן, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: תרימו גם אתם תרומת ה', בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: תקחו מאת בני ישראל ונתתם ממנו בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של ישראל ונתתם ממנו את תרומת ה' לאהרן הכהן ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן נ נח נחמ נחמן מאומן.

יח:ל ואמרת אלהם בהרימכם את חלבו ממנו ונחשב ללוים כתבואת גרן וכתבואת יקב. הסופי תיבות של: אלהם בהרימכם את חלבו ממנו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הסופי תיבות של: ונחשב ללוים כתבואת גרן בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. ונחשב ללוים, עם הי' אותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. הראשי וסופי תיבות של: ללוים כתבואת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופיתיבות של: ואמרת אלהם בהרימכם, עם הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יח:לא ואכלתם אתו בכל מקום אתם וביתכם כי שכר הוא לכם חלף עבדתכם באהל מועד. אכלתם בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי תיבות של: ואכלתם אתו בכל מקום אתם וביתכם כי שכר הוא לכם חלף עבדתכם באהל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הסופי תיבות של: בכל מקום אתם וביתכם כי שכר הוא לכם חלף, עם הט' אותיות והכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן אומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: בכל מקום אאתם וביתכם כי שכר הוא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.

יח:לב ולא תשאו עליו חטא בהרימכם את חלבו ממנו ואת קדשי בני ישראל לא תחללו ולא תמותו. הראשי תיבות של: ולא תשאו עליו חטא בהרימכם, עם האותיות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. הראשי וסופי תיבות של: תשאו עליו חטא בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של: ממנו ואת קדשי בני ישראל לא תחללו ולא, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. אותיות היסוד של: ישראל לא תחללו ולא תמותו, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.



No comments: